Minitest Toyota Auris TS Hybrid Freestyle: Ideální kombi do města...

John Doe  |  08. 03. 2018 14:01

Kua, je schopne autorevue.cz vydat test, kde by si odpustili bezdovodne rypanie a idiotske poznamky na japonske auta?

"pozice za volantem, která je na poměry japonských vozů velice povedená. "
Za poziciu za volantom je zodpovedny vodic, nie auto.

"A to hlavně díky šikovnému umístění baterií pod podlahou."
Baterie su pod zadnym sedadlom, nie pod podlahou. Pod podlahou auta nie je nic, pod podhlahou kufru je rezerva/sada na opravu.

"I při smíšeném režimu se tak můžete držet pod šesti, snad vždy po sedmi litry."
Este sa mi nestalo, aby som sa v zmiesanej premavke dostal nad 5.5 litra. Nad sedem NIKDY. Maximum bolo 6.5 litra pri dialnicnom blaste v Nemecku - od nastartovania do vypnutia motora, cca 400 km. Celkovo pri tripoch cez Nemecko je spotreba 5.6 litra - pri 80% podieloch dialnice, ktora hybridu vyhovuje najmenej.

"funguje do nějakých 45 km/h"
Toyota si vystaci s elektrinou az do 70 km/h, dokaze udrzovat rychlost, a zaroven rekuperovat, pri velmi miernom klesani - napr. sa da prejst zo zapadu na vychod 80% tunelu Blanka cisto na elektrinu (5.5 km).

Auris ma medzi sedadlami velku dvojitu schranku, takze neviem preco autorovi chybaju na stredovej konzole odkladacie priestory.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  08. 03. 2018 16:02

Zdravím řidiče ve větrné pytli za kamionem. Hybrid při dodržování pravidel funguje ve městě, ale na dálnici je to o ničem. Na dálnici mi moje auto nedobií třeba 50 km. Prostě rekuperace 0,0. Jezdím 140 podle tachometru.

Odpovědět  |   | 
DarkAber  |  08. 03. 2018 18:49

Souhlasim. Mel jsem ted na tyden zapujceny hatchback hybrid ve vybave Executive a treba na elektrinu se mi dari jet opravdu do tacho 56 a to jeste s akceleraci odpovidajici rozjezdu na kole - proste pekne v klidecku, vzdyt neni kam spechat. Pri pruznejsi akceleraci nastupuje mohutny rev, ktery je potreba prehlusit radiem, ktere taky nehraje zrovna kvalitne... Materialy pouzite v kabine jsou vylozene STRASNE! Rozliseni couvaci kamery (vycistene a vylestene) je na urovni roku 2005. Spotreba pri kombinovane jizde (a to jsem se fakt snazil jet usporne) byla po tydnu 5,7l (40%mesto, 40%okresky a 20%dalnice). Nejhorsi je ze pri predjizdeni se musite hodne rozmyslet jestli vam to vyjde nebo ne. Tam kde stacim s konvecnim pohonem sveho auta takove obavy nemam...
Za 600+ tisic se radeji priklonim ke klasice.
Ikdyz nove predstavena generace ma nabizet 2.0 pri 132kW tak jeste pockam, otestuju a uvidim.
Rad bych hybrid, ale ne za takovych kompromisu

Odpovědět  |   | 
GR8  |  08. 03. 2018 19:43

Musim souhlasit ze soucasny model opravdu neni automobilem z roku 2018. Novy Auris predstaveny v Zeneve snad tuto reputaci napravi. Minimalne z exterieru vypada vyborne. A interier je stale tajemstvim. Nechame se prekvapit.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  08. 03. 2018 19:46

Kolil byla teplota venku, kdyz jsi mel aurise pujceneho? Pokud to bylo v tech mrazech, tak ok, spotreba by souhlasila, ale jinak je 5,7 fakt vysoke cislo. Ja ted v zime jezdim s aurisem dlohodobe za 5,2l ale v lete za 4,0l, stejne trasy.. V lete totiz vypina spalovak mnohem casteji, protoze nemusi vytapet auto. Jinak casem bys zjistil, ze rozjizdeni na elektriku nema smysl. Nejlepsi je elektro vyuzivat na udrzovani rychlosti 50-80 tacho po rovince. To vydrzi prekvapive dlouho, ale na rozjezdy snecim tempem to je zbytecne plytvani elektrikou.. A k te akceleraci: jaky konvencni motor mas na mysli? Hybrid totiz do cca 150kmh zrychluje srovnatelne jako bezne auta se stejnym vykonem (100kw) jej to pocitove diky ecvt tak nepusobi..

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  08. 03. 2018 19:58

Japonské auta uz davno nie su zaujímavé. Žije to z minulosti

Odpovědět  |   | 
Hajzlík  |  10. 03. 2018 22:44
MartinST  |  11. 03. 2018 09:00

Tuhle priblblou statistiku uz jsem nekde videl, ale cisla u hybridu jsou tam nesmysl:

https://youtu.be/Sjb57bPk9AI...
https://youtu.be/gcQA_tBQC4A...

A podivej se na cisla zrychleni. Porovnej si to s jinymi auty obdobneho vykonu. Je to plus minus to same. Ale tak, kazdy si muzeme verit tomu svemu, ale ja narozdil od tebe v tom hybridu jezdim, takze i vim, o cem mluvim

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  11. 03. 2018 10:27

O jaké přiblblé statistice mluvíš? Jsou to naměřená čísla z testů a ne amatérská videa. Auris hybrid nestíhá ani auta kolem 80-85kW, viz třeba test AutoExpressu, zrychlení 0-60mph Golf 81kW 9.2 sec, BMW1 85 kW 9.6 sec. Auris Hybrid 100kW 10.2 sec. www.autoexpress.co.uk/toyota/auris/66670/toyota-auris-hybrid-vs-rivals Auris prostě jenom řve a nejede, což bych ještě pochopil kdyby skutečně jezdil za hubičku, ale to nejezdí protože sebou vláčí těžký benzíňák a spoustu elektrického haraburdí, takže ve výsledku je těžší než ty nafťáky a na rozdíl od nich žere jak prokopnutý (Golf 57 mil/gal vs Auris 45 mil/gal). Dynamicky je to prostě (vzhledem k uváděným 100kW) jednoznačný propadák

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  11. 03. 2018 10:40

A když už bereš videa z internetu, tak si vezmi alespoň nějaké, kde je použitý nějaký Vbox nebo jiné měřící zařízení a ne jenom pohled na nepřesný tachometr, jako třeba zde http://www.youtube.com/watch... Stovka za 11,2s je na 100kW pohon naprosto mimo mísu.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  11. 03. 2018 11:21

Ach jo, odchylky tachometru u videi maji vsechny auta. Nevim jak jinak ukazat, ze nechapu ty nektera mereni, kde auris vychazi tak spatne. V realu je auris srovnatelny treba a fabii 1.2 tsi 81kw(rozdil vahy) , nebo Octou 2g 2.0tdi 103kw. Na spritnu z krizovatky ma auris diky elektrice vzdy navrch. Ke spotrebe: jezdim za 4l v lete, za 5.2 ted v zime. Stejne trasy. Ne, diesel a zvlast stejne vykonny fakt nejezdi s touhle spotrebou.

Ale zase jsem se nechal vtahnout do diskuze, ktera nema smysl. Kdo nechce neuveri, kdo chce - zkusi si to. Ja s tim jezdim, proto vim, jak na tom v realu hybrid je.

Odpovědět  |   | 
Hajzlík  |  11. 03. 2018 12:37

Jistě, odchylku tachometru mají všechna auta a proto jediné relevantní jsou měření, které se provádí nezávislými přístroji a nikoliv videa s roztřesenou kamerou kde se zabírá tachometr.
A z hromady měření která jsou přístupná na netu plyne jediná skutečnost, Auris hybrid má problém držet krok s 80 kW motory, s 100kW motory krok neudrží ani omylem. To 2.0 TDI 103 kW ho smete jak malinu (a jakýkoliv 2.0 litrový diesel konkurence s výkonem cca 100-110 kW dtto), z měření plyne, že hybrid neudrží krok ani s 1.6 TDI 81 kW.Tohle není o "věření" nebo "nevěření", ale o prostých faktech/naměřených údajích. Klidně si dál obhajuj svou garáž, ale tvrdá fakta tím nezměníš.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  11. 03. 2018 12:56

Ok, ty data na netu ja znam a fakt nechapu, jak se k nim nektere weby dostaly.. Nicmene jedine cim si je clovek muze vyvratit je osobni zkusenost. At uz spotreba nebo zrychleni.

Diskuzi nema smysl dal vezt, az nekoho v 1.6 tdi auris hybrid vyklepne, nebo s 2.0tdi bude drzet krok, tak se nedivte. Rizeni bez nehody zdar.

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  11. 03. 2018 20:39

Jak se k nim dostaly? Jednoduše, řada lepších redakcí zahraničních motoristických časopisů/webů má měřicí přístroje a v testech těmi přístroji prostě měří dynamické schopnosti aut, zrychlení, brzdné dráhy, boční přetížení, rychlost na okruhu, vyhýbací manévry, slalomy a další hromadu hodnot, žádná magie. Některé mají své okruhy pro měření dynamických schopností v zatáčkách, některé mají své dráhy na měření spotřeby a hromadu dalšího. Argumenty typu já mám spotřebu 4 litry nejsou ničím podložené a chybí jim jakýkoliv kontext typu obsazení auta, rychlost, trať na které je to dosaženo etc. Spotřeby třeba v AMuSu uvádí přesný profil testovací trati, podíl města, dálnice, okresek, rychlostí, dokonce uvádí teplotu a vlhkost vzduchu při testu a zatížení auta, skutečný odběr pak měří dotankováním, nikoliv pohledem na palubák, což činí drtivá většina amatérů. Žádná "osobní zkušenost" to nemůže vyvrátit, protože pocity za volantem a tvrdá data z měření jsou dvě různé věci.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 12:12

Tak ono je to logické, fyzika nepustí... Pokiaľ dve autá majú cca, rovnaký výkon a jedno je o 200kg ťažšie, tak by bol zázrak, ak by malo rovnakú dynamiku. A odkazy na ty tvoje testy to ukazujú dosť jasne.

Mal som napr. Mazdu 6 2.0 103 kW a tá mala 0-100 pod 10s v pohode (Auris vyše 11s). Proste preto, že je to ľahšie a agilnejšie auto ako Auris hybrid. Ale je to v poriadku, od Aurisu človek čaká niečo iné ako dynamickú jazdu. Je vidieť i z príspevkov majiteľov, že sú so svojim autom spokojní a to je podstatné

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  12. 03. 2018 12:50

Problem je v tom, ze ty nektere merene cisla nesouhlasi. Nekteri lidi se toho chytaji a nechcou pripustit opak.. Ja nevim, kde v ten rozdil vnikne, napadaji me zatim jen 2 moznosti. 1) Je rozdil mezi nezajetym a zajetym hybridem, nebo ze mereni u zrychleni zprumeruji z nekolika sprintu a stane se, ze napr jeden sprint je s vybitou baterii(coz se v realu temer nestava) a ten jeden cas je o dost horsi a v prumeru to vyjde nad 11s, fakt nevim. V realu je ten sprint mezi 9-10s. Pokud si aurise hybrid koupis, sam po case uvidis. V rozmezi 0-60kmh hoodne pomuze sila elektromotoru. Ted se tu na me zase sesypou, ze cisla odborniku rikaji jasne ze.. Atd. Atd. A ja si budu zase rikat, ze ja blbec neco psal. Kdo chce hybrid vyzkousi, popr koupi. Kdo ho nechce, vzdy si najde dost cisel, kterymi si to oduvodni...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 13:05

V katalogu výrobcu vidím hodnotu 0-100 za 10,9-11,2s. Takže tých minimálne 11s by som bral ako reálnu hodnotu a predpokladám, že je to s plne nabitou baterkou. Pokiaľ by bola baterka úplně vybitá, tak výlkon spalováku je len 73 kW, takže tá dynamika toho ťažkého auta by bola ešte horšia.

Ja nespochybňujem tvoje subjektívne dojmy z auta, može byť že ti jeho dynamika a charakter vyhovujú a je to v poriadku. Ostatne, to je najdoležitejšie, že ty si spokojný. Ale to nie je dovod nejako spochybňovať nezávislé merania dynamiky a prostý fakt, že to auto je ťažké a nie je to žiadny šprintér - ostatne, ani tieto ambície nemá a cieli na odlišnú skupinu vodičov.

A ešte dotaz:
"V realu je ten sprint mezi 9-10s."

Toto si ako zistil, ako si to nameral?

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  12. 03. 2018 13:32

Jasne, to me mereni je amatersky na mobil klasicky 0-100km tacho a video youtube, ktera se s mym merenim shoduji. Ano je to dost amaterske, ale kdyz to vezmu naopak, tak zrychleni konvencnich motoru s +- stejnym vykonem a automatem je na videich obdobne..

Ja se tu tim hloupym youtubem ohanim proto, ze nevim jak jinak vyvratit tvrzeni, ze hybrid je liny oproti konvencim motorum se stejnym vykonem, a tim se vratim na zacatek, zrychleni je +- srovnatelne s konvencimi motory. Nic vic, nic min. Me proste stve(uz ani nevim proc), ze se z hybridu dela lenoch, coz proste v mezich jeho vykonu neni pravda. Ja uz tu ani radeji nepisu, ze s Octou 2g po Fl 2.0tdi jsem to zkousel auto vedle auta. Ja solo, v O2 byli ridic + dva lide. Do 130kmh vyrovnane, okta ujela o necele auto.. Pro nekoho, kdo je zvykly na 200k je to lenoch, ale rict, ze 2.0tdi hybrid rozseka je proste nesmysl..

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 14:47

Tak napr. Hyundai uvádza u i30 kombi hodnotu 11,4s pre motor 1.0 88 kW (manuál, automat nie je) a pre motor 1.4 103 kW s automatom udáva hodnotu 9,5s. A to i30 nie je žiadny preborník... ten Auris hybrid má 10,9-11,2 kde predpokladám, že pre kombík bude platiť 11,2s. Takže z toho mi vycháda, že ten hybrid je o niečo lepší ako i30 1.0 88 kW, ale o dosť horší ako i30 1,4 103 kW. Ten Hyundai 1.0 som si bol práve otestovať a to bol teda lenoch.

Pre mňa je záver jasný a to, že ten hybrid podľa tabuľkových hodnot výrobcu aj podľa nezávislého merania je o čosi lenivejší ako iné auto s konvenčným pohonom. Čo samozrejme nie je žiadna hanba ani nič prekvapivé, keďže má o dosť vyššiu hmotnosť... mne to propadá ako normálka.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
MartinST  |  12. 03. 2018 15:15

Zkus si hybrida projet a uvidíš, jak na tebe bude působit, zvlášt když máš teď čerstvé zkušenosti s jiným autem, to je pro porovnání nejlepší.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 15:29

Kedysi som o hybride vážně uvažoval (ojetý Lexus RX, GS), ale napokon som sa rozhodol pre klasický sedan. Hlavne kvoli tomu, že večšinu ciest som mal po diaľnici a tam asi moc hybrid nepomože.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  12. 03. 2018 15:27

Zase si pomůžu těmi videi, ale musím pro to srovnání :) Už fakt naposled :)

1,4 TGDI - 9,1
https://www.youtube.com/watch...

1,0 TGDI - 12,2s
https://www.youtube.com/watch...

Auris - 9,6
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 03. 2018 15:31

To je práve ten problém amatérskeho merania. Ja teda radšej nezávislý test, kde majú poriadne vybavenie, príp. aspoň údaje výrobcu

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 03. 2018 23:12

Ano, cuvacie kamery boli bezne v roku 2005.

Jazda - problem je vodic. Sorry. Si mizerny vodic.

Ked je podla teba motor taky hlucny, ako vies posudit kvalitu audia?

Odpovědět  |   | 
tom  |  09. 03. 2018 10:00

Sorry, ale to je blbost, pokud musim zmenit styl jizdy tak, abych se prizpusobil hybridu, je to na nic. Parkrat jsem to zkusil a pokud jsem stejnym stylem potom jel se svym 2,0 benzinem, taky jsem mel spotrebu o ca 1 az 1,5 l nizsi. Takze je otazka, jak moc velky prinos mimo mesto ma hybridni ustroji a jak moc zmena stylu jizdy. O meste nemluvim, tam je prinos jasny. Ne kazdy ale potrebuje jezdit porad po meste.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  09. 03. 2018 20:49

Pokud si nekdo poridi hybrid, bohuzel musi prizpusobit svuj jizdni styl, tak to proste je.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 03. 2018 09:17

V akomkolvek aute sa musis prisposobit charakteru motoru - diesel, benzin, turbo, atmosfera, typ prevodovky, objem valcov...

Teda, musis... ak si dobry vodic, tak sa prisposobis, aby si motor vyuzival optimalne. Ale mozno patris k ludom, ktori nevedia soferovat.

Odpovědět  |   | 
RadunnaCZ  |  12. 03. 2018 11:50

Mám Toyotu C-HR Hybrid a včera jsem jel z Kolína do Prahy a zpět. Průměrnou rychlostí 110km/h po silnici 11. Pak nějaké popojíždění po Praze (Holešovice, Štěrboholy atd.) A průměrná spotřeba byla 4.5l A rozhodně jsem nejel nijak moc defenzivně. Samozřejmě, hybrid je prioritně do města, ale reálně za 4,5l je podle mého docela dobrý. Ve městě jezdím zrovna se stejnou spotřebou. Podle mého to funguje. Ale hybrid holt není pro lidi, co jezdí formou "brzda, plyn, klakson"

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 03. 2018 08:41

"Na dálnici mi moje auto nedobií třeba 50 km"

Ak mas hybrid od Toyoty, tak kecas.

1. Odporuje to sposobu, akym to auto funguje.
2. Teoreticky by to znamenalo, ze za 50 km ANI RAZ nedas nohu dolu s plynu, ANI RAZ neznizis rychlost, a ANI RAZ nazabrzdis. A nebudeme si nahovarat. ze je to nerealne.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 09:22

Pozeral som teraz na akčný ceník, príplatok za hybrid oproti rovnako výkonnej verzii s automatom (Executive kombi) je 68 tisíc. Vyplatí sa to vobec? Aký je reálny rozdiel v spotrebe? Ak by aj bol liter na sto v prospech hybridu, tak návratnosť je cca. 200 tisíc! Ale zase asi záleží kde človek jazdí, mesto bude asi lepšie. Na druhú stranu, kto si kupuje kombík, aby s ním jazdil prevažne po meste, že? Alebo je to len pre ten "zelený" pocit?

A aký je rozdiel v tých prevodovkách multidrive S a e-CVT? Manželka má v malom Mercedese variátor (to samé známy v Subaru), to by malo byť niečo podobné, nie? A musím sa priznať, že som si na to nezvykol, proste je to divný pocit, ako trolejbus, klasická meničová prevodovka mi sedí viac. Ale čo som pozeral, tak Japonci tieto variátory hodne používajú...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 03. 2018 09:52

Treba protoze mas rodinu/deti/hobby a do kombiku to vsechno naskladas pohodlneji a bezpecneji? Zeleny pocit - treba nezasirani vzduchu pri popojizdeni v kolonach/mestech ti prijde jako "zeleny pocit"?

Lidi vam fakt hrabe? Nikdo neresi, ze si nekdo kupuje auto za x mega nebo utrati statisice za priplatky/luxus, ale neustale mate potrebu resit cenu/smysl hybridu a/nebo EV...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 10:00

Však kombík ano, v pohode, len sa pozastavujem nad tým, že do mesta. Pokiaľ je niekto aktívny a ekologicky zmýšľajúci a žije v meste, tak predpokladám, že v meste používa MHD a autom ide len na výlety mimo mesto, na diaľnicu a tam už ten hybrid je slabší. A preto sa pýtam, či ten hybrid má oproti benzínu s mierne vyššou spotrebou ekonomický zmysel. Či to má ekologický zmysel, to si musí každý obhájiť sám, skor som myslel ekonomickú stránku.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 03. 2018 14:07

Zase diktat co kdy kde a jak pouzivat... detske krouzky (zejmena vzdalenejsi, nebo beres i 'sousedovic' potomky/vystroj), lekari atp MHD fakt ne. Treba Skoda v kombi je snad vzdy hezci nez kratsi provedeni. Proboha proc kombi do mesta ne? Debata o nicem...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 14:14

Ja som nediktoval. Ja som len vyslovil predpoklad, že poiaľ je niekto ekologicky zmýšľajúci a žije v meste, tak asi bude prioritne využívať MHD. O diktáte tam nie je nič.

V pohode, kľudne kombi do mesta... Takže by som to uzavrel tak, že hybrid ukáže svoju výhodu pri častých trasách po meste, inak je ekonomicky výhodnejší obyčajný benzín.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 03. 2018 16:22

Ekologicky smyslejici nemusi byt automaticky masochista/maniak. V rade situaci je auto efektivnejsi, pohodlnejsi, bezpecnejsi.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  09. 03. 2018 10:17

Zrovna dnes si jdu objednat Auris Hybrid. Současný kombík. Čekal jsem, co Toyota ukáže v Ženevě, novinka se mi líbí, ale začne se vyrábět až příští rok a zatím se ani neví, kdy bude ve variantě kombi. K tomu určitě nechci kupovat úplně nový model, chtěl bych počkat, až na něm automobilka vychytá všechny vady. A dva roky už se současným autem nevydržím.

Proč hybrid. Při předpokládané životnosti vozu mě při provozních nákladech vyjde o pár desítek tisíc levněji než benzín s automatem. Takže o to nejde.

Zelený pocit: Trochu asi ano. Spíš bych to ale označil tak, že je mi sympatická rekuperace energie - že ji částečně uložím do baterie a potom využiji, nepřemění se na teplo při brzdění.

Hlavní důvod: Mě to auto baví. Nejsem řidič, kterého těší jezdit na rychlost, užívat si na okreskách, radovat se ze zrychlení a přetížení. Vždycky mě bavila spíš úsporná jízda.

Hybrid jsem na začátku odmítal. Když jsem ale začal studovat, jak tato technologie funguje po konstrukční stránce, objevil jsem, jak je geniálně jednoduchá. Převodovka e-CVT má s multidrive společnou možnost jen plynulou změnu převodového poměru. Ale zatímco u multidrive se to děje variátorem, mechanickou změnou průměru kol, mezi kterými je převodový řemen, u hybridu vlastně ani žádná převodovka není. Jen planetové soukolí, které slouží jako dělič výkonu mezi třemi motory. Spalovací motor a dva elektromotory jsou na jedné ose. Nikam se nezasouvají žádná kolečka, nemění se převodový poměr řemenem, všechno zařídí jednoduchý planetový převod.

Tady je to vysvětlené česky: http://blog.auto.cz/baracudaj/2008-08/hybridn... ...

Tato bezproblémová převodovka je jedním z důvodů, proč do Aurisu jdu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 10:32

Super, toto je rozumné vysvetlenie, niečo také som očakával, díky.
Chcelo by to zviezť sa s tou e-cvt, pretože ako som písal klasický variátor v manželky aute ma príliš neuchvátil (v mojom aute mám klasický automat), takže pokiaľ sa tá e-cvt chová lepšie, je to ďalšia výhoda hybridu, mimo úsporu paliva.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  09. 03. 2018 10:46

No, spíš bych řekl, že při jízdě se bude chovat stejně jako převodovka s variátorem. Vášniví řidiči z toho nebudou nadšení.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 11:18

Aha... tak díky. Chcelo by to skúšobnú jazdu, ale tak nejak cítim, že by som z toho nebol nadšený

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 03. 2018 09:19

Hlavne tam chod bez predsudkov.

Odpovědět  |   | 
Radim  |  09. 03. 2018 12:15

Mám objednaný Auris Hybrid od 1.2. , dodací termín počátek dubna, já jsem se zamiloval do toho joysticku na ovládání e-CVT, původně jsem chtěl Yaris hybrid, ale ta velká a nepohodlná řadící páka automatu se mi nelíbila, když jsem pak přesedl do Aurisu, byl jsem jako v ráji a ihned jsem změnil objednávku. Jsem taky typ úsporného řidiče, těším se, až uvidím na displeji rekuperaci energie do baterie a pak tok energie opačných směrem a tichou elektrickou jízdu.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  09. 03. 2018 20:52

Mel jsem to pred par lety stejne a skoro koupil Prius+, ale tri autosedacky zvladl jen natesno a kufr nepresvedcil. No skoncil jsem v Smaxu a nakonec to byla lepsi volba, zvlaste pro vozeni 3 deti.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 03. 2018 10:55

Ahoj. Tu majitel Aurisu TS Hybrid.

1. eCVT nie je prevodovka :) S klasickym CVT nema prakticky nic spolocne.
Tu je vysvetlenie, ako to funguje:
https://www.youtube.com/watch...
Pri kickdowne citis vo volante torque-steer.
Motor rekuperuje vzdy ked das nohu z plynu - aj pri plachteni, dojazdoch, bez pouzitia brzdoveho pedalu.

2. Auto nema alternator (a prislusne rozvody) ani starter.
3. Pri dialnicnych presunoch sa nad 6 litrov dostanes len ked jazdis ako maniak. Normalne na dialnici nie je problem to udrzat pod 6 litrov (typicky 5.5). Kosice-Zvolen po okreskach 3.5 litra. Moja typicka trasa je 30% mesto, 30% okresky, 30% dialnica - priemer 4.5 litra.

4. Ak vyuzivas brzdny ucinok elektromotra, co nie je problem, znizis opotrebenie brzdovych dosticiek. A schvalne, opytaj sa v Toyote na cenu servisnych ukonov pre hybridy a nehybridy :)

5. Auto stalo pri -17 stupnovych mrazoch na dvore 5 dni. Bateria nestratila ani jednu ciarku.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 03. 2018 11:16

Jasne. Ale teda chovanie auta je skor blízke autu s CVT než s klasickým automatom, že? Pretože pre vodiča je práve doležitejšie to, ako sa to chová a v tom mi práve CVT neprirástlo k srdcu. Ale zase, pokiaľ je konštrukčne jednoduchšia, tak je to bonus.

Pokiaľ myslíš diaľničný presun tempom 120-130 tacho, tak tá spotreba je zrovnateľná s moderným benzínom obdobného výkonu, či nie?

Ten bonus hybridu vidím naozaj len v tom meste, kde má šancu čerpať elektriku, ktorú predtým akumuloval. A samozrejme, nižšie opotrebenie brzd, to je jasné.

Díky.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 03. 2018 09:28

eCVT nie je prevodovka, prejavom sa k CVT ani k menicu neda velmi prirovnat, vyskusaj, uvidis - inak, spravanie systemu v rezimoch Eco a Power je vyrazne odlisne, uz aj preto je tazke eCVT k niecomu prirovnat.

Hybrid zozerie menej ako moderny porovnatelny benzin aj na okreske, nie iba v meste.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 03. 2018 18:47

Takze inymi slovami, zatazime auto dalsimi h.vadinami ako x100kg nahradnym pohonnym systemom, len preto aby to musel vlacit so sebou vsade kde len pride. A hlavne na to, aby sme tu elektrinu potom do toho naspat dostali: a/ motorom b/ elektrarnou Napadaju ma len tieto dva prostriedky, ako dodat hybridu energiu. Prvy je jasny a navyse taha so sebou zataz navyse. Je to ekologicke? Asi nie. Druhy prostriedok: elektraren, ktora tomu autu doda elektrinu, tuto ziska ci uz z atomu, alebo z fosilnych paliv. Podiel hydro a veternych je zanedbatelny. Napriklad Gabcikovskych 620MW proti Bohuniciam. Tym je ale zarucene, ze ak si sem nanosime tuto hybrid haved a odstavime jadrove Bohunice, netusim z coho budeme tieto hybridy nabijat. Takze jedine ak z bodu *a* horeuvedeneho. Moze mi tuto vec nejaky eko nadsenec, idealne taky, ktory jazdi bicyklom po 4prudovke neosvetleny rano, rozumne vysvetlit? Budem naozaj rad a vdacny. A pardon, potom pridu veci ako recyklacia ktora je zas a len narocnejsia ako vyroba novych apod.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  08. 03. 2018 20:10

Tohle ale není plug-in hybrid, takže odběr Jaslovských Bohunic nebude nijak ohrožen. Celá filozofie hybridu je prostá - využít energii, která se o běžného auta ztrácí při brždění (motorem nebo brzdami). Už z této definice vyplývá, že to bude fungovat nejlépe ve městě. Takže ano, hybrid s sebou tahá poměrně malou baterku, nejčastěji levnější NiMH, která je velmi odolná a pokles kapacity fungování auta zásadně neohrozí.
Toyota přidává velmi elegantní a jednoduchou převodovku e-CVT, vůbec celý hybridní pohon je v toyotím podání až neuvěřitelně spolehlivý.
Nová generace s dvoulitrem a vylepšenou převodovkou snad vyřeší dva největší problémy - nepříjemný projev převodovky při zrychlování a přeci jen poměrně nízký výkon motoru.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 03. 2018 23:09

A zase... Neuveritelne.

Po 20 rokoch HSD na trhu sa stale najde dement, ktory nechape, ten system nepotrebuje ziadne Bohunice alebo Gabcikovo.

Sorry, chlape, ale co kua robis na automobilovom fore!?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2018 13:22

Toho si nevšímej, ten je úplně vypatlanej.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 03. 2018 17:02

Tak potom tie Bohunice odstav a uvidime. Dement.

Odpovědět  |   | 
Kvicala  |  09. 03. 2018 06:02

Japonska Fabie combi.Svuj vzor nikdy nedostihne,v zadnem ohledu...

Odpovědět  |   | 
tom  |  09. 03. 2018 09:56

Atmosfera v Millerove cyklu? Neni to trochu protiklad? Neni to spise Atkinson?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  09. 03. 2018 10:00

Obojí

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 60 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 316 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A