Test: Toyota Corolla Sport má téměř dvě stě koní

Přestože se Toyota stáhla z mistrovství světa v soutěžích a ve sportu se věnuje jen Formuli 1, vzpomněla si na své nejslavnější doby alespoň v civilním provedení posledního modelu typu Corolla. Kromě běžného vozu se objevila i modifikace T Sport, která už svým označením signalizuje charakter.
Test: Toyota Corolla Sport má téměř dvě stě koní
Seznam kapitol
  1. Zpracování interiéru, jízdní vlastnosti
  2. Řazení, motor, srovnání s konkurencí

Zvenku se vlastně T Sport od ostatních provedení coroll moc neliší. Jen předním spoilerem a vcelku nenápadným označením na přední masce. Ostatní stylistické prvky jsou prakticky totožné s ostatními variantami.

Ve znamení kevlaru

Hovoříme o interiéru, který je koncipován rovněž s ohledem na sportovní image. Znamená to, že střed palubní desky a některé další plochy se vzhledem blíží tomuto pozoruhodnému materiálu. Stačí ale poklepat a iluze je pryč. Totéž se týká i okrajů madel ve dveřích.

T Sport existuje v tří i pětidvéřové verzi, ale sportovnější je ta třídveřová. Křídla dveří jsou velmi rozměrná, dopředu se velmi dobře nastupuje. To samozřejmě neplatí i prostoru vzadu, což je neduh všech dvou nebo třídveřových automobilů. S tím se ale musí počítat, sportovnější vozidla s větším počtem dveří už jaksi není ono.

Skutečně špičková jsou přední sedadla, u nichž je přesně vypočítaná výška bočních vzpěr. Ty pak dokonale drží tělo obou předních cestujících i při značném působení odstředivé síly.

Nápadná je rovněž řadicí páka s kovově lesklou hlavicí. Schéma řadicí kulisy na ní hovoří o tom, že tato nejvýkonnější verze corolly má šestistupňovou převodovku.

Na rozdíl od levnějších sester tu najdeme i ovládání rádia na volantu. Vyřešené je zcela ojedinělým způsobem, protože vyžaduje levou ruku – s tím jsme se ještě u jiných automobilů nesetkali. Ovladač na volantu je samozřejmě vždy přínosem, ale určitě existují lepší ergonomická řešení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nenápadný znáček odlišuje T Sport od „obyčejných“ coroll. 
Interiér ve znamení kevlaru.

Samotná audiosoustava má společný ovládací panel s palubním počítačem, stejná kombinace je i v dalších vozech Toyota. Počítač píše velkými a dobře čitelnými číslicemi, leč tlačítko, jímž se přepínají jednotlivé funkce, najdeme až v pravém dolním rohu panelu, tedy hodně vzdáleném. Řidič se tedy musí – zejména pokud sedí dál od volantu – hodně natahovat. Displej je jen jediný, údaje se na samotné přístrojové desce neobjevují.

Palubní počítač je tedy praktický a dobře funkční, jen ovládání postrádá patřičnou míru komfortu a přirozenosti.

Sportovní komfort

Podvozek modifikace T Sport je trochu jiný než u všech ostatních coroll. Právě s ohledem na výkon a tedy dynamické parametry, bylo nutné tlumení a pérování poněkud ztvrdit a také světlá výška je menší. Poměrně krátký rozvor vozu a vůbec geometrie podvozku vzdáleně se přibližující čtverci vyvolává logicky představu o nervózním autě s neklidným chováním hlavně na nekvalitním povrchu. Jenže to je omyl, Corollu T Sport se podařilo vyladit tak, že na žádném druhu povrchu nepůsobí rozháraně nebo nepohodlně. Míru kompromisu mezi sportovními nároky a potřebným jízdním komfortem odhadli a vyprojektovali tvůrci podvozku velmi dobře.

U vozidel s podobným charakterem je dnes už zvykem užívat i pneumatiky větších rozměrů než je tomu v tomto případě. Bridgestone Turanza ER 30 s rozměrem 195/55 R16 ale plně dostačují. V době našeho testu nikdy nepršelo, takže nemůžeme posoudit jejich vlastnosti na vodě, ale za sucha se držely velmi dobře. Ovšem trochu nadměrně v rychlejších zatáčkách pískají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedačkám snad skutečně není co vytknout. Nastavování
sklonu opěradla se řídí nezvyklým „pumpováním“. 
Pod panelem elektronicky řízené klimatizace našla místo
zavíratelná skříňka a popelník, nad ní systém audiosoustavy
a počítače. Přepínač jeho funkcí zcela vpravo dole.

Celý vůz se v takové situaci chová velmi sportovně. Po extrémně rychlém nájezdu do zatáčky má tendenci potlačit přirozený sklon k nedotáčivosti a opisuje oblouk poněkud lomeným způsobem. Přesně tak se chovají třeba závodní auta v zatáčkách na okruhu.

O nějakém velkém naklánění nemůže být vůbec řeč, zkrátka i v tomto směru se Corolla T Sport chová hodně podobně čistokrevnému sportovnímu vozu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zpracování interiéru, jízdní vlastnosti
  2. Řazení, motor, srovnání s konkurencí
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků