Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i – nikdy nekončící příběh

Toyota Aygo vstoupila do roku 2012 s faceliftem, který se tak stal už druhým v pořadí. Má v dnešní době relativně starý automobil pořád co nabídnout?
Seznam kapitol
  1. Stále stejná?, Zajímavý za každou cenu
  2. Povedený tříválec, Jízda: nejlépe ve městě, Co Toyotě Aygo zbylo?
  3. Fotogalerie

Toyota Aygo, stejně jako Citroën C1 a Peugeot 107, způsobila ve své době pořádný poprask. Trojice malých automobilů znamenala pro Českou republiku stavbu nové továrny a po svém příchodu na trh měli všichni tři zmínění hrát roli cenově zajímavé možnosti, jak se dostat k novému automobilu a od toho se také měl odvíjet veliký zájem ze strany kupujících. Výroba sice dosáhla téměř na 600 000 exemplářů, což rozhodně není málo, ale všechny tři značky očekávaly o něco více.

Důvody můžeme hledat třeba u automobilek typu Dacia (ale ani trojčata jako taková nakonec nebyla úplně levná), které jsou schopny nabídnout za podobné peníze podstatně větší auto. Minulý rok pak kolínským trojčatům přibyl další problém v podobě konkurenčni trojice koncernu Volkswagen. Citigo, Mii nebo up!, všichni jsou prostornější, modernější, pro někoho hezčí a dost možná také lépe jezdí. To není pro Aygo dobrá situace, jaká je odpověď Toyoty?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I když se Aygo vyrábí od roku 2005, design stále patří mezi jeho silné stránky.

Stále stejná?

Tak předně je potřeba zmínit, že se už připravuje nová generace a ta by si měla na koncernovou trojici řádně došlápnout. To ale zatím ještě není úplně na pořadu dne. Toyota připravila v případě svého modelu odpověď v podobě faceliftu. Změn je spousta, ale žádná vyloženě podstatná novinka se nekoná. Výčet zahrnuje upravený design, předělané nárazníky (díky tomu je auto celkově o pár milimetrů delší), jiná je kapota, nesmí chybět LED diody denního svícení, no a pak tu máme drobnosti typu dvou nových barev karoserie nebo jiné ozdobné kryty základních ocelových kol.

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Toyota Aygo po faceliftu: kolínské trojče v novém

Málem bych zapomněl na efektní oranžové kliky a zrcátka, které sice u našeho oranžového exempláře moc nevyniknou, ale třeba na černé karoserii vyniknou až dost. A nemusíte se bát, v reálu to nevypadá tak divně jako na fotkách. Celkově jde pořád o to staré známé autíčko. Líbí? Nelíbí? Můj osobní názor je kladný. Vypadá sympaticky a dokonce bych se nebál tvrdit, že i po svém dlouhém působení na trhu vypadá po stránce designu lépe než podstatně modernější Škoda Citigo. Auto oslovuje z velké části také ženy řidičky a ty určitě dokážou ocenit sympatický výraz nejlépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S faceliftem přišla také cenově zajímavá výbava Czech Edition. Poznáte ji třeba podle oranžových klik a krytů zpětných zrcátek.  

Zajímavý za každou cenu

Už při české prezentaci modernizované Toyoty Aygo zdůrazňovali představitelé automobilky hravější interiér. Aygo přichází s oranžovou barvou na sedačkách a oranžovými doplňky v interiéru. Jde o detaily, ale světe div se, docela dobře fungují. Můžete si o tom myslet, co chcete, ale rozhodně už interiér nepůsobí tak fádně, byť je řeč o několika kouscích oranžového plastu. Nejde ovšem o standard pro všechny výbavy, nýbrž o specialitu akčního provedení Czech Edition. Facelift ale přinesl i jiný odstín palubní desky, manuální klimatizaci pro všechny úrovně výbavy v rámci standardu a v kombinaci s robotizovanou převodovkou kožený volant.

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Toyota Aygo: prcek z Kolína (megatest)

Tím výčet novinek na téma interiéru končí a vlastně nic víc ani výrobce udělat nemohl. Toyota Aygo zvládne odvézt čtyři cestující plus jednu aktovku. Řidič si musí vystačit s volantem stavitelným pouze v jedné ose, s minimalistickým přístrojovým štítem, smířit se musí také s absencí palubního počítače a kupříkladu otáčkoměr už nedostane ani za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Oranžové detaily najdete u Czech Edition také v intriéru. Jde o drobnosti, které ovšem fungují.

Přední tenká sedadla jsou pohodlná, ale mají minimální boční vedení. S místem vzadu to samozřejmě není žádná velká sláva, nicméně to nepíšu nic nového. Zavazadelník s výklopným sklem na místo klasického víka mnoho věcí neodveze, ale můžete sklopit zadní opěradla.

I když nejde o klasický srovnávací test, nelze se na tomto místě vyhnout zmínce o srovnání s přímými a modernějšími konkurenty zastoupeny Škodou Citigo. Rozdíl především v interiéru je hodně markantní a právě interiér je to, co nejvíce prozrazuje stáří Toyoty Aygo. Oranžové detaily na tom samozřejmě nezmění vůbec nic. Citigo je vzdušnější a už od pohledu modernější. Navíc nabídne více prostoru. Taková jsou fakta. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stále stejná?, Zajímavý za každou cenu
  2. Povedený tříválec, Jízda: nejlépe ve městě, Co Toyotě Aygo zbylo?
  3. Fotogalerie

bazar

Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 58 179 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 231 419 km
Cena: 186 000 Kč
Toyota RAV 4 2
Rok výroby: 1996
Stav: 244 997 km
Cena: 46 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2016
Stav: 7 677 km
Cena: 280 000 Kč
Toyota C-HR 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 640 000 Kč
Toyota C-HR 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 660 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků