Test Toyota Landcruiser 120 3,0 TD: legenda

skdd  |  10. 08. 2007 12:36

zbežný pohľad na intercooler mi hovorí, že to starý motor s 343Nm asi nebude.
A už tobôž, keď sa mrkneme na 5st automat.

Odpovědět  |   | 
wendysss  |  10. 08. 2007 12:55

Zdravím, mohli by jste mně prozradit kde jste testovali v terénu ?

Odpovědět  |   | 
Laito  |  10. 08. 2007 13:17

Land který jsi testoval nemá kroťák 343, ale 410 a výkon je 122Kw.
A teď maj i dobrej chip, krouťák 500Nm a vykon přes 200 koní. Je to paráda

Odpovědět  |   | 
D_A_V_E  |  15. 09. 2007 14:51

Tak jsem se na zaklade tohoto prispevku ptal v TOYOTE na ten chip a doporucili me ho. Mam noveho LC 120 a do mesice mi zvysi vykon na hodnotu pres 200 koni a kroutak nad 500. Jsem zvedavy na ten rozdil. Dam vedet o svych dojmech

Odpovědět  |   | 
Modrák  |  18. 09. 2007 15:47

Dave, Dave, někdo si z tebe střílí. Ten "chip" o kterem sniš se ti můče stát osudným. Jaká koliv takováto úprava se výrobcem považuje za ilegální a tudíš eliminuje nejen záruku, ale i pojištění.
Pokud chceš vyšší výkon pořiď si "chip", který se jmenuje Land Cruiser 200. J e to nástupce LC 100. Na US trhu se objeví na podzim 2007. Výkon opravdu přes 200kw a krouťák 650 Nm. ale obsah motoru je 4:5 litru, 6 cylindrů.

Odpovědět  |   | 
D_A_V_E  |  18. 09. 2007 22:28

Ahoj Modraku! To jsi mel dal brouka do hlavy. Nedovedu si predstavit, ze by me primo muj prodejce v TOYOTE (Ostrava, Bohuminska ul.) spatne informoval. Oni mi budou montovat originalni chip Toyoty a samozrejme veskera zaruka dale trva. (Info primo od obchodniho reditele). A bohuzel musim verit jemu!

Odpovědět  |   | 
D_A_V_E  |  19. 10. 2007 12:44

Ahoj Modraku, takze vcera jsem odjel z Toyoty s novym originalnim Chipem Made in Toyota. Vykon 210 HP, kroutak pres 500 Nm, zaruka samozrejme nezmenena. Je to poznat. Na krizovatkach stiha malokdo a zejmena zrychleni treba ze 100 na 140 je skvele a jde to fakt poznat. Zatim nevim, co udela spotreba, urcite se nezvysila. Chod motoru je stejny, pri prudkem zrychleni je mozna zvuk lehce "trvdsi" ale to mi nevadi, naopak, ztratila se takova ta "shnilost". DOPORUCUJI !!!

Odpovědět  |   | 
M o d r a k  |  29. 10. 2007 03:59


Ahoj Dave. Diky za potesujici informaci. V moji prodejne Toyoty nemaji o existenci nejakeho chipu ani poneti. V dobe meho pobytu na ostravsku (Ostrava -Radvanive, Petrwald, Orlova, Karvin, Darkov) jeste nebyla zadna autorizovana prodejna Toyoty ani na Bohuminske ulici.
Tady v Australii je cekaci doba na Prado (LC120) 6 mesicu. Audio ovladani na volante a vsechny ostatni vymozenosti modelu pro rok 2008 se tedy prodavaji uz od srpna 2007.
Pokud sem hodis i sve dalsi poznatky s pouzivanim cipu budes urcite opevovan chvalozpevy. Dopredu diky.

Odpovědět  |   | 
M o d r a k  |  29. 10. 2007 04:14

jeste maly dodatek. Ty technicke specifikace - jako treba vykon - se u nas uvadeji trosku jinac nez v tomhle clanku. Vykon mame uveden 127kw s kroutakem 410 Nm, delku 4850, sirku 1875, vysku 1905 apd. www.toyota.com.au

Odpovědět  |   | 
M o d r a k  |  29. 10. 2007 05:32

4WD Megastore Osborne Park
44-46 Frobisher Street
OSBORNE PARK 6017
08 9443 4848
Email: tjm@arach.net.au

Dave, tak uz jsem nasel jednoho ze sesti zdejsich podniku kteri se zabyvaji montazi DP Chipu. (Adresa nahore) Montaz udajne vezme pul hodiny a stoji vcetne chipu AUD1320.00. Vykon po montazi ze 127 na 150kw a kroutak ze 410 na 480Nm.

Odpovědět  |   | 
martin  |  22. 10. 2008 19:24

Ahoj Dave,jak si dopadl s tou spotřebou po chipu,mám tady na stole dvě varianty a nevím jestli 6 MT sol,nebo 5 AT Lux a co s tím chipem.

Odpovědět  |   | 
Jaroslav Jericky  |  05. 03. 2014 17:50

Dobrý den,
po montáži chipu (jakéhokoli) padá záruka na hnací jednotku a přenos síly.
Importér Vám to vystaví písemně.

Jaroslav J.

Odpovědět  |   | 
rasto  |  10. 01. 2008 12:22

mam toyotu lan dcruiser som spokojny uvazujem nad cipom chcem sa spytat kolko stoji v cechach tento original chip a ako sa zvysil vykon a spotreba diky za odpoved

Odpovědět  |   | 
ll  |  10. 08. 2007 14:12

Aktuální výkon LC 120 je 127 kw/410Nm.Pak testovaná verze určitě není Sol,ale Lux + a ještě jednu poznámku bych měl,kdy u nižších verzí je rezerva na 5 dveřích a ne pod vozem,ta je jen u verzí,které jsou myšleny spíše na silnici než do terénu.......
Musím říct,že to je skvělý auto!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  10. 08. 2007 14:13

Na chybně uvedený točivý moment už upozorňovali jiní čtenáři. I já jsem si zcela jist, že testované auto mělo motor s 410 Nm.
Pokud jde o kritiku umístění rezervního kola - pro auto, které bude jezdit v opravdovém terénu, bude asi vhodnější zvolit verzi s kolem umístěným na dveřích zavazadlového prostoru (ta je k dispozici u nižších verzí výbav).
Autor píše, že "jen tam, kde jsme se Santanou létali přes žebřinový rám, si s přece jen subtilnější stodvacítkou netroufáme." To byla chyba LC určitě není subtilnějšínež Santana, spíše naopak, to jen tak vypadá. Pravda, možná budou trochu vadit nějaké ty plasty navíc, ale to nevadí - ty přebytečné sami odpadnou

Odpovědět  |   | 
skdd  |  10. 08. 2007 14:42

yo yo ja hovorím, že plasty sa sami ošúpali, najmä zásterky.. :)

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  10. 08. 2007 16:50

Nezapomenu na souseda, kdyz jeli expedici na ukrajinu a vypravel, jak nejaky (znacku uz si fakt nevzpomenu) novy offroad postupne ztratil libive plastya pak teprve vypadal paradne.

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  10. 08. 2007 17:15

Technické údaje? Kde jako? Těch pár čísel pro babičky do ženského časopisu? S tím jděte do háje (vč kolegů i konkurence) Lanďák, takové OK auto a vy ho tak odbudete.
-Kde je křivka výkonu a točivého momentu v závislosti na otáčkách?
-Kde jsou hodnoty převodů? (nebo vykreslená pila)
-Kde je poměr hmostnosti mezi PN a ZN.
-Křivka měrné spotřeby.
-Kde je hodnota Cx.
-Kde jsou decibely uvnitř při různých rychlostech.
-Terréní auto, tak kde je křížení náprav? Nájezdové a přechodvé úhly.
-atd atd

Jinak po technické/konstrukční stránce popis motoru a podvozku taky celkem na prd. Jakási snaha pouze u zrychlení a pružnosti. Jízdní vlastnosti a charakter auta taky dvojnásob nevyplynul. To jste redaktor kterému přes ruce prošlo mnoho aut, navíc jim od nás amatérů více rozumí? Jinak srovnávací test taky pojem zcela neznámý. Bohužel jsem se opět nic moc nedověděl a nezbývá než louskat se slovníkem německé časopisy. V tuzemsku většina redaktorů (nejen AR) dělá testy pro humanitně vzdělané babičky. U Fobie mávnu rukou, ale u Lanďáka a jiných rozumných aut mě to mrzí.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  10. 08. 2007 19:26

Nešil. Co by si po autorovi za těch pár stokorun honoráře chtěl... Náhodou tohle byla recenze docela slušná, nepotřebuji aby byl článek souhrnem technických údajů, ty si můžu najít jinde, konkrétně pro LC třeba zde : http://www.toyota.cz/Images/technicka_data_land_cruiser_tcm423-474182.pdf
Teoretické hodnoty hluku a převodů jsou mi na nic, zajímají mě opravdu spíš subjektivní dojmy z jízdy. Např. u offroadu jsou ti stejně všechny teoretické hodnoty nájezdových a přechodového úhlu na nic, pokud s tím budeš jezdit opravdu v terénu, tak musíš brát auto stejně jenomjako polotovar, který si musíš dál upravit.
Proč si myslíš, že redaktor tomu má rozumět víc než my amatéři? Proč se my Češi máme pořád sklon tak podceňovat? Třeba LC120 mám přes čtyři roky, v terénu jezdím deset let i závodně a ani by mě nenapadlo, že redaktoři motoristických časopisů by rozuměli offroadům lépe než já. Jenom na rozdíl ode mne umí asi lépe psát a mají čas se tím zabývat, já radši dělám něco jiného, čím si umím vydělat lépe...

Odpovědět  |   | 

Zkontroloval jsem to přes importéra. Opravil jsem technické údaje, omlouvám se za svou chybu, dal jsem tam údaje z předchozí generace, ted jsou tam údaje té poslední, testované. Děkuju čtenáře za upozornění, nečekal jsem, že je tou tolik fandů LC. Mám před tím autem skutečně respekt

Robert Vašíček

Robert Vašíček

Odpovědět  |   | 
drgi  |  10. 08. 2007 22:16

...alebo skor respekt pres majitelmi LC120

Mam taku pripomienku k podcenovaniu vykonu (ze taky uz dosahuju aj dvojlitre). co som sa dopocul, vykon je nizsi kvoli tomu, aby bol motor bezporuchovy. Takisto sa asi predpoklada, ze offroad bude jazdit na vsetkych moznych aj nemoznych miestach planety a musi fungovat na akukolvek dostupnu naftu.

Odpovědět  |   | 
skdd  |  10. 08. 2007 22:51

bez urážky, vidím, že nielen rešpekt k autu ale aj k terénu. Už dlhšie sledujem Vaše fotografie z "terénu" a povedané slovami nemenovaného slovenského klasika: "toto prejdem na zadok s cestnými gumami".
Nabudúce skúste postaviť kolegu (ženu, priateľku či kamaráta) niekde povedľa s foťákom a šupnite redukčnú do LL a aj na tých slickoch čo sú tam obuté urobíte pekné výsledky. Nebojte sa toho, prinajhoršom vás vytiahne traktor... ale to sme asi zažili všetci.

Odpovědět  |   | 

Dobrý veččer,

jezdím na Mimoň, Milovice, na Bahna, i když je fakt, že k autu chovám hodně opatrně, akorát se Santanou jsem si troufnul. Je tu ten problém, že máme hmotnou odpovědnost a pojištovna nedá ani korunu, když tam rozsekám 100 000, chtělo by to fond oprav :o))

Robert Vašíček

Robert Vašíček

Odpovědět  |   | 
skdd  |  11. 08. 2007 21:58

nechcem byť zbytočne múdry (a časť už napísal clayton) ale drobne to skrížiť nemôže byť problém (bez poškodenia). Alebo nejaký ten výjazd alebo zjazd, prípadne bočný náklon.
A rozsekať TLC za 100ku to je búček (nemám u s makčeňom po ruke :) - a to viem o čom hovorím. :)
Inakšie poistka za škody spôsobené výkonom to nepokrýva?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 08. 2007 16:11

Nemohu souhlasit s tím ze auto vyzaduje neustale korekce na dalnici to za prve za druhe co takhle se pojistit na tu hmotnou odpovednost neni to problem.

Spotreba S LC se da v pohode jezdit za 8,7 až 9 l.

Rozhodne nemam dojem, ze se auto nehybe. Rozjezdy z krizovatek vyhravam celkem v poho...

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  10. 08. 2007 23:33

Ono opravdu není tak jednoduché nafotit auto za více než 1,5 mil. Kč v těžkém terénu a být si stoprocentně jistý, že se mu nic nestane. To by sis možná troufnul ty nebo já, oba už pár let offroad jezdíme, také víme kde se dají udělat efektní fotky s malým rizikem a pokud by se autu něco stalo, nepadne kvůli tomu rodinná dovolená (plat redaktora se dost liší od tvých nebo mých příjmů - věř mi , vím to, kdysi dávno jsem to pár let také dělal, byť v IT časopisu

Odpovědět  |   | 
Kert  |  12. 08. 2007 18:35

No jedna věc je nafotit fotky v terénu a druhá věc je před focenim umejt motor. Přes to svinstvo je prd vidět.

Odpovědět  |   | 
skdd  |  13. 08. 2007 21:40

to nie je svinstvo, to sú konzervačné látky alá pravoverný offroader :)

Odpovědět  |   | 
Pill  |  10. 08. 2007 23:57

Odpovědět  |   | 
Diwiak  |  11. 08. 2007 10:53

KECAS, DEBILE

Odpovědět  |   | 
Modrák  |  15. 09. 2007 15:34

Toyota Land Cruiser je pro svou osvědčenou spolehlivost nejoblibenější 4wheel drive v Australii. Dodací doba při koupi Land Cruiser 120 (V Aust. označované PRADO) je 3 až 4 měsíce. Taureg, Discovery 3, Jeep, Patrol nebo Pajero aj. si můžete koupit na počkání a dokonce za levnější peníz. Spolehlivost při cestování do odlehlé bushe a pustiny má cennu života. "Jiný kraj, jiný mrav!"

Odpovědět  |   | 
Jarda Zebra  |  21. 12. 2007 17:04

Vše až nějaké vyjímky co se v článku píšou je to vše pravda.Jsem vlastníkem tohoto vozidla a spokojenost je suprová.
Je to opravdu universální auto. Ta spotřeba se dá snížit je třeba jen využít kroutící moment a otáčky.Já jezdím 8-9L a v terénu jen lehce a tam tak 12 l

Když si LC 120 vyzkoušíte zaujme vás a vřele doporučuji automat ,je to jen o zvyku a já jsem spokojen.

Odpovědět  |   | 
cestak  |  30. 12. 2007 18:17

no ja již delší dobu zvažuji koupi uvedeného vozu a nemohu se rozhodnout či LC120 nebo Subaru Forestera převážně jezdím silnici porad

Odpovědět  |   | 
Jarda Zebra  |  31. 12. 2007 07:20

Poraď ,to není jen tak ty jo. Vyzkoušej si a rozhodni se .Já Subaru F. neznám a nemohu srovnávat.Mohu Ti zodpovědět případně nějaké konkrétní otázky ohledně LC 120.

Nezoufej a rozhodně nechvátej .

Odpovědět  |   | 
cestak  |  01. 01. 2008 12:49

dik za reakci vše dobre v new roku,jezdím jak jsem psal převážně silnici,tak pár otázek jak to vypadá s parkováním,momentálně mám avensis a manželka Rav 4,bežně najezdím cca 70 000km ročně Norsko turistika a ryby ,Dánsko, Chorvatsko turistika po dobu cca 2édní navštěvuji samoty a malé vesničky jak se tváří na dlouhé tratě spotřeba,klíma a materialy uvnitř pocity únavy. avensis je v pohode ale má pár minus svetla,klima např.je dost agresívní diky zatím hledám auto na delší dobu tj.asi 6-8 let to tedy znamená 400 000km bych s nim mel najet možná i více tedy jeho spolehlivost (stabilita materialô)

Odpovědět  |   | 
Jarda Zebra  |  02. 01. 2008 08:22

Pokud jezdíš a hodně a pokud nechvátáš tak je to auto dobrý. Spotřeba se dá snížit na 7,5 l na tempomat a s automatickou převodovkou. Jen ta akcelerace je trochu línější. Pohodlný je a stačí obyč textilní sedačky žádná kůže. Klima funguje super . Snad je dobrý si nechat přidat přídavné topení ,trochu trvá než se ohřeje ale jeto zbytečný. Je to spolehlivé auto a hlavně bezpečné.Máte RAV 4 tak to je takové mimčo LC a asi jste spokojený.
Já jsem si LC pořídil ze stejných důvodú jako ty a jsem spokojen. Mám najeto jen málo km momentálně nestíhám pracovně jsem jinde a využívám jiné auto.
Odkud jseš ? Třeba se můžeme sejít a pokud podnikáš turistiku tak to mě zajímá.Osobně se sejít a pokecat přímo u auta je asi nejlepší. Já jsem od Č. Budějovic.

Odpovědět  |   | 
petr  |  22. 03. 2008 14:24

koukam ze co vam reknou v toyote tak jim skocite na spek . Videl jsi ten vykon a kroutak namerenej na stolici asi ani nemohl protoze u automatu to jde tezko. Tak v toyote jim jdou keci o vykonu narame. Ja mam cip z rakouska od firmi kubel stal me 350 ero je stelovaci takze jsi koniky muzu davkovat dle potreby . Ty umelci v toyote ani nevedi ze auto ma min. vykon 122kw. Takze ti tam pridali max. 30 ps a neco podobnyho kroutaku takze za ty prachy nic moc.Pocit je jedna vec fakta druha. A jeste jedna vec BMW ma 500 nm. original z fabriky tak jse vedle nej postav aslapni na to pak poznas ze 4 je min nez 6 a 500? od borcu od toyoty je min jak 500 bmw ale jinak vsechno dobry.

Odpovědět  |   | 
Lol  |  03. 04. 2008 16:20

No nekecej

Odpovědět  |   | 
Saj  |  06. 10. 2011 09:46

Japonci prostě neumějí udělat design

Odpovědět  |   | 
petr  |  14. 01. 2012 12:48

saj je k...t.

Odpovědět  |   | 
oliva  |  14. 09. 2013 21:20

zdravím všechny taky zvažuji koupi Toyoty Lancruiser 120, ale starší kousek od roku 2006 chtěl bych požádat o rady nač si dát bacha ať hned po koupi nemusím investovat a ještě jeden dotaz jak je to ohledně spotřeby 7,8 - 12 ??? dík.

Odpovědět  |   | 
Toyota LC 120 122kW 2006  |  23. 11. 2018 14:33

Tak všem, kteří chtějí pracaanta co utáhne 3T, jen tak nezapadne, nalejete do něj cokoliv, pro 5 členou rodinu a přežít atomový holokaust či zombie apokalypsu? Pak jedině Toyotu LC 100 nebo 120 150 a 200 už jsou voňavky. Moc elektroniky v ní býti může a ta přitahuje temnou sílu padavane! Za mě nalítáno 350k, rozvodový řemen, 2x přední brzdové destičky, zadní jednou, oprava alternátoru - nenabíjel, výměna baterek, zaslepení EGR - Už potřetí prošlo na STK emise, řemeny a vodní pumpa pro sychr, silenbloky na přední tyči a krycí vlnovce na předních kloubech polos 3x. Automat. V něm se olej dle specky nemění a i když vím, že to tlakově jde bylo mi doporučeno prostě na to nešahat. Má to dát do GO 500k. Olej měnim po 10k po 5k propláchnu vstřiky TEC2000, rozvodovky 30k a promáznu. Plányji výměnu rádia za Tesla enterteimant za 350 USD s andoroidem který ovládá i mojí dvouzonovou klímu. Jo a musel jsem přetěsnit přední sklo. Spotřeba kombinovaně 9,5 L satelit SČ - Praha. Není nad to když někde napíšou objízná trasa nebo slepá z důvodu rekonstrukce tak jen vpřípadě že nepršelo tam vlítnu a vždy projedu redukci jsem vlastně zapínal jen když jsem to testoval. zatím vše bez redukce a nemám žádné přblblé offroad features - ofroud fakt tady v čechách není nic.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro