Test: Toyota Avensis 2,0 D-4D - klid v duši a dostupný luxus

Přichází s faceliftem, jenž má zdůraznit její osobnost. Avensis přesto stále zůstává věrný své tradici: je to věrný, vždy neutrální a servilní kumpán, který hodlá oslovit především nabídkou vnitřního prostoru, komfortem a rozsahem standardní výbavy.
Seznam kapitol
  1. Hlavně neurazit, Avensis útočí, Toyota Avensis potřetí
  2. Facelift k rozvoji osobnosti, Hospodárné motory, Nabídka verzí
  3. Doporučujeme výbavu Sol, Na první pohled, Komfortní a prostorný dostavník
  4. V kufru dost místa i dobré nápady, Za volantem s přehledem, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Hlavně neurazit

Potrpíte si na moderní styling, který má podtrhovat vaši unikátní osobnost, nebo spíše na sportovní akcent zdůrazňující váš dynamický životní styl? Neumíte se rozhodnout? Vždyť podle reklamních hesel prakticky nemáte žádnou alternativu! Ale nebojte se, jezdit MHD nemusíte. Naštěstí jsou tu totiž auta jako Toyota Avensis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Avensis ve své aktuální podobě

Aktuální Avensis třetí generace se představil na podzimním pařížském autosalonu v roce 2008 a v porovnání s generací druhou vynikal relativně dynamičtějšími liniemi. Šlo pochopitelně o zcela nový vůz s většími rozměry zvenčí i uvnitř, přepracovanými motory a špičkovou elektronickou výbavou, nicméně v podstatě o žádný průlom fakticky nešlo.

Stále zůstává kvalitativním standardem, ovšem bez jakéhokoli vlastního „ksichtu“, což v porovnání s konkurenčními strategiemi možná tím spíše nechává vyniknout osobnosti majitele. Avensis III se totiž držel stejného, osvědčeného receptu, který nastavily již předchozí řady  Carina s kořeny sahajícími až do roku 1980. Na loňském autosalonu ve Frankfurtu byl pak oficiálně představen facelift Avensisu pro rok 2012.

Test Toyota Carina E 1,6i: s nejlepší pověstí

Test Toyota Carina E 1,6i: s nejlepší pověstí

V roce 1992 přišla zcela nová Carina E zdůrazňující písmenem „E“ produkci v Evropě, jež se úspěšně etablovala ne evropských trzích, kde se zároveň stala synonymem pro zcela bezproblémový, bezpečný a spolehlivý automobil. A tato gloriola plápolá nad vozy značky Toyota od té doby dodnes.

Avensis útočí

Typ Avensis II debutoval na autosalonu v Bologni v prosinci roku 2002, kdy po 450 000 vyrobených vozech nahradil první generaci z roku 1997. Oproti ní měla nová generace o 70 mm delší rozvor náprav, rozchod kol širší o 50 mm a propérování delší o 20 mm. Po představení typů Yaris a Corolla byl Avensis II třetím ze zásadních modelů určených k ofenzívě na evropském trhu.

Test Toyoty Avensis: nenápadná, velkorysá

Test Toyoty Avensis: nenápadná, velkorysá

Vývoj druhé generace Avensisu probíhal v designérském centru Toyoty v jižní Francii, přičemž v Evropě se uskutečnila také naprostá většina jízdních zkoušek. Díky tomu se zbavila posledních rudymentů svého japonského původu a vznikl účelný a do značné míry svérázný automobil, splňující také nejvyšší nároky na bezpečnost.

V rámci toho nabídl kromě běžných čelních a bočních airbagů jako jeden z vůbec prvních v Evropě také bezpečnostní vak chránící kolena řidiče!

Toyota Avensis potřetí

Stávající Avensis ve srovnání se svým předchůdcem Avensis II narostl do délky i výšky o 50 mm, takže sedan je nyní dlouhý 4 695 mm a kombi 4 765 mm a obě karosérie jsou široké 1 810 mm. Z větších rozměrů těží pochopitelně především prostor pro posádku.

Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

V nabídce se objevilo šest pohonných jednotek, přičemž ty zážehové těží z nové technologie Valvematic. Ta přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 26%, ale také k vyššímu výkonu. Jednotka 1,6i tak dává 132, 1,8i 147 a 1,8i 152 koní.

U vznětových motorů poklesl obsah CO2 ve výfukových plynech o 10% a jejich nabídka pokrývá výkonové spektrum od 126 do 177 koní. Všechny motory jsou standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hlavně neurazit, Avensis útočí, Toyota Avensis potřetí
  2. Facelift k rozvoji osobnosti, Hospodárné motory, Nabídka verzí
  3. Doporučujeme výbavu Sol, Na první pohled, Komfortní a prostorný dostavník
  4. V kufru dost místa i dobré nápady, Za volantem s přehledem, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2005
Stav: 165 922 km
Cena: 77 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 174 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 158 604 km
Cena: 165 000 Kč
Toyota RAV 4 2
Rok výroby: 2006
Stav: 190 593 km
Cena: 165 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 396 km
Cena: 320 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2009
Stav: 115 720 km
Cena: 96 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků