Test: Toyota Avensis 2,0 D-4D - klid v duši a dostupný luxus

71 komentářů

Martin Losický
16. dubna • 15:37

Ideální motorizace! Dvoulitr D4-D má v Avensisu III již piezovstřikovače a je tišší a spolehlivější než dřív... http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/toyota-avensis-ii... ...

FJiri
30. května • 6:58

Mám nového Avensise Combi 2.0 D-4D Sol od února, už jsem udělal 10 tis. a naprosta spokojenost. Je komfortní, tichý, svížný, líbí se, spotřeba 5.5l/100km, nic nevrže, natáčecí xenony jsou velmi užitečné, skvěly audiosystém s navigaci Toyota Touch&Go Plus (opravdu to hraje skvěle), velký vnitřní prostor, kvalitní sedadla, hocně místa vzadu, velký kufr. Vše je velmi dobře vyladěno, řízení chodí zlehka, tlumení zvuku motoru paráda, nerovnosti jsou dobře tlumené. Minulý týden jsem natakoval V-Power Diesel a jizdní vlastnosti se posunuly ještě výše (asi u toho zustanu). Dle mého názoru je to výborné auto a jen stěží bych našel něco kvalitnějšího s takovou výbavou za rozumnou cenu. Ještě doplním, že sem si před koupi nechal namontovat přední a zadní parkovaci senzory.

Zdeněk
12. května • 18:48

No k Avensisu, Mám doma 14 dnů nový kombík 2,0 v plné náloži, kůže, kamera navi, natáčecí světlomety a ostatní ptákoviny.
Musím říct, že zkušenost spíš rozpačitá, 6ti kvalt nemá logiku ,opravdu dementně odstupňovaná převodovka. Na dálnici ok, ale mimo je to normálně na střelu do hlavy, neustále musím kvrdlat pákou jak bubeník od Kisáků, velice unavující.
Město je stejná pakárna, asistent řazení neustále signalizuje nahoru a dolu jak semafor, 50 km po městě na 5tku je fakt mimo.
Řazení mi prostě nesedlo, je mi to vyloženě nepříjemné. Chápal bych lehce posunuté kvalty do pětky směrem níž a dlouhou 6tku, tady je to posunuté níž brutálně a 6ka nemá ve výsledku sílu na nic, prostě nepříjemný pocit a neustálé řazení jak F1.
V předním skle se odráží palubka , že je hovno vidět a za chvíli mne bolí oči. Vyloženě je to dost nebezpečné, protože je fakt vidět velký pr...
Couvací kamera bez naváděcích pruhů je spíš k smíchu, pokud chci couvat jen podle kamery jsem čekatel na nabouranou prdel. Zkrátka nepodařené. Bez kamery není z auta naprosto nic vidět, ale naprosto naprosto nic, zadní okno jak průhled z tanku a boční zrcátka k smíchu, vyklonit se z bočního okénka nejde je malé a vysoko, podotýkám, že mám 185 cm, takže mou výškou to nebude.
Když jsme u výšky, nastoupit do té díry co nazývají dveře u řidiče - docela sranda, pravidelně si dám do hlavy o vstupní otvor a reflexivně hned následně o přední kus stropu nad čelním sklem, protože ubíhá dozadu tak šikovně, že pokaždé při předklonění si dám do řepy. podotýkám, že nejsem žádný střízlík, ale člověka nad 190 cm bych si rád nahrál na video. Zřejmě je to pro skrčky asia velikosti.
Prosklená střecha je slušný rozpalovák interiéru, i přes běžící klimu, mám neustále teplotu hlavy blízkou varu.
Navigace je kapitola sama pro sebe, absence češtiny je bez komentáře, nabídne sice vždy tři možnosti trasy a funguje bleskově, ale !!! standardně je schopná vás poslat kdejakou traktorcestou, varianta FAST -nejrychlejší, nevyjímaje, jakmile není v dosahu dálnice, přejde do modu - kdejaká polňačka a pak je to fakt zážitek. Jediné řešení nahrát do navigace domácí přípravu s pevně danými body na trase, jinak vás tahá od čerta k ďáblu. Kdejaká navi na sklo za trojku poslouží lépe.
Vrzání v interiéru žádné, pouze jsem musel okamžitě vyhodit zadní sitku, ta cinkala a vrzala neskutečně, to jsem také nepobral, že je to standard.
Jízdní projev neutrální, žádný fofrník to není, řadící asistent vám chytře poradí kdy řadit, jenže okamžitě začnou cinkat ventily protože je podmotorováno, takže jen velmi orientační pomocník.
Množství přeřazení na 100 km bych zavedl jako další měrnou jednotku u aut, zde neskutečná únava z neustálého řazení.
Brzdy průměrné, asi nic k rozepisování, šlápnu a zabrzdí.
Jízdní asistenty nehodnotím, má jich to jak rusák vyznamenání.
Celkový dojem z jízdy na delší vzdálenost po dálnici - pohodlná tvrdší drncačka pokud nejste příliš rozmlsaní.
Celkový dojem z jízdy na delší vzdálenost mimo dálnice - únavné, špatný výhled z vozu, špatný přehled ve zpětných zrcátkách, pohled bočně zpět nulový a dle mne velice nebezpečně zakrytý výhled středovým sloupkem rozměru kolejnice. Počet přeřazení -mnoho, mnoho, mnoho
Celkový dojem město - galeje, nepříjemné, zbytečně tvrdé, řazení k uzoufání co do počtu.
Parkování - otřesné, opět špatný výhled kamkoliv kromě dopředu a kamera k hov...
Celkový dojem - potřeboval jsem firemní auto na větší vzdálenosti a větší počet kilometrů, takové abych z něho nevystoupil jak po dvojité šichtě u lopaty, bohužel toto rozhodně nesplňuje. Jízda s ním není příliš komfortní, vyžaduje neustálou totální soustředěnost, zejména kvůli stupidnímu řazení, dost tvrdé ve všech jízdních modech, špatný výhled nedává pocit bezpečí a jistoty, neustále musím kroutit hlavou jak deb.. po 400 km vystoupím z auta s tím, že se mi do něj nechce zpět.
No nic manželka má nový vůz.
Perla na konec, srna sražená při rychlosti 40 km/hod - trefená levou půlkou předního nárazníku.
Výsledek:
Kompletní nárazník i se všemi přídavnými světly pod autem na kusy, Levý natáčecí reflektor utrhané držáky - značně poddimenzované na tak velký reflektor - na výměnu, Levý blatník zmačkaný až ke dveřím řidiče - srna se ho ani netkla, jen tlak uchycení nárazníku zatlačil na blatník a kompletně ho zmuchlal. Celková škoda 100 tis. Pojišťovna po 5ti dnech od koupě skáče radostí.

Petr
17. června • 12:52

Bohužel jsem koncem roku 2015dostal jako služební automobil kombíka stejné motorizace a nemohu jinak než s tímto komentářem souhlasit.
Mám najezděno přes 1 mil. km s různým značkami včetně toyoty corolla či verso a můžu říct, že větší zklamání než Avensis 2,0 4D jsem nezažil.
Auto nabité elektronikou a senzory, které nefungují, popř. fungují tak, že to nemá logiku, vrzající interiér na kostkách jak u auta po 300.000 km, opravdu velmi špatný výhled, necitlivé, až plavající řízení, které Vás nutí k neustálé koncentraci, neboť stačí mžik a jste na druhé straně silnice. Chybí jednoduché maličkosti, které usnadňují dlouhé cestování - chybí místo na odložení pet lahve, chlazená schránka, zásuvka v zavazadlovém prostoru apod.
Tabulková průměrná spotřeba 4,6 l /100 je z oblasti hodně vzdálené utopie - reál v kombinovaném provozu 6,7 l/100 a to upozorňuji, že to auto pořádně nehoním.
Je zbytečné, abych tady popisoval to, co autor přede mnou.
Zhodnotím to velmi krátce - Toyota Avensis - rozhodně ne!!!

Josef
27. ledna • 19:29

A proč jste si takový auto kupoval?

Zdeněk W
23. prosince • 22:36

Člověče, vy už prosím do auta za volant nelezte a jezděte raději hromadnou dopravou. Jak vidno, i kdybyste ráčil sedět v Rolls Royce, popsal byste nám své zážitky jako jízdu na tragači. Některým lidem holt není shůry dáno, nutno se s tím smířit.

Mirec
2. září • 18:22

ta zadna kamera je nic moc, ked si domontovaval parkovacky ?

Standa
9. května • 22:16

Mám Avensis r.v. 2010 2.0D, sociální výbava, za rok najedu cca 40.000km.
Mé zkušenosti:
- spotřeba 6,2l
- motor dostačuje, ale závoďák to opravdu neni
- štvě mě malý zadní stěrač
- hrozně vrzala zadní vytahovací roletka, opraveno v servisu na třetí pokus (rozebrali ji a nalepili tam kus papíru....) od té doby OK
- super přehledné ovládání, ale tragický palubní počítač a možnosti nastavování (např. odemykání dveří celého auta při otevření spolujezdce apod.)
- jizdní vlastnosti parádní
- kufr obrovský, ale nemusím dvojitou podlahu
- mrzí mě, že nemá klasické střešní lišty (musel jsem kupovat zvláštní ThuleCelkově: velká spokojenost, ale nejsem zaslepenej - všechno má svoje. Dřív jsem měl octavii 4x4 - komfort v Avensis je mnohem větší, ale 4x4 mi někdy chybí...S.

jirka
6. května • 20:30

jezdím na japonci příklad nápravy drobnosti se většinou řeší při 200 tis nájezdu u koncernu většinou dříve a ceny nejsou tak rozdílné za druhé vrzání palubovky u koncernu u japonce nikdy a váha vzduchu u koncernu a těch neduhů má více takže když si spočítám servisní náklady na 200 tis km ve financích je na tom japonec o polovinu lépe. Nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit laciné věci ted na japonci budu měnit jeden čep na přední nápravě cena čepu 561 kč. Vzduch filtr 400 olej filtr 300 simering do převodovky 65 kč jedna svíčka s třemi jiskrami 120 kč rozvody stojí mě 10 tis a při nájezdu 200 tis jsem vždy řešil bud někde rameno nebo čep a každých sto tis rozvody kotouče při dvou stech tisících u vw se dost kroutí. A mám benzín mít diesel vw do dvou set tis dvakrát nápravy jednou turbo jednou trysky když se to bude dělat podle knížky dvakrát rozvody třikrát koutouče několikrát elektronika několikrát váha vzduchu dsg taky dost zlobí vrzání palubovky a min jednou elektronika díky nechci.

Dusan
7. května • 9:03

Muj Avensis tedy vrze, coz neni az tak prekvapive, protoze jsou to prevazne tvrde plasty a ty vrzou rady. Servisni naklady jsou srovnatelne s jakymkoliv jinym autem, akorat ceny dilu jsou o dost drazsi, v prumeru tak dvojnasobne.

Petr
9. května • 15:40

Dusane, to jsou neskutecne blaboly.

Mirek
7. května • 17:39

Ty máš poslední Avensis? Kde tam jsou tvrdé plasty?

Ugo
6. května • 20:54

Ty budě nejspíš taky Japonec :-D

jirka
6. května • 20:59

autorecenze.cars.cz tady mrkni co kdo jako majitel řeší či řešil u svého auta a jaké koli značky dej koncern japonce a budeš mile překvapen že min o půku toho řeší japonec.

Laurin & Klement
6. května • 16:06

Pro český trh nezajímavé a neodpovídající místní poptávce. Není to přeci Škoda Octavia 1.9 TDI....B-]

Ugo
6. května • 11:09

Nevidím žádný důvod, proč dát přednost tomuhle před Passatem B-]

Q
25. listopadu • 13:46

Na rozdíl od Passata to drží pohromadě. Měl jsem ho, takže vím co říkám.

Dusan
6. května • 14:08

Ja bych jako duvod videl cenu, ktera je ted v akci o nejakych sto az stopadesat tisic nize nez u srovnatelneho Passatu. Toyota do toho ted docela slapla agresivni cenovou politikou, kterou VW nema zapotrebi, protoze ti svoje prodaji i za vyssi cenu.

Ugo
6. května • 20:53

Máš nějaký důkaz pro svoje tvrzení? Najdi mi o 100.000 levnější podobně vybavenou skladovku u Toyoty: http://www.volkswagen.cz/page.php...

Dusan
7. května • 9:00

Tak zkus sehnat v Passatu neco podobneho: http://www.toyota.cz/cars/new_cars/avensis/ave... ... za zlehynka pres sest set tisic a s vybavou: polokuze, navigace, parkovaci kamera, xenony a keyless. A to je pritom auto do vyroby, zadna skladovka. Passat je levny jako holatko, vyssi vybavy a vyssi motory jsou uz ranec.

Ugo
7. května • 11:02

Passata seženeš za stejný peníze s výkonnějším motorem a ve čtyřkolce. Z ceníku se běžně dává sleva 120 B-] ... jo, a holátko u Passata neexistuje, bo již v základu dostaneš ZDARMA! paket Bussines XXL = http://www.volkswagen.cz/akce/seznam_akci-1-2/...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
7. května • 12:24

Vazne? Cenikova cena srovnatelneho Passatu 2.0 TDI 4Motion highline plus kessy plus RNS510 je 870.000Kc, po odecteni 12% slevy jsem stale sto tisic nad zminovanou Toyota akci, ktera je navic jeste pred slevou.

Ugo
7. května • 11:03

Opravuji překlep: 120 = 12% ... nějak se to přepsalo

Mirek
6. května • 21:51

Abys vyrovnal výbavu, tak bys musel něco doplatit, např světla jsou jen halogeny. Nevím, jestli se dostane na všechny zájemce, dle tebe má VW skladovky pro všechny zákazníky a nové vozy za cenu v ceníku neprodává. Dále si přečti např srovnávací testy, že to není zase nějaký rozdíl mezi těmito vozy. Nebo se zkus podívat na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10169664527-aut... ... Je mi jasné, že jako zastánce VW budeš stále mlít svou a neuznáš názory z testů, ale také je mi jasné, že si v žádném z těchto aut neseděl ani nejel. Já mohu zodpovědně říci, že jsem je měl zapůjčené každé na několik dnů a mohu se ztotožnit s názorem v testu v AMS v odkazu.

Ugo
6. května • 22:28

No vidíš, sám jsi mi potvrdil, že mezi Avensisem a Passatem není rozdíl, to jen potvrzuje moje slova, že k nákupu Avensise nevidím žádný důvod. Tohle jsou fleetová auta pro firemní klientelu, tady se nehraje na emoce, ale na praktické ukazatele.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
7. května • 17:01

No vidíš jak si protiřečíš, rozdíl v užitné hodnotě, jízdních vlastnostech ... není, ale v ceně je podstatný. Jinak jsi zapoměl odpovědět jestli VW prodává veškerá auta jako skladovky se slevou. A samozřejmě jsi asi chytřejší než všichni co v tom jeli, jen ty jsi v tom ani neseděl.

Šákul Ředkvička (pota)
6. května • 12:21

Já jo.

Petr
6. května • 19:05

Já mám taky LC a vidím výhody A před passatem - nevýhoda pro mě je absence 4x4, proto do firmy kupuju ravky i kdyz bych radeji A

Šákul Ředkvička (pota)
6. května • 22:09

4x4 mne nenapadlo, to možná bude pro někoho argument. Ale já vidím mimo objektivních argumentů v Avensisovi určitou osobnost....a taky to nemá každej strejda.

jirka
5. května • 13:26

to co umí koncern s turbem umí japonci bez turba píšu to stále všude možně do kola a dostávám za to mínusy a za 6,5 s avensisem v benzínu hodně slušný mám taky japonce a spokojenost.

goro
5. května • 14:11

japonci umí vyrobit tak akorát produkt s největším podílem recyklátu na vstupních materálech, a šetří takovým způsobem, že i nepodstatný kabelový svazek je přesně tak akorát dlouhý, že když to potom někdo potřebuje rozpojit kvůli demontáži, tak musí odmontovat i všechno okolo... japonci dnes neví co a jak, jejich strategie "levně vyrobit a prodat o 20% levněji než lídři na trhu" je v háji.
korejci je dusí co můžou a číňané to udělají zítra...
definitivní tečku ve mně zanechala loni fukušima, to byla krásná ukázka jak má japonec vše pod kontrolou a důkladně promyšlené...kvalitní auta odešla s koncem devadesátých let. to byla doba, kdy se výrobci snažili na trhu zaujmout kvalitou. a měli k tomu podmínky, auta byla relativně lehká, netřeba enormních výkonů k nadprůměrné dynamice, průměrný litrový výkon motrů nebyl na samé hranici, neexistence zbytěčných, komplikovaných technických řešení k potlačení emisí (paradoxně kotraproduktivních co do reálné spotřeby a charakteru motoru), neexistence "marketingových" elektronických blbostí a hraček, ale hlavně za jakou cenu se tenkrát ta auta prodávala, že? taková toyota corolla kombi, bez jakékoliv výbavy kromě centrálního zamykání, s motorem 2.0d (50 nebo 55kW) stála 520tkč (1994). toyota carina liftback, 2.0 16V (100kW), z výbavy el. okna, centrální zamykání, abs, metalíza, stála 750tkč (1997)...

Jelass
6. května • 18:25

S druhou půlkou příspěvku musím souhlasit, naše Corolla stála se základním motorem a social edition výbavou 430 000Kč, jako předváděcí 370 000Kč, 1/2001.S recykláty nemůžu souhlasit ani omylem, mají velmi kvalitní plasty, na moje auto se např. dost věcí z platu, chceš - li to jako ND, vozí z Jap. a Japončíci dloouho vyráběli z plastů s tvarovou pamětí.A nazývat optimalizaci výr. nákladů šetřením na kabelech je na hlavu.O Fukušimě bych doporučil nastudovat nějaké matroše a nepouštět tady bludy z TV Nova.

pavel
6. května • 6:53

Šetření na materiálech a používání recyklovaných materiálů je v dnešní době společné pro všechny automobilky, viz třeba průser u motorů 2.0TDI z koncernu VW kde díky použití nekvalitních materiálů praskaly hlavy, nemluvě o konstrukčních vadách dalších motorů jako 1.2HTP (špatný oil management = prohnuté bloky motorů, pak ještě přeskakující řetěz kvůli odrbání konstrukce a montáži delšího řetězu), 1.2TSI a 1.4TSI (natahující se řetězy) atd.

3MPS
6. května • 7:11

Za svoji osobou mohu konstatovat, že japonci jsou - dejme tomu - svérázní. Některé věci mají vymakané, některé věci nutí člověka kroutit hlavou v údivu. Ale jako celek - jejeich auta vždy patří k tomu lepšímu v dané třídě. A když se člověk podíví na celkový automobilový profil dneška, japonská auta stojí vždy na čelních pozicích v kterémkoliv žebříčku hodnocení spolehlivosti, na rozdíl od nemála zvučných jmen.
Konkretně Tyoyta s benzínovými motory je etalonem spolehlivosti již léta. A co se týká dýzlů, tak asi taky, ale bohužel v našich končinách každý sebelepší naftový motor "dojede" na neskutečnou chamtivost prodejců/výrobců nafty, kteří pod pojmem nafta prodávají sr**ky. Pak se nelze dicit, že se všude probírá ohrná písnička: turbo/vtsřiky/EGR/FAP. Tohle ještě nikdo nikde nevyřešil a je jen záhadou, že řada aut dovezených z DK/S/FIN a pod. má přes 300-350.000km a motory jezdí na původní výše zmíněné díly. Sotva však přejeduo sem, do půl roku majitel začě řešit tyhle nelevné opravy. Tak nevím, co na to víc říct. Asi bych hledal chybu jinde, ale ne v konstrukcích - ale v lidech samotných.

Dusan
6. května • 10:59

Vetsi spolehlivost japoncu proti konkurenci je vicemene jenom legenda, coz mohu potvrdit i z vlastni zkusenosti a to jsem tech Japonciku mel hned nekolik. Je pravdou, ze japonci mene trpi na zavady elektroniky, coz je dane i tim, ze jejich elektronika je vetsinou jednodussi, nekdy az primitivni, coz samozrejme snizuje poruchovost. Na druhou stranu zavaznejsi zavady se japoncum nevyhybaji a pak nastava problem s tim, ze kdyz uz se na japonci neco vysype, tak je to ranec.
Muj nazor je ten, ze vynechame-li nektere notoricky problematicka auta respektive motory, tak zbytek dnesni automobilove produkce uz ma poruchovost velmi podobnou a servisni naklady jsou dany spise dostupnosti dilu a servisu nez tim jestli je to auto znacky A ci B.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
10. května • 15:38

S tim naopak coby majitel JP auta nemuzu souhlasit ani omylem, protoze pri pohledu na nejaponske okoli se o spravne volbe utvrzuji v podstate neustale. Soucasne to souvisi s tim, ze mam benzin, zatimco modlou vetsiny lidi je nejaky chrochtak, ale srovnani to proste je. Ja na svem aute jsem krome senzoru narazu (ca 3500 kc) nevymenil za 135k km nic. 2x desky, 1x kotouce, 1x celni sklo (kaminek) a 1x baterka (original vydrzel 5 let). A samozrejme olej plus filtry (olejovy, kabinovy). A zkusenosti jinych jsou velmi podobne, vazna zavada prijde, ale tyka se v drtive vetsine pripadu aut s najezdem nad 250k km. V te dobe uz je evropska produkce obvykle na pokraji srotu, pripadne je vymenena pulka auta (ruzne VW, Skody, Pazouty a Fordy, lahudkou je v tomto smeru Audi, ktere je proste jedna z nejvetsich plecek na trhu a jeden az zira, kam se da s dobrym marketingem takovy sunt prodejne dostat - nicmene majitelum ojetin dobre tak).

pavel
6. května • 12:32

V jednoduchosti je právě ta síla spolehlivosti. K čemu je ti složitá elektronika, která se sype. Své o tom ví můj kolega, kterému na jeho Audi A4 museli vyměnit kompletně celou kabeláž, protože ho elektronika zlobila. Pak mu v ní ještě měnili převodovku (převodovky jsou zřejmě jednou ze slabin Audi viz. testy AutoBildu na 100.000 km kde se vysypaly převodovky u 3 Audin), ale od té doby má zatím klid. Dále pak první BMW s iDrivem, který byl přímo tragický atd.
Za většinou problémů stojí novinky, příkladem je např. hliníková náprava na Passatech, která měla problém vydržet 100tis km, nebo snaha ušetřit u 1.2HTP vynecháním hydraulického napínáku, pak třeba přechod z litiny na hliník z čehož pramenily problémy s prohnutými bloky motorů atd.
Dlaším problémem je pak kvalita materiálů, která se bohužel snižuje, viz 2.0TDI a praskající hlavy nebo třeba mechanismus stahování oken z nekvalitního plastu a následné problémy se zapadnutím bočního skla do dveří (viz Octavia a Golf) atd.
Ta spolehlivost podobná není ani když se vynechají motory.

Dusan
6. května • 13:56

To je zase sbirka nesmyslu, obecnych konstatovani platnych pro vsechny automobilky a z internetu vyctenych mouder. Bavime-li se o spolehlivosti dosazene jednoduchosti, tak samozrejme vitezem vseho bude Dacia Logan v zakladni vybave, protoze bude i spolehlivejsi nez Toyota, protoze nema ABS, nema posilovac, nema klimatizaci, nema nic v elektrice, takze v konecnem dusledku se na nem nema co porouchat. Spolehlivost lze samozrejme posuzovat pouze v ramci stejne vybavenych aut.
Prevodovky nejsou slabinou Audi, narozdil treba od Japoncu, kteri maji v posledni dobe docela masivni problemy se svymi manualnimi prevodovkami ci spojkami, ktere maji u dieselu zivotnost brzdovych desticek. Jedina prevodovka od Audi se kterou jsou a byly vetsi problemy je Multitronic a to neni proto, ze je to Audi, ale proto ze je to proste CVT prevodovka. Zivotnost CVT prevodovky je cca sto tisic kilometru, je to dane technologii a je uplne jedno jestli je to Multitronic, Lineartronic, Multidrive nebo jak se vsechny ty prevodovky jmenuji. Staci trochu tuzsi nozka a CVT prevodovka umre klidne i dlouho pred najetymi 100.000km.
Prvni i-drive nebyl tragicky, prvni i-drive byl revolucni a tudiz se samozrejme nekolik let ladil. Mimochodem aktualni Navidrive od PSA toho neumi ani polovinu co umel uz tehdejsi i-drive, ale odladenosti se nechyta ani snad na tu prvni verzi uvedenou pred deseti lety.
Hlinikova naprava na Passatech byla problemem vyresenym pred deseti lety, ale chapu ze google experti ji stale vytahuji, kdyz nevygooglovali nic lepsiho. Realna zivotnost i te puvodni davno opravene napravy byla stale vetsi nez uz mnoha beznych vyrobku italske automobilove produkce dodnes, kde to ovsem evidentne neni zadny problem.
U 2.0TDI byly problemy s praskajicimi hlavami valcu jen u jedne ze tri rad a po dobu asi dvou nebo tri let, mimochodem takove 1.8 vvt-i od Toyoty se spokojene zadiraly nejake ctyri roky a treba svetlomety u T25 masivne odchazely po celou dobu produkce nejakych osm let, aniz by to komukoliv z Toyoty jakkoliv vadilo. Problemy D-CAT motoru se rovnez nikdy nevyresily.
Ano, 1.2 HTP neni nikterat skvely motor, ale rozhodne bych si radeji koupil Fabii s HTP nez Yaris 1.0, ktery mel bohuzel takovou osklivou vlastnost zamavat nekde kolem sto tisic korun, coz posle cele auto do srotu, protoze oprava by stala asi tak dvojnasobek bezne zustatkove ceny vozidla.

perimaster
6. května • 9:37

presne s tebou 3MPS suhlasim, je to tak ako pises. O kvalite Toyoty netreba pochybovat, mam sice nemca ale toyota je mojim snom :D To ako sa znacke dari na trhu reflektuje aj cena ojazdeneho automobilu a ked si to porovname, tak toyoty su najdrahsie z beznych znaciek.

Legazzo
5. května • 21:13

Něco na tom bude, Japonci opravdu poslední dobou ztrácí, hlavně na technickém pokroku, prodejích a taky na kvalitě, především vinnou výroby v Evropě a šetření ve výrobě. Měl jsem spolehlivou Corollu z roku 1994, v základu stála 440 tisíc, a to bylo holátko, pouze s okny v elektrice, imho, tlačítka stahování oken v testovaném Avensisu se těm ve staré Corolle hodně podobají...

pavel
6. května • 6:48

V čem přesně ztrácí japonci na technickém pokroku ? Když se podívám na Toyotu, tak tady máme vývoj VVTi -> Dual-VVTi -> Valvematic. Pak taky mají už několik let v sériové výrobě motory, které mají jak přímý, tak i nepřímý vstřik (motory v Lexusu + motor v GT86). Jediný další výrobce, který se na toto řešení zaměřil je Audi z koncernu VW, jenže tam se ještě do produkční verze nedostali, Toyota tyto motory vyrábí tuším cca 5 let. Pak tu máme Mitsubishi, které má jako první na světě diesel s proměnným časováním ventilů, pak Subaru a boxer diesel. Takže technologie u japonců nezaostává v žádném případě.
Nejenže se ta tlačítka můžou podobat, ale v mnoha případech jsou i stejná (např. některá tlačítka v CarinaE a Corolla Verso), díky tomu mají ta auta vychytanější a spolehlivější než kdyby z každým autem dávali vše zcela nové. Na druhou stranu pak ta auta vypadají zastarale, ale účel světí prostředky.

Dusan
6. května • 10:34

Tak pokud si myslis, ze auta jezdi na pismenka, tak te u toho necham. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pavel
6. května • 12:06

Ano, auta jezdí na písmenka, protože ta písmenka reprezentují určité technologie ať už je to VVTi nebo TSI. Pokud těm písmenkům nerozumíš, tak stačí říct, můžu ti je já nebo někdo jiný vysvětlit.

Antiautomat
7. května • 13:20

uplnym sampionom v tomto je tragedia menom BMW:1 - male cislo na zadnom dekli = malo vzduchu v motore
2- vacsie cislo na zadnom dekli = viac vzduchu v motore
3- najvacsie cislo na zadnom dekli = este viac vzduchu v motore
4- pismeno M, siroke gumy, obklad interieru = najviac vzduchu v motore

Dusan
6. května • 14:06

TSI je neco jineho, protoze tam je turbo a turbo masivne meni vlastnosti motoru. V ramci atmosfer jsou ovsem pismenka irelevantni, znaci pouze ze je uvnitr pouzito nejake kurvitko, ktere za idealnich podminek usetri deci ci dve benzinu na sto kilometru. Jezdil jsem ci vlastnil jsme dvoulitrovy benzin od Honzy jeste ne VTEC, pak ten samy dvoulitr VTEC, bezne benzinove dvoulitry z EU znacek, ted mam 2.0vvt-i a realna spotreba i dynamika je primarne dana objemem, poctem valcu, sekundarne poctem ventilu a pismenka jsou uz zcela podruzna.
Ano, treba moje 2.0vvt-t dokaze byt uzasne usporne pri jizde metodou klobouk, dokazu project Nemecko napric stodvacitkou za 6.5 litru na sto, ale jak se na to slapne, tak je tam diky idiotskemu zprevodovani deset jedenact litru vvt-i nevvt-i a to clovek ani nemusi byt zavodnik.
Suma sumarum, kazdy dvoulitrovy ctyrvalec jede jako dvoulitrovy ctyrvalec a zere jako dvoulitrovy ctyrvalec pismenka nepismenka. Ono to mimochodem plati i u vetsich motoru. Zavedeni kurvitka oznaceneho FSI u puvodne neznicitelne (a skvele zplynovatelne) 4.2V8 od Audi snizilo spotrebu o par deci u motoru s kombinovanou spotrebou 12 litru a realna spotreba velice sloziteho N62 od BMW je rovnez jen nepatrne nizsi nez u puvodni mnohem odolnejsi M62.

Šákul Ředkvička (pota)
5. května • 13:47

Protože každej chce, aby to táhlo vocpoda :-D. Já mám taky Japonce, taky Toyotu. Sice D4D a na třílitrovej turbodiesel má jen 120kw, ale je to nesmrtelnej motor.

jirka
5. května • 12:10

přesně i benzín by mohli testnout jenže u nás lidi jsou zblblí za honbou po co nejnižší spotřebě a to taky není všechno o proti naftě je benzín jednoduší a méně nákladný když e něco vysype na víc avensis v testu tuv je v prní des´ítce suveréně nejlepší mezi japonci a źa další tohle je ve všech směrech lepší než česká turbo kamna když si člověk veme že u nás člověk dá za turbo kamna s nějakou výbavou i půl mega avensis je lepší volba.

Šákul Ředkvička (pota)
5. května • 12:23

Ono je problém, že si ho člověk ani nemůže vyzkoušet, protože většinou mají na prodejnách nafťáky. Já neříkám, že si to auto budu do měsíce kupovat, ale rád čtu zdejší recenze a poslední dobou je to nafto mánie. Navíc Toyota dosahuje téměř stejných výkonů s atmosférou jako koncern s turbem a aspoň toto by si zasloužilo trochu pozornosti.

asdf
5. května • 13:29

Však taky co čekat od zaostalého koncernu, na stejný výkony potřebují turbo, které montují na zaostalé motory s osmi ventily, ke kterým neuměj udělat kvalitně ani něco tak blbuvzdornýho, jako je rozvodový řetěz. A dát za to to samý, co za kvalitní auto, může jen idiot.

Dusan
5. května • 15:11

Realny vykon u atmosferickeho motoru je ciste funkci objemu, vsechno ostatni jsou jenom marketingova cislicka.

asdf
6. května • 11:59

:-D

Petoy
5. května • 13:18

Mám na ježdění do práce (100km po okreskách)Avensis1,6 (81kW) SDN z roku 2001 a jezdím za 6,5 l. Auto má už 191000km a v pohodě. Jen pro č by to chtělo 1,8.

Šákul Ředkvička (pota)
5. května • 13:46

Asi se to nedá porovnat tolik s novější 1.6, ale co dynamika? Dá se stím jezdit svižněji?

Honza
20. prosince • 8:07

Mám ho v prodeji jestli chceš.Jezdil jsem na něm sedm let.Je vynikající bez závad a dynamický,O kultivovanosti proti dieselu nemůže být řeč.Mám už třetí avensisku a jiné nechci.

Šákul Ředkvička (pota)
5. května • 11:44

Trochu mne mrzí, že se u nás testují jen naftové verze Avensise. Zajímalo by mne, jak to jede např. se základní 1.6, protože výkonově to vypadá dost slušně.

Aladan
6. května • 21:24

Skutočnosť, že sa benzínové motory objavujú menej v testoch nie je taká tragická ako tá, že sa benzínové motory stali už celkom raritou v cenníkoch, kde niektoré modely strednej triedy sú ponúkané s jedným základným benzínovým motorom a štyrmi dízlakmi. Takže ak by človek chcel nejaký serióznejší benzín, prípadne si kúpiť auto pre radosť, tak mu už pomaly zostávajú len prémiové značky a aj tam sa to už stáva ohrozeným druhom.

Jelass
6. května • 13:29

1.6 je dle mýho svezení se s Aurisem relativně na hraně i pro něho, natož pro Ave. Tam je asi ideální 1.8, tomu odpovídá i situace na toy. klubu

lamal_SK
6. května • 19:20

1,6 v aurise je na hrane ? 0-100 za cca 9,5 s je na 1,6 ku na hrane jo ? v aurise to je docela rychle ked si uvedomis ze vacsina 2,0 D kombikov robi 0-100 za 10 sekund tak neviem preco by este rychlejsi auris bol na hrane... to su len dristy toto

Jelass
6. května • 20:29

Pocitově ano, svez se s ním, papír snese hodně :-P

Standa
13. srpna • 21:51

Tak nějak. Stačí si srovnat 1,6 a 1,9 TDI od koncernu, a člověku je hned jasné, že papír snese všechno :-D 74 kw u benzínu je opravdu líné oproti 66 kw v naftě.

Dusan
5. května • 15:07

Co na ni chces testovat? Atmosfericka 1.6tka v takhle velkem aute proste nepojede a bude zrat.

Mino
10. května • 10:44

Jestli ti prumerna spotreba 6,4 litru (na SpritMonitor, ale jen z 5 aut) prijde moc, tak teda nevim, kolik bys jeste chtel. Samozrejme dynamicky to zadny zazrak nebude, ale pro beznou jizdu to podle me postaci a kdyz bude treba vykon, tak s holt podradi. Ten vykon neni potreba zas tak casto.

Standa
13. srpna • 21:49

Pod pět litrů jak to umí staré dobré TDI. Zatím není nic lepšího co se týče spolehlivosti a nízké spotřeby. Osobně nechápu evropskou honbu za nízkými emisemi, proč se Brusel raději nehoní na nízkou spotřebou. Ne tou z laboratoře, ale ze života. Čím nižší spotřeba tím nižší emise v konečném důsledku. A ten malý mráček z ropáčku přeci nemže nikomu vadit :-)):-P

Antiautomat
5. května • 19:58

....jednasestka pojde dobre a dokonca velmi dobre, lenze nesmie sa tam posadit totalny mantinel, ktory nevie naco ma tu vec tam vpredu vpravo dolu. A tak velke to auto zasa nie je. Kazdopadne pekna kara, u mna by bola volba prave ten benzinak.

Dusan
6. května • 10:38

Bez ohledu na to co bude delat ridic se saltpakou, tak motor ktery je do tri tisic otacek totalne mrtvy, pak zacne trochu fungovat a nekde nad pet tisic ma kratky usek slavy neni v realnem provozu ani rychly, ani usporny. Atmosfericka 1.6tka v takovemhle aute nebude zadny velky zazrak. Realne i v nizsi stredni tride jsou 1.6tky takove vicemene zakladni motory, bavime-li se alespon o nejake dynamice a Avensis ma proti nim 100kg navic.

lamal_SK
6. května • 19:17

treba sa najprv zviest s novymi 1,6 od spodu to nebude na predbiehanie ale v nizkych otackach s autom normalne hybu ak potrebujes chodit v ramci povolenych limitov a nikam sa neponahlas budes prekvapeny ze ani tie 1,6ky neodvravaju ani v otackach pod 2000 a na plynule hybanie stacia... ak chces predbehnut tak podradis a tych peknych 97kw si vypytas ... tu treba s motorom pracovat ale s autom si poradi od 1500-7000ot na diesel musis zas stale pozerat aby si sa nedostal ku 4000 kam tuto zakladnu 2,0 d4d je zbytocne posielat ...pri predbiehani ta tak moze lahko zaskocit pokial neradis

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
7. května • 9:03

Mam dvoulitra, pod dva tisice je uplne mrtvy, umim si zive predstavit jak bude fungovat 1.6tka.

Honza K.
24. srpna • 11:41

Taky mám dvoulitra a úplně v pohodě, na 4 se mi v klidu bez reptání sebere od cca 40km/h, kdy točí jestli si dobře pamatuju ani ne 1500rpm. Možná proto, že je to ještě starej dobrej 2 litr z roku 1999 B-]

Antiautomat
7. května • 12:06

...chudacisko ten motor......;-)

Šákul Ředkvička (pota)
5. května • 16:37

Co? Prostě jak to jede. To je problém sehnat tři Avensise se všema benzíňákama, co se u nás prodávaj a udělat malej test? Když vidím test auta s dieselovým motorem, rovou přeskakuju odstavec o motoru, protože je to vždy stejné- 2000- kopanec, 3000- táhne to jak sfiňa a jede to za 4l/100. Jedinej test, co jsem našel je chorvatsky...a moc toho tam nebylo...

Skyline
5. května • 15:43

To ale muzes rict na chrochtak taky - bude chrochtat a zrat jakz-takz, na co to testovat?

Doporučujeme

Články odjinud