Test Toyota Corolla 1,4 D-4D: ve stínu katedrál

Je to tak trochu miniaturizovaný Lexus, jinak ovšem stará dobrá Corolla. A je lepší než Auris. V čem? Nechybí ji majestátní kufr.
Test Toyota Corolla 1,4 D-4D: ve stínu katedrál
Seznam kapitol
  1. Ve znamení Lexusu, Na palubě klasika,
  2. Šetříme naftou, Naměřená dynamika a zrychlení, Na limitu jen obutí
  3. Toyota pro milovníky kvality, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Toyota pro milovníky kvality

Toyota Corolla představuje fascinující kombinaci japonské kvality a evropského pohodlí. Corolla za desítky let výroby poevropštěla a představuje dobrou alternativu k sedanům tradičních evropských značek. Hádáme, že prodejní úspěchy sedanu nebudou na našem hatchbackovitém trhu nikdy tak velké jako u Aurisu, ale i tak patří Toyotě dík, že se smilovala a vrátila řidičům jejich milovanou legendu. Corollu tak můžeme s klidným srdce doporučit pro její kvality, pohodlí i nízkou spotřebu agilního turbodieselu.

Jak jsme na tom s cenou? Ta bývá u Toyoty tradičně vysoká. Toyota nabízí naftovou Corollu ve dvou stupních výbavy Terra Cool a Sol. Ty se liší především detaily, jako je kožené obšití volantu nebo řadicí páky, posuvnou loketní opěrkou. Daleko důležitější je u výbavy Sol přítomnost hlavových airbagů a kolenního airbagu řidiče v základní výbavě tohoto stupně. Levnější varianta Terra Cool startuje na 514 900,- Kč vč. DPH. Dražší Sol vyjde na 544 900,- Kč vč. DPH.

Dát za Corollu půlmilion nebo ne? Konkurenti stojí podobně, ale jste-li milovníky spolehlivosti, pak pro vás musí Corolla představovat jednoho z horkých kandidátů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 364 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 190 Nm při 1 800 ot./min
Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,8
Mimo město: 4,3
Kombinovaná: 4,9
Objem palivové nádrže: 55 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 335 kg
Užitečná hmotnost: 395 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 540 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: neuvedeno
 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ve znamení Lexusu, Na palubě klasika,
  2. Šetříme naftou, Naměřená dynamika a zrychlení, Na limitu jen obutí
  3. Toyota pro milovníky kvality, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 99 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků