TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?
Radosti
Design exteriéru
Luxusní interiér
Sofistikovaný a fungující hybridní pohon
Přesné řízení
Nízká spotřeba paliva
Starosti
Méně místa vzadu nad hlavou (se středním oknem)
Krátké přední a zadní sedáky
Na ostrých nerovnostech velká kola občas zakopávají
Rozdíl mezi udávanou a skutečnou spotřebou
8  /10

Pokud se podíváte na nabídku Toyoty na českém trhu, možná budete mít v množství kompaktů trochu guláš. Vedle nové generace Corolly totiž ještě běží doprodej minulé generace, která se prodávala jen v tříprostorovém provedení, a do toho ještě můžete „vyzobnout“ jeden z posledních kusů Aurisu hatchback i kombi za atraktivní ceny.

Slušně vybavený odcházející kombík s motorem 1.6 Valvematic (132 koní) můžete mít za 400.000 Kč a na to konkurence jen těžko hledá odpověď, jenže jde o dočasnou záležitost. Nástupce Aurisu, který se vrací k legendárnímu jménu Corolla, nasadil laťku trochu výš, a to nejenom tu cenovou. Přijel totiž na nové platformě, nabízí dva hybridní pohony, a když úroveň materiálů, zpracování a design srovnáte s předchůdci, ani se nechce věřit, že jde o Toyotu. Skoro jako by Toyota chtěla proniknout za brány prémie, ale proč, když tam už má Lexus?

Patrně nejhezčí kombi na trhu

Aby nedocházelo k omylům, s čím dnes novou Corollu tu a tam srovnávám, jedno si ujasněme: klasický sedan jedenácté generace, kterému Toyota začala říkat Corolla Classic, nechám být a řeč přijde maximálně na minulou generaci Aurisu. Ostatně pod jménem Auris nejnovější kompaktní Toyota vyrazila do světa, než si Japonci uvědomili, že jí nechtějí říkat Auris, ale Corolla. Proto se svým způsobem nejedná o dvanáctou generaci Corolly, přestože to tak Toyota uvádí, ale třetí generaci Aurisu.

Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Toyota Corolla Touring Sports míří do Paříže. Čím chce trumfnout Octavii?

Tak či tak je to posun vpřed jako řemen. Ať už se bavím o hatchbacku, sedanu nebo kombi, považuji novou Corollu za jeden z nejhezčích a nejodvážnějších kompaktů na českém trhu. Jako by vůbec nechtěla vzpomínat na minulost a pálila za sebou všechny mosty. Auris byl fajn, jenže tak trochu plecháček, plasťáček. Dnes už úroveň Corolly dohání nové Lexusy, tedy alespoň ty s příčnou zástavbou motorů a pohonem předních kol.

Společného ostatně mají více než dost. Zásadní novinku představuje platforma TNGA, známá z SUV Toyota RAV4 a Lexus UX či sedanů Toyota Camry a Lexus ES. Pro novou Corollu to mimo jiné znamenaná již zmíněnou nabídku hned dvou hybridních pohonů (1,8 litru a 2,0 litru), které doplňuje přeplňovaná dvanáctistovka (85 kW, pro hatchback a kombi) a atmosférická šestnáctistovka Valvematic (96 kW, pouze sedan). Kdo tedy nemá zájem o sofistikovanou hybridní techniku, může sáhnout po staré škole. Fajn vědět!

Kokpit s pečlivostí Lexusu

Původně jsem se chtěl větám typu „kdyby mi někdo zavázal oči a posadil do Corolly, fakt bych nepoznal, že jde o Toyotu“ vyhnout, jenže ono to při srovnání s Aurisem takhle skutečně působí. Auris byl uvnitř plasťák, v dražších verzích s kouskem koženky na přístrojové desce (což je vlastně v pořádku, protože vydrží věčně), zatímco novinka to má v testované specifikaci Executive s VIP paketem právě naopak.

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Paříž 2018 živě: Velký návrat Toyoty Corolla! Kombi je třídním obrem

Švy najdete na horní i spodní části přístrojovky, výplních dveří, středovém tunelu, loketní opěrce, a třeba přední sedadla jsou stejná jako v Lexusu UX. Právě do nového SUV jsem po odjetí tohoto testu krátce usednul (než jsem UX předal naší Věrce, pro kterou byl se s ohledem na cílovku jako dělaný) a nestačil se divit, jak moc se Toyota svému luxusnímu brandu přiblížila.

Dojem totiž nedělají pouze švy a metry čtvereční koženky a přírodní kůže, ale i smysl pro detail. Jen se podívejte na texturu lišty, která horizontálně rozděluje horní a dolní polovinu přístrojovky a lemuje krajní výdechy ventilace, nebo panel klimatizace se sice malinkými, ale špičkově propracovanými tlačítky. S něčím takovým se Auris s velkými plastovými díly nemůže vůbec srovnávat!

Nejprodávanějším autem roku je tradičně Toyota Corolla

Nejprodávanějším autem roku je tradičně Toyota Corolla

Celý kokpit působí neuvěřitelně bytelně i na dotek a na přešlapy jsem nenarazil ani u dílů, které nejsou úplně na očích. Auris měl u levého řidičova kolene naplácaná tlačítka pro ovládání zpětných zrcátek a nevypadala zrovna vzhledně. Novinka má v těchto místech hezky uklizeno a lepší výhled dozadu si nyní zajistíte po hmatu dostupnějším a intuitivnějším joystickem u madla dveří, což je fajn, když couváte podélně k obrubníku a potřebujete si rychle sklopit zrcátko.

Pokud nejste na toyoťácké systémy moc zvyklí, bude vám zprvu připadat trochu složitý palubní infotainment, ale dejte mu čas a zvyknete si. Má svou logiku. Totéž platí o přístrojovém štítu s trojicí možných zobrazení, z nichž to na snímcích, tedy s velkým půlkruhovým rychloměrem a palubním počítačem uprostřed, připadalo nejpřehlednější. Nejde o klasický „virtuální kokpit“, protože otáčkoměr, stav paliva a teplota chladicí kapaliny po stranách zůstávají vždy. Službu odvádí 7palcový displej TFT, který je ve standardu pro linie Selection a Executive.

Vpředu tak akorát, vzadu s poznámkami

Stejně jako Peugeot 308 vsadila i Corolla na rozdílnou délku rozvoru náprav v závislosti na karoserii. Zatímco u hatchbacku se bavíme o 2640 milimetrech, sedan a kombi mají mezi středy kol rovných 2700 milimetrů. Výška vozidel se nemění (1435 milimetrů), šířka však ano. Hatch a kombi mají v bocích 1790 milimetrů a sedan o 10 milimetrů méně.

Toyota Corolla: Srovnání rozměrů jednotlivých variant
Verze Hatchback Kombi Sedan
Délka [mm] 4370 4650 4630
Šířka [mm] 1790 1790 1780
Výška [mm] 1435 1435 1435
Rozvor [mm] 2640 2700 2700
Zavazadelník [l] 361 (313*) 598 (581*) 471
* 2.0 Hybrid s 12voltovou baterií v kufru

Jak jsou na tom s prostorností hatch a sedan, si řekneme někdy příště. Teď skáču za volant atraktivního tmavého kombíku na osmnáctkách a jsem příjemně překvapen. Sedí se relativně nízko, bohaté boční prosklení ale zajišťuje dobrý přehled o dění kolem vozu a díky subtilnímu zadnímu sloupku slušně vidím i šikmo vzad. V loktech si připadáte stejně uvolněně jako v Golfu, jenom nad hlavou není místa nazbyt. Sedadla zase mají velice zdařilé boční vedení, ale bodnul by jim delší sedák.

Dozadu se díky delším dveřím a zbytečně nevyčnívajícím podběhům velmi dobře nastupuje, i tady ale budete muset skousnout krátké sedáky a zejména minimum prostoru nad hlavou. Za sebe se sice i s výškou 190 centimetrů v pohodě vejdu a při uvolněné poloze zad mi před koleny zbývá rezerva, příplatkové panoramatické střešní okno ale ubralo tolik místa, že už nenarovnám hlavu. Máte-li v plánu vzadu vozit osoby vyššího vzrůstu, na šíbr se vykašlete a část z ušetřených 35.000 korun použijte třeba na dojezdovou rezervu za nekřesťanských 9100 Kč.

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Corolla Touring Sports boduje také v objemu zavazadelníku. Základní objem 598 litrů vypadá slibně, je jeden z největších v segmentu. Takový kufr se ale týká pouze verzí s dvanáctistovkou a slabším hybridem. Zkoušený dvoulitr se musí spokojit s 581 litry, protože má vzadu umístěnou 12voltovou baterii.

I tak je to ale dost, navíc z uživatelského hlediska je kufr Corolly Touring Sports bezvadný. Má nízkou nákladovou hranu, podlážku nastavitelnou ve dvou rovinách, zadní opěradla rychle a snadno sklopíte páčkami u pátých dveří a nechybí ani velká kapsa na drobnosti či háčky na upevnění nákupních tašek.

Toyota přiveze do Ženevy nové varianty Corolly. Nebude chybět ani GR Sport

Toyota přiveze do Ženevy nové varianty Corolly. Nebude chybět ani GR Sport

Je-li podlážka ve vyšší rovině, vykrývá schod vzniklý po sklopení opěradel a ložná plocha je zcela rovná. Podlážka je navíc oboustranná a ani po textilní straně vám zavazadla při jízdě nebudou cestovat sem a tam, protože je fixují gumové podélné lišty. Druhá strana zase klouže jako led, ale zase ji můžete v případě znečištění klidně vzít vodou z hadice.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků