Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic: Na pohodu

Mezi soupeře mířící na u nás tolik oblíbenou Škodu Octavii Combi se minulý rok zařadila také Toyota Auris Touring Sports. Dokáže ukousnout něco z českého koláče, který z velké části drží mladoboleslavský bestseller?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vzadu spíše průměr
  2. Hlavní zbraň číslo 2 - zavazadelník, Motor, aneb důvod, proč ne
  3. Hlavní zbraň číslo 1 - nespěchej!
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Po menší odmlce se Toyota s druhou generací modelu Auris opět přihlásila do kategorie kombíků nižší střední třídy. Jinak řečena vstoupila do „rybníčku“, ve kterém rukou železnou vládne Škoda Octavia. Tedy pokud se budeme bavit o „rybníčku“ českém. A nutno podotknout, že v něm začíná být trochu těsno.

Kromě nové Octavie Combi se představil také Golf Variant, Seat Leon ST, Honda Civic Tourer (pyšnící se rekordně velkým zavazadelníkem), zanedlouho přijde i Peugeot 308 SW (i ten se chlubí obřím objemem prostoru pro zavazadela) a zapomenout nesmíme ani na starší modely typu Opelu Astra ST nebo korejské dvojice cee´d / i30. Jednoduše je z čeho vybírat.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Toyota postavila proti všem těmto soupeřům vůz, který nese jméno Touring Sports. Se sportem nemá společného prakticky nic, ale když mohl být na trhu také Land Cruiser Sport, tak proč ne Auris. Auto jako takové je dlouhé 4560 mm, na šířku měří 1760 mm a vysoké je 1475 mm. Rozvor dosahuje na 2600 mm. Oproti základnímu hatchbacku dostalo kombi navíc 285 mm, přičemž celá tato hodnota jde na vrub zadního převisu. Rozvor náprav se neměnil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Auris s karoserií kombi dostal delší zadní převis. Rozvor zůstal shodný se základním hatchbackem.

A je to trochu škoda, protože najít soupeře, kteří jsou na tom s rozvorem lépe, není velkým problémem. Jen pro představu Golf Variant nabídne 2635 mm, Octavia Combi 2686 mm a takový Hyundai i30 2650 mm. Tento fakt poznáte především na zadních sedadlech, kde je místa tak akorát (spíše méně), ale k tomu se ještě dostaneme.

Co se designu týká, Auris Sports Tourer se vám může i nemusí líbit, každopádně o něm nelze s čistým svědomím napsat, že to je „lednice“. Že to je obyčejný spotřebič, se kterým člověk jezdí a vlastně ani pořádně neví, jak vypadá. Kdesi jsem četl hodnocení jistého modelu Toyota ve stylu „Dobré, ale už vlastně nevíme, jaké to bylo“. Současné vydání Auris je v tomto směru jiné, na poměry Toyoty vzhledově dost odvážné, což je dobře. A abych byl zcela upřímný, kombík se mi líbí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předchozí Auris byl po stránce designu tak trochu nuda. Současné vydání je na poměry Toyoty hodně odvážné.

Vzadu spíše průměr

Interiér už je ale typicky japonský. Jednoduchý, přehledný, plastový. Z mého pohledu bylo negativním překvapením zpracování některých dílů. Auto mělo najeto něco málo přes šest tisíc kilometrů, nicméně v interiéru se už při jízdě sem tam ozval nějaký ten pazvuk.

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Jinak ale není moc co kritizovat. I když se Auris jmenuje Touring Sports, je to hlavně auto určené pro běžné a pohodlné cestování. A to i přes oficiální tvrzení, že má verze kombi oproti základnímu hatchbacku níže položené těžiště, o 10 mm nižší světlou výšku, je celkově nižší a přední sedadla byla umístěna o 40 mm dolů. Podle praxe by bylo daleko přesnější jméno Touring Comfort. Jakmile usednete za volant a nastavíte si vše, co potřebujete, první, co se vám vybaví, je slovo „příjemné“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je typicky japonský, nic speciálního nečekejte. Sedadla vpředu jsou umístěna o 40 mm níže, volant změnil svůj úhel o 2° směrem dolu, což má zajistit „více řidičskou“ pozici za volantem.

Pozice za volantem skutečně taková je. Prodloužený Auris jsem měl bezprostředně po testu Octavie Combi a mohu směle prohlásit, že se zde řidič cítí podstatně lépe. Ovšem abych Octavii nekřivdil, v Aurisu použité materiály tak dobře nepůsobí a především vzadu je podstatně méně místa.

Upřímně jsem byl skoro až zklamaný z toho, co Auris Touring Sport vzadu nabízí. Já osobně (při cca 190 cm) jsem měl problém jak s místem pro kolena, tak s prostorem pro hlavu. Pravdou ale je, že menší postavy nebudou mít na co si stěžovat. Z pohledu zadních cestujících potěší zcela rovná podlaha.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vzadu spíše průměr
  2. Hlavní zbraň číslo 2 - zavazadelník, Motor, aneb důvod, proč ne
  3. Hlavní zbraň číslo 1 - nespěchej!
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků