47
Fotogalerie

Test Toyota Corolla D4D: kdo koupí, neprohloupí

Kapitoly článku:


Jízdní vlastnosti a komfort

Již s prvními metry za volantem Corolla potěší svým tradičně měkčím odpružením, které je v kombinaci s měkkými sedáky vstřícné k páteřím řidiče i spolujezdců a velmi dobře si rozumí s východní „kvalitou” silnic včetně o pět centimetrů vystouplých nebo zapuštěných kanálů. Svůj podíl na tom má i vyspělá víceprvková zadní náprava, kterou vpředu doplňuje náprava klasické konstrukce MacPherson. Coroll navíc nabídne i dobrou směrovou stabilitu a odolnost v prudce projížděných zatáčkách; naladění podvozku je zkrátka povedeným kompromisem a léta jeho kvalitám mnoho neubrala.

Hned záhy nás zaujal velmi nízký hluk během jízdy. Ať už je to motor nebo podvozek, u Corolly se vše projevovalo tiše. Co by za takovou tichost dali moderní konkurenti, to vědí především sami evropští výrobci. Pět let stará Corolla tak stále dokazuje, že pohodlné svezení není zázrak, ale výsledek pečlivé práce konstruktérů. I cestování za dálniční stotřicítkou je pohodlné, bezpečné a tiché.

Komfort na palubě do značné míry ovlivňují kompaktní rozměry. Hubená rodina o vzrůstu do výšky 180 cm si bude připadat v sedmém nebi, hubení dlouháni na předních sedadlech si také vcelku dobře zvyknou. Jen tlouštíci a dva metry vysocí pasažéři to budou mít v Corolle zejména na zadních sedadlech těžké. Zkrátka Corolla patří do nižš střední třídy a chcete-li více místa, připlaťte si za Avensis. Tak by se dalo charakterizovat poselství konstruktérů Toyoty.

Kdo ji koupí, neprohloupí

Testovaná Toyota Corolla byla dovezena z Itálie, kde se o ní předchozí majitel vzorně staral. To dokládá její stav, na voze jsme navíc nenašli stopy po nehodě.

Za cenu 165 000,- Kč nabízí velmi solidní naftový automobil s nízkou spotřebou v perfektním technickém stavu a s jistotou dlouhého a spolehlivého provozu. Tak jako jsme byli kritičtí k předchozím ojetinám, nemůžeme než tento konkrétní kousek bez výhrad doporučit ke koupi. Zakoupit jej stále můžete v Autobazaru Prachárna v Hradci Králové.

toyota_corolla1revue/P1510932.JPG toyota_corolla1revue/P1510936.JPG toyota_corolla1revue/P1510944.JPG

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec napříč před přední nápravou se vstřikováním technologií Common-rail
    * Objem: 1 995 ccm
    * Největší výkon: 66 kW (91 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 215 Nm při 2 400 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 180 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 7,6
          o Mimo město: 4,8
          o Kombinovaná: 5,8
    * Objem palivové nádrže: 50 l

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 205 kg
    * Užitečná hmotnost: 450 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 290 mm
    * Šířka: 1 690 mm
    * Výška: 1 385 mm
    * Rozvor náprav: 2 465 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 372 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: nezjištěno


  

Vůz nám k testu zapůjčil Autobazar Prachárna Hradec Králové

Partnerem sekce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud