Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

54 komentářů

tom
9. března • 9:56

Atmosfera v Millerove cyklu? Neni to trochu protiklad? Neni to spise Atkinson?

Peter
9. března • 10:00

Obojí

Kvicala
9. března • 6:02

Japonska Fabie combi.Svuj vzor nikdy nedostihne,v zadnem ohledu...

Anti-automat
8. března • 18:47

Takze inymi slovami, zatazime auto dalsimi h.vadinami ako x100kg nahradnym pohonnym systemom, len preto aby to musel vlacit so sebou vsade kde len pride. A hlavne na to, aby sme tu elektrinu potom do toho naspat dostali: a/ motorom b/ elektrarnou
Napadaju ma len tieto dva prostriedky, ako dodat hybridu energiu. Prvy je jasny a navyse taha so sebou zataz navyse. Je to ekologicke? Asi nie.
Druhy prostriedok: elektraren, ktora tomu autu doda elektrinu, tuto ziska ci uz z atomu, alebo z fosilnych paliv. Podiel hydro a veternych je zanedbatelny. Napriklad Gabcikovskych 620MW proti Bohuniciam. Tym je ale zarucene, ze ak si sem nanosime tuto hybrid haved a odstavime jadrove Bohunice, netusim z coho budeme tieto hybridy nabijat. Takze jedine ak z bodu *a* horeuvedeneho. Moze mi tuto vec nejaky eko nadsenec, idealne taky, ktory jazdi bicyklom po 4prudovke neosvetleny rano, rozumne vysvetlit? Budem naozaj rad a vdacny.
A pardon, potom pridu veci ako recyklacia ktora je zas a len narocnejsia ako vyroba novych apod.

Joe Doe
8. března • 23:09

A zase... Neuveritelne.Po 20 rokoch HSD na trhu sa stale najde dement, ktory nechape, ten system nepotrebuje ziadne Bohunice alebo Gabcikovo.Sorry, chlape, ale co kua robis na automobilovom fore!?

Anti-automat
10. března • 17:02

Tak potom tie Bohunice odstav a uvidime. Dement.

Kuk Vykuk
9. března • 13:22

Toho si nevšímej, ten je úplně vypatlanej.

ijon
8. března • 20:10

Tohle ale není plug-in hybrid, takže odběr Jaslovských Bohunic nebude nijak ohrožen. Celá filozofie hybridu je prostá - využít energii, která se o běžného auta ztrácí při brždění (motorem nebo brzdami). Už z této definice vyplývá, že to bude fungovat nejlépe ve městě. Takže ano, hybrid s sebou tahá poměrně malou baterku, nejčastěji levnější NiMH, která je velmi odolná a pokles kapacity fungování auta zásadně neohrozí.
Toyota přidává velmi elegantní a jednoduchou převodovku e-CVT, vůbec celý hybridní pohon je v toyotím podání až neuvěřitelně spolehlivý.
Nová generace s dvoulitrem a vylepšenou převodovkou snad vyřeší dva největší problémy - nepříjemný projev převodovky při zrychlování a přeci jen poměrně nízký výkon motoru.

John Doe
8. března • 14:01

Kua, je schopne autorevue.cz vydat test, kde by si odpustili bezdovodne rypanie a idiotske poznamky na japonske auta?"pozice za volantem, která je na poměry japonských vozů velice povedená. "
Za poziciu za volantom je zodpovedny vodic, nie auto."A to hlavně díky šikovnému umístění baterií pod podlahou."
Baterie su pod zadnym sedadlom, nie pod podlahou. Pod podlahou auta nie je nic, pod podhlahou kufru je rezerva/sada na opravu."I při smíšeném režimu se tak můžete držet pod šesti, snad vždy po sedmi litry."
Este sa mi nestalo, aby som sa v zmiesanej premavke dostal nad 5.5 litra. Nad sedem NIKDY. Maximum bolo 6.5 litra pri dialnicnom blaste v Nemecku - od nastartovania do vypnutia motora, cca 400 km. Celkovo pri tripoch cez Nemecko je spotreba 5.6 litra - pri 80% podieloch dialnice, ktora hybridu vyhovuje najmenej."funguje do nějakých 45 km/h"
Toyota si vystaci s elektrinou az do 70 km/h, dokaze udrzovat rychlost, a zaroven rekuperovat, pri velmi miernom klesani - napr. sa da prejst zo zapadu na vychod 80% tunelu Blanka cisto na elektrinu (5.5 km).Auris ma medzi sedadlami velku dvojitu schranku, takze neviem preco autorovi chybaju na stredovej konzole odkladacie priestory.

Marek71
9. března • 9:22

Pozeral som teraz na akčný ceník, príplatok za hybrid oproti rovnako výkonnej verzii s automatom (Executive kombi) je 68 tisíc. Vyplatí sa to vobec? Aký je reálny rozdiel v spotrebe? Ak by aj bol liter na sto v prospech hybridu, tak návratnosť je cca. 200 tisíc! Ale zase asi záleží kde človek jazdí, mesto bude asi lepšie. Na druhú stranu, kto si kupuje kombík, aby s ním jazdil prevažne po meste, že? Alebo je to len pre ten "zelený" pocit?A aký je rozdiel v tých prevodovkách multidrive S a e-CVT? Manželka má v malom Mercedese variátor (to samé známy v Subaru), to by malo byť niečo podobné, nie? A musím sa priznať, že som si na to nezvykol, proste je to divný pocit, ako trolejbus, klasická meničová prevodovka mi sedí viac. Ale čo som pozeral, tak Japonci tieto variátory hodne používajú...

Joe Doe
9. března • 10:55

Ahoj. Tu majitel Aurisu TS Hybrid.1. eCVT nie je prevodovka :) S klasickym CVT nema prakticky nic spolocne.
Tu je vysvetlenie, ako to funguje:
https://www.youtube.com/watch...
Pri kickdowne citis vo volante torque-steer.
Motor rekuperuje vzdy ked das nohu z plynu - aj pri plachteni, dojazdoch, bez pouzitia brzdoveho pedalu.2. Auto nema alternator (a prislusne rozvody) ani starter.
3. Pri dialnicnych presunoch sa nad 6 litrov dostanes len ked jazdis ako maniak. Normalne na dialnici nie je problem to udrzat pod 6 litrov (typicky 5.5). Kosice-Zvolen po okreskach 3.5 litra. Moja typicka trasa je 30% mesto, 30% okresky, 30% dialnica - priemer 4.5 litra.4. Ak vyuzivas brzdny ucinok elektromotra, co nie je problem, znizis opotrebenie brzdovych dosticiek. A schvalne, opytaj sa v Toyote na cenu servisnych ukonov pre hybridy a nehybridy :)5. Auto stalo pri -17 stupnovych mrazoch na dvore 5 dni. Bateria nestratila ani jednu ciarku.

Marek71
9. března • 11:16

Jasne. Ale teda chovanie auta je skor blízke autu s CVT než s klasickým automatom, že? Pretože pre vodiča je práve doležitejšie to, ako sa to chová a v tom mi práve CVT neprirástlo k srdcu. Ale zase, pokiaľ je konštrukčne jednoduchšia, tak je to bonus.Pokiaľ myslíš diaľničný presun tempom 120-130 tacho, tak tá spotreba je zrovnateľná s moderným benzínom obdobného výkonu, či nie? Ten bonus hybridu vidím naozaj len v tom meste, kde má šancu čerpať elektriku, ktorú predtým akumuloval. A samozrejme, nižšie opotrebenie brzd, to je jasné.Díky.

Joe Doe
10. března • 9:28

eCVT nie je prevodovka, prejavom sa k CVT ani k menicu neda velmi prirovnat, vyskusaj, uvidis - inak, spravanie systemu v rezimoch Eco a Power je vyrazne odlisne, uz aj preto je tazke eCVT k niecomu prirovnat.Hybrid zozerie menej ako moderny porovnatelny benzin aj na okreske, nie iba v meste.

Ondra
9. března • 10:17

Zrovna dnes si jdu objednat Auris Hybrid. Současný kombík. Čekal jsem, co Toyota ukáže v Ženevě, novinka se mi líbí, ale začne se vyrábět až příští rok a zatím se ani neví, kdy bude ve variantě kombi. K tomu určitě nechci kupovat úplně nový model, chtěl bych počkat, až na něm automobilka vychytá všechny vady. A dva roky už se současným autem nevydržím.Proč hybrid. Při předpokládané životnosti vozu mě při provozních nákladech vyjde o pár desítek tisíc levněji než benzín s automatem. Takže o to nejde.Zelený pocit: Trochu asi ano. Spíš bych to ale označil tak, že je mi sympatická rekuperace energie - že ji částečně uložím do baterie a potom využiji, nepřemění se na teplo při brzdění.Hlavní důvod: Mě to auto baví. Nejsem řidič, kterého těší jezdit na rychlost, užívat si na okreskách, radovat se ze zrychlení a přetížení. Vždycky mě bavila spíš úsporná jízda.Hybrid jsem na začátku odmítal. Když jsem ale začal studovat, jak tato technologie funguje po konstrukční stránce, objevil jsem, jak je geniálně jednoduchá. Převodovka e-CVT má s multidrive společnou možnost jen plynulou změnu převodového poměru. Ale zatímco u multidrive se to děje variátorem, mechanickou změnou průměru kol, mezi kterými je převodový řemen, u hybridu vlastně ani žádná převodovka není. Jen planetové soukolí, které slouží jako dělič výkonu mezi třemi motory. Spalovací motor a dva elektromotory jsou na jedné ose. Nikam se nezasouvají žádná kolečka, nemění se převodový poměr řemenem, všechno zařídí jednoduchý planetový převod. Tady je to vysvětlené česky: http://blog.auto.cz/baracudaj/2008-08/hybridn... ... Tato bezproblémová převodovka je jedním z důvodů, proč do Aurisu jdu.

mrazik
9. března • 20:52

Mel jsem to pred par lety stejne a skoro koupil Prius+, ale tri autosedacky zvladl jen natesno a kufr nepresvedcil. No skoncil jsem v Smaxu a nakonec to byla lepsi volba, zvlaste pro vozeni 3 deti.

Radim
9. března • 12:15

Mám objednaný Auris Hybrid od 1.2. , dodací termín počátek dubna, já jsem se zamiloval do toho joysticku na ovládání e-CVT, původně jsem chtěl Yaris hybrid, ale ta velká a nepohodlná řadící páka automatu se mi nelíbila, když jsem pak přesedl do Aurisu, byl jsem jako v ráji a ihned jsem změnil objednávku. Jsem taky typ úsporného řidiče, těším se, až uvidím na displeji rekuperaci energie do baterie a pak tok energie opačných směrem a tichou elektrickou jízdu.

Marek71
9. března • 10:32

Super, toto je rozumné vysvetlenie, niečo také som očakával, díky.
Chcelo by to zviezť sa s tou e-cvt, pretože ako som písal klasický variátor v manželky aute ma príliš neuchvátil (v mojom aute mám klasický automat), takže pokiaľ sa tá e-cvt chová lepšie, je to ďalšia výhoda hybridu, mimo úsporu paliva.

Ondra
9. března • 10:46

No, spíš bych řekl, že při jízdě se bude chovat stejně jako převodovka s variátorem. Vášniví řidiči z toho nebudou nadšení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
9. března • 11:18

Aha... tak díky. Chcelo by to skúšobnú jazdu, ale tak nejak cítim, že by som z toho nebol nadšený :-)

Joe Doe
10. března • 9:19

Hlavne tam chod bez predsudkov.

bzzz
9. března • 9:52

Treba protoze mas rodinu/deti/hobby a do kombiku to vsechno naskladas pohodlneji a bezpecneji? Zeleny pocit - treba nezasirani vzduchu pri popojizdeni v kolonach/mestech ti prijde jako "zeleny pocit"?Lidi vam fakt hrabe? Nikdo neresi, ze si nekdo kupuje auto za x mega nebo utrati statisice za priplatky/luxus, ale neustale mate potrebu resit cenu/smysl hybridu a/nebo EV...

Marek71
9. března • 10:00

Však kombík ano, v pohode, len sa pozastavujem nad tým, že do mesta. Pokiaľ je niekto aktívny a ekologicky zmýšľajúci a žije v meste, tak predpokladám, že v meste používa MHD a autom ide len na výlety mimo mesto, na diaľnicu a tam už ten hybrid je slabší. A preto sa pýtam, či ten hybrid má oproti benzínu s mierne vyššou spotrebou ekonomický zmysel. Či to má ekologický zmysel, to si musí každý obhájiť sám, skor som myslel ekonomickú stránku.

bzzz
9. března • 14:07

Zase diktat co kdy kde a jak pouzivat... detske krouzky (zejmena vzdalenejsi, nebo beres i 'sousedovic' potomky/vystroj), lekari atp MHD fakt ne. Treba Skoda v kombi je snad vzdy hezci nez kratsi provedeni. Proboha proc kombi do mesta ne? Debata o nicem...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
9. března • 14:14

Ja som nediktoval. Ja som len vyslovil predpoklad, že poiaľ je niekto ekologicky zmýšľajúci a žije v meste, tak asi bude prioritne využívať MHD. O diktáte tam nie je nič.V pohode, kľudne kombi do mesta... Takže by som to uzavrel tak, že hybrid ukáže svoju výhodu pri častých trasách po meste, inak je ekonomicky výhodnejší obyčajný benzín.

bzzz
9. března • 16:22

Ekologicky smyslejici nemusi byt automaticky masochista/maniak. V rade situaci je auto efektivnejsi, pohodlnejsi, bezpecnejsi.

Kankunen
8. března • 16:02

Zdravím řidiče ve větrné pytli za kamionem. Hybrid při dodržování pravidel funguje ve městě, ale na dálnici je to o ničem. Na dálnici mi moje auto nedobií třeba 50 km. Prostě rekuperace 0,0. Jezdím 140 podle tachometru.

Joe Doe
9. března • 8:41

"Na dálnici mi moje auto nedobií třeba 50 km"Ak mas hybrid od Toyoty, tak kecas. 1. Odporuje to sposobu, akym to auto funguje.
2. Teoreticky by to znamenalo, ze za 50 km ANI RAZ nedas nohu dolu s plynu, ANI RAZ neznizis rychlost, a ANI RAZ nazabrzdis. A nebudeme si nahovarat. ze je to nerealne.

DarkAber
8. března • 18:49

Souhlasim. Mel jsem ted na tyden zapujceny hatchback hybrid ve vybave Executive a treba na elektrinu se mi dari jet opravdu do tacho 56 a to jeste s akceleraci odpovidajici rozjezdu na kole - proste pekne v klidecku, vzdyt neni kam spechat. Pri pruznejsi akceleraci nastupuje mohutny rev, ktery je potreba prehlusit radiem, ktere taky nehraje zrovna kvalitne... Materialy pouzite v kabine jsou vylozene STRASNE! Rozliseni couvaci kamery (vycistene a vylestene) je na urovni roku 2005. Spotreba pri kombinovane jizde (a to jsem se fakt snazil jet usporne) byla po tydnu 5,7l (40%mesto, 40%okresky a 20%dalnice). Nejhorsi je ze pri predjizdeni se musite hodne rozmyslet jestli vam to vyjde nebo ne. Tam kde stacim s konvecnim pohonem sveho auta takove obavy nemam...
Za 600+ tisic se radeji priklonim ke klasice.
Ikdyz nove predstavena generace ma nabizet 2.0 pri 132kW tak jeste pockam, otestuju a uvidim.
Rad bych hybrid, ale ne za takovych kompromisu

RadunnaCZ
12. března • 11:50

Mám Toyotu C-HR Hybrid a včera jsem jel z Kolína do Prahy a zpět. Průměrnou rychlostí 110km/h po silnici 11. Pak nějaké popojíždění po Praze (Holešovice, Štěrboholy atd.) A průměrná spotřeba byla 4.5l A rozhodně jsem nejel nijak moc defenzivně. Samozřejmě, hybrid je prioritně do města, ale reálně za 4,5l je podle mého docela dobrý. Ve městě jezdím zrovna se stejnou spotřebou. Podle mého to funguje. Ale hybrid holt není pro lidi, co jezdí formou "brzda, plyn, klakson"

Joe Doe
8. března • 23:12

Ano, cuvacie kamery boli bezne v roku 2005.Jazda - problem je vodic. Sorry. Si mizerny vodic.Ked je podla teba motor taky hlucny, ako vies posudit kvalitu audia?

tom
9. března • 10:00

Sorry, ale to je blbost, pokud musim zmenit styl jizdy tak, abych se prizpusobil hybridu, je to na nic. Parkrat jsem to zkusil a pokud jsem stejnym stylem potom jel se svym 2,0 benzinem, taky jsem mel spotrebu o ca 1 az 1,5 l nizsi. Takze je otazka, jak moc velky prinos mimo mesto ma hybridni ustroji a jak moc zmena stylu jizdy. O meste nemluvim, tam je prinos jasny. Ne kazdy ale potrebuje jezdit porad po meste.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
10. března • 9:17

V akomkolvek aute sa musis prisposobit charakteru motoru - diesel, benzin, turbo, atmosfera, typ prevodovky, objem valcov...Teda, musis... ak si dobry vodic, tak sa prisposobis, aby si motor vyuzival optimalne. Ale mozno patris k ludom, ktori nevedia soferovat.

mrazik
9. března • 20:49

Pokud si nekdo poridi hybrid, bohuzel musi prizpusobit svuj jizdni styl, tak to proste je.

MartinST
8. března • 19:46

Kolil byla teplota venku, kdyz jsi mel aurise pujceneho? Pokud to bylo v tech mrazech, tak ok, spotreba by souhlasila, ale jinak je 5,7 fakt vysoke cislo. Ja ted v zime jezdim s aurisem dlohodobe za 5,2l ale v lete za 4,0l, stejne trasy.. V lete totiz vypina spalovak mnohem casteji, protoze nemusi vytapet auto. Jinak casem bys zjistil, ze rozjizdeni na elektriku nema smysl. Nejlepsi je elektro vyuzivat na udrzovani rychlosti 50-80 tacho po rovince. To vydrzi prekvapive dlouho, ale na rozjezdy snecim tempem to je zbytecne plytvani elektrikou.. A k te akceleraci: jaky konvencni motor mas na mysli? Hybrid totiz do cca 150kmh zrychluje srovnatelne jako bezne auta se stejnym vykonem (100kw) jej to pocitove diky ecvt tak nepusobi..

Hajzlík
10. března • 22:44
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MartinST
11. března • 9:00

Tuhle priblblou statistiku uz jsem nekde videl, ale cisla u hybridu jsou tam nesmysl:https://youtu.be/Sjb57bPk9AI...
https://youtu.be/gcQA_tBQC4A... A podivej se na cisla zrychleni. Porovnej si to s jinymi auty obdobneho vykonu. Je to plus minus to same. Ale tak, kazdy si muzeme verit tomu svemu, ale ja narozdil od tebe v tom hybridu jezdim, takze i vim, o cem mluvim

Cikrt
11. března • 10:40

A když už bereš videa z internetu, tak si vezmi alespoň nějaké, kde je použitý nějaký Vbox nebo jiné měřící zařízení a ne jenom pohled na nepřesný tachometr, jako třeba zde http://www.youtube.com/watch... Stovka za 11,2s je na 100kW pohon naprosto mimo mísu.

MartinST
11. března • 11:21

Ach jo, odchylky tachometru u videi maji vsechny auta. Nevim jak jinak ukazat, ze nechapu ty nektera mereni, kde auris vychazi tak spatne. V realu je auris srovnatelny treba a fabii 1.2 tsi 81kw(rozdil vahy) , nebo Octou 2g 2.0tdi 103kw. Na spritnu z krizovatky ma auris diky elektrice vzdy navrch. Ke spotrebe: jezdim za 4l v lete, za 5.2 ted v zime. Stejne trasy. Ne, diesel a zvlast stejne vykonny fakt nejezdi s touhle spotrebou.Ale zase jsem se nechal vtahnout do diskuze, ktera nema smysl. Kdo nechce neuveri, kdo chce - zkusi si to. Ja s tim jezdim, proto vim, jak na tom v realu hybrid je.

Hajzlík
11. března • 12:37

Jistě, odchylku tachometru mají všechna auta a proto jediné relevantní jsou měření, které se provádí nezávislými přístroji a nikoliv videa s roztřesenou kamerou kde se zabírá tachometr.
A z hromady měření která jsou přístupná na netu plyne jediná skutečnost, Auris hybrid má problém držet krok s 80 kW motory, s 100kW motory krok neudrží ani omylem. To 2.0 TDI 103 kW ho smete jak malinu (a jakýkoliv 2.0 litrový diesel konkurence s výkonem cca 100-110 kW dtto), z měření plyne, že hybrid neudrží krok ani s 1.6 TDI 81 kW.Tohle není o "věření" nebo "nevěření", ale o prostých faktech/naměřených údajích. Klidně si dál obhajuj svou garáž, ale tvrdá fakta tím nezměníš.

MartinST
11. března • 12:56

Ok, ty data na netu ja znam a fakt nechapu, jak se k nim nektere weby dostaly.. Nicmene jedine cim si je clovek muze vyvratit je osobni zkusenost. At uz spotreba nebo zrychleni.Diskuzi nema smysl dal vezt, az nekoho v 1.6 tdi auris hybrid vyklepne, nebo s 2.0tdi bude drzet krok, tak se nedivte. Rizeni bez nehody zdar.

Cikrt
11. března • 20:39

Jak se k nim dostaly? Jednoduše, řada lepších redakcí zahraničních motoristických časopisů/webů má měřicí přístroje a v testech těmi přístroji prostě měří dynamické schopnosti aut, zrychlení, brzdné dráhy, boční přetížení, rychlost na okruhu, vyhýbací manévry, slalomy a další hromadu hodnot, žádná magie. Některé mají své okruhy pro měření dynamických schopností v zatáčkách, některé mají své dráhy na měření spotřeby a hromadu dalšího. Argumenty typu já mám spotřebu 4 litry nejsou ničím podložené a chybí jim jakýkoliv kontext typu obsazení auta, rychlost, trať na které je to dosaženo etc. Spotřeby třeba v AMuSu uvádí přesný profil testovací trati, podíl města, dálnice, okresek, rychlostí, dokonce uvádí teplotu a vlhkost vzduchu při testu a zatížení auta, skutečný odběr pak měří dotankováním, nikoliv pohledem na palubák, což činí drtivá většina amatérů. Žádná "osobní zkušenost" to nemůže vyvrátit, protože pocity za volantem a tvrdá data z měření jsou dvě různé věci.

Marek71
12. března • 12:12

Tak ono je to logické, fyzika nepustí... Pokiaľ dve autá majú cca, rovnaký výkon a jedno je o 200kg ťažšie, tak by bol zázrak, ak by malo rovnakú dynamiku. A odkazy na ty tvoje testy to ukazujú dosť jasne.Mal som napr. Mazdu 6 2.0 103 kW a tá mala 0-100 pod 10s v pohode (Auris vyše 11s). Proste preto, že je to ľahšie a agilnejšie auto ako Auris hybrid. Ale je to v poriadku, od Aurisu človek čaká niečo iné ako dynamickú jazdu. Je vidieť i z príspevkov majiteľov, že sú so svojim autom spokojní a to je podstatné :-)

MartinST
12. března • 12:50

Problem je v tom, ze ty nektere merene cisla nesouhlasi. Nekteri lidi se toho chytaji a nechcou pripustit opak.. Ja nevim, kde v ten rozdil vnikne, napadaji me zatim jen 2 moznosti. 1) Je rozdil mezi nezajetym a zajetym hybridem, nebo ze mereni u zrychleni zprumeruji z nekolika sprintu a stane se, ze napr jeden sprint je s vybitou baterii(coz se v realu temer nestava) a ten jeden cas je o dost horsi a v prumeru to vyjde nad 11s, fakt nevim. V realu je ten sprint mezi 9-10s. Pokud si aurise hybrid koupis, sam po case uvidis. V rozmezi 0-60kmh hoodne pomuze sila elektromotoru. Ted se tu na me zase sesypou, ze cisla odborniku rikaji jasne ze.. Atd. Atd. A ja si budu zase rikat, ze ja blbec neco psal. Kdo chce hybrid vyzkousi, popr koupi. Kdo ho nechce, vzdy si najde dost cisel, kterymi si to oduvodni...

Marek71
12. března • 13:05

V katalogu výrobcu vidím hodnotu 0-100 za 10,9-11,2s. Takže tých minimálne 11s by som bral ako reálnu hodnotu a predpokladám, že je to s plne nabitou baterkou. Pokiaľ by bola baterka úplně vybitá, tak výlkon spalováku je len 73 kW, takže tá dynamika toho ťažkého auta by bola ešte horšia.Ja nespochybňujem tvoje subjektívne dojmy z auta, može byť že ti jeho dynamika a charakter vyhovujú a je to v poriadku. Ostatne, to je najdoležitejšie, že ty si spokojný. Ale to nie je dovod nejako spochybňovať nezávislé merania dynamiky a prostý fakt, že to auto je ťažké a nie je to žiadny šprintér - ostatne, ani tieto ambície nemá a cieli na odlišnú skupinu vodičov.A ešte dotaz:
"V realu je ten sprint mezi 9-10s."Toto si ako zistil, ako si to nameral?

MartinST
12. března • 13:32

Jasne, to me mereni je amatersky na mobil klasicky 0-100km tacho a video youtube, ktera se s mym merenim shoduji. Ano je to dost amaterske, ale kdyz to vezmu naopak, tak zrychleni konvencnich motoru s +- stejnym vykonem a automatem je na videich obdobne.. Ja se tu tim hloupym youtubem ohanim proto, ze nevim jak jinak vyvratit tvrzeni, ze hybrid je liny oproti konvencim motorum se stejnym vykonem, a tim se vratim na zacatek, zrychleni je +- srovnatelne s konvencimi motory. Nic vic, nic min. Me proste stve(uz ani nevim proc), ze se z hybridu dela lenoch, coz proste v mezich jeho vykonu neni pravda. Ja uz tu ani radeji nepisu, ze s Octou 2g po Fl 2.0tdi jsem to zkousel auto vedle auta. Ja solo, v O2 byli ridic + dva lide. Do 130kmh vyrovnane, okta ujela o necele auto.. Pro nekoho, kdo je zvykly na 200k je to lenoch, ale rict, ze 2.0tdi hybrid rozseka je proste nesmysl..

Marek71
12. března • 14:47

Tak napr. Hyundai uvádza u i30 kombi hodnotu 11,4s pre motor 1.0 88 kW (manuál, automat nie je) a pre motor 1.4 103 kW s automatom udáva hodnotu 9,5s. A to i30 nie je žiadny preborník... ten Auris hybrid má 10,9-11,2 kde predpokladám, že pre kombík bude platiť 11,2s. Takže z toho mi vycháda, že ten hybrid je o niečo lepší ako i30 1.0 88 kW, ale o dosť horší ako i30 1,4 103 kW. Ten Hyundai 1.0 som si bol práve otestovať a to bol teda lenoch.Pre mňa je záver jasný a to, že ten hybrid podľa tabuľkových hodnot výrobcu aj podľa nezávislého merania je o čosi lenivejší ako iné auto s konvenčným pohonom. Čo samozrejme nie je žiadna hanba ani nič prekvapivé, keďže má o dosť vyššiu hmotnosť... mne to propadá ako normálka.

MartinST
12. března • 15:27

Zase si pomůžu těmi videi, ale musím pro to srovnání :) Už fakt naposled :)1,4 TGDI - 9,1
https://www.youtube.com/watch... 1,0 TGDI - 12,2s
https://www.youtube.com/watch... Auris - 9,6
https://www.youtube.com/watch...

Marek71
12. března • 15:31

To je práve ten problém amatérskeho merania. Ja teda radšej nezávislý test, kde majú poriadne vybavenie, príp. aspoň údaje výrobcu :-)

MartinST
12. března • 15:15

Zkus si hybrida projet a uvidíš, jak na tebe bude působit, zvlášt když máš teď čerstvé zkušenosti s jiným autem, to je pro porovnání nejlepší.

Marek71
12. března • 15:29

Kedysi som o hybride vážně uvažoval (ojetý Lexus RX, GS), ale napokon som sa rozhodol pre klasický sedan. Hlavne kvoli tomu, že večšinu ciest som mal po diaľnici a tam asi moc hybrid nepomože.

Cikrt
11. března • 10:27

O jaké přiblblé statistice mluvíš? Jsou to naměřená čísla z testů a ne amatérská videa. Auris hybrid nestíhá ani auta kolem 80-85kW, viz třeba test AutoExpressu, zrychlení 0-60mph Golf 81kW 9.2 sec, BMW1 85 kW 9.6 sec. Auris Hybrid 100kW 10.2 sec. www.autoexpress.co.uk/toyota/auris/66670/toyota-auris-hybrid-vs-rivals Auris prostě jenom řve a nejede, což bych ještě pochopil kdyby skutečně jezdil za hubičku, ale to nejezdí protože sebou vláčí těžký benzíňák a spoustu elektrického haraburdí, takže ve výsledku je těžší než ty nafťáky a na rozdíl od nich žere jak prokopnutý (Golf 57 mil/gal vs Auris 45 mil/gal). Dynamicky je to prostě (vzhledem k uváděným 100kW) jednoznačný propadák

Znalec
8. března • 19:58

Japonské auta uz davno nie su zaujímavé. Žije to z minulosti

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
31. května • 13:46

Co je to za divný názor ? Momentálně mám velmi zajímavé hybridní auto Suzuki Swift. Tyhle výkřiky do tmy si nechte.

GR8
8. března • 19:43

Musim souhlasit ze soucasny model opravdu neni automobilem z roku 2018. Novy Auris predstaveny v Zeneve snad tuto reputaci napravi. Minimalne z exterieru vypada vyborne. A interier je stale tajemstvim. Nechame se prekvapit.

Doporučujeme

Články odjinud