Kapitoly článku:
Čiperný motůrek. S vypnutou klimatizací...
Chvíli mi trvalo, než jsem se s Aygem rozjela tak, aniž by mi motor pořádně nezařval. Je potřeba jej víc vytočit, a protože má velice "měkké pedály", hůř se odhaduje záběr spojky. Na to jsem si ale časem zvykla, při poskakování ve městě ocenila a po pár jízdách to šlo úplně samo.
Jak už jsem ale naznačila, neomezovala jsem se pouze na město a zprvu se trochu bála, že růžovému Aygu dojde dech. Pod kratinkou kapotou má litrový tříválcový motor s výkonem 53 kW a točivým momentem 93 N.m, což je u těchto aut vcelku běžné, občas mi ale připadalo, že je to nakonec ještě o něco více.
Motor bylo nutné více vytáčet, abyste ve stoupáních dosáhli vyšší rychlosti, na dálnici ale Aygo až překvapivě dobře svištělo. Ano, je potom výrazně hlučnější než ve městě, tam se ale zase při stání na křižovatkách motor na volnoběh třepotá.
Dost mě také překvapilo, kolik výkonu motoru ve vyšších rychlostech ubírá klimatizace. Když ji vypnete, připadá vám, jako byste zmáčkli spíše tlačítko s nápisem Sport. U krátkých přesunů do práce nebo po městě to ovšem nevadí. Tak či tak počítejte se spotřebou okolo pěti litrů na sto kilometrů, není ale problém se dlouhodobě dostat i pod tuto hranici. Tankovat nakonec budete zhruba jednou za 700 kilometrů, což není špatné!
Pohodlí především!
Víte, jaký je jeden z mých hlavních požadavků při výběru auta? Musím se v něm cítit bezpečně, a je jedno, jestli jde o velký teréňák, nebo krabičku na kolech. V Aygu jsem takový pocit měla, a možná právě proto jsme se tak rychle skamarádili. Co mě ale překvapilo asi ze všeho nejvíc, byl jízdní komfort.
Ani na nerovnostech kola neuskakují, což se mi často stávalo u Citroënu C3. Cítila jsem velkou jistotu v tom, co auto dělá, a jak se mám v případě krize zachovat. Například v zatáčkách, kdy se Aygo dost nakloní a ve vyšších rychlostech začnou pneumatiky ujíždět. Nic nedělá zákeřně a jako spíše opatrná řidička jsem měla dost času upravit styl aktuální jízdní situaci. A kolikrát to byla fakt zábava!
Ale abych jen nechválila, mám tady pár negativních poznatků. Tak třeba světlomety. Designově mě sice velice zaujaly, jejich svítivost ale je opravdu špatná. Někdy jsem měla pocit, že i denní svícení svítí líp lépe než hlavní světla v potkávacím režimu.
Největší potíž pro mě ale nastala v momentě, kdy mě po cestě potkala pěkná průtrž mračen. Jednak že se stírání okna nespouští pohybem páčky nahoru, ale dolů, ale auto navíc disponuje pouze jedním stíračem. Při opravdu silném dešti bylo na cestu vidět o dost hůř, protože jeden stírač si s náporem deště neporadí tak dobře, jako dva.
Závěr
Každé auto má své pro a proti, i tak u mě ale Aygo zabodovalo. Toyota nabízí tento model ve více barevných provedení, takže si vybere opravdu každý zájemce o výrazné městské miniauto s důrazem na individualizaci. Nabídkou odstínu Magenta automobilka určitě neudělala chybu, počítejte ale s tím, že když si budete moc vymýšlet, dostanete se na cenu o třídu většího auta.
Že růžové Aygo budí velkou pozornost u široké skupiny žen, jsem se během týdenního testování přesvědčila hned několikrát. Při tankování byla mladší obsluha na benzince z barvy tak unešená, že mi ji prostě musela pochválit. Stejně jako asi sedmdesátiletá babička, které jsem Aygo ukázala detailněji. Je to auto snad pro každou generaci. Ne každý mu sice přijde na chuť, za mě je to ale perfektní druhé auto do rodiny.
Vaše Věrka ;-)
Souhrn cen |
Základní cena vozu |
230.900 Kč (1.0 VVT-i/ 53 kW x 3dv.) |
Cena s testovaným motorem |
230.900 Kč (1.0 VVT-i/ 53 kW x 3dv.) |
Cena s test. motorem a výbavou |
270.900 Kč (1.0 VVT-i/ 53 kW Selection x-cite 5dv.) |
Cena testovaného vozu |
277.050 Kč (1.0 VVT-i/ 53 kW Selection x-cite 5dv.) |
Technické údaje: Toyota Aygo
Rok • stupeň výbavy
2018 • Selection x-cite
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 998 cm3
Vrtání • zdvih
71,0 mm • 84,0 mm
Nejvyšší výkon
53 kW (72 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
93 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,8 s
Nejvyšší rychlost
160 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
168 l
Objem palivové nádrže
35 l
Hmotnost: provozní • celková
915 kg • 1 240 kg
Prům. spotřeba: komb.
4,1 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 430 mm • 1 420 mm
Rozměr pneumatik
165/60 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
3 465 × 1 615 × 1 460 mm
Základní výbava: Šest airbagů, litá 15palcová kola, parkovací kamera, zatmavená zadní okna, sada na opravu pneumatik, volant obšitý kůží, látkové čalounění, výškové nastavení sedadla řidiče a volant, multimediální systém Toyota Touch se 7palcovým displejem, bluetooth, čtyři reproduktory, USB vstup, omezovač, rychlosti, dvoubarevné lakování karoserie, multifunkční volant, elektrické ovládání oken, elektrické nastavený vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, symetricky dělená zadní opěradla, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, mlhová světla a další.
Volitelná výbava: Paket Connect: Apple CarPlay, Android Auto (5000 Kč), Povinná výbava: sada obsahuje lékárničku, výstražný trojúhelník, reflexní vestu a sadu žárovek (1150 Kč).