Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i – nikdy nekončící příběh

Toyota Aygo vstoupila do roku 2012 s faceliftem, který se tak stal už druhým v pořadí. Má v dnešní době relativně starý automobil pořád co nabídnout?
Seznam kapitol
  1. Stále stejná?, Zajímavý za každou cenu
  2. Povedený tříválec, Jízda: nejlépe ve městě, Co Toyotě Aygo zbylo?
  3. Fotogalerie

Toyota Aygo, stejně jako Citroën C1 a Peugeot 107, způsobila ve své době pořádný poprask. Trojice malých automobilů znamenala pro Českou republiku stavbu nové továrny a po svém příchodu na trh měli všichni tři zmínění hrát roli cenově zajímavé možnosti, jak se dostat k novému automobilu a od toho se také měl odvíjet veliký zájem ze strany kupujících. Výroba sice dosáhla téměř na 600 000 exemplářů, což rozhodně není málo, ale všechny tři značky očekávaly o něco více.

Důvody můžeme hledat třeba u automobilek typu Dacia (ale ani trojčata jako taková nakonec nebyla úplně levná), které jsou schopny nabídnout za podobné peníze podstatně větší auto. Minulý rok pak kolínským trojčatům přibyl další problém v podobě konkurenčni trojice koncernu Volkswagen. Citigo, Mii nebo up!, všichni jsou prostornější, modernější, pro někoho hezčí a dost možná také lépe jezdí. To není pro Aygo dobrá situace, jaká je odpověď Toyoty?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I když se Aygo vyrábí od roku 2005, design stále patří mezi jeho silné stránky.

Stále stejná?

Tak předně je potřeba zmínit, že se už připravuje nová generace a ta by si měla na koncernovou trojici řádně došlápnout. To ale zatím ještě není úplně na pořadu dne. Toyota připravila v případě svého modelu odpověď v podobě faceliftu. Změn je spousta, ale žádná vyloženě podstatná novinka se nekoná. Výčet zahrnuje upravený design, předělané nárazníky (díky tomu je auto celkově o pár milimetrů delší), jiná je kapota, nesmí chybět LED diody denního svícení, no a pak tu máme drobnosti typu dvou nových barev karoserie nebo jiné ozdobné kryty základních ocelových kol.

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Málem bych zapomněl na efektní oranžové kliky a zrcátka, které sice u našeho oranžového exempláře moc nevyniknou, ale třeba na černé karoserii vyniknou až dost. A nemusíte se bát, v reálu to nevypadá tak divně jako na fotkách. Celkově jde pořád o to staré známé autíčko. Líbí? Nelíbí? Můj osobní názor je kladný. Vypadá sympaticky a dokonce bych se nebál tvrdit, že i po svém dlouhém působení na trhu vypadá po stránce designu lépe než podstatně modernější Škoda Citigo. Auto oslovuje z velké části také ženy řidičky a ty určitě dokážou ocenit sympatický výraz nejlépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S faceliftem přišla také cenově zajímavá výbava Czech Edition. Poznáte ji třeba podle oranžových klik a krytů zpětných zrcátek.  

Zajímavý za každou cenu

Už při české prezentaci modernizované Toyoty Aygo zdůrazňovali představitelé automobilky hravější interiér. Aygo přichází s oranžovou barvou na sedačkách a oranžovými doplňky v interiéru. Jde o detaily, ale světe div se, docela dobře fungují. Můžete si o tom myslet, co chcete, ale rozhodně už interiér nepůsobí tak fádně, byť je řeč o několika kouscích oranžového plastu. Nejde ovšem o standard pro všechny výbavy, nýbrž o specialitu akčního provedení Czech Edition. Facelift ale přinesl i jiný odstín palubní desky, manuální klimatizaci pro všechny úrovně výbavy v rámci standardu a v kombinaci s robotizovanou převodovkou kožený volant.

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Tím výčet novinek na téma interiéru končí a vlastně nic víc ani výrobce udělat nemohl. Toyota Aygo zvládne odvézt čtyři cestující plus jednu aktovku. Řidič si musí vystačit s volantem stavitelným pouze v jedné ose, s minimalistickým přístrojovým štítem, smířit se musí také s absencí palubního počítače a kupříkladu otáčkoměr už nedostane ani za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Oranžové detaily najdete u Czech Edition také v intriéru. Jde o drobnosti, které ovšem fungují.

Přední tenká sedadla jsou pohodlná, ale mají minimální boční vedení. S místem vzadu to samozřejmě není žádná velká sláva, nicméně to nepíšu nic nového. Zavazadelník s výklopným sklem na místo klasického víka mnoho věcí neodveze, ale můžete sklopit zadní opěradla.

I když nejde o klasický srovnávací test, nelze se na tomto místě vyhnout zmínce o srovnání s přímými a modernějšími konkurenty zastoupeny Škodou Citigo. Rozdíl především v interiéru je hodně markantní a právě interiér je to, co nejvíce prozrazuje stáří Toyoty Aygo. Oranžové detaily na tom samozřejmě nezmění vůbec nic. Citigo je vzdušnější a už od pohledu modernější. Navíc nabídne více prostoru. Taková jsou fakta. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stále stejná?, Zajímavý za každou cenu
  2. Povedený tříválec, Jízda: nejlépe ve městě, Co Toyotě Aygo zbylo?
  3. Fotogalerie

bazar

Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2012
Stav: 28 458 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2011
Stav: 11 525 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2012
Stav: 35 153 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2014
Stav: 13 639 km
Cena: 186 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2015
Stav: 5 353 km
Cena: 226 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků