Kapitoly článku:
Stručná historie Corolly osmé generace
1997: představení osmé generace - sedanu, 3D hatchbacku a 5D liftbacku, motorizace 1,3 (63 kW), 1,6 (81 kW), vznětový 2,0 D (53 kW)
2000: facelift, motorizace 1,4 16V VVT-i (71 kW) , 1,6 16V VVT-i (81 kW), vznětový 1,9 D (51 kW) a 2,0 D-4D (66kW)
2001: představení deváté generace
2002: ukončení výroby a nahrazení devátou generací modelu Corolla
Motorizace pod kapotou Corolly 2000 - 2002
Základem nabídky se stal čtyřválec o objemu 1 398 ccm, který poskytoval výkon 71 kW (96 k) při 6 000 ot./min. Největší točivý moment činil 130 Nm při 4 800 ot./min. Základní motor v nabídce plně postačuje ke svižné jízdě při rozumných palivových nárocích. Tento motor má naše doporučení.
Dalším v nabídce byl čtyřválec o objemu 1 598 ccm dával výkon 81 kW (110 k) při 6 000 ot./min, největší točivý moment činí 150 Nm při 3 800 ot./min. Tento motor báječně zvládá výkonové špičky a na druhé straně s ním lze jet stejně ekonomicky jako se čtrnáctistovkou. Za svou práci si řekne o kombinovanou spotřebu 7 l/100 km.
Pod kapotou Corolly nemůže chybět nafta. Nepřeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1 867 ccm poskytuje výkon 51 kW (69 k) při 4 600 ot./min. Největší točivý moment činí 125 Nm při 2 500 ot./min. Klasická nafta pod kapotou Toyoty disponuje nepřímým vstřikováním paliva do předkomůrky a patří k posledním motorům této koncepce pod kapotou moderních automobilů. Osvědčuje se absolutní provozní spolehlivostí a bohužel také leností typickou pro atmosférické nepřímovstřikové diesely. Navíc kombinovaná spotřeba kolem 6,6 l/100 km skutečně není žádný zázrak a proto tento motor nemůžeme doporučit.
Přeplňovaným vznětovým motorem v nabídce je čtyřválec o objemu 1 995 ccm, který poskytuje výkon 66 kW (91 k) při 4 000 ot./min. Největší točivý moment 215 Nm je posazen k 2 400 ot./min., což slibuje úspornou jízdu těsně pod 2 000 ot./min. Tento motor jsme měli možnost vyzkoušet a naše zkušenost nás vede k doporučení jej koupit, je-li v dobrém technickém stavu.
Motory pod kapotou Corolly si zaslouží uznání za svou spolehlivost a výkony, leckterá evropská automobilka by jimi ani dnes nepohrdla. Nedoporučujeme zastaralý předkomůrkový diesel, zato si nás plně získal turbodiesel s přímým vstřikem systémem common-rail. Ten si zaslouží náš obdiv zejména pro nízké provozní náklady a spolehlivost, ale o tom až později. Celkově Corolla neskrývá pod kapotou žádné překvapení, ani v pozitivním, ani v negativním smyslu slova.
Přednosti a nedostatky Corolly 8G
Toyota Corolla je synonymem spolehlivosti, kvality a dobrých jízdních vlastností a nejinak je tomu i v její osmé generaci. Honosí se také malým zájmem zlodějů.
K nedostatkům naopak patří poměrně stísněný interiér zejména na předních sedadlech, vzadu si pro změnu pohodlně nesedne pasažéř vyšší než 180 cm. K nedostakům lze přičíst i vysoké ceny náhradních dílů a práce v autorizovaných servisech Toyoty.
Přejdeme-li k technickým nedostakům Corolly, také zde se přece jen něco najde. Typickým nešvarem je příliš rychlá koroze výfukového potrubí, i když „kyselinový” rozpad potrubí rozhodně nehrozí. U nejslabšího motoru dochází k předčasnému opotřebení poddimenzované spojky, častý je u benzinových motorů únik chladicí kapaliny s rizikem propálení těsnění pod hlavou. Námi testovaný vznětový dvoulitr zase při nešetrném zacházení trpí na prasklou či zkroucenou hlavu válců.
Zmíněné závady jsou oproti přednostem vozu a ve srovnání s konkurenty jen nezbytnou maličkostí, která připomíná, že i Corolla je jen auto se všemi radostmi i starostmi. Pokud ji ale pravidelně servisujete, nečekají vás žádná dramata ani větší finanční výdaje mimo již zmíněné vyšší ceny práce a náhradních dílů.