TEST Toyota C-HR 1,8 Hybrid: S nudou je třeba skoncovat!

81 komentářů

jiri
14. září • 18:49

Mam C-HR hybrid a spotreba po dalnici ve 130km H je kolem 5 litru ,ve meste 4,4l . Kdo tvrdi neco jineho tak lže . Jizda je perfektni

jiri
14. září • 18:49

Mam C-HR hybrid a spotreba po dalnici ve 130km H je kolem 5 litru ,ve meste 4,4l . Kdo tvrdi neco jineho tak lže . Jizda je perfektni

Maroš
24. prosince • 13:01

Ahoj
Som majitelom CHR 1,8 uz pol roka . Auto je krasnym dizajnovim kusom a tam to celé končí slabý výkon, veĺka spotreba v zime ( monemtalme 6,8L ) cez leto sa mestim do 5L CHR je vhodne pre ženu nepotrebuje akcelerovať predbiehat atd....som ešte majitaĺom starého WV sharan 1,9tdi 116kw a to je ina jazda, pomer vykon spotreba. Vrátim sa k CHR prevodovka, taku prevodovku mam v motorke skútry a to nepatry do auta benzinový motor pri maxinálnych otačkach znie ako dobre vyhrkaný štrot.Auto som kúpil za 23 000€ a nevie sa dočkat kedy ju splatým a predám , hybrid je somarina pojdem do čistej elekriky

Maroš
24. prosince • 12:54

Ahoj
Som majitelom CHR 1,8 uz pol roka . Auto je krasnym dizajnovim kusom a tam to celé končí slabý výkon, veĺka spotreba v zime ( monemtalme 6,8L ) cez leto sa mestim do 5L CHR je vhodne pre ženu nepotrebuje akcelerovať predbiehat atd....som ešte majitaĺom starého WV sharan 1,9tdi 116kw a to je ina jazda, pomer vykon spotreba. Vrátim sa k CHR prevodovka, taku prevodovku mam v motorke skútry a to nepatry do auta benzinový motor pri maxinálnych otačkach znie ako dobre vyhrkaný štrot.Auto som kúpil za 23 000€ a nevie sa dočkat kedy ju splatým a predám , hybrid je somarina pojdem do čistej elekriky

Jindřich šrámek
13. září • 13:27

Nejlepší postup je koupit auto a pak zjišťovat , jestli mě vyhovuje. Převodovka je CVT . Jo a to víte , že je to hybrid ?:-))

Marta
27. dubna • 16:18

Máme hybridnú CHR-ku ako 2. auto do rodiny na vozenie po meste (škola, práca, krúžky, menšie nákupy). Na svoj účel je úúplne super. veľkosť fakt akurát - ešte sa dá pohodlne zaparkovať ale zároveň sa pohodlne zmestia sa 2-3 deti a do kufra 2 nákupné tašky. Každý centimeter auta naviac beriem ako mínus. Podľa mňa v diskusií porovnávate neporovnateľné. Hybrid tohto typu je v prvom rade super na mestskú a prímestkú dopravu (satelity). Vozím baby do školy, na krúžky, dokola horedole a ide jak drak :-) Fakt na tej elektrine na semafóre vyrazí najrýchlejšie a nerobím to zámerne. Kým sa chytie tie start-stop systémy tak sme my už aj preradené v inom pruhu :-)... V kolónach spotreba ako perpetum mobile. Pred školou pri ihrisku im nesmradím ... Ved kto chce auto na dlhe cesty pre rodinu, tak si asi kúpi si podľa preferencí: nejakého Superba, Passata, RAVku, Land Cruiser ......- podľa veľkosti rodiny a náročnosti terénu . A kto chce trhať asfalt na dialnici nebude kupovať úsporný lenivší hybrid tohto výkonu, ale ide do nejakého šporťáku. Ale asi mu nebude žrať v meste 4,5L. Toto je auto pre úplne inú cieľovku. V okolí nášho domu sú už 2 a tiež ako "babské" auto do rodiny. Chlapom sa štandardne vraj nepáči, ale na parkovisku ho okukujú, usmievajú sa a krútia hlavou :-)

Kvicala
21. března • 10:35

Ale zato ten pulvalec ve fobii jede jak z praku!

Jura
21. března • 15:00

samozřejmě, když je na stovce o sekundu dřív a přitom za poloviční cenu.

Kamil Vokoun
21. března • 8:55

Dobrý den
Osobně vlastním tuto Toyotu v hybridním provedení a mám s ní najeto 6000 km.
1) spotřeba - lepší než u dieslu ( průměrná 4,1 L na kombinovaný provoz)
2) všichni píšete že je slabý motor? mě nikdo ve městě nestačí tak nevím ....... ( že by to bylo tím že elektro motor nemá odezvu a umím správně využít kombinaci eletro motoru a atmosférické 1,8 v benzímu ????)
3) Hlučný ? Ano pokud vytáčíte motor- že by to bylo převodovkou CVT na kterou nejsme v evropě zvyklý? ( mimo jiné CVT převodovka je efektivnější než převodovka sekvenční - viz oficiální testy na webu)
4) motor ze sekačky? mno nevím zda 1,8 VVT mám v sekačce - v tomto ohledu by lecjaká škodavka v benzínu mohla závidět :D
Suma: pokud chcete hodnotit hybridní vozidlo je potřeba se s ním naučit jezdit, protože to nikdy nebude to samé jako u benzínu či dieslu. A je potřeba si uvědomit proč tam ten elektro motor je a jakou má funkci, protože pokud někdo napíše o zrychlení z 0 na 50 pouze na eletriku, že potřebuje 1 Km, vůbec nepochopil princip hybridního ústrojí a jeho výhody.
Neříkám že tento vůz je bez chyb, ale pokud jej někdo chce hodnotit musí hodnotit dle kategorie vozu.
PS: všichni kritizujete zrychlení z 0 na 100Km. Já osobně jsem se s zrychlením z 0 na 100km v praxi nesetkal. Pokud se někdy rozjíždím pak z 0 na 50, z 50 na 90, z 90 na 130. A právě z 0 na 50 vám běžný automobil nikdy stačit nebude díky kombinaci výkonu 1,8 benzín a elektromotoru jen nemá žádnou odezvu.

mikes
21. března • 23:38

ad 1) jak kde
ad 2) no já viděl ve městě borce kterému nikdo nestačil a to měl fabii htp, holt se ostatní rozjížděli na pul plynu jako normalni lidi, možná sis toho asi nevšimnul ani v tvém případě
ad 3) ano, je hlučný, tečka, čím to je je šumafuk
ad 4) 1.8 se 72kW v roce 2018 fakt netřeba závidět :-DPS. já se se zrychlením 0-100 potkavam běžně, taky 0-50, 0-60, 0-80, 30-80, 40-90 atd.
To, že ti běžné auto nebude při 0-50 stačit je takový hybriďácký urban legend, stačí se podívat na změřená zrychlení, 0-50 dá s prstem v nose stejne nebo lepe i 1.2 nebo 1.0 TSI. O čemkoliv lepším ani nemluvě.

Krabat
21. března • 11:01

Problémem tohoto auta není zrychlení z 0 na 50, ale právě pružné zrychlení. Je to auto nevhodné na předjíždění. Prostě nejede a navíc je příšerně hlučné. Testován hybrid v nejvyšší výbavě a bylo to zklamání. Manželka, která tohle auto zvažovala, mi sama řekla, že by se s tím bála předjíždět. To bylo vůbec poprvé v životě, kdy mi řekla o nějakém autě, že je strašně pomalé. Zkrátka na městské pojížďky super, ale na moderní TSI od VW nebo atmosféry od Mazdy to skutečně nemá. Vůz je z mého pohledu optimální jen do velkého města, jehož majitel nepočítá s příliš častými výlety na venkov.

Peter
21. března • 21:16

Osobně si myslím, že u nás ten problém není v autech, ale v lidech! Každý nutně potřebuje motor min. 3.0, pokud možno V6 a více, zrychlení 0/100 za 3s a max. rychlost nejlépe Mach 1. Dalším důležitým faktorem je zavazadlový prostor 1000 litrů a nesmí chybět průvlak v zadních opěradlech na 3 metrový stožár.

Moik
21. března • 15:47

Předpokládám že jsem náročnější jak tvoje manželka B-] Ale když se HSD zadupne na podlahu, tak jede dobře. Přirovnal bych to k Tiguanu 1.4TSI kterého jsem kdysi měl..taky to nebyla raketa. Ale např. S-MAX 2.0TDCi powershift rozhodně nejede líp.Ano, pokud polechtáš plyn a očekáváš že vystřelí, tak.... nevystřelí. Já to považuju za výhodu, nesnáším pedály, který na 10% dráhy přidají 60% plynu. JIným to může připadat jako letargie.

Toky
21. března • 14:07

Nemá na moderné TSi?
Tu je porovnanie pružného zrýchlenia corolly 1,6 a jetta 1,2TSi v automatoch
https://www.youtube.com/watch...
Tu je porovnanie pružného zrýchlenia corolly 1,6 a jetta 1,4TSi v automatoch
https://www.youtube.com/watch...
V corolle je ale atmosféra 1,6. V CHR je 1,8l hybrid, tipujem ešte trošku lepšie zrýchlenie.
Ja myslím, že na to TSi krásne má aj v pružnom zrýchlení. A vďaka elektromotoru aj v zrýchlení z 0-50km/h.

mikes
21. března • 23:46

Ale ta Corolla ma 97Kw ne? A 1.2 77 nebo 81kW. Takže považuješ za úspěch, že Toyota s motorem o 1/4 výkonnějším jede stejně jako slabší TSI? Bravo :-DJinak tyhle "testy" na YT jsou o nicem, takhle ti vyrobim i test Trabanta se zrychlenim 0-100 za 5s.

Toky
22. března • 7:40

Inak pozri sa jedným očkom na krútiaci moment týchto 1.2 a 1.4TSi a potom na 1.6valvematic. Nezabúdaj že oni sú s priamym vstrekovaním a hlavne dopované turbom kdežto tá 1.6ka je plnotučná atmosféra ako zo starého filmu. Pomerne vyrovnané hodnoty pružného zrýchlenia mňa osobne prekvapujú. Že im tá 1.6ka s takou gráciou sekunduje. Je treba viac podradiť ale to práve vybaví cvt jedným skokom kdežto dsg to musí aj na viackrát. Keď poznáš funkčnosť a rozdiel v konštrukcii týchto prevodoviek a vyskúšaš ich tak pochopíš o čom točím. Nevýhodou cvt je jej charakteristický zvukový prejav. Ale aj s tým sa dá pracovať.

Toky
22. března • 7:25

Tak to akože mám porovnať tú atmosférickú 1.6 s akým moderným Tsi od VW? A ver tomu že som niečo odjazdil s 1.6cvt v corolle aj 1.2tsi dsg v golfe a to pružné zrýchlenie na odkaze vo videu je reálne.

bzzz
21. března • 12:51

Zajimave, ze dalnice a okrsky jsou plne maloobjemovych (pribyvaji i 3hrnky) Fabii a vykonove/rozmerove podobnych automobilu. Bezny ridic to asi holt vnima jinak nez NAROCNY ctenar autorevue nebo petrolhead ;-)

mpolan
21. března • 12:50

Mě by vždycky zajímalo, jakým stylem lidi tvého typu jezdí, když s podobným autem nedovedou předjet. To musí být strašná prasojízda...

vykudlena modlanka
21. března • 10:55

Ve meste Vam nikdo nestaci? Nemuze to byt tim, ze to ve meste metete 70 km/h?Mate naprostou pravdu. Ani nam se nezdalo, ze by melo prilis smysl snazit se jezdit ciste na elektrinu. Kdyz nas o tom ovsem autorizovany dealer vehementne presvedcoval a uvadel to jako naprosto zasadni vyhodu, rozhodli jsme se, zkusit to.Mohl byste nam, prosim, vysvetlit, jak lze vytacet motor ve voze vybavenem automatickou prevodovkou a kde jedinym ridicem ovladanym regulatorem vykonu je plynovy pedal? Pokud ta C-HR snad i nejaka padla pod volantem mela, nevyuzivali jsme je a auto si prevodovalo zcela podle sve vlastni potreby. Dle meho nazoru, to CVT prevodovkou zrejme nebude, protoze Subaru vybavene CVT tuto neprijemnou vlastnost nema a jizda s nim je vylozene poteseni.Uprimne, je mi vcelku jedno kolik otacek motor toci, pokud jej to tedy neznici. Ovsem rev motoru v kabine je skutecne neprijemny. Uznavam, deje se to jen pri enormni potrebe zryhleni, kdy motor musi do otacek. Bohuzel, najezdy na dalnici jsou takove jake jsou. Bud na to slapnu, abych to rozjel na rychlost proudu projizdejicich aut, nebo tam musim zastavit a cekat. Dalsi alternativou je prilis nezrychlovat, aby motor nevyl a tichounce vplout projizdejicimu kamionu pod kola.

Joe Doe
21. března • 12:31

"Dle meho nazoru, to CVT prevodovkou zrejme nebude, protoze Subaru vybavene CVT tuto neprijemnou vlastnost nema a jizda s nim je vylozene poteseni."Chlape, vysvetli mi, co robis na webe o autach, ked ti chybaju zakladne vedomosti.Tak este raz a hadam to pochopia aj slaboduchi.Hybridy od Toyoty nemaju CVT. Nemaju CVT. 'Prevodovka' v toyotackych hybridoch nema s CVT mechanicky nic spolocne.https://www.youtube.com/watch...

Marek71
22. března • 8:51

Ja myslím, že ono je to v podstate jedno, či tam je CVT, eCVT, alebo čo. Podstatné je, ako sa to chová pri jazde. A čo som čítal testy, tak chovanie je veľmi blízke ku klasickej CVT prevodovke, s ktorou dosť často jazím (Mercedes A r. 2007). A presne sa recenzenti zhodli s tý, čo tu ľudia popisujú a čo aj mne vadí, takže asi na tom niečo bude.Ale pokiaľ tebe to vyhovuje a nevadí, tak je to v poriadku, ty v tom jazdíš a nikto iný...

vykudlena modlanka
21. března • 13:39

A vis, ze mi je uplne u zadku, jakou prevodovku to ma? A dokonce je mi uplne u zadku, ze si myslis, ze vedet, ktere auto ma kterou prevodovku, povazujes za zasadni znalost. B-]

Mirek
21. března • 10:53

Pokud se pohybuješ po městě, tak ano, máš plnou pravdu. Jenže já nepotřebuji závodit na semaforech. A nyní zkus napsat , jak je to mimo město, když potřebuješ někoho například předjet v hustějším provozu na okreskách a pod.
Párkrát jsem jel ve dvojkovém Priusu, tak mám docela reálnou představu, jak se s tím jezdí.

Toky
21. března • 13:53

To akože na okreskách potrebuješ v hustejšej prevádzke obiehať z 0 na 100??
:-O

Mirek
21. března • 17:22

Asi jsi natvrdlý jedinec. Ty při předjíždění nejprve zastavíš a potom to rozjedeš z 0 na 100 a dáš se na předjíždění? :-D Kde píšu blbosti o zrychlování z 0 na 100? Tahle hodnota mě vůbec nezajímá.

Joe Doe
21. března • 12:33

Vzhladom na to, ze eCVT dokaze v lubovolnom okamihu poslat na predne kolesa maximalny krutiaci moment elektromotora, tak dochadza k zaujimavemu ukazu - torque steer, ktory kroti stabilizacia. Ale vo volante to citis.

Honza
21. března • 10:58

Nic hrozneho.. Je to sice auris, ale oproti chr to nebude velky rozdil. https://youtu.be/zJqaTvvHZLg...

Mirek
21. března • 17:52

Tak horší a znatelně to bude. Jak jsem naznačil, mám s Priusem zkušenosti. Plně souhlasím s tímto testem https://autobible.euro.cz/srovnavaci-test-hyundai-i... ...
Nezkoušej si a druhým nalhávat, že předjíždění je mihnutím oka, a že jsou to dynamikou obdařená auta. Je to pro klidnou a úspornou jízdu, pro lidi, kteří nikam nespěchají. Při pohybu po městě bude dynamika vcelku skvělá, ale za městem je to jen auto pro přemisťování z bodu A do bodu B a na dálnici se nehodí, jeho výhody jsou na dálnici nulové.

Honza
21. března • 22:48

A to zrychleni na videu ti pripada na 100kw auto s automatem spatne? Je to taky hybrid.. Tve zkusenosti s priusem 2gen jsou irelevantni, protoze tam je starsi a o dost slabsi system. V chr je upraveny system z priusu 3gen=system aurise na videu.. A pochybuju, ze vahovy rozdil auris/chr bude nejak veliky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
22. března • 6:11

To zrychlení na videu je ještě irelevantnější, než ten Prius druhé generace. Nebo si myslíš, že když porovnáš jen Auris 1.2 T, který má zrychlení na 100 km/hod 10,1 s a maximálku 200 km/hod, tak ti stále připadá u Aurisu hybrid zrychlení na 100 km/hod 10.9 s a s maximálkou 180 km/hod hodně? A to se na maloobjemové motory, 1,2 l, nadává a přirovnává se to k motorům do sekaček. C-HR na tom bude podobně, zrychlení na 100 km/hod 11 s, maximálka 170 km/hod. Jen pro představu, Toyota Auris 1.6/97 kW má zrychlení na 100 km/hod 10 s a maximálku 200 km/hod.
Kam chceš potom s hybridem spěchat? To je na klidnou eko jízdu, žádný spěch.

Honza
22. března • 8:25

Narážel jsi na to, že hybrid špatně akceleruje za městem, např při předjíždění.. Tak jsem ti poslal odkaz na pružnou akceleraci aurisu hybrid, kde to není nic hrozného a rozhodně s tím bez problému předjedeš, nebo ne? Prius 2 je irelevantní, protože je proti aktuálním hybridům o dost slabší.. Nic víc, nic míň. A nikdo netvrdí, že hybrid je na dynamické ježdění, ale tvrdit, že to je líné za městem taky není fér..

Mirek
22. března • 11:14

Jenže jsi pozapomněl, že jsem psal o předjíždění v hustějším provozu, to znamená předjet rychle. Není předjíždění, jako předjížděni. To, co já zvládnu bleskově, ty budeš s hybridem dělat násobně déle a budeš si muset sakra rozmyslet, jestli to vůbec za dané situace auto zvládne.

Honza
22. března • 11:52

Samozřejmě, předjíždění hybridem=předjíždění autem s podobným výkonem a automatem, viz to video se zrychlením Aurisu, prostě není to nic moc, ale odpovídá to výkonu. Vyšší výkon, lepší zrychlení, ale to nikdo nerozporuje. Jinak na začátku diskuze je pěkné porovnaní zrychlení prius 4g 90kw vs Octa 1,0 tsi 85 kw a prius je o něco rychlejší, což odpovídá výkonům..

Marek71
22. března • 13:46

To je nič nevypovedajúci "test" z youtube. Podstatnejšie sú údaje výrobcu o zrýchlení 0-100. Tam si myslím, že "kecajú" asi tak všetci približne rovnako, takže tie hodnoty sú porovnateľné. A Prius (obyč. hybrid i plug-in) s celkovým výkonom 90kW je na tom malinko horšie ako Octávka 1.0 TSI 85kW, jak manuál, tak i automat.

Mirek
22. března • 21:27

To nemáš pravdu, čím více se budeš blížit k limitu maximální rychlostí, tím větší problém budeš mít s předjížděním, jde tady o dynamické zrychlení, proto jsem tady psal, že vlastně údaj zrychlení z 0 na 100 km/hod mě nezajímá. Hybridy mají obecně nižší maximální rychlost a proto budou při vyšších rychlostech hůže předjíždět. A to je důvod, proč je tento typ aut určený především pro klidnou a úspornou jízdu. Nic proti těmto autům, každý si může koupit co chce. Sám vím, že když jsem usedl do Priusu, tak jsem najednou více sledoval spotřebu a rychle měnil styl jízdy.

Marek71
27. března • 13:42

Ano, naprostý súhlas.

JU
20. března • 22:17

Tahle Toyota je jednoznačným zklamáním. Design úžasný, jízdní projev a řev motoru obrovské zklamání. Ioniq od Hyundai s 6st. Robotizovanou převodovkou je daleko příjemnější.

Joe Doe
21. března • 12:27

Akurat ze ioniq nie je full hybrid a v praxi zozerie viac, pretoze prevodovka s pevnymi stupnami sa vzdy prisposobuje otackam motora a nikdy nedokaze vyuzit naplno potencial elektromotora, pretoze ten z principu ziadnu prevodovku nepotrebuje.Ak sa nemylim, Ioniq dokonca nedokaze motor uplne vypnut ani pri jazde na elektrinu.

vana
20. března • 17:30

Technické údaje patří asi k jinému autu. Není v nich ani slovo o elektromotoru

infrahnedy zmolek
20. března • 16:13

Na jeden cesky automobilovy web jsem pred casem naspal nasledujici rekaci na test "Toyota C-HR 1.2 turbo executive: Konec nudy" (zminena 'nuda' v nazvech obou testu je vskutku neuveritelna nahoda :-) ):Tohle auto s hybridnim ustrojim jsem nedavno zkousel. Neocekavane zklamani: Predni sedacky dobre tvarovane, lec prilis uzke. Vzadu mista a temno jako v hodinkach. Cestujici, jez tam sedely, z toho prilis nadsene nebyly. Jednoznacne vhodnejsi pro par cestujicih, nez 4 clennou rodinu. Vyhled vpred a do stran spise spatny. Vyhled vzad je mozny jen s kamerou. Myslel jsem, ze auta do mesta by mela umoznovat dobre se orientovat pri propletani se typicky mestskymi zacpami a pri parkovani. Obecne auto pusobi dospelym dojmem, lec interier prilis prostorny neni a tez kufr je spise mensi, z kategorie ‚nakupni taska‘. Ano, palubni deska jiz nepusobi tak nudne a omsele jako u predchozich Toytot. Nicmene, o rozmachlou kreaci sveziho designu se rozhodne nejedna. Stale je presprilis citit snahu o v prve rade levne reseni. Phonne ustroji je naprosto tragicke. Pokud chce clovek jet jen na elektromotor, k rozjezdu na 50 km/h potrebuje cca 1 km. Pri najezdu na dalnici a snaze dosahnout rychlosti 120 km/h prevodovka podrahi, takze motor jde do otacek. V teto situaci by o tichu na palube hovoril snad jen hluchy. Motor rve jako hydra pri porazce, takze hovor mezi cestujicimi neni mozny, protoze se navzajem neslysi. Jinak mi auto prilis zive neprislo. Rizeni je vcelku dobre, neni preposilovane a tez pocit zpetne vazby ve volantu je dostatecny. Podvozek sice ponekud mlati na zeleznicnich prejezdech a dirach, ale dovnitr je slyset jen zvukova slozka. Razy jsou vyfiltrovane v dostatecne mire na to, aby pasazera neobtezovaly. Ciste do mesta to auto povazuji za prerostle, se spatnym vyhledem. Na dalnici je dle meho ponekud dychavicne a ne ani nepusobi prilis stabilnim dojmem. Myslim, ze na mlade lidi je prilis drahe a na starsi generaci zase prilis avantgardni. Pro rodiny prilis male. Tezko rici, koho chce Toyota timto oslovit.

Joe Doe
21. března • 12:25

"Pri najezdu na dalnici a snaze dosahnout rychlosti 120 km/h prevodovka podrahi, takze motor jde do otacek."No jo, hrozne, pri zrychlovani na dialnicne tempo treba podradit a motor ide do otacok. Smrtelny hriech! To sa v ziadnom inom aute nedeje.A teraz vazne.Vzhladom na to, ze 'prevodovka' eCVT nema rychlostne stupne, nemoze podradit ;)Bavime sa o full hybride, kde su rychlost otacania kolies, rychlost prevodovky a otacky motora na sebe nezavisle veliciny.Su situacie, ked motor ide do otacok (s cielom dostat sa do pasma, kde ma, podla okolnosti, optimalny vykon (ci uz kW alebo Nm)) , a su situacie ked motor do otacok nejde, hoci v normalnom aute by isiel, pretoze zrychlenie obstara elektromotor. Su situacie, ked 'brzdis motorom', ale otacky sa v hybride nezvysuju, pripadne motor nepracuje vobec, a auto spomaluje bez toho, aby som mal nohu na brzde. Lo and behold!Skus sa dozvdelat.
https://www.youtube.com/watch...

kjwwsvh
21. března • 22:11

Ach jo. Kdyby se mi tak chtelo hadat se s nekym, koho bavi ukajet se na slovickach. Lec ono se mi vubec nechce. Radeji si podrezu zily, nez tohle! B-]

Karel.
20. března • 15:07

No svezl jsem se a musím konstatovat, že to auto nemá motor. Dynamika je zoufalá a vytí hybridní soustavy otravné. A na tak velké SUV je vnitřní prostor akceptovatelný pouze v přední řadě, v druhé řadě a v kufru je doslova tragický. V tabulce porovnávaný Kadjar nebo Kaškaj jsou proti této kreaci doslova obři ve všech směrech. Jediné čím může zaujmout je skutečně vzhled, ale to si musí každý posoudit sám jestli na sebe chce upozornit za každou cenu a tedy i za cenu ztráty praktických vlastností auta takové velikosti

nepochopim
15. června • 6:29

Typický čech. Musím odejít, než tyhle debaty číst. 90% čechů jezdí jak pitomci, to je brzda plyn a ať se mi nikdo nikde nemotá, jinak troubim, hrozim a ve dveřích mám teleskopický obušek. Hrůza děs jako v rusku. Tyhle lidi vždy budou hanit auto které není určené pro typicky českou jízdu a ať už jezdí na cokoliv. Měl jsem také naftu bmw (5 let staré) s vykonem 135kw a nejen spotřeba v hybridě je jinde. Je to nová technologie a navíc spolehlivá Toyota,není o čem se bavit. Srovnávat se Śkodou 3 hrnček s turbem je absurdní. Škoda peněz za předražený nesmysl co si dokupuješ i kličky ve dveřích. Hrůza tyhle debaty s pitomci.

Joe Doe
20. března • 15:18

Nema motor?Nauc sa jazdit.

Karel.
20. března • 16:10

Jak souvisí umění jezdit s faktem, že u daného modelu za tři čtvrtě mega dostane zákazník zoufalou dynamiku (0-100 za 11 sec. Vmax. 170 km/h) a ještě u toho musí poslouchat kravál? Tak slabou dynamiku si konkurence v dané třídě nedovolí ani u základních motorizací, tady je to naopak "vrchol".

Joe Doe
21. března • 12:16

V segmente malych CUV je hodnotenie v-max a zrychlenia asi take podstatne ako velkost kufra v malom kabriolete.Zrychlenie z 0-100 km/h je faktor, ktory ma naposledy zaujimal na prvom stupni zakladnej skoly.Maximalna rychlost? No jo, ocividne sa bavim s pubertiakom, ktory nema daleko k tomu, aby auto posudzoval podla ciachovania tachometra. Kedy si naposledy realne a legalne jazdil 170 km/h? A prosim ta, nehraj sa na blazna, a nevytahuj nemecke dialnice - viac ako polovica z nich ma staly rychlostny limit, na mnohych dalsich usekoch platia limity v urcitych castiach dna.Konkurencia? Konkurencia za 20 rokov nebola schopna dat na trh v praxi fungujuci hybrid.

Honza
21. března • 12:40

V momentě, že jedu s rodinou a zavazadly, mě hodnoty zrychlení (a hlavně pružného zrychlení) zajímají naprosto zásadně. Ty jsou nepodstatné snad pouze ve vsi, kde není žádný provoz. A to opravdu nejsem pirát, mám plný počet bodů a doma osmiválec.

Karel.
21. března • 12:28

V segmentu SUV zajímá dynamika většinu řidičů stejně jako u jiných aut. Možná, že penzisty nezajímá, tomu i odpovídá zaměření hybridů Toyoty na našem trhu, jiného týpka než penzistu v něm nepotkáš. A dynamika je reprezentována hodnotou zrychlení 0-100 a Vmax. Konkurence má daleko dynamičtější a řidičsky zajímavější hybridy než Toyota. A povětšinou i daleko smysluplnější, protože jsou to plug-in hybridy a dokáží při malých pojížďkách po městě nabídnout nulovou spotřebu/emise a mimo město dynamiku o které se Toyotě může jenom zdát. Stačí si porovnat Golf GTE a Auris hybrid a je to jako porovnávat Ferrari s Trabantem..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
21. března • 21:02

Chceš tím říct, že Toyota nemá plug-in hybrid???

Karel.
21. března • 22:44

Ne, chci tím říci, že hybridy Toyoty jsou jedny nejméně dynamických hybridů na trhu. Jestli je to hybrid nebo plug-in hybrid, tak v podání Toyoty je to vždy lemra líná, plug-in hybridní Prius je dokonce ještě větší lemra než hybridní Prius.

MV.
20. března • 16:13

Treba rav4 hybrid ma 8.3s z 0 na 100km/h to uz cloveka potesi,ale 11s uz je spise letargie...

Karel.
20. března • 16:29

Ano, to už je slušná dynamika a rozdíl několika tříd. Ono nejde jenom o to jedno čísílko 0-100 za 11 sec., ale o to, že taková auta musí v rodině plnit mnoho funkcí a jedna z nich je třeba cesta na hory nebo za jinou kratochvílí a když prázdné auto má 0-100 za 11 sec. tak ve čtyřech lidech a s rakvi na střeše (do kufru se toho u tohoto auta moc nevejde) to bude za 15 a více a to už je rajon starých 120. Za ty prachy docela nonsense.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
21. března • 20:59

Měl ses líp učit. Já mám pro manželku a děti C-HR a pro sebe a na dovolenou Avensis. A nikdo se nestěžuje.🤔

mikes
21. března • 23:26

Kdyby ses líp učil ty bys je nemusel trápit v těchto autech...

Karel.
21. března • 23:12

Holt skromná a nenáročná rodina.

Sulin
20. března • 15:28

Nauc sa jazdit.... s motorem ze sekacky? :-D:-D:-D

Moik
20. března • 14:54

Měl jsem půjčeného Aurise po faceliftu, kde Toyota zamakala na odhlučnění. To auto je většinu času tak tichý, že když na to jednou šlápnete a motor vyletí do otáček, je to vyloženě rušivý a nepříjemný. Jenže pak sednete zpět do svého TSI nedejbože do TDI a zjistíte, že abyste to rozjeli na stejnou rychlost, bude auto hlučné úplně stejně. Jenže je výrazně hlučnější celou dobu, takže to tak nepřijde.
Já na to připravený nejsem a Aurise jsem si nevzal, ale pokud někdo nedělá 80%km po dálnici jako já, myslím že není co řešit. Jednoduché spolehlivé a úsporné...nechápu význam mikrotříválců nově s DPF turbem a přímým vstřikem a věřím, že v příští generaci hybridu pozbyde význam i Di.

MartinST
21. března • 9:14

Výstižně popsáno!! Konečně čtu pravdivý názor od ne-uživatele hybridu. A naprostý souhlas, že pokud někdo jezdí 80% dálnice, tak pro něj hybrid nemá smysl, ve všech ostatních případech dává hybrid větší smysl, než si zatím většina lidí myslí...

Joe Doe
21. března • 12:10

Ako majitel hybridu si dovolim nesuhlasit. Aj pri dialnicnom tempe je spotreba hybridu (Toyota HSD) porovnatelna s porovnatelnym dieselom (s automatom).Ak vezmeme do uvahy nizsie servisne naklady na hybrid, mensiu poruchovost, ktora okrem ineho vyplyva aj z mensieho poctu pohybujucich sa suciastok, a fakt, mimo dialnice zerie hybrid vzdy menej, tak mi hybrid pride ako prinajmensom adekvatna alternativa.

MartinST
21. března • 15:00

Taky mám hybrida (auris) a prostě na dálnici to auto není stavěné. Nejde o spotřebu (ta je do 130km/h srovnatelná s dieslem, nad 130 už je na tom ale diesel se spotřebou lépe).
Jde o komfort, mě prostě vadí, že když třeba ze 120 km/h chci zrychlit na 150 km/h, tak to znamená řev. Nebo udržet 150 km/h do kopce? Řev. To mi vadí. A s tím servisem - pokud diesel bude jezdit 80% dálnice, vydrží "na věky". Neobhajuju tím diesly, ani náhodou. Hybrid je super volba a po zkušenostech bych hybrid už upřednostnil ve všech případech před dieslem i turbobenzínem, až na jeden - a to je dálniční provoz.

Moik
21. března • 15:35

Tak jsem to s tou dálnicí přesně myslel..nejde o spotřebu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pegas64
21. března • 16:37

Sorry, ale o co vam ide? Ludia na zapade s hustou dialnicnou sietou denne dochadzaju do prace aj hodinu a prave tito ludia kupuju na dochadzanie hybridy. Ano, hybridy na dialnice, pretoze denne trcia rano a poobede v zacpach a hybrid komfortny (aut. prevodovka + ticho). Cela Europa nezije v Nemecku (bez dialnicneho limitu), je to opacne, takmer cela Europa ma obmedzeny limit na dialniciach (120/130) a tam tych 120 koni staci.
Ak to nestaci, treba kupit lepsie odhlucneny hybrid (Prius, Lexus CT, atd.), pripadne pockat na novy dvojliter do Aurisu (180k, bateria bude viac pomahat pri zrychlovani + otacky nevyletia naraz hore, ale postupne).

Marek71
22. března • 8:39

Pokiaľ hybrid na diaľnicu, tak Lexus GS. Pokiaľ sa teda bavíme o diaľničnom type prevádzky a nie dochádzanie do práce a poskakovanie po diaľnici. To, že niekto trávi ranné kolóny na diaľnici neznamená, že jazdí diaľničné cesty. U mňa napr. diaľničné cesty znamená párkrát do mesiaca 500km tam a spěť naozaj po diaľnici, večšinou sa dá ísť naozaj diaľničným tempom v ČR 130-150 a v DE (kde jazdím večšinu) to može byť aj 180, pokiaľ šlovek chce. Iste uznáte, že na tento sposob prepravy nie je Auris vhodný. A myslím, že o niečo podobné šlo v tom prvom (alebo druhom) príspevku.Tiež som uvažoval o ojetom hybride (Lexus RX, GS), ale napokon som si uvedomil, že pri tom mojom type prevádzky by mi bol nanič. Ale samozrejme, sú situácie, kde sa hybrid hodí.

pegas64
22. března • 19:59

Chapem, ale kolko ludi z Ciech robi sluzobky do Nemecka? Plus, kolko statov v Europe ma neobmedzenu rychlost na dialnici? Len Nemecko, aj to len v niektorych usekoch. Tu je zoznam dialnicnych limitov v Europe:
https://automix.centrum.sk/novinky/870249/maximalne-... ...
Limity su 110/120/130, pre ktore 120k/11s vykonovo postacuje.

Marek71
23. března • 0:26

Samozrejme, súhlasím, sám vidím, že v DE je to tak 50/50 s tou neobmedzenou rýchlosťou. Ale o to nejde, šlo o to, že tieto autá nie sú príliš vhodné pre ľudí čo jazdia večšinu jázd po diaľnici. Na tom sa, mysím, zhodneme. O nič inšie nejde... na ostatné režimy je ten hybrid vhodný, pokiaľ teda stačí tá dynamika.

pegas64
23. března • 10:52

Mam na to iny nazor. Tvrdenie "...Jiný kafe je ale jízda po dálnici. Tam jsou elektromotor a baterie po většinu trasy jen zbytečnou zátěží...." sa nezaklada na pravde, vid. prve video vyssie (na konci videa su grafy, pri poklese dialnice sa motor vypinal). Dialnica je neustala zmena hore/dole, vzdy ked hybrid moze plachtit, tak automaticky vypina spalovak, co znamena usporu 10-15%. S podobnym principom vypinania motora pri plachteni prisiel nedavno aj VW s mikrohybridom 1.5 TSI vratane uspory 0.4l.

Marek71
23. března • 11:49

Vychádzal som z tohoto príspevku majiteĺa:
MartinST | 21. 03. 2018 15:00 | [194.213.40.xxx]

pegas64
23. března • 12:27

do 130 v pohode ...

bzzz
21. března • 12:46

Spousta majitelu spalovaku si pod dalnicnim tempem predstavuje neco jineho nez ty ;-)

pegas64
21. března • 12:07

Hybrid ma vyznam aj na dialnici, vid. tieto realne testy s novym Priusom a napojenim na OBD (CH-R ma rovnaky pohon, ale vacsi odpor vzduchu a vacsiu spotrebu):
1. Dialnica, tacho 138km/h (realne 130), spotreba realne 5.3 l, podiel EV 11%
https://www.youtube.com/watch...
2. Medzimesto, do 90km/h, realne 3.7 l, podiel EV 51%
https://www.youtube.com/watch...
3. Mesto, realne 3.4 l, podiel EV 63% (podiel casu v EV je v meste vacsi, az 70-80%)
https://www.youtube.com/watch...

mikes
23. března • 9:03

Ad1 dálnice tacho 138kmh, spotřeba 5.3 - presne takhle vznikají ty fámy o zazracne spotřebě hybridů na dalnici. Tak si nalejme čistého vína - v tom videu sice jede taky po dálnici, ale z 35min jízdy se nad 130kmh tacho dostane jen na 12min zaznamu, tedy ani ne jedna třetina. Na dálničním úseku dosáhl průměru cca 110, na cele jizde cca 100. To se pak nejde divit spotřebě 5.3, ta má ale s klasickou dálniční jízdou 130kmh real pramálo společného. Samozrejme jsou tam rychlostní omezení na 80kmh, ktera musi respektovat (i kdyz nechapu proc jede mist jen 70tacho) ale pak muzu tezko tvrdit ze to je spotreba pri jizde po dalnici 138tacho. Mě by zajímala spotřeba při skutečných 130kmh...

pegas64
23. března • 12:10

Este dodavam, ze ustalene rychlosti su pri hybridoch zavadzajuce, pretoze hybrid zacina setrit az pri miernom klesani dialnice, vtedy sa motor neustale zapina/vypina.
Dobre porovnanie spotreby C-HR Hybrid vs C-HR turbovstrek vs Prius je podla ADAC merani (realny WLTP cyklus obohateny o dialnicu 130) - mesto/medzimesto/dialnica130:
C-HR 1.2T - 6,9 / 6,2 / 8,3 l/100km
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...
C-HR Hybrid - 4,1 / 5,0 / 7,4 l/100km
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...
Prius - 3,6 / 3,6 / 5,4 l/100km
https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-tes... ...

pegas64
23. března • 10:59

Ak jazdis na dialnici s limitom 130, priemerna rychlost za celu jazdu je len 100-110, to je normalne vzhladom na rozne spomalenia.
Ak sa zaujimas o spotrebu pri ustalenej rychlosti, pozri si video merane driftboxom (realna 140 -> 6.5l): https://www.youtube.com/watch...

mikes
20. března • 16:18

No pokud TSI zavyje jako tenhle Auris pak ma ovsem dynamiku o jake se Aurisu nesní... O hlučnosti TSI píšeš nesmysly, ale to asi sám víš ;-)

TDI
21. března • 8:29

Si pobavil :) 85kW TSI len vrieska a netaha.

mikes
21. března • 23:10

Ještě víc se pobavíš až si srovnáš zrychlení 85kW TSI s toyota hybridem :-D

MartinST
22. března • 8:53

Here we go...Octa 1.0 Tsi 85kw manual
https://www.youtube.com/watch... Prius 4g 90kw, ecvt
https://www.youtube.com/watch... Prius je na tom trošku lépe, blbý co..?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
22. března • 13:39

To je nejaký test? :-) Videa na youtube?Pokiaľ sa budeme baviť o C-HR, tak v oficiálnych parametroch automobiliek vidím u 0-100:
Octavia 1.0 TSI 85kW - 9,9s
C-HR hybrid 72kW + el. - 11sJa tam vidím rozdiel 1s a nie je dovod tomu neveriť. A to ešte Toyota tvrdí, že ten hybrid má celkový výkon 100kW, to už ten parameter 0-100 je úplne mimo.Pokiaľ sa bavíme o novom Priuse, tak ten má výkon spalovacieho motoru 53kW a celkový výkon 90kW (ofic. info od Toyota), takže by na tom mal byť o čosi lepšie ako Octavka 1.0 TSI 85kW. Ale nie je, 0-100 je:
Prius hybrid - 10,6s
Prius plug-in hybrid - 11,1sDovodom slabšej dynamiky je samozrejme vyššia hmotnosť hybridu. Je to logické a pochopiteľné, nič zvláštneho na tom nie je. Myslím, že Toyota svoje hybridy necieli na zákazníkov, ktorí požadujú dynamické auto, je to v poriadku.

Jura
21. března • 14:43

meleš naprosté nesmysly!

Doporučujeme

Články odjinud