Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Kromě klasické Toyoty Prius a Priusu Plug-in Hybrid obsahuje tato modelová řada také první hybridní MPV na trhu označené jako Prius+. Jak se s takovým automobilem jezdí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý Prius
  2. Půl tuny navíc, Hlučně a neochotně, Za 7,3 l/100 km
  3. Hybridní alternativa, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Poslední dobou se nám to tu hybridy jen hemží, nicméně vám mohu slíbit, že nebude trvat dlouho a podíváme se zase na auta s pořádným a rovnou dvanáctiválcovým motorem. Každopádně pokud vám hybridy nejsou příliš po chuti, pak bude asi nutné smířit se s faktem, že se s nimi budeme setkávat čím dál častěji. Zda je to dobře nebo ne, to si nechme na nějaký samostatný článek.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Toyotu Prius+ jsme si začátkem léta představili v rámci prvních jízdních dojmů. Stručně řečeno jde o trochu přifouknutý starý a všem dobře známý Prius. Úprav na autě je více než dost, ale co se hybridního ústrojí týká, žádné změny nehledejte. Pořád je vpředu umístěná benzinová jedna-osmička, pořád se pracuje s hybridní planetovou převodovkou a stále máte k dispozici výkon 100 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled pořád stále stejný Prius. Design se příliš neliší, což byl záměr.

Jediné, co se změnilo, jsou akumulátory. Stejně jako Plug-in Hybrid, také Prius+ už nepoužívá starší typ NiMH, ale modernější, lehčí a hlavně menší Lithium-iontové články. Důvod je prostý. Toyota chtěla nabídnout sedmimístný hybridní automobil a k tomu, aby to mohla udělat, musela „vyprázdnit“ záď, jinak by nebylo kam třetí řadu sedadel dát. Díky použití menších akumulátorů se jejich modul vešel mezi přední sedačky. Upřímně, je to s prostorem „tak tak“, ale dobře to dopadlo a vy můžete vzadu vozit ještě další dva cestující.

Toyota Prius Plug-in Hybrid: první jízdní dojmy

Toyota Prius Plug-in Hybrid: první jízdní dojmy

Starý známý Prius

Popisovat interiér by bylo asi tak stejně smysluplné, jako aktuálně shánět v obchodech nějaké to ostřejší pití. Prius+ sice má kompletně jinou palubní desku, podstata ovšem zůstala stejná a ve finále si neznalý člověk všimne leda tak hranatého středového panelu případně jiného (jednoduššího) displeje umístěného na palubní desce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní deska je zcela nová a jiný je také displej. Jinak zde je vše při starém.

Materiály jsou stejné, design taktéž. Ano, všude vládnou plasty, které byly v některých místech nahrazeny měkčím materiálem (osobně mi připomíná linoleum). Hodnotit materiály jako takové se mi ale vůbec nechce. Zastávám názor, že každý automobil má svého typického zákazníka a ten, který se zajímá o hybridní MPV zřejmě nebude mít na prvních místech žebříčku priorit měkčené plasty.

Bavíme se o MPV, tedy podstatný je prostor a jeho využití. Jak už jsem naznačil, akumulátory si svou daň vybraly, přestože jsou umístěné mezi předními sedačkami. Zaprvé je zde trochu těsno a zadruhé pod loketní opěrkou nenajdete nějaký dechberoucí prostor, ale odkládací místo na drobnosti. Ono vůbec s těmi odkládacími prostory to není u Priusu+ zas tak slavné, jiná MPV dokáží nabídnout více, ale jak se říká, „lepší něco, než nic“. Tedy pokud budete chtít, určitě si odložíte vše, co budete potřebovat. Pravda, láhev o objemu 1,5 litru nikam nedáte (tak jako v tom božském Rapidu), z toho se ovšem svět nezboří (beztak se řidiči z takto velké láhve za jízdy pije nejlépe v případě, že ji podává spolujezdec).

Jako každé správné MPV, také Prius+ přidává ve druhé řadě trojici samostatných sedadel a zcela rovnou podlahu. Místa zde je více než dost. Sedačky lze posouvat, manipulovat s opěradlem nebo sklápět. Vše snadno a jednoduše. No a konečně se dostáváme k tomu hlavnímu – třetí řada sedadel. Právě tohle je věc, která by měla částečně odlišit model Verso od Priusu+, který má šesté a sedmé místo vždy, zatímco u Versa si za něj musíte připlácet.

Zanechme ale polemizování nad tím, jak moc si tyto modely navzájem konkurují. Jak se cestuje ve třetí řadě? Abych řekl pravdu, žádná sláva to není. Pro lidi nad cca 180 cm jde vyloženě o nouzové řešení a to ještě za předpokladu, že se ti před vámi posunou vpřed. Vzhledem k rozměrům auta se to asi dalo čekat. Sympatická je ale manipulace, kdy sedadlo vyklopíte z podlahy zavazadelníku jedním pohybem. Další sympatickou záležitostí je schránka pod zavazadelníkem. Pokud cestujete s plně obsazeným autem a dáte pryč dno, je zbývající prostor stále docela použitelný. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý Prius
  2. Půl tuny navíc, Hlučně a neochotně, Za 7,3 l/100 km
  3. Hybridní alternativa, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2002
Stav: 91 890 km
Cena: 59 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 120 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků