47
Fotogalerie

Test Toyota Corolla D4D: kdo koupí, neprohloupí

Kapitoly článku:


Stručná historie Corolly osmé generace

1997: představení osmé generace - sedanu, 3D hatchbacku a 5D liftbacku, motorizace  1,3 (63 kW), 1,6 (81 kW), vznětový 2,0 D (53 kW)

2000: facelift, motorizace 1,4 16V VVT-i (71 kW) , 1,6 16V VVT-i (81 kW), vznětový 1,9 D (51 kW) a 2,0 D-4D (66kW)

2001: představení deváté generace

2002: ukončení výroby a nahrazení devátou generací modelu Corolla

toyota_corolla1revue/P1510887.JPG toyota_corolla1revue/P1510993.JPG toyota_corolla1revue/P1510972.JPG

Motorizace pod kapotou Corolly 2000 - 2002

Základem nabídky se stal čtyřválec o objemu 1 398 ccm, který poskytoval výkon 71 kW (96 k) při 6 000 ot./min. Největší točivý moment činil 130 Nm při 4 800 ot./min. Základní motor v nabídce plně postačuje ke svižné jízdě při rozumných palivových nárocích. Tento motor má naše doporučení.

Dalším v nabídce byl čtyřválec o objemu 1 598 ccm dával výkon 81 kW (110 k) při 6 000 ot./min, největší točivý moment činí 150 Nm při 3 800 ot./min. Tento motor báječně zvládá výkonové špičky a na druhé straně s ním lze jet stejně ekonomicky jako se čtrnáctistovkou. Za svou práci si řekne o kombinovanou spotřebu 7 l/100 km.

Pod kapotou Corolly nemůže chybět nafta. Nepřeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1 867 ccm poskytuje výkon 51 kW (69 k) při 4 600 ot./min. Největší točivý moment činí 125 Nm při 2 500 ot./min. Klasická nafta pod kapotou Toyoty disponuje nepřímým vstřikováním paliva do předkomůrky a patří k posledním motorům této koncepce pod kapotou moderních automobilů. Osvědčuje se absolutní provozní spolehlivostí a bohužel také leností typickou pro atmosférické nepřímovstřikové diesely. Navíc kombinovaná spotřeba kolem 6,6 l/100 km skutečně není žádný zázrak a proto tento motor nemůžeme doporučit.

Přeplňovaným vznětovým motorem v nabídce je čtyřválec o objemu 1 995 ccm, který poskytuje výkon 66 kW (91 k) při 4 000 ot./min. Největší točivý moment 215 Nm je posazen k 2 400 ot./min., což slibuje úspornou jízdu těsně pod 2 000 ot./min. Tento motor jsme měli možnost vyzkoušet a naše zkušenost nás vede k doporučení jej koupit, je-li v dobrém technickém stavu.

Motory pod kapotou Corolly si zaslouží uznání za svou spolehlivost a výkony, leckterá evropská automobilka by jimi ani dnes nepohrdla. Nedoporučujeme zastaralý předkomůrkový diesel, zato si nás plně získal turbodiesel s přímým vstřikem systémem common-rail. Ten si zaslouží náš obdiv zejména pro nízké provozní náklady a spolehlivost, ale o tom až později. Celkově Corolla neskrývá pod kapotou žádné překvapení, ani v pozitivním, ani v negativním smyslu slova.

toyota_corolla1revue/P1510915.JPG toyota_corolla1revue/P1510995.JPG toyota_corolla1revue/P1510951.JPG

Přednosti a nedostatky Corolly 8G

Toyota Corolla je synonymem spolehlivosti, kvality a dobrých jízdních vlastností a nejinak je tomu i v její osmé generaci. Honosí se také malým zájmem zlodějů.

K nedostatkům naopak patří poměrně stísněný interiér zejména na předních sedadlech, vzadu si pro změnu pohodlně nesedne pasažéř vyšší než 180 cm. K nedostakům lze přičíst i vysoké ceny náhradních dílů a práce v autorizovaných servisech Toyoty.

Přejdeme-li k technickým nedostakům Corolly, také zde se přece jen něco najde. Typickým nešvarem je příliš rychlá koroze výfukového potrubí, i když „kyselinový” rozpad potrubí rozhodně nehrozí. U nejslabšího motoru dochází k předčasnému opotřebení poddimenzované spojky, častý je u benzinových motorů únik chladicí kapaliny s rizikem propálení těsnění pod hlavou. Námi testovaný vznětový dvoulitr zase při nešetrném zacházení trpí na prasklou či zkroucenou hlavu válců.

Zmíněné závady jsou oproti přednostem vozu a ve srovnání s konkurenty jen nezbytnou maličkostí, která připomíná, že i Corolla je jen auto se všemi radostmi i starostmi. Pokud ji ale pravidelně servisujete, nečekají vás žádná dramata ani větší finanční výdaje mimo již zmíněné vyšší ceny práce a náhradních dílů.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud