Velmi úsporný a kultivovaný pohon
Prostorný vnitřek
Snadné ovládání
Bohatá základní výbava
Vzadu chybí USB
Málo odkládacích prostorů vpředu
Slabší odhlučnění odspodu
9 /10
Nejprodávanější auto světa prošlo v loňském roce velmi diskrétním faceliftem, jehož přítomnost odhalí pouze velmi pozorné oko. Toyota sice mluví o svěžím designu, ale změnilo se toho jen velmi velmi málo. Je zde trošku jiná mřížka chladiče, nové rámečky mlhových světel, můžete si vybrat trošku odlišná litá kola a nějaké ty nové laky – toť vše.
Zdá se tedy, že nebylo zapotřebí věci výrazněji měnit, ostatně třeba na českém trhu je Corolla nejprodávanějším modelem značky a překvapivě za sebou zanechává i módní SUV a crossovery. Větší změny přišly z hlediska techniky a jejího ladění, lehkých úprav se dočkal i vnitřek.
Interiér: Pro rodinu ideál, chybí toho jen málo
I po usednutí za volant se ale musíte chvilku rozkoukávat, abyste poznali, co je zde nového. CO je jednoznačně pozitivní – Toyota stále odolává trendům ovládání všeho přes dotykové plošky nebo displeje, takže důležité funkce najdete po hmatu a třeba můžete obsluhovat i v rukavicích. Klimatizace disponuje otočnými voliči a také řadou tlačítek pro plnohodnotnou kontrolu nad úplně všemi funkcemi, hlasitost pak nastavujete tlačítky.
Předfacelift uměl mít na tuto funkci kolečka, ale lepší alespoň čudlíky, než klování do displeje. Ten je nyní u Corolly v každé výbavě od nejnižší Comfort až po špičkové GR Sport a Executive s úhlopříčkou 10,5 palce, automaticky má cloudovou navigaci s předplatným na čtyři roky a bezdrátové připojení Android Auto a Apple CarPlay.
V její minimalistické grafice se zorientujete snadno, po levé straně obrazovky najdete dostatečně velké ikony pro základní funkce typu navigace, audia, nastavení a tak dále. Co by si ale zasloužilo větší péči – rozlišení parkovací kamery i její vlastnosti za zhoršených světelných podmínek. Když se vám na displeji s jemným rozlišením objeví pixelovaný obraz, nepůsobí to úplně hezky. Informace vám ale palubní systém podává srozumitelným a přehledným způsobem bez zbytečně okázalých prvků, čitelně a přehledně.
To samé se dá říci o novém digitálním přístrojovém štítu. Působí moderně a na rozdíl od dřívějších řešení s velkými polo-budíky po stranách nesoustředí všechny informace doprostřed. Grafiku si můžete nastavit v několika formátech, včetně klasických kruhových ukazatelů – pracuje se s tím příjemně, až na nastavení asistenčních systémů v poměrně dlouhém seznamu pod sebou, kde se také vypíná nyní povinná buzerace ohledně rychlostních limitů.
Ovládací prvky na volantu jsou stále ve velmi přehledném formátu, levé rameno slouží k obsluze palubního počítače a audio/telefonních funkcí, vpravo nastavujete tempomat a najdeme zde i samostatné tlačítko pro aktivaci a deaktivaci vedení v jízdních pruzích. A když už jsme u těch čudlíků, potěší i přítomnost řady vlevo pod volantem, kde můžete aktivovat výhřev volantu, čelního skla a další záležitosti.
Na uspořádání vnitřku se jinak nic výrazněji nezměnilo – stále zde máme poměrně úzký středový tunel s držáky nápojů a pákou voliče převodovky typu CVT, odkládací poličku na telefon s indukčním nabíjením (od druhé výbavy ze čtyř dostupných), a stále tu chybí nějaký pořádný odkládací prostor. Své věci si tedy musíte uložit do poměrně malé schránky pod loketní opěrkou nebo kapes ve dveřích.
Sedadla jsou v oblasti sedáku příjemně široká, nastavit se dají v širokém rozsahu a cestování v nich posádku neunaví ani na delších přesunech. Vzadu pak pasažéři najdou dostatek místa pro kolena i nad hlavou, sedáky jsou v dostatečné výšce nad podlahou bez nutnosti používat trik se „záklonem“ celé druhé řady. Potěší zde kapsy na zadních stranách opěradel předních sedadel i výdechy ventilace na konci středového tunelu, hodily by se ale samostatné USB konektory pro druhou řadu, aby si posádka nemusela tahat kabel z loketní opěrky. Co se ale hodí – v každé výbavě máte loketní opěrku s držáky nápojů.
Téměř šestisetlitrový kufr nadchne všechny rodiny i cestovatele. Nabídne dno pravidelných tvarů, do než nezasahují podběhy, praktické prohlubně po stranách na povinnou výbavu či drobnosti, a rovnou plochu po sklopení opěradel, dělených v poměru 40:60. Nakládací hrana je navíc v rovině s podlahou, což činí nakládání a vykládání společně s dostatečnou podchozí výškou otevřených pátých dveří ještě příjemnějším.
A za co si Toyota zaslouží extra pochvalu – Corolla Touring Sports má automaticky, bez příplatku a v každé výbavě rezervní dojezdové kolo. To už se dnes jen tak nevidí. Obecně a jako celek je vnitřek skvěle použitelný, snadno se obsluhuje a až na drobné výtky ohledně odkládacích prostorů vpředu nebo absence USBček vzadu vlastně není důvod si stěžovat.
Pokračování 2 / 3
Jízda: Rozvážně a hlavně levně
Z hlediska pohonu si Corolla Touring Sports ponechala možnost výběru z čtyřválců 1.8 a 2.0, kombinovaných s elektromotorem. Výkon spalovacích jednotek zůstal v rámci faceliftu stejný – osmnáctistovka má nadále 72 kW a dvoulitr 112 kW, ke zlepšení ale došlo u elektromotorů a tím pádem i z hlediska systémových parametrů.
U 1.8 nyní elektřina dává 70 kW místo původních 53 kW a 185 Nm místo 163 Nm. U dvoulitru je pak nárůst skromnější, z 80 kW na 83 kW a z 202 na 206 Nm. Celkem tedy osmnáctistovka dává 103 kW místo dřívějších 90 kW a dvoulitr 144 kW oproti 135 kW dříve. K dalším změnám v rámci faceliftu patří menší, lehčí a zároveň lepší baterie hybridního systému, společně s poladěným systémem řízení pohonu.
Když se kouknete do tabulky technických parametrů, typický kupec jistě automaticky sáhne po dvoulitru – jeho 144 kW zní lákavěji než 103 kW, to dá rozum. Ale je to skutečně zapotřebí? V reálných podmínkách a pokud nejezdíte úplně každý den naloženi až po střechu v pěti lidech – není, ani trochu. Tabulkové zrychlení na 100 km/h za 9,2 sekundy (o 1,7 s lepší, než dříve) sice u osmnáctistovky nezní úplně atraktivně, ale na silnici a v provozu je dynamika zcela dostatečná pro bezpečné předjíždění, připojování na dálnici a rozjezdy bez zdržování ostatních. I před vylepšením patřil hybridní systém Toyoty k tomu nejlepšímu na trhu, při premiéře aktuální generace Corolly před dlouhými šesti lety šokoval svou kultivovaností a spotřebou o něco více, než nyní v roce 2024, kdy konkurence mocně dotahuje.
Ale i dnes je znát převaha japonské značky v tomto typu techniky – pracuje plynule, elektrický pohon i spalovací motor se připojují bez náznaku cukání, a nevyžadují od řidiče žádnou extra péči. Tabulkově má hybrid jezdit za 4,5 až 4,7 litru, ale v reálu se s ním dá jezdit okolo čtyř litrů na sto, což je skutečně velká paráda i vzhledem k 43litrové nádrži. K extrémně příznivé spotřebě přispívá i fakt, že pohon a ladění celého auta nebudí žádnou chuť jezdit svižněji nebo akčněji.
V zatáčkách si kombíková Corolla vede zdatně, nikam moc neujíždí, přehnaně se nenaklání, ale Supra nebo GR Yaris to pochopitelně není. Jízdní komfort je naopak velmi v pořádku. Jediné, co vás může za jízdy štvát – odhlučnění odspodu, šum na palubě je v dálničních rychlostech jasně slyšitelný. A možná monotónní zvuk motoru v kombinaci s CVT, ale to už bychom od hybridního kombi chtěli vážně moc.
Pokračování 3 / 3
Verdikt: I po faceliftu téměř bez chyb
Úsporné, prostorné a příjemně jezdící kombi? To zní dobře, ale za kolik? Při pohledu do standardního ceníku vás mohou částky trochu zarazit. Startuje na 777.900 Kč u 1.8 s výbavou Comfort, která ale zahrnuje 16“ litá kola, digitální přístrojový štít a 10,5“ navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci a velmi obsáhlou bezpečnostní a asistenční výbavu.
Třeba takovou Octavii kombi s automatem koupíte nejlevněji za 719.900 Kč. Ale když se podíváte do akčního ceníku Toyoty, situace vypadá o něco pozitivněji – z tabulkových cen vám ubude 105.000 Kč, k nimž se dá ještě přihodit bonus 25.000 Kč při výkupu vozidla. Dostáváte se tak na základní cenu 647.900 Kč a s touto výbavou Style na stále ještě snesitelných 766.900 Kč, zvláště vzhledem k obsáhlému seznamu stylových a užitečných prvků – 17“ kolům, předním i zadním senzorů, Bi-LED světlometům, vyhřívanému volantu, bezklíčovému odemykání i startování a tak dále. Chcete dvoulitr za dalších 75 tisíc korun navíc? Klidně, ale potřebujete jej? To ne.
Toyota Corolla Touring Sports: Souhrn cen |
Základní cena vozidla |
672.900 Kč* (1.8 Hybrid Comfort/103 kW) |
Cena s testovaným motorem a výbavou |
791.900 Kč* (1.8 Hybrid Style/103 kW) |
Cena testovaného vozidla |
806.900 Kč* (1.8 Hybrid Style/103 kW) |
*se zvýhodněním 105.000 Kč
Technické údaje: Toyota Corolla Touring Sports
Rok • stupeň výbavy
2024 • Style
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 798 cm3
Nejvyšší výkon
103 kW (140 koní)
Nejvyšší krouticí moment
142 Nm ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,4 s
Nejvyšší rychlost
180 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
bezstupňová • 1 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
596 l • 1 606 l
Objem palivové nádrže
43 l
Hmotnost: provozní • celková
1 400 kg • 1 885 kg
Prům. spotřeba: komb.
4,5 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 530 mm • 1 530 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 650 × 1 790 × 1 435 mm
Základní výbava: Bluetooth® hands-free, MyT Telematické služby na 10 let zdarma, 6 reproduktorů, Rozpoznávání hlasu, DAB Digitální radiopřijímač, Apple CarPlay a Android Auto s připojením kabelem, 10.5" obrazovka multimediálního displeje, Toyota Smart Connect, Smart hlasový asistent, Cloudová navigace, USB nabíjení vpředu, Elektronická parkovací brzda, Měkká textura horní části palubní desky, Vnitřní kliky dveří saténový chrom, Kožená hlavice řadicí páky, Zadní loketní opěrka, 3ramenný kožený volant, Chromové dekory v držadlech předních dveří, Chromový dekor konzoly řadicí páky, Loketní opěrka v imitaci kůže, Konzola řadicí páky v klavírní černé barvě, Chromový dekor okolo centrálních výdechů ventilace, Chromový dekor okolo zadních výdechů ventilace, Chromový dekor okolo středového displeje, Chromové dekory na volantu, Černé prošívání volantu, Chromové dekory na palubní desce, Chromové dekory na ovládání el. okének, Matně černá madla předních dveří, Bílé ambientní osvětlení úložné schránky, Bílé ambientní osvětlení v držáku nápojů vpředu, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, 12V zásuvka vpředu, Automatická klimatizace dvouzónová, Vzduchový filtr, Pylový vzduchový filtr, Výdechy ventilace pro zadní cestující, Zadní madla nad dveřmi, Bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, Dětská pojistka dveří, Upozornění na klíč v zámku, Centrální zamykání dveří, Startování tlačítkem, Vyhřívání předních sedadel, Manuálně nastavitelné sedadlo řidiče, Elektricky ovládaná bederní opěrka řidiče, Manuální posouvání sedadla řidiče, Manuální posouvání sedadla spolujezdce, Pádla řazení, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Statické vodící čáry na displeji parkovací kamery, Vyhřívaný volant, Manuálně podélně nastavitelný volant, Manuálně výškově nastavitelný volant, Osvětlení ve sluneční cloně řidiče, Osvětlení ve sluneční cloně spolujezdce, Zrcátko ve sluneční cloně řidiče, Zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce, Ovládání omezovače rychlosti na volantu, Ovládání audia na volantu, Ovládání adaptivního tempomatu na volantu, Ovládání multiinformačního displeje na volantu, Ovládání systému upozornění na opuštění jízdního pruhu na volantu, Ovládání telefonu na volantu, Tlačítko rozpoznávání hlasu na volantu, Upozornění na nízkou hladinu kapaliny v ostřikovačích, Ochrana před přiskřípnutím pro elektrická okna, Elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu s funkcí jednoho dotyku, Odmlžovač zadního okna, Stěrač zadního okna, Vyhřívané stěrače předního skla, Tlačítko ECO módu klimatizace, Barevný TFT displej s 3D efektem v přístrojovém štítu, Zvuková izolace na předním skle, Posuvná loketní opěrka vpředu, Dálkové ovládání Toyota Easy Flat systému, Elektrický zámek otevírání oken, Manuálně nastavitelná výška sedadla předního spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru (LED), Černá loketní opěrka na středovém tunelu, Dálkové ovládání klimatizace, 12.3" obrazovka multiinformačního displeje, Sklopná 2. řada sedadel, Smart digitální klíč, Zatahovací roleta zavazadlového prostoru, Dvojité dno zavazadlového prostoru, Prostor pod podlahou zavazadelníku, Držák lahví vpředu, Držák lahví - zadní, Háčky na kabát pro zadní pasažéry (2), Držák nápojů vpředu, Držák nápojů - vzadu, Jednoduchá odkládací schránka, Kapsa na zadní straně sedadla spolujezdce, Kapsy v předních dveřích, Kapsy v zadních dveřích, Osvětlená přihrádka spolujezdce, Háčky na nákupní tašky, Oboustranná podlaha zavazadelníku, Úložná schránka s pomalým dovíráním, Přihrádka ve středovém panelu, Síť v zavazadlovém prostoru, Textilní koberečky, Zadní koberečky, Manuální vypnutí airbagu spolujezdce, 7 SRS airbagů, Zadní hlavové opěrky (3), Systém pro upevnění dětských autosedaček (ISOFIX), Předpínače a omezovače síly na bezp. pásech, Upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vpředu, Upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, Nastavitelné zadní opěrky hlavy, Upozornění na zapomenuté objekty na zadních sedadlech, Dojezdové rezervní kolo, Anténa ve tvaru žraločí ploutve v barvě karoserie, Zpětná zrcátka lakovaná v barvě karoserie, Černé lemování dveří, Vnější kliky dveří v barvě karoserie, Zadní spoiler v barvě karoserie, Střecha v barvě karoserie, Zadní nárazník lakovaný v barvě karoserie, Černá lakovaná horní mřížka chladiče, Černá metalická spodní mřížka chladiče, Difuzor v klavírní černé barvě, Středový sloupek v klavírní černé barvě, Chromové lemování spodní mřížky chladiče, Zadní nárazník s chromovými dekory, Zatmavené zadní okno, Otevírání zavazadelníku pohybem nohy, Elektricky otevíratelné víko zavazadelníku, Otevírání zavazadelníku
Příplatková výbava: Lak šedá popelavá (+15.000 Kč)