Test Toyota Auris 1,4: Yaris na druhou

sTiLL  |  25. 05. 2007 05:54

Pekne auticko, skoda tych lacnych plastov v interiery a vyssej ceny. Vo vybave aku mam v Ceede (584 000Sk za 1,6D 115k) stoji 674 000.- Sk (1,4D 90k) s horsim motorom, alebo 719 000.- Sk (2,0D 125k). Aj tak ich jazdi dost, az sa cudujem, ja mat viac ako 700 000Sk na auto, tak pozeram uplne inu triedu aut. Nuz co, Toyota ma stale dobre meno, mna vsak mierne znervoznuje ze sa to montuje v turecku, tam by mohol byt zadrhel nie?

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  25. 05. 2007 06:12

tie plasty si priam koleduju o poskriabanie.. u mna zasadne minus

Odpovědět  |   | 
robo  |  25. 05. 2007 12:55

no ty si tomu dal...hod najprv oznacenie svojho Ceedu, stupen vybavy a potom pozrieme cennik ......ja mam Auris SOL+ a dostal som sa na 590 000 Sk ....siece so zlavou Kia mi ziadnu zlavu nedala......no a jazda 500 km v Aurise a Ceede bol taky rozdiel ako medzi Octaviou a BMW 5 !!!!!
Takze nebolo co riesit ....hned som zobral Auris

Odpovědět  |   | 
kupujuci  |  25. 05. 2007 16:12

a zabudol si dodat ze si skoncil s 1.4rkou benzinom ;)

inak jeho vybava, sa da lahko zistit, je FULL! Kia nepotrebuje mat klucky na stahovanie okien v zaklade, ma elektriku vsade. Resp. uz do druhej vybavy sa NIC MIMO METALIZY neda dokupit. A navyse dostal 7 rocnu zaruku. Nahradne diely ma 3x lacnejsie. Nema auto z Turecka. Ma nizsiu cenu. A ked by chcel AUTOMATICKU KLIMATIZACIU s cidlom kvality vzduchu, tak da zanu iba rozumnych 13 tisic, teda pokial by mu manualna nestacila.

Potom tu je leasing. Kedze Ceed sa predava ako ponozky nema zatial akcie, urcite pridu casom. Ale 7 rocny leasing je tiez velky argument.

Suhlasim s panom vyssie, mat tie prachy nevytrepem ich za smejd menom AURIS....ved je tu CIVIC a ine, popripade rovno stredna trieda (Mazda 6 full vybava plne agregaty bola minule na akcii za 650 tisic...).

Takze AURIS za tu cenu? Dakujem, nechcem, a ani po 1.4 zastaralom 7 rokov nemenenom agregate netuzim...a tie ostatne maju chore ceny.

Skodovkar zastava skodu, a vlastnik auta vlastne auto, inak by nedokazal precitit tu prehru ze kupil zle. Inak jazdil som 2 tisic km v CEEDE a AURISE, a fakt sa neda porovnat. Na auris uz nepozeram ;) CEED sice tiez nepresvedcil 100% kedze pozeram po FOCUS 2, ale podobny tupci ako ty, tych mam najradsej ;)

Odpovědět  |   | 
skip  |  25. 05. 2007 19:12

Az na to, ze Ceed ve verzi 1.4 EX stoji 399 tis. Kc, coz je asi 450 tis. Sk. Ma vyrazne silnejsi motor, lepsi dynamiku a vybava je v podstate kompletni, vcetne radia na mp3, 6x repro a digitalni klimatizace, zbyva doplatit maximalne za metalizu, hliny a ESP (dohromady asi 37 tis Kc). Krom toho ma podle mne lepsi interier, minimalne co se tyce kvality pouzitych materialu a jiz zminovanou delsi zaruku. Podle mne neni v pripade Aurisu a Ceedu co resit, tenhle souboj je 1:0 pro Korejce.

Odpovědět  |   | 
sTiLL  |  25. 05. 2007 22:18

Mam CRDi 115k EX. Bol som na jazde s Bravom II., Focusom, Alfou 147 a Astrou, do Golfa som len sadol, jazdu som odmietol hoci mi nukali (drahy), Toyotu som bohuzial odignoroval, po pohlade do cennika, takisto aj Mazdu 3 (drahe). Zatial som s autom velmi spokojny, ak si aj ty s Aurisom bud rad. Keby mi niekto pred rokom povedal ze kupim KIU vysmial by som ho, ale casy sa menia, a Ceed u mna zabodoval.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  28. 05. 2007 19:33

myslim, ze by si menil, keby ti dali zlavu 110 000 na nove Bravo ako mne..
150k 1.9 Multijet, najvyssia vybava sport ( 6 airbagov, sportove sedacky, 2 chromovane rury vyfuku, sportove podbehy, chromovany interier, zadny spojler, 2 farebne 17" elektrony ) + tempomat, parkovacie senzory, aktivne opierky vpredu/vzadu, el. sklopne zrkladla, 260W subwoofer v kufri, hlasove ovladanie audia a handsfree, vyskovo nastavitelne a vyhrievane predne sedacky, alarm. To vsetko za 753 000 Sk.. Za absolutnu novinku cena, ktora nema v tej vybave konkurenciu.

Odpovědět  |   | 
goran  |  25. 06. 2007 00:06

preboha, 3/4 miliona za FIAT??? jeziskovehuslickypanenkamaria... za to si mohol mat AUTO!

Odpovědět  |   | 
kuba  |  18. 07. 2009 13:53

a Ceed se prece montuje nekde ve Vychodni Evrope. Tusim, ye snad dodonce na Slovensku.
V tom by prece take mohol byt zadrhel, nie?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 05. 2007 06:34

a po testovacích jízdách jsme šli do Civika. Důvod byl jasný. Daleko lepší výbava a interiér to je bomba. Toyota je předražená, se slevou nepočítejte. U hodny se dá udělat 5 %. Poté není co řešit.

Odpovědět  |   | 
kupujuci  |  25. 05. 2007 16:15

konecne spriaznena dusa ;) tiez ma CIVIC zaujimal, ale vazne ta zadna cast je divna aj ten vyhlad dost vadi... aj napriek tomu si do toho siel?

pozeram po ford focus 2 1.6 HDI...zda sa mi "efektnejsi" ako auto...nie len na prve dni na santenie, ale aj co sa tyka uzitku...

Odpovědět  |   | 
Deli  |  25. 05. 2007 21:01

Tak to neumíš moc dobře nakupovat

Odpovědět  |   | 
Myshak  |  25. 05. 2007 08:06

Tak nevím, ale dívám se do ceníku Aurise a Terra Cool s benzinovou 1,4 stojí 429 900 + 15 000 za stabilizaci mi dává dohromady 444 900. Jak autor přišel na těch 499 900??

Odpovědět  |   | 
Robert Vašíček  |  25. 05. 2007 08:27

Myshak,

díky za technickou, právě jsem to opravil, vznikl mi tam překlep v ceně při prohlížení ceníků, takže máte pravdu 429 + 15 za stabilizaci, to dává dohromady 444 000

Opraveno.

Robert Vašíček

Odpovědět  |   | 
Golem  |  25. 05. 2007 11:40

Nechci hnípat, ale tohle by mohlo znít jinak: "Shrneme-li naše dojmy, tak kromě kvalitnějších materiálů interiér Aurisu exceluje prostorností a ergonomií." To totiž vypadá, že exceluje kvalitnějšími materiály a kromě nich i prostorností. Tak to ale asi myšleno nebylo, že?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 05. 2007 08:08

Městský provoz + důchodcovská jízda = spotřeba 5,6 l/100 km? Mněl bych si zajít pro malou radu k dědečkovi

Odpovědět  |   | 
Pepin  |  25. 05. 2007 08:21

OPět "šílená" cena. Toyota je přes své nesporné kvality u nás prostě drahá! Vynikne to ve srovnání s cenou v jiných zemích, třeba v Polsku, ale i Německu, kde je stejně vybavené auto levnější. Když jsem se v Praze u Freye podivoval nad cenou Avensis 2,2 D 150kw ve srovnání s cenou v Německu, tak mi řekli, že o tom vědí, ale že to je politika dovozce, a že s tím prodejce nic neudělá.

Odpovědět  |   | 
robo  |  25. 05. 2007 13:01

VSAK SI KUP OCTAVIU ..KTO TA NUTI KUPOVAT TOYOTU??????

Odpovědět  |   | 
Fido  |  25. 05. 2007 13:53

A co brani koupit auto v Nemecku nebo treba Dansku? Ja kupovat nove auto tak u nas to nebude. Ten rozdil v cenach je dost velky prakticky u vsech znacek (vcetne skodovky).

Odpovědět  |   | 
Thor  |  26. 05. 2007 22:32

Tyhle "chytrý" rady miluju .Ne každej se dokáže v Reichu domluvit, vyřídit si všechny papíry a bydlí v Plzni aby to měl za rohem si tam dojet.

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  25. 05. 2007 08:43

"Řidič bude ohromen vynikající ergonomií...", "... interiér Aurisu exceluje prostorností a ergonomií." - autor recenze asi spadnul z Marsu.
Kromě tvrdých plastů a miniaturního a klouzavého ovladače hlasitosti autorádia žádný Auris NEMÁ, ani v nejvyšší výbavě s motorem 2.2 l D-4D 180, loketní opěrku! A zkuste řídit několik stovek km neustále s oběma rukama na volantu ... to je prostě nesmysl. Autor neví, co to je ergonomie nebo je robot

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 05. 2007 08:55

Interier je bezchybny. Plasty jsou kvalitni (tvrde) ergonomie vytecna a pohodli vynikajici. Koncern VW by se od nich mohl ucit. Pokud je plast kvalitni, mekceny nepotrebujes. Loketni operku potrebujes pouze v autech se spatnou ergonomi interieru. Nikdo te nenuti ridit stovky kilometru s obema rukama na volantu (krome vyhlasky). Operku mas nalevo ve dverich.

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  25. 05. 2007 09:16

Jasně, opěrku pro pravou ruku nalevo ... sqělé!

Odpovědět  |   | 
fahrman  |  25. 05. 2007 09:23

to je argument jako noha ... a pravou ruku da kam? na operku u spolujezdce? Kdyz pojede x hodin po dalnici ve vice mene primem smeru, tak si ji opravdu rad opre - pokud neni loketni operka vubec ve vybave Aurise (cemuz se mi nechce verit), tak by to byla pomerne zasadni chyba.

Tvrde plasty mohou byt kvalitni, o tom neni pochyb, ale ja se opiram loktem o mekcenou listu pod oknem a jsem proto stastny, ze mam Corollu. Navic s temito neduhy Aurise neztrati ani tolik na moralni hodnote ...

Popravde receno, po marketingove masazi, kdy mel Auris prinest kvalitativni revoluci, jsem zklamany ...

Odpovědět  |   | 
Jano  |  25. 05. 2007 10:19

Pravou ruku dáš na nohu spolujezdkyně.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  25. 05. 2007 12:31

Jezdím okolo 5-7tkm měsíčně a velmi často delší trasy. V autě nemám loketní opěrku a není to zas takový problém. Přiznávám, že jeji přítomnost je určitě příjemná, ale min. pro mne není až tak podstatná.

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  26. 05. 2007 09:07

Hmm, tak já se přiznám: nejsem středověký asketa, jogín ani masochista. Kromě tradičně omletých frází v recenzích o "silném motoru", "výborném podvozku" a "vynikající ergonomii" musí mít auto také vyhřívaná sedadla a loketní opěrku (a samozřejmě klima). Jízdní pohodu téměř nikdo nehodnotí a teď už se ani nedivím

Odpovědět  |   | 
Thor  |  26. 05. 2007 22:36

No konečně někdo rozumnej. Já žádnou opěrku v autě taky nemam a nepozoruju, že bych jí potřeboval nebo mi chyběla. Je to auto ne křeslo u televize

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  28. 05. 2007 18:32

Me zas ty loketni operky vadi .... clovek si chce dat ruku tak a ne tak jak to prikazuje operka (i stavitelna). A navic bere misto ... (i dyz jde oklopit).
Argumetny tipu: nema to loketni operku, ma to malej kufr, nutnost 5dveri fakt nechapu .... Pokud chci neco z toho koukam jinam nebo do jineho segmentu ... nemuzu chtit od vseho vsechno ....
Ste divny.

Odpovědět  |   | 
Duke  |  02. 06. 2007 14:18

...myslim,ze tech usetrenych 50 tisic za dva dny behani stoji...

Odpovědět  |   | 
Pete  |  25. 05. 2007 09:37

Nevim nevim, Toyota byla kdysi spicka, ted nejak zaspali... dobre do pred 4 lety naslapla Mazda s jejich trojkou (btw. jeji interier mi porad prijde jako designove nejlepsi v nizsi stredni tride), loni zacala trochu modernizovat Honda, ale zase jenom Civic, jejich City je typicke nudne auto... Toyota mela nechat corollu ale poradne ji vylepsit... tenhle Auris je spis facem i interierem podobny Fabii, tj. o pul tridy niz... Ovsem vrchol nevkusu interieru je Mitsubishi Lancer a to dokonce i EVO 9... za ty prachy je to fkt brutalni bida a vzpominky na Ladu. Jinak jsem videl Mazda CX7 a to je mazec.

Odpovědět  |   | 
Juha  |  25. 05. 2007 09:52

Tu CX7 má tatík je krásná, tichá, jízdní vlastnosti OK. Jinak mám stejný názor.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 05. 2007 11:14

A proto jsem koupil poslední corollu se slevou 105 tyček! Nabízeli nový Auris, ale za ty prachy? Je zatraceně těžké najít spolehlivé a k tomu hezké auti, teda není, když Vám je jedno za kolik, ale za rozumný peníz pro normálního smrtelníka s průměrným příjmem celkem fuška. Hold auto bylo je a bude pouze a jen stroj, na kterém lze vždy něco najít. Jde jen o to, aby se člověk trefil do toho svého vkusu a svých požadavků.

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  25. 05. 2007 14:41

Uprimne povedane, mne sa Corolla v poslednej verzii paci viac, ako tento Auris...

Odpovědět  |   | 
pivko  |  27. 05. 2007 11:08

mě taky a navíc na ně byly celý loňský rok, 1.6 benzín s klimou se dal pořídit za 390 kCZK. ale kupovat si auto teď, ta za ty prachy ten předraženej a co do designu nic moc auris bych si asi nekoupil. líbí se mi teď ceed a taky bravo, ale oba dva novy modely, takže kdoví, jak to bude se spolehlivostí - ceed nemá historii žádnou a fiat spíš špatnou.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  25. 05. 2007 16:43

Myslim, ze koupit Corollu bylo velmi rozumne. Auto, ktere je nekolikrat vylepsovano a je dopilovano do poslednich detailu je urcite lepsi nez novinka, i kdyz Auris pouziva dost z Corolly bude mit vzdycky lehke detske nemoci. Me se tedy i zvenku libi mozna o kousicek vic Mazda 3... ale to je subjektivni

Odpovědět  |   | 
Ozzy  |  28. 05. 2007 22:13

Také jsme volili Corollu, těsně po koupi ji zlevnili o dalších 20t, ale co člověk nadělá. Základní motor ve výbavě Dream. S podobnou výbavou by Auris vyšel na 500, což bylo mimo rozpočet a tak to tolik nemrzí. Jediné, co mi ve srovnání chybí, je větší kufr, vyšší bezpečnost a hezčí budíky.

Odpovědět  |   | 
Juha  |  25. 05. 2007 09:41

Já bych si rád koupil novou Toyotu. Ale vypadá jak auto pro lidi co berou auto jako stroj. Co z toho že je vše super, když srdce zůstavá chladné. Mám Corollu z roku 93 lieftback s tím tmavým plastem vzadu. Po 14ti letech na každém parkovišti vypadá víc než dobře. Auris je šedá myš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 05. 2007 09:43

Jel jsem s Aurisem na testovací jízdu v Průhonicích- vše poměrně docela ok (motorizace 1,6, najeto cca 5.000) - popravdě řečeno, neumím si představit sabší motor pod kapotou..
Jedna věc mi ale vadila strašně moc - středový tunel je sice efektivní, ale stříbrná je VELICE snadno poškrábatelná - ale především - na jakékoliv nerovnosti (retardér atd.) příšerně ! plasty vržou. Nebýt toho, byl bych docela spokojen - ale to rachtání (které nepřehlučilo ani rádio) na méně kvalitních silnicích atd. mi vadilo moc

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 05. 2007 11:19

Já mám novou Corollu a s tím orchestrem plastů má bohužel také své zkušenosti. Dal jsem přednost spolehlivosti, ale netušil jsem, že ta nekoresponduje s kvalitou zpracování. Prostě najedu na kostky a slyším nějaký ten plast. Paradox je, že když jsem měnil Golfa IV (6let starý), tak jsem o tomto neměl vůbec potuchy, v tom jsou němci extra třída, jenže zase zlobil motor, takže raději nějaký ten pazvuk plastu, než pravidelná návštěva v servise. I když nové auto za takovou cenu s vrzajícím plastem by nemělo taky být

Odpovědět  |   | 
fahrman  |  25. 05. 2007 12:29

o par prispevku nize to pise i Golem ... s vrzanim plastu v posledni Corolle nemam absolutne problemy - muzu jet po poli, kocicich hlavach, pres prejezd a plasty jsou krasne zticha ... zkus navstivit servis a nenechej se odbyt :)

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 05. 2007 15:19

To jsem taky zvažoval, že zajedu do servisu, není přece normální, aby ani ne po měsíci provozu v autě drnčely lasty. Jenže .. nevím, jestli mám zajet hned, nebo to nechat při jednom, tedy při první garanční prohlídce, ale to bude za nějakých deset "metrů", tak nevím, aby zase nenadhodilli, že jsem měl dojet dřív?

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  25. 05. 2007 19:48

Nech to tak,zvykneš si.Já si u Swifta už zvykl,kdysi mi jedna pipina radila,že si mám zesílit CD,tak jo a je to v cajku!Měla pravdu!
Neodhadnu,co s tím servis udělá,není to šťochanec,ale realita.Sundávat díly a dávat zpět,aby to nakonec nebylo horší...
Každému vadí něco jiného.Mně to vadilo,mé ženě nikdy a nechápe,proč mám blbé připomínky,navíc k autu,které jsem jí koupil,neb se jí líbilo,líbí,je s ním spokojena.

Včera se předávalo Mondeo TDCi,r.v.2004,hyper-pečlivě udržováno,nebylo služební,najeto 75 tis a v tom autě nikde nic nezadrnčelo,nevrzalo,naprosto skvělé!Jezdilo v Německu a především po kvalitních silnicích.Pneu 205/55R16.
Naprosto identické,stejné pneu provozováno u nás a často po roletě na D1 drnčí.Na nerovnostech. Najeto zhruba stejně.
Takže je to trošku i tím,po čem tu jezdíme,bohužel.Auta dostávají docela záhul.
Když to vrátím k Aurisovi,jisté rezervy tam ve zpracování jsou,koncet plastů je hodně silný termín,ale Civic na 225/45R17 na daleko horším povrchu je tichý,nic nevrže a nedrnčí.Otázka je,co to udělá po 80 tis v Česku,mám svoji pochybnost...Plasty Aurise není žádné drama,to znám určitě horší,ale chybí víc pečlivosti zpracování. To je pravda a asi to chce rok vyčkat. Pokud bude jezdit po kvalitní vozovce,v pohodě.Spíš u 1,6 mohl být 6.stupeň,neb ve 130 to točí docela dost a motor se už ozývá.
Nicméně někoho napadat,že si to koupil mi připadne dost nenormální.Je privátní záležitostí každého,co si za své prachy koupí a nás do toho nic není.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  25. 05. 2007 16:47

To neni nemcema, to je obecne... Novy auta maji nevimproc velke tendence chrastit... i kdyz nektere jenom trochu, ale napr. VW Passat po delsi dobe je peklo, Skodovky jsou uplny peklo no asi jako Reanult po trech letech... Dokonce jsem mel moznost jezdit s pulrocnim BMW 5 a i tam rachtaly plasty, ale je zvlastni, ze tak trochu jinak - tlumene....

Odpovědět  |   | 
martin  |  25. 05. 2007 11:26

Tak já tedy nevím. Auris všude dopadá v mnoha časopisech a webech, ale zde propadá jak u novináře, tak u čtenářů. Viz třeba:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=13620
http://www.channel4.com/4car/rt/toyota/auris/1302/1
http://www.nihoncar.com/en/review-404-X.html

V testu není jediná zmínka o bezpečnosti auta - Kia ceed dopadá skvěle, přestože nemá za sebou crastest, u Toyoty jaksi nezbylo místo na odkaz k ncap (ti novináři, kteří tak činí, jsou zřejmě úplně mimo?)

Možná by nebylo na škodu inspirovat se konečně jinde a psát pořádně testy. Nebo spíš když už kritizovat, tak to mít vyfutrováno argumenty. Je to vlastně taková legrace: není teď z novinek lepší Fiat Bravo? Vždyť je to Ital, jak by mohl!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  25. 05. 2007 12:36


Test vždy dělá nějaký redaktor a řidič. 100 řidičů 100 chutí. Není nic neobvyklého, že vůz může dopadnout u dvou redaktorů různě, protože žáden test není ze své podstaty objektivní.

Pak již jen záleží na tom, co čtenář chce. Pokud chce, aby "jeho" vůz uspěl, odkazuje na testy, kde vůz uspěl a naopak. Pokud mu chce zhodit hřebínek, odkáže na testy, kde neuspěl.

Test je, až na pár zcela jasně měřitelných údajů, jen vyjádřením pocitů tvůrce. Je pak důležité, aby daný redaktor dokázal na základě zkušeností s jinými modely vytknout/pochválit určité prvky, které převyšují, zaostávají za konkurencí.

Dále je důležité, aby redaktor jaksi šel v duchu vozu. Tedy byla by hloupost, kdyby kritizoval u Citroenu C5, že není tak sportovní jako třeba BMW 3er, protože to auto ani takové nemá být a má poskytovat něco úplně jiného.

Nemyslím si, že by úroveň tohoto testu byla jakkoli špatná.

Odpovědět  |   | 
Juha  |  25. 05. 2007 13:08

To odlišení 3er a C5 mi chybí ve všech testech. Vždy je napsánože podvozek C5 nedosahuje agility 3er, ale nikde není psáno, že podvozek 3er nedosahuje komforu C5.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  26. 05. 2007 22:25

pretoze to nieje pravda...
ak sa 3er obuje na rovnake pneu ako C5 (t.j. non-rft a rovnaky rozmer), tak su podvozkovo komfortne rovnako.

Holt C5 v komforte podvozku bohuzial nieje xantia ani XM.

Odpovědět  |   | 
Commander  |  25. 05. 2007 14:07

Souhlasím s Vámi!
Jen bych chtěl dodat, že více objektivity a seriozních informací by od redaktorů neškodilo - tím spíš, když tu máme tolik chutí...

PS: Týká se všech motoristických redaktorů, neberte to tedy osobně.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  25. 05. 2007 15:45

Neberu to osobně a ani mé testy nejsou objektivní, protože určité naladění mi může např. připadat dobré a jiné špatné.

Objektivnost do toho může přijít tím, že srovnám. Nenapíšu tedy, že "auto je tvrdé" ale napíšu, že "auto A je tvrdší, než auto B". Tím řeknu porovnání a je již na čtenáří, aby posoudil, zda je to přijatelné, nebo ne.

Jinak více objektivity asi udělat nelze, tedy mimo větší počet měřených údajů neznám cestu jak přinést více objektivity.

Pokud máte tip, řekněte.

Odpovědět  |   | 
Commander  |  25. 05. 2007 17:28

Víte, moc se mi líbila diskuse k článku o Kia Cee´d. Bylo v ní vidět to zaujetí čtenářů ohledně Světu motorů. Občas si ho také koupím a mohu potvrdit, co v diskusi zaznělo. Pravdou ale je, že se to lepší.
Váš přístup je správný. Nicméně nejde jen o to, abyste napsal, že auto A je tvrdší než auto B, ale aby si čtenář z toho dokázal udělat vlastní představu o autě, které často ani neviděl. To, že je auto tvrdší může být dobré pro to či ono, ale zase nevhodné k něčemu jinému.
Př.: Dnes redaktoři obecně přejímají názor, že auto musí být tvrdé, jinak mu sráží body. Řekl bych, že trochu vymizel komfort cestování. Navíc se přeci nejezdí po okruhu, ale po reálných cestách, které mají k ideálu hodně daleko.
Co Vy na to?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  25. 05. 2007 18:22

Vždy se snažím hodnotit auto takové jaké je. Tedy musím si udělat jakousi představu k jakým zákazníkům daný vůz míří. Prostě nebudu soudit Fabii dle měřítek hot hatche a naopak u hot hatche nebudu třeba tolik řešit komfort na kočičích hlavách.

A o tom to musí být. Prostě pokusit se najít tu cílovou skupinu daného vozu a tímto směrem to hodnotit.

Jinak souhlasím, že častým problémem bývá, že auto se hodnotí pohledem, který se k danému vozu vůbec nehodí a pak je problém. Ono není problém podívat se na Ferrari okem rodinných potřeb a je jasné, že prostě neobstojí. Jenže to už je dle mého až příliš účelové dívat se na vozy trochu deformovaným pohledem.

Na druhou stranu se není čemu divit. Koukněte se na diskuse. Každý druhý je zde Alonso, Loeb a pod. Každý zde zkouší vůz na hraně možností, každý zde pozná sebemenší rozdíl v podvozku atd. Pak je problém u i nás redaktorů.

Ono reálně vzato, zkuste vysvětlit lidem, že je úplně jedno, jaký má vůz podvozek, když se budeme bavit o běžných řidičích. Ti prostě nezávodí a je jim úplně jedno, zda má nějaký Focus super podvozek, nebo nemá. Prostě tam jde přece o komfort jízdy atd.

Prostě v zdejších lidech je zakořeněné, že něco má super podvozek a co nedosahuje kvalit (jak je posoudit nikdo neřekne) daného vozu, tak je to špatně. Já to vidím jinak, ale je třeba to lidem dávkovat po malých porcích, jinak by to nedokázali vstřebat. Zkuste někomu říci, že Citroen C5 má lepší podvozek, než BMW řady 3. Budete za blázna, protože BMW přece projede každou zatáčku 2x rychleji, ale to, že citronem projedete celou Evropy, vystoupíte a budu odpočatý již jaksi nevidí.


A tak je to sevším. Když k tomu připočítáte fanoušky značky a opůrce, kterým se prostě nezavděčíte je opět další problém. Když auto pochválíte, jste uplaceni automobilkou. Když ho zkritizujete, jste zaplacení konkurenci, abyste ho hanili.

Ve finále je tedy úplně jedno, co napíšete, protože vždy to bude špatně a dobře zároveň.

Odpovědět  |   | 
Commander  |  25. 05. 2007 19:18

Opět musím jen souhlasit. Prostě je to v nás lidech - chápu, že lidé chtějí slyšet jen to, co se jim "hodí do krámu".
Na druhou stranu je jen na schopnostech redaktorů ukázat čtenářům, jaké to auto je a přesvědčit je o tom. Je zcela jasné, že tvrdit o zelené barvě, že se nejlépe hodí ke všemu, asi neobstojí, stejně jako že audi TT je lepší sporťák než ferarri (neřeším, k čemu slouží). Je pak na čtenářích, jak s těmito fakty naloží, a zda si je půjdou ověřit k prodejci onoho auta.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  26. 05. 2007 22:27

otazka je, ci ta C5 tu cestu cez pol europy zvladne bez poruchy

Odpovědět  |   | 
Golem  |  25. 05. 2007 11:36

Mám corollu přes tři roky a uvnitř mi v ní nic nevrže, ani když jedu po kostkách. V aurisu je sice zdánlivě víc místa, ale to je klam, protože má větší čelní sklo. Co se týče těch materiálů, jsem dost zklamán, protože to co je v corolle měkké kulaté, je v aurisu tvrdé hranaté. Šetření je znát, dokonce i volant se mi zdál menší. A jestli má být auris tím bombovým nástupcem corolly, tak to se jim nepovedlo. A když je z levnějších materiálů, tak proč je dražší než byla corolla? Předpokládám, že až opadne počáteční zájem, cena půjde výrazně dolů.

Odpovědět  |   | 
Marco  |  25. 05. 2007 11:53

Ja by som radsej isiel do Ceeda. Auris sa az prilis podoba na Yaris. Kvalita materialov je pre mna velmi dolezita. Neznasam vrzanie. Raz som isiel v takom aute a cely cas ma znervoznovali plasty. Okrem budikov sa mi na Aurise nic nepaci. Navyse ani cena nie je idealna.

Odpovědět  |   | 
robo  |  25. 05. 2007 12:44

Ty si pako !!! Mal som Ceeda na tyzden a Aurisa tiez ......mozem ti povedat, ze Ceed je designovo stara Corolla, ma hnusny interier, je hlucny, podvozok je o dve triedy nizsie od Aurisu ....a cenovo su skoro rovnako. Navyse zname problemy (este stale) v Ziline ....je robia takmer nepredajnou. Kvalita Ceedu daleko zaostava za Aurisom. Okrem toho sa Auris robi v Anglicku ....

Odpovědět  |   | 
mates  |  25. 05. 2007 12:55

nezer to tak....

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  25. 05. 2007 12:59

...a v Turecku, jak který.Mně byl prodejce schopen garantovat auto z GB,pokud bych na tom trval.

Odpovědět  |   | 
robo  |  25. 05. 2007 13:07

mne v predajni pracuje sesternica..tak vidi odkial pridu ...su tam sprievodne listy pre dopravu .....z Turecka este nemali

Odpovědět  |   | 
kozojed  |  25. 05. 2007 13:42

mna by zaujimalo, preco si (skoro) kazdy mysli, ze lenivi anglani vyrobia kvalitnejsie auto, ako turci. Ked je tam fabrika TOYOTA, tak su asi vsetky linky a technologie rovnake a je jedno ci tu skrutku zatoci madar, rus, anglan, german alebo turek...

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  25. 05. 2007 14:35

On tu někdo napsal,že auto z Turecka je horší a z GB lepší? Jen jsem uvedl,že se dělají ve dvou zemích a nekomentoval to. Že bych chtěl auto z GB je čistě můj problém a nic z toho nevyplývá.
2 robo: mně sice nikdo z rodiny v prodejně Toyoty neprodává,ale měli jak z Turecka tak z GB.
Dokonce je prodejce,který bude časem mimo ofic. síť pro ČR,neb na jeho místo nastupuje ve stejném místě jiný a ten původní vozí specifikace určné pro Německo, tj. verze,které pro ČR či SK nejsou určeny a je tam max. výbava za hodně slušnou cenu. Nicméně to auto má své mouchy, už jsem to psal před měsícem.

Odpovědět  |   | 
kia ceed  |  25. 05. 2007 16:22

jediny kokot si tu ty, ako i ten tvoj prispevok vyssie...to ze si kupil AURISA SOL nikoho nezaujima, pakuj do pice...

auris je absolutne nepodarene auto, toto ma byt nastupca vynikajucej corroly? nechajte sa vysmiat...dodavka bez srdca pre dochodcov ako robo

Odpovědět  |   | 
sTiLL  |  25. 05. 2007 22:03

Spamataj sa, kecas tu blbosti. Ceed vyzera minimalne tak dobre ako auris, okrem toho je to vec vkusu. Interier ma pekny, moderny, perfektne citatelne pristroje, oranzove podsvietenie, v noci vyzera krasne, da sa regulovat intenzita, vypnut stredovy panel ak ta oslnuje, proste parada. Je hlucny? Toto je asi najvaci kec co si tu napisal, vo vsetkych testoch kde to merali, mal Ceed najnizsiu hladinu hluku (pri vysokych rychlostiach). Podvozok o 2 triedy nizsie? Mozno zbozne prianie. Nejazdil som aurisom , ale Ceedom jazdim kazdy den a hlavne v noci si to uzivam, davam mu zabrat a zatacky si uzivam bez problemov. Ladenie podvozku je mozno komfortnejsie ako auris, ale to neznamena ze je zly. Cenovo skoro rovnako, ha, ha, pre teba je asi +- 100 000 Sk rovnako, zato mam naftu skoro na 3 roky jazdenia. Este by ma zaujimalo z akeho titulu si mal na tyzden tie dve auta ze mas take huste reci. Pripadas mi ako pubertak ktoreho ocko ma aurisa a teda je to najlepsie auto na svete, pretoze bol drahy. Este by ma zaujimaly tie problemy pre ktore je vraj nepredajny, neviem o nicom ,ale rad sa dam poucit.

Odpovědět  |   | 
vlastnik  |  26. 05. 2007 00:44

cau kolega;)

teda som rad ze sa tu sem tam najde aj normalny prispevok normalneho prispievatela...tiez si myslim ze je to tu plne adolescentov. Ved auto ti ma sluzit, a je VZDY otazkou ceny. Ak som milionar po KIA predsa nepozeram, dovtedy je to vzdy pomer cena/vykon/kvalita, a pokial ta kvalita je mne dostupna a staci mi, som spokojny...

ale jedno robim nerad...preplacam. A to je AURIS! Ja nerad kupujem chlieb po 30 ked ho mam inde za 22Sk, nerad kupujem Ladovy Caj pol litra za 40, ked za 50 mam liter a pol ;)

a ked mam prachy, kupim si Volvo C30, ktore proste nema chybu (hlavne s agregatom 1.6HDI).

Toyota si mysli ze patri do ligy AUDI A3/BMW1 atd...ale zial tam nepatri, ani nahodou. Ani keby to bolo lepsie auto ako stara Corrola. Mne ale skor pride horsie, je vyssie, posobi ako dodavka, predny previs a sklon skla je rovnako vysokoneatraktivny ako u peugeotoch, a interier...no hamba im. Ziaden cit, NIKDE! V tom si pustim hudbu bude mi vsetko rezonovat ;)

pritom najsmutnejsie je, ze v tejto triede som zazil najlepsi interier asi u Corroly sport...fakt pokrok!

Odpovědět  |   | 
robo  |  25. 05. 2007 12:51

S testami u nas a v Cesku je to uuuplne od veci. Radsej ich necitat ....zabezpecte si testovaciu jazdu aspon na 500 km a mate to objektivnejsie. Stale tu prevlada vplyv VW a vsetky VW, Skodovky su v testoch opisovane ako mercedesy!!!! Neviem ci redaktor je plateny koncernom VW ale vypada to tak, ze vacsinou chcu potopit japonske auta a naopak Skodovky a ostatne braky vyzdvihuju do nebies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Auris je momentalne na spicke vo svojej triede a nezhodia ju z tade ani lacne plasty. Mimochodom.....mal som v rukach mnohe znacky a modely...no nejak su tie plasty vsade o nicom. Hold ....moderna doba, setrenie, znizovanie nakladov.....to je dan za lacne plasty.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  25. 05. 2007 13:06

S tím podplacením mi to připomíná,jak všichni nadávají,že je vše špatné,že bylo za komunistů lépe,ale hypermarkety obležené autama,všichni zběsile nakupují a někdy mám pocit,že dělají nějaké zásoby na válku,s výjimkou jaderné,neb na tu je to drobet zbytečné,nakupuje se a nadává.O svátcích se ani nebavme...Řešením je testy nežrát.Nebo nečíst.

Odpovědět  |   | 
Commander  |  25. 05. 2007 14:10

Ale lepší se to, lepší se to...

Odpovědět  |   | 
Marco  |  25. 05. 2007 15:28

Robo ty to niejako zeres, ako keby islo o zivot. Kamos bral teraz Auris, a nadava kazdy den. Predtym mal Golf. Navyse sa neda povazovat podvozok z etalon triedy (tym je FocusII). Interier, plasty, ovladanie a dalsie veci su na Aurise priserne. Takze neviem, v com tak vinika nad konkurenciu.

PS: Vybavys aj nam ostatnim skusobnu jazdu na 500km?
PS2: Plasty su aj dobre vid OII, Focus, Golf, Ceed ...

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 15:43

http://www.prima-autosalon.tv/index.php?stranka=archiv-autosalonu-cs-37 Tady se ovšem tvrdí něco jiného a já mohu tako potvrdit něco jiného. V podstatě se dá souhlasit jenom s tím plastovým interiérem... Pokud se kamarádovi Auris nelíbil, proč si ho kupoval a nešel znovu raději do golfu ? To přišel do autosalonu, ukázal na auris a ani si ho neotestoval ? Divné...

Odpovědět  |   | 
Marco  |  25. 05. 2007 16:31

Golf mal sluzobny. Na Aurise sa bol odviest, ale za par km toho moc nezistis. Nerobi kazdy ako robo u predajcu A golf nabral pre to, ze chcel benzin a ten sa mu v golfe zdal slaby, respektive lepsi s brutalnym doplatkom.

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 22:39

Snad to není tak zlé, opravdu až na ty plasty není co by se autu dalo více vytknout. Minimálně rozměry interiéru jsou dobré.

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 13:29

Motor je 1.|6. V-T-T-i, auto velmi slušně akceleruje, že by něco rachtalo to se říci nedá. Plasty mne opravdu velmi překvapily, jsou zcela srovnatelné s Microu, což je auto o dvě třídy níž. Jenže - copak na plastech stojí auto ? Sedačky v Aurisu jsou pohodlné, do auta se vejde pět dospělých lidí, nikdo si nemůže stěžovat na nepohodlí, dobře se do něj nastupuje.Pokud občas vozíte seniory oceníte to. Zdá se mi že do interiéru jde na D-1 (jak kde-ta dálnice je fakt hnus) hluk od kol. Trochu neposedné je auto na nerovnostech, to je fakt, jinak ovšem jede jak formule. Ovladače rádia - ale pánové, pomineme li zde testovanou 1.4 (která je testována snad všude i když je to motor na dvě věci) tak se silnějším motorem a výbavou máte k dispozici ovládání rádia na volantu (obšitém kůži, stejně jako hlavice voliče/řadičky.) Auto je s 1.6 velmi živé, žere něco okolo sedmi litrů.

Říkal jsem už že náš vůz je s automatem, respektive sekvenční převodovkou ? Kdo nechce jezdit bez řazení může si řadit jak voličkou tak pádly pod volantem... Optitronové přístoje jsou bomba, myslím že se vyrovnají i futuristické desce z Občana jen nejsou tak cool. V autě je devět bagů, včetně kolenního... Zadní sedadla lze sklopit zatažením za páku, vytvoří sice schod ale kolikrát opravdu budete sedačky zklápět ? Kdo chce vozit stále objemné náklady nebo bandu bernardýnů pořídí si kombi a ne Aurise. Chlazení limonád klimoškou je super. Nejvíc super byla cena, vešli jsme se s ní dokonce těsně pod 500 000 ! Jasně, Auris není Cool auto jako Civic, ale to že je větší než veleslavný a populární Golf se píše jen málokde... Z článků a reakcí bych usoudil že v ČR existují jen dvě nová dobrá auta nižší střední - Civic (UFO-že existuje i sedan to nikoho nezajímá) a Kia Cee´d přičemž Auris je jako by unterauto nesahající jim ani po přední sloupek. Což je ovšem neuvěřitelná pitomost. Auris je podle všeho dost dobré auto, a to neříkám jen proto že ho máme doma ale protože to tak je. Jistě, není vyjímečný designem jako Občan Honda, je zaměnitelný s Corrolou, masku chladiče má vypůjčenou od kamaráda Yarise a plasty mohly být jistě hodnotnější... Jenže-tohle auto je na svou třídu velké, pohodlné, málo žere, je přecpané airbagy...

Plus trumf nejvyšší - je to - Toyota... ?" Když se mne známí ptali - máte už nové auto a já řekl že kupujem Toyotu, tak vesměs jen pokývali hlavami a zabručeli: "Jo, to je kvalita, dobrej kup... Nemluví to za vše ???

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 13:29

Motor je 1.|6. V-T-T-i, auto velmi slušně akceleruje, že by něco rachtalo to se říci nedá. Plasty mne opravdu velmi překvapily, jsou zcela srovnatelné s Microu, což je auto o dvě třídy níž. Jenže - copak na plastech stojí auto ? Sedačky v Aurisu jsou pohodlné, do auta se vejde pět dospělých lidí, nikdo si nemůže stěžovat na nepohodlí, dobře se do něj nastupuje.Pokud občas vozíte seniory oceníte to. Zdá se mi že do interiéru jde na D-1 (jak kde-ta dálnice je fakt hnus) hluk od kol. Trochu neposedné je auto na nerovnostech, to je fakt, jinak ovšem jede jak formule. Ovladače rádia - ale pánové, pomineme li zde testovanou 1.4 (která je testována snad všude i když je to motor na dvě věci) tak se silnějším motorem a výbavou máte k dispozici ovládání rádia na volantu (obšitém kůži, stejně jako hlavice voliče/řadičky.) Auto je s 1.6 velmi živé, žere něco okolo sedmi litrů.

Říkal jsem už že náš vůz je s automatem, respektive sekvenční převodovkou ? Kdo nechce jezdit bez řazení může si řadit jak voličkou tak pádly pod volantem... Optitronové přístoje jsou bomba, myslím že se vyrovnají i futuristické desce z Občana jen nejsou tak cool. V autě je devět bagů, včetně kolenního... Zadní sedadla lze sklopit zatažením za páku, vytvoří sice schod ale kolikrát opravdu budete sedačky zklápět ? Kdo chce vozit stále objemné náklady nebo bandu bernardýnů pořídí si kombi a ne Aurise. Chlazení limonád klimoškou je super. Nejvíc super byla cena, vešli jsme se s ní dokonce těsně pod 500 000 ! Jasně, Auris není Cool auto jako Civic, ale to že je větší než veleslavný a populární Golf se píše jen málokde... Z článků a reakcí bych usoudil že v ČR existují jen dvě nová dobrá auta nižší střední - Civic (UFO-že existuje i sedan to nikoho nezajímá) a Kia Cee´d přičemž Auris je jako by unterauto nesahající jim ani po přední sloupek. Což je ovšem neuvěřitelná pitomost. Auris je podle všeho dost dobré auto, a to neříkám jen proto že ho máme doma ale protože to tak je. Jistě, není vyjímečný designem jako Občan Honda, je zaměnitelný s Corrolou, masku chladiče má vypůjčenou od kamaráda Yarise a plasty mohly být jistě hodnotnější... Jenže-tohle auto je na svou třídu velké, pohodlné, málo žere, je přecpané airbagy...

Plus trumf nejvyšší - je to - Toyota... Když se mne známí ptali - máte už nové auto a já řekl že kupujem Toyotu, tak vesměs jen pokývali hlavami a zabručeli: "Jo, to je kvalita, dobrej kup... Nemluví to za vše ???

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 13:30

Motor je 1.|6. V-T-T-i, auto velmi slušně akceleruje, že by něco rachtalo to se říci nedá. Plasty mne opravdu velmi překvapily, jsou zcela srovnatelné s Microu, což je auto o dvě třídy níž. Jenže - copak na plastech stojí auto ? Sedačky v Aurisu jsou pohodlné, do auta se vejde pět dospělých lidí, nikdo si nemůže stěžovat na nepohodlí, dobře se do něj nastupuje.Pokud občas vozíte seniory oceníte to. Zdá se mi že do interiéru jde na D-1 (jak kde-ta dálnice je fakt hnus) hluk od kol. Trochu neposedné je auto na nerovnostech, to je fakt, jinak ovšem jede jak formule. Ovladače rádia - ale pánové, pomineme li zde testovanou 1.4 (která je testována snad všude i když je to motor na dvě věci) tak se silnějším motorem a výbavou máte k dispozici ovládání rádia na volantu (obšitém kůži, stejně jako hlavice voliče/řadičky.) Auto je s 1.6 velmi živé, žere něco okolo sedmi litrů.

Říkal jsem už že náš vůz je s automatem, respektive sekvenční převodovkou ? Kdo nechce jezdit bez řazení může si řadit jak voličkou tak pádly pod volantem... Optitronové přístoje jsou bomba, myslím že se vyrovnají i futuristické desce z Občana jen nejsou tak cool. V autě je devět bagů, včetně kolenního... Zadní sedadla lze sklopit zatažením za páku, vytvoří sice schod ale kolikrát opravdu budete sedačky zklápět ? Kdo chce vozit stále objemné náklady nebo bandu bernardýnů pořídí si kombi a ne Aurise. Chlazení limonád klimoškou je super. Nejvíc super byla cena, vešli jsme se s ní dokonce těsně pod 500 000 ! Jasně, Auris není Cool auto jako Civic, ale to že je větší než veleslavný a populární Golf se píše jen málokde... Z článků a reakcí bych usoudil že v ČR existují jen dvě nová dobrá auta nižší střední - Civic (UFO-že existuje i sedan to nikoho nezajímá) a Kia Cee´d přičemž Auris je jako by unterauto nesahající jim ani po přední sloupek. Což je ovšem neuvěřitelná pitomost. Auris je podle všeho dost dobré auto, a to neříkám jen proto že ho máme doma ale protože to tak je. Jistě, není vyjímečný designem jako Občan Honda, je zaměnitelný s Corrolou, masku chladiče má vypůjčenou od kamaráda Yarise a plasty mohly být jistě hodnotnější... Jenže-tohle auto je na svou třídu velké, pohodlné, málo žere, je přecpané airbagy...

Plus trumf nejvyšší - je to - Toyota... Když se mne známí ptali - máte už nové auto a já řekl že kupujem Toyotu, tak vesměs jen pokývali hlavami a zabručeli: "Jo, to je kvalita, dobrej kup... Nemluví to za vše ???

Odpovědět  |   | 
Onen ne ten  |  25. 05. 2007 13:48

nějak mi blbne net... :( Prosím o smazání přebytečných přízpěvků ! Děkuji

Odpovědět  |   | 
Honza_L  |  25. 05. 2007 14:37

Řidič odtahové služby, který u nás skládal Golfy měl naložené také Aurisy a protože mu jeden kousek překážel tak nám ho na chvíly složil na dvůr. Po nadšené otázce: Jé, vy máte nový Auris. Můžu se podívat? Mě zarazila odpověď: Klidně ale je to strašný plasťák. Neváhal jsem a auto si podrobně prohlédl. Bohužel mu musím dát za pravdu. Z auta je strašně cítit tlačení na co nejnižší výrobní náklady, obložení dveří je snad jenom 1,5 cm široké, interiér je kompletně z nevzhledného bakelitu. Jediné co se mi líbilo byla grafika přístrojů a sedadla.

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 15:15

To je právě jen ten první dojem... Dokud jsem v tom nejel tak jsem neuvěřil. Holt BMW to není...

Odpovědět  |   | 
pozitkar  |  25. 05. 2007 16:33

presne tak, a interier a pohodlia cestovania je 1000x dolezitejsia ako to ze rezes zakrutu o 10km vyssou rychlostou resp. mas o pol litra nizsiu spotrebu a o sekundu lepsiu dynamiku...

interier je pracovisko...za ten cas bude vybavene novym radiom...kickbasmi a novymi repracikmi, sportovymi potahmi, mozno novou pakou, roznymi doplnkami atd...proste si ho zveladujes lebo v nom cestujes a citis sa prijemne, vokol kvalitne plasty a latka, napravo kvalina opierka pre ruku, v strede nicim nevrzaujuci priehladny panel ktory ti netlaci nijako na nohu, dvere robustne ktore reprakom daju vyzniet i bez podlozky a navyse dobre filtrujuce hluk atd atd...vsetko co auris nema

mohol by som pisat, ale rano sa mi vstava dobre do takehoto auta (nebudem pisat ake mam), a to ze tento novy auris ma o 2 airbagy navyse, nieje pre mna rozhodujuci argument ;)

ja nejazdim na V3S-ke, rad povozim priatelov a ked sklopim opierku a mam nohu na kolieku mojej zuzanky;) tak sa rada na mna "i pozrie" v mojom aute ;)) a nielen to... v aurise by som sa bal niekoho previezt...resp. je to len moderne PREVAZADLO z miesta A na miesto B, navyse za neskutocne vysoku cenu, ako auta tak i nahradnych dielov...

a zaruka je taktiez uz dnes biedna, nevidim dovod, konkurencia je dalej

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 17:16

No vždyť jo, je to přemisťovadlo z bodu A-B, ne machr kára... Panel je přehledný, tunel do nohy netlačí... Rádio hraje výborně, ba skvěle. Tuning není potřeba. Rozptylovat se za jízdy ženou je o hubu... Nj. auris není auto pro požitkáře, prauda. Ale my na toho Bentleye fakt nemáme !

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 17:28

Já bych se tedy nebál v Aurise povozit ani prezidenta či papeže. Auto je to bytelné, prostorné, dobře bezpečnostně vybavené, má klimatizaci. I když ten interier by mohl být lepší, tak pořád má to auto co nabídnout. Nám stačí. Ty si jej přece nemusíš kupovat.

Odpovědět  |   | 
Marco  |  25. 05. 2007 17:54

Auto ma aj klimu - tak to je povinnost dnes To je ako keby si povedal, ze auto statruje aj v zime

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 18:27

Měl bys slyšet jednoho kámoše jak tvrdíl že by si klidně koupil auto bez klimatizace.... Že je to drahá blbost, stejně jako automat.

Odpovědět  |   | 
PC  |  25. 05. 2007 15:21

má také plastový interiér a jak se tu nad ním slintalo. Možná Toyota opravdu přistoupila na hru - levné ale ekologické plasty lepší nežli drahé ale obtížněji recyklovatelné plasty - já nevím. Opravdu na plastech záleží ? Vždyť krom toho to auto nemá větších chyb.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  26. 05. 2007 13:59

celkom fajn nazor... ano podarene auto, a mimo plastov ked sa clovek nato pozrie objektivne nema auto chybu...

ale!

mototory su dobre az od 1.6ky (ta 1.4 je uz zastarala, vid CEED), a cena je prehnane vysoka. Dostanes navyse nic-moc zaruku, a ND su snad za najvyssiu cenu na trhu v normalnych autach ako u japoncov je zvykom (HONDA/MAZDA)...

proste zaruka uplny standard, cena astronomicka, vybava mohla byt lepsia (CEED ju ma 1,5x lepsiu) ale inak fajn auto.

Len potom je otazka, ci za tu cenu si nekupis FOCUS2, ci CIVIC a pod. Stoja totiz uplne rovnako, a myslim ze dnes su to uz o dost vytahanejsie auta...

ak mas rad toyotu je to fajn, ale proste to nieje nic co by trhom zamietlo, to je take auto roka 2007! Ale co dalsie roky? bude dost zadychane konkurovat...

Odpovědět  |   | 
Péťa  |  25. 05. 2007 17:02

To jste zprasili kompresi nebo někdo blbě nastavil ISO ?

Odpovědět  |   | 
fojt'an  |  25. 05. 2007 18:16

presne... uz asi paty test kde jsou totalne zprasene fotky ze to tak musim rict. autore clanku, precti si prosim diskusi!!! uz to sem lidi pisou asi po sty.

Odpovědět  |   | 
palo  |  26. 05. 2007 10:53

AHOJ EXPERTI SOM TU NOVY ALE VOLACO VAM NAPISEM . A CO HOVORITE NA FRANCUZKE AUTA .KRASNE NIE 407,C4 ALE POCUL SOM ZE SU VIAC KAZOVE HLAVNE BENZIN.ALE TO SA ZACHVYLU ZMENY PSA ZACNE VO VELKOM MONTOVAT MOTORY VYVYNUTE V SPOLUPRACI BMW 1,3 1,6 TA 1,6 NEMA CHYBU 120 KONI SPOTREBA KOMBINOVANA 6,5L KED HO NAMONTUJU DO CITROENA C4 TO BUDE PECKA FRANCUZKA ELEGANCIA NEMECKA DRAVOST CO VY NA TO .TIE MOTORY SA UZ MONTUJU DO 207 V TRNAVE.PRACUJEM TAM .A ESTE NIECO .KIA JE DOBRA TOYTA CHCE SETRYT A TAZIT Z DOBREHO MENA A PREDCHADZAJUCICH MODELOV SETRYT CHCU VSETCI LEBO CHCEME LACNE AUTA POTOM TO AJ TAK VYZERA ..PS:VYRABAM 207 VOBEC SA MY NEPACI ALE 100 LUDI 100 CHUTI TA1,6JE AJ 150 A 175 KONY TA 207 IDE VYLETET.MOJA VOLBA C4A TA 120 KONOVA 1,6

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  26. 05. 2007 11:10

Hovořím,že si to tu asi schytáš.Po asi 5.letech to mírně odhadnu,navíc ve věku dost vzdáleném adolescentovi a malou znalostí psychologie...
Ale dobrý nástřel:také by mne zajímalo,jestli P207 ze Slovenska je francouzský šrot nebo ne.Lidi co je mají jsou s nimi max.spokojeni a ta auta jen jezdí,jezdí,jezdí...a není to do servisu.Znám 7 aut z mého okolí,řidičky=ženy,ale mnohé jezdí 20-30 tkm/rok,tak zase nejsou naprosté amatérky,když to najedou po práci a auto je jako 2. v rodině...Před P207 měla většina P206.

Odpovědět  |   | 
palo  |  26. 05. 2007 11:49

SOM RAD ZE TVOJE KAMARADKY CHVALIA P207 KVALITA P207 JE ZO SLOVENSKA UPLNE INA AKO Z FRANCUZKA ALEBO ZO SPANIELSKA P207 SA VYRABA V 3 TOVARNACH NA SLOVENSKU CHCU FRANCUZI DOSAHOVAT KVALITU TOYOTI PRETO VZNIKOL AJ ZAVOD TPCA KOLIN TAM SI ODPOZERAJU A NA SLOVENSKU TO PRAKTIZUJU A MOZEM POVEDAT ZE SA IM TO DARI . A BERU TO VELMY VAZNE . FRANCUZI NEMOZU PREHLTNUT ZE TO DOKAZEME LEPSIE AKO ONY ALE OCENYM ZE SA CHCU ZLEPSIT AJ V TICH OSTATNYCH TOVARNACH STALE SU TAM NEJAKY LEN FOTIA A POROVNAVAJU VERIM ZE AJ ONY SA ZLEPSIA ALE CHVYLU TO POTRVA.TAKZE KED P207 TAK ZO SLOVENSKA MOTOR BMW,POSTUP VYROBY A KVALITA TOYOTA,FRANCUZKA ELEGANCIA:VYROBENE NA SLOVENSKU...VERYM ZE AUTA Z TPCA SU TIEZ KVALITNE KED SA CHCU KAMARATIT S TOYOTOU MUSIA ROBIT DOBRE.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  26. 05. 2007 14:07

tak uz len preto by som si P207 nekupil, lebo ju vyraba taka zdegenerovana guma ako si ty. A to ti este fandim!

ako ta mohli prijat do prace? ved ty si nejaky negramotny turek...ako si presiel pohovorom ako si spisal zivotopis, motivacny? ved v tom tvojom vyplode je milion pravopisnych chyb, a toyotI ci konY a ine perly...

ach jaj, pokial take gumy vyrabaju peugeoty na svk, tak uz viem preco ich nenavidim, nielen preto ze 308micka je snad to najskaredsie auto, co som mal moznost vidiet (giganticky predny previs, A stlpik hruby ako 4 polena, otrasny vyhlad z auta vdaka sklopeniu skla, skareda predna papula a otrasne svetlomety, auto vysoke ako dodavka a neskutocne skarede spataky atd...)

Francuzi su mrtvi a mozno iba pre typ ludi ako su skodovkari. Ti tiez musia mat len skodu...Dnes nastupuje Korea. A to este neprisiel Hyundai I30.

Myslim ze on vsetkym zametia, narozdiel od KIA CEED ho bude stacit brat v zakladnej vybave, a tam bude cenovo velmi bodovat (CEED v zaklade je dost biedny). V strednej logicky uz bude poskytovat komfort zrovnatelny so spickou triedy...

Odpovědět  |   | 
Alda  |  26. 05. 2007 18:28

No já myslím, že toyota a každá jiná japonská značka si v každém případě pohoršila kvalitou díky tomu, že začala vyrábět v Evropě. Proto si všichni myslí, že se kvalitou toyotě přiblížil kde kdo, včetně korejců. Japonské vozy z devadesátých a konce devadesátých let, které se vyráběli ještě v japonsku a dováželi se, ano ty byli vrcholem spolehlivosti a nikdo na ně neměl a ani dnes nemá. Na nich se taky ještě tolik nešetřilo, Mitsu Colt, corolla, subaru, daihatsu atd. Jeden z významných rozhodujících faktorů při koupi mého dalšího auta je, aby to byl čistokrevný japonec. A věřím, že to bude za dlouho, páč už jednoho mám. Evropskou toyotu, hondu, suzuki atd. nechci. Evropa nikdy v tomto japonce nedožene.

Odpovědět  |   | 
palo  |  26. 05. 2007 20:18

CEEDAR JE SMUTNE KED POSUDZUJES LUDY PODLA GRAMATICKYCH CHYB URCITE ICH TAM BOLO VELA JA SA ZA TO NEHAMBYM MAL SOM ZO SLOVENSKEHO JAZIKA 4..ALE JA NEPRACUJEM V KANCELARII ALE NA MONTAZNEJ LINKE A TAM NEPOTREBUJES GRAMATIKU .NA LINKE MUSIS BYT VYTRVALY ZRUCNY VSIMAVY POTOM SU AUTA OK .CO MYSLIS KTO VYRABA AUTA V SKODOVKE ALEBO V ZILINE OBICAJNY LUDIA .V SKODOVKE AJ SLOVACI V ZILINE POLIACI A MORAVACI A V PSA NA SLOVENSKU AJ RUMUNY.A KEBY SI CHCEL VEDET KTO VYRABA TUAREGY KTORE SA PREDAVAJU AJ V ARABSKYCH EMYRATOCH SU TO SLOVACI TAKY ISTY AKO JA TUAREG SA VYRABA V BRATISLAVE.KDE SOM PREDTIM ROBIL DALEJ SA TAM ROBY AUDY Q7 A AJ NEJAKE PORSE KTORE SA ALE KOMPLETIZULE V NEMECKU MISLIS ZE TAM ZOBERU KAZDEHO OMYL . TESTY NA PRIATIE DO PSA BOLI DOST NAROCNE VO FRANCUZKU ICH ROBIA VEDUCI .KTO MISLYS ZE ROBY AUTA PRE TOYOTU V ANGLICKU AUDINY V NEMECKU CITROENY VO FRANCUZKU.....TURCI MAROCANE ALZIRCANE...TA KVALITA NIEJE ODKIAL LUDIA POCHADZAJU ALEBO V TVRDOM A MEKOM I Y I Y VERIM TOMU ZE TI TURCI CO VYRABAJU SUPER TOYOTI V ANGLICKU NEVEDIA ANI ANGLICKY . KVALITA ZALEZI NA PRISTUPU ZAMESTNANCOV K PRACI ,TECHNOLOGII A POUZITICH MATERIALOV .DOBRE AUTO SA NEDA UROBIT BEZ TICHTO VECI..A ESTE BY SOM CHCEL REAGOVAT NA ALDU MA UPLNU PRAVDU ORIGINAL JAPONEC BOL OVELA LEPSI..

Odpovědět  |   | 
palo  |  26. 05. 2007 20:39

ESTE K TEJ KII URCITE JE DOBRA A VERIM ZE AJ HYUNDAJ I30 BUDE DOBRI LEBO TAM BUDE ROBIT VELA SLOVAKOV AKO JA A INYCH OBICAJNYCH LUDI .NA MONTAZNEJ LINKE JE JEDNO CI VIES GRAMATIKU TAM SU INE PRIORITI KEBY SI SI TO VYSKUSAL POTOM BY SI POCHOPIL .KOREJCI BUDU URCITE DOBRI ALE CASOM DOBRE MENO SA TAZKO ZISKAVA ALE LAHKO STRACA ...JE TU NIEKTO KTO ROBY NY VYROBNEJ LINKE PROSIM OZVI SA A VYVED CEEDA Z OMYLU ZE AUTA ROBIA VYSOKOSKOLACI PROSIM ...CEEDAR AKE MAS AUTO...A ESTE K TIM GRAMATICKYM CHYMAM SOM ZACIATOCNYK POCITAC MAM CHVILU A NEVIEM PORIADNE OVLADAT KLAVESNYCU ALE AUTA VIEM ROBIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  28. 05. 2007 19:41

Drzim ti prsty, nech sa rychlo s pocitacom skamaratis. A je urcite dobre, ze v nasich automobilkach pracuju taki odusevneni ludia ako ty.

Odpovědět  |   | 
d0ggie  |  01. 05. 2008 14:27

aj ja ti drzim palce, pracu ktoru robis je dozaista narocna fyzicky aj psychicky! este raz drzim palec!

Odpovědět  |   | 
IVETA  |  26. 05. 2007 22:00

DokonaLý ceeder! Som síce len žena,ale autá sú môj koníček. Čítala
som Palov nový vstup.Síce sem píšem prvý krát,lebo väčšinou si len tak prečítam o čom kecáte Vy dokonalý muži.Nebudem písať o autách,lebo Palo a ostatný vedia o čom píšu.Nemohla som si ale nevšimnúť tvoju narážku na jeho gramatiku.Ale má tam niekoho ,kto mu aj cez tie veru úžasné preklepy rozumie ,a vie o čom píše.NO ale môj milý práve Ty mi pripadáš že nerozoznáš detskú trojkolku od od BMW!!!JA mu aj preto fandím , lebo podľa písma nemôžeš kritizovat aký človek je!Práve Ty si zakomplexovaný asi vš.


PS:Čítala som jeho príspevok,a o výrobe ako takej dobre rozumie.Ale nezmýlil si si pokec o autách s diktátom???????Pá Pá!

Odpovědět  |   | 
sTiLL  |  27. 05. 2007 00:11

Iveta, dokonaLý ceeder by bol, KEBY SI VYPOL CAPSLOCK! Nemam nic proti gramatickym chybam (stane sa), ale CAPSLOCK ma riadne stve. Maly navod ako ho vypnut, stlac ho a ak prestane svietit zelena ledka typicky vpravo hore na klavesnici, je vypnuty, ak zasvieti je zapnuty a vypni si ho. Prikladam verziu s CAPSLOCKOM:

CEEDER, VIPNY SI KAPSLOK! CHAPENDOS?

Odpovědět  |   | 
PALO  |  27. 05. 2007 10:06

Vypinam Caps Lock ale už sa bavme o autach.Vydeli ste novu C3? Čo vy na to?

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  27. 05. 2007 16:45

No vidíš,že to jde,nechtěl jsem ti to psát a nechal"špinavou práci"někomu jinému Téma nové C3 si nechejme na jindy,neb je to u o Aurisovi,C3 je jiná třída a srovnávat aktuální nový model s nevyráběným je jako něco z dílny SM...OT jsme tu byli vč. mne už i tak,místy.Téma je Auris,zůstaňme u něj.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  28. 05. 2007 01:18

pocuvaj Palo, bude lepsie ked budes pouzivat len jedno "I", bud makke alebo ypsilon ;)
raz totiz urobis chyb sice viac, ale moze sa stat, ze par krat urobis chybu len jednu v celom prispevku;) Zvol si asi makke i je tam vacsia pravdepodobnost, ypsilony niesu az tak bezne;))

lebo takto sa sice snazis, ale vzdy nejako volis tu nespravnu moznost a myslim ze ta moznost volby ta matie ;))

AURIS? no pri tolkych autach v jej cenovej relacii na vyber by ho kupil len hlupak...KIA nieje dokonala, ale cena za ktoru sa predava (vzhladom na vybavu) je bezkonkurencna, takze ju nemozme vobec dat do zrovnania. Za cenu aurisa mame uz takmer "premiove" znacky, resp. dnes napr. ma SEAT LEON akciu, za cenu zakladneho AURISA beriem do plna vybaveneho LEONA (pomaly na kozi). Takze kvalitu auta nemozno upriet, nekupujeme vsak rozky cena rozhoduje;)

tej kocke hore, je jedno ked niekto spravi sem tam hrubku, aj tebe nejde napr. prvy pad mnozneho cisla;P ale stane sa ;) ale vies, niekto kto pise rumunY a podobne perly, co uz aj ked clovek vyslovi tak mu to znie makko, tak prepac, ale to je negramotny clovek. A za tu dobu citania prispevkov je PALO proste cislo jedna, takeho "experta" som tu este nevidel;)

Palo nehnevaj sa, ale materinsky jazyk mas len 1, citaj knihy alebo dennu tlac, ta gramatika na teba naskace, alebo pouzivaj len jedno i;) Alebo aspon to, co ti znie makko, pis s makkym i usetris ma nervov.

Inak ako ta kocka vravi mozes byt fajn chlap ja ti to neberiem, ale vies robis v automobilizme a nevies spravne napisat ani len znacku AUT. Napr. spominanej Toyoty ;)

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  28. 05. 2007 10:48

2ceedar:no tak nezná pravopis,má být.Taky se "upýšu".
Psát,že si Aurise může koupit jen hlulák je bez komentáře.Kolega ženy je lékař s 30 praxe v oboru RTG,ultrazvuk a počítačová tomografie.Nemyslím,že je hlupák,neb je v oboru naprostá špička.Za Aurise dal 480 tis českých,sice jen s 1,4 benzín,ale výbava Sol+ ve specifikaci pro Německý trh+nějaké robnosti jako metla,litá kola,snzor deště i parkovací aj.tam je.Nemá to jen xenony a navigaci.U ceda dáš 15 tis za ESP,12 za metalízu,jen z hlavy co pamatuji ceník,takže zas tak dramatický rozdíl v ceně tam není.On bere auto jako věc na dojíždění do nemocnice atd. Ročně jezdí jen 40 tkm.Neřeší chujoviny.Potřeboval auto hned,Toyota měla,u Kie neměli.Měli mít.Nebude celé lidstvo v segmerntu C jezdit cedem,nebo bude?
Zdržme se silných výroků a posuzování inteligence druhých.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  28. 05. 2007 10:50

Nebo je za metlu 10?Nějak tak.To je fuk.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  28. 05. 2007 17:56

mas pravdu, neviem preco je potom v clanku tak chora cena, resp. uvadzane ze AURIS je drahe auto. akurat som preklepol ceny na svm webe toyoty, sice vzdy iba leasingove, ine neviem najst...
ale s 1.4rkou sa viem dostat na cenu okolo 450-480 tisic Sk v zavislosti na vybave, co je cena zrovnatelna s CEEDOM, a je dost prekvapujuco nizka.

potom ostavaju asi fakt iba osobne preferencie a zlavy (a to ci sa "nafuknuty" yaris niekomu paci;), kedze CEED ma vazne 7 rocnu plnohodnotnu zaruku, ktora sa hlavne zide pri leasingu, a jeho 1.4 agregat je predsa len o trocha sviznejsi ako 1.4rka v Toyote, ktora modernizaciou uz dlho nepresla. A nahradne diely su tiez o dost lacnejsie.

Zase Toyota ponuka slusnu benzinovu 1.6ku (neviem preco kolega zobral 1.4rku, ked za 1.6ku je uplne smiesny priplatok a je to narozdiel od 1.4 modernizovany agregat), povedzme viac nez kvalitnu na benzinovy agregat.
CEED zase slusnejsiu 1.6ku ale diesel. Asi to bude o osobnych preferenciach. Mat Auris krajsi interier s makcimi plastmi ani by som na ine auto nepozeral, tieto 2 veci ma dost odradili mozno pridu vo facelifte ;)

Ale fakt je ze aspon cena na webe pri leasingu (aspon co mi hadze kalkulacka) je celkom OK, ak niekto ma linku na PDF cennik s vybavou ktoru neviem najst, sem s tym ;)

Odpovědět  |   | 
Bobr  |  27. 05. 2007 22:38

Nerozumím panu redaktorovi. S čím srovnává motor 1.4 ?
Údajná francouzská konkurence usnula s výkonem o 20 koní nižším...
Kdy jste si naposledy pane redaktore udělal alespoň rešerši, jaké mají jednotlivé automobilky parametry. Podle Vašich dojmů usuzuji, že "evropští lenoši s vysokou spotřebou" pocházejí nejspíš z koncernu VW. Např. Renault má už od r. 1999 standard pro 1.4 70 ÷ 72 kW.

Odpovědět  |   | 
BFU  |  28. 05. 2007 12:05

Hned uvodem priznavam, ze jsem byl dlouho fanouskem Toyoty - ted mam ale pocit, ze za poslednich 5 let Toyota ustoupila ze sve pozice znacky orientovane na kvalitu.

Jezdim soukrome starsi generaci Yarisu (ktery chci vymenit za vetsi vuz), v praci denne uzivam pestrou paletu vozu (Fabia, Berlingo, Ignis, Polo, Corolla) a po "zevrubnem prolezeni" Aurise a Ceedu jsem dosel k nasledovnimu.

Auris: V prostornosti mista ridice se staremu Yarisu muze rovnat jenom novy Yaris a Ceed. V Aurisu jsem po serizeni pozice mel mene mista nez v obou zminovanych Yarisech (pravou nohu tlaci lista kolem radicky, leva se zapira o bouli ovladace ve dverich). Vyhled z Aurisu je dobry. Motor 1.4 je "vyhovujici", osobne vsak po svezeni preferuji 1.6. Odkladaci misto pod radickou Aurisu je velmi zle vyuzitelne, plasty list jsou zde navic osetreny nejakym stribritym nastrikem, ktery za par let zjevne sleze dolu - v testu z 04/2007 se uz autor stezoval, ze barva slezla po 6000km... To je spatna reklama u auta za 1/2 milionu. V zakladu Aurisu mi jinak nic nechybi, zde jsou s Ceedem nastejno. Auris se (podle dealera) nebude delat ve verzi kombi - to je zasadni minus pro Toyotu. Kufr Aurisu se mi zdal mensi nez u posledni generace Corolly (mene hluboky). V zakladu 1.6 jsou Bridgestony 205/55/R16, coz se mi zda na vuz teto kategorie zbytecny luxus. Vysledek - kdybych chtel auto s motorem 1.6+ pujdu do Hondy Civic sedan 1.8, u ktere zaplatim vuci Aurisu 1.6 +40k. Vratme se vsak k Ceedu.

Kia Ceed: v nicem za Aurisem nezustava pozadu. Materialy interieru skutecne vypadaji hodnotneji, posed je komfortnejsi nez v Aurisu. Jizdni vlastnosti verzi 1.6 jsou plne srovnatelne, nejsem ani sportem posedly ridic, ani "pan klobouk". Urovni odhlucneni na mne zapusobil Ceed, Auris zde ma co dohanet. Komfortem mi opet lip vyhovoval Ceed, jistota vedeni stopy na mokre vozovce - Auris byl zde lepsi, zrejme diky sirsim gumam. Na suche ceste jsem nebyl schopen poznat rozdil v rozsahu obalky rychlosti, ktere normalne pouzivam.

Vysledek - po dvou letech, az se utrese vyroba v Ziline a prijdou prvni vysledky dlouhodobejsich testu Ceedu a Aurisu (napr. autoexpress.co.uk) a neobjevi se zadne skryte vady Ceedu, jdu do verze 1.6 kombi / nebo zminovana Honda. Nevidim duvod proc kupovat Auris, ktery je oproti srovnatelnemu Ceedu drazsi o 140k, bez navyseni uzitnych vlastnosti.

Na mem poctive servisovanem Yarisu starem 5 let se zacina objevovat vyrazna koroze v okoli bodovych svaru podvozku, kam normalne nedoleta ani posyp, ani sul (obiti je zde tedy vylouceno)... Kvalitu nemetalickych vodou reditelnych laku zde nema vyznam rozebirat, nase Toyoty jsou po 4-5 letech opryskane od kamenu az do zakladni barvy. Kvalita vyroby Toyot jde podle mne dolu. Tot vse.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  28. 05. 2007 15:52

S mnohým lze souhlasit,ale" hrotit"( v nadsázce )problém tak,že koupení Ceeda je naprostá pecka a Aurise fatální omyl by bylo trochu zvláštní.Každé bude mít svůj okruh zákazníků,proto je tolik výrobců a modelů.Každý si snad vybere.Kdo si nevybere,udělá to jako kdysi dávno pan Lamborghini v 60. letech 20.stol.a postaví si své vlastní auto,továrnu a k výrobě traktorů a motorů přihodí výrobu aut pro 2 lidi.Nebo jako Giorgetto Giugiaro, který si oslavil loni v Ženevě padesátileté působení v automobilové branži konceptem Ferrari GG 50.Nic není nemožné.Na konci roku se sečte a podtrhne,kolik kdo prodal a je.Prodej v Česku či na Sk je zcela irelevantní k nějakým 16.mil ks osob.vozů,které se v Evropě letos prodají.
Auris kombi nebude,nicméně Corolla bude sedan a mělo by být i kombi.
Kufr:Auris-354 dm3, poslední Corolla v 5D 289 dm3.Která hodnota je větší je zřejmé,zdroj materiály Toyoty.
Kdo chce vozit tunu haraburdí,koupí si Octávku nebo kamion.Kufr kolem 350 l je v dané třídě běžná hodnota.
Aurise nechci,stejně jako O2 či ceeda.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  28. 05. 2007 18:20

dovod preco CEEDA nechces? ako spominal ten pan vyssie, ked sa utrasu problemy s vyrobou a aj Vasa ceska fabrika zacne produkovat i30 a budu si tieto 2 silne spolocnosti vymienat skusenosti, logistika sa zlepsi, zaskolovanie ludi atd... pride facelift a tak dalej atd atd

co je na CEEDOVI dnes zle? mimo tej znacky KIA? ;) Lebo napr. osobne mam uz dost opravovania auta "na kolene" kedze v servise pytali za spravenie rucnej brzdy 15 tisic ;)) Tak som si to opravil sam... a mna napriklad 7 rocna zaruka, pravdu povediac, laka viac ako samotny CEED. Proste ak sa auto vytaha, mam s nim na dost dlhu dobu pokoj, resp. este ked ho budem predavat a budem malo jazdit, moze byt v zaruke, co je celkom argument na predaj.

CEED nieje dokonale auto, ale pred 2-3ma rokmi by rozbilo triedu C. Sice pokrok ide dopredu, beznemu cloveku vsak staci, a CEED ma pre mna 1 vlastnost. PACI SA MI. Desing sa proste podaril, o originalite pomlcime ale je fakt ze vyzyva na tuning. AURIS je skor nudne auto, neposobi dynamicky, je tlste ako medvediky panda. Tuning by mi tam nesvedcal. A Zaruka je len 3 rocna co viem, Nahradne Diely potom ale stoja ohromne palky, ako byva u Toyoty zvykom.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  28. 05. 2007 18:58

Ale nikdo ti nebere radost z ceeda,kup si i dva,ať je máš na sudý a lichý den,třeba. První příspěvek pod jeho testem jsem napsal v duchu,že "Je vidět,že konstruktéři v Evropě auta prostě umí,když chtějí".Tečka.Ta věta je snad srozumitelná i česky.
Ale aby mne někdo donekonečna přesvědčoval,že zrovna auto X nebo Y nebo nějaké jiné je pro mne to nejlepší,tak ztrácí čas.Připomíná mi to doby, když bolševici měli heslo: "Kdo nejde s námi,jde proti nám". Pak mi to psali do posudků a zvali si na své schůze,proč jsem něco řekl....jestli je to zase srozumitelné sdělení.Třeba slůvko "posudek". Doufám že je.
Ceda jsem nekritizoval ani půl slovem, ale nekoupím si jej, stejně jako jiná auta.To snad ještě mohu napsat a dokonce realizovat. Proč nekoupím, je můj privátní problém. Každý si koupí co chce,pokud vůbec na nové auto má.Většina lidí ten problém ani neřeší,co tak vidím kolem sebe.
Celé je to jako by mi teď někdo přikazoval,že nemám letos v létě jet na 3 týdny do Tater a lozit po kopcích,ale že mám jet jinam.Jedu tam kam chci a s kým chci.Takže se ženou a Vysoké Tatry. Doufám,že je to k pochopení.
Pokud ne,není to můj problém.

Teď malé OT:
Neznám a ani mne nezajímají SK ceny aut.V česku jsem vzal cenu ceeda s 1,6 nafta,nejvyšší výbava,přihodil ESP,metalízu a byl na zhruba 500 tis. Vzal Focuse s 1,6 TDCi v akční výbavě,připlatil za ESP,vyhřívané přední sklo,metalízu,vyhřívaná sedadla,předražený (16 tis)parkovací systém a pár drobností,připlatil za 4 letou záruku/100tkm(déle to nikdy nemám) a byl na ceně ceda s odchylkou stokorun.Najdi si české ceny, www.ford.cz, s tím,že Focuse také nechci,ale pokud bych bral,tak 1,6 nafta a max.výbava.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  28. 05. 2007 19:28

sorry zle som klikol button ;)
tak si pozri prispevok nizsie ;P

Odpovědět  |   | 
BFU  |  28. 05. 2007 21:20

Muj zaver znel: Bud Cee'd wagon nebo Honda Civic sedan. Nikde jsem nerekl, ze je Cee'd naprosta pecka a Auris propadak. Nejsem KIApositive, muzeme se zde klidne bavit o problemech, ktere provazeji pocatek produkce Cee'da, napr. o vyteklych klimatizacich nebo o medializovanem pozaru.

Stejne tak nerikam, ze vozy jako je Focus II, Astra, Golf nebo Octavia jsou uplne vedle. Ne, vubec nejsou a kazdy si najde "tu svou". Srovnaval jsem vylucne Cee'da a Aurise a rekl jsem, ze rozdil v kvalite nemuze ospravedlnit vyrazny rozdil v cene.

Pamatuji si dobre doby, kdy Corolla v 1996-8 prisla na 290-320k korun. To byla dobra investice do skveleho, spolehliveho vozu, u ktoreho 250000km nepredstavovalo zadny problem.

Odpovědět  |   | 
Gold  |  28. 05. 2007 19:12

Měl jsem zapůjčen Auris 1,6 na dopoledne. Jízda s tímto autem je vyloženě odpočinková. Výkon motoru dostačující. Ta perfektní odezva řízení za každé situace (pneu 205), je nesrovnatelná s Ceedem. Ceed, to je jízda pořád ve střehu, kdežto Auris pohoda. Nesnáším auta s lehkým gumovým řízením. Ponechme řešení vnitřku a jiných věcí. To je věc individ. názoru. Cena Aurisu bude vždy vyšší, protože Toyota je dnes ve světě číslo jedna. Tato značka se nikdy proti konkurenci neprodávala levně, protože se nemusela proti konkurenci podbízet. Jděte si objednat Auris. Dodací lhůta 4 - 5 měsíců. Neseženou - li vám někde uskladněný kus, který se hodí vašemu naturelu. Auris, bude jako Corolla spolehlivým autem pro milióny spokojených uživatelů. Pochopitelně jinde ve světě. Chytráci co se tady hádají teprve lezou ze stromů. Jezdíte-li rádi po klikatých cestách, jedině Auris. Tedy mezi těmito dvěma. Jinak Ceed je rovněž hezké auto. Na rychlou jízdu by měl mít vypínač ele. posilovače. Případně přepínač na tužší režim.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  28. 05. 2007 19:27

lenze ten Focus ma 90 konovy diesel o dost horsi nez 115 konovi diesel u CEEDovi, navyse ESP je standardom u najvyssej vybavy, aspon u nas. A tiez sa (aspon u nas) neda s FORDOM cenovo porovnat, aj co sa vybavy tyka... (doplatit treba u forda furu veci...).

ale mas pravdu ze zaruka 4 roky je celkom fajn, a tie dalsie uz taky rozdiel pre niekoho nerobia, pre mna tie dalsie 3 ano ;) a po 90 konovom diesly netuzim...u sportovo ladeneho auta ;)

krutiacim momentom vykon proste nenahradis...to i 1.4rka u CEEDA s 105 konami bude niekedy "radostnejsia"...aspon ked budes jazdit sam.

inak sorry, ja som na teba neutocil, som sa normalne spytal na tvoj nazor preco by si ceeda nebral. Proste ja ti poviem preco by som nebral ford, ano moj nazor je skresleny, zly a neviem este aky ale mam ho. A preto ho nechcem, teda forda. Tak ak prezentujes nazor ze to a to by som si nekupil, napis aspon preco.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  28. 05. 2007 20:15

V pohodě. O nic nejde.Mám vybráno jiné auto. Stačí?
Nepsal jsem o útočení,ale o přesvědčování,což je velký rozdíl.

Odpovědět  |   | 
PALO  |  28. 05. 2007 21:18

Ja mam vybrani Citroen C4 s motorom EP6 na buduci rok neviem ci viete aky je to motor experty.Ceeder prosim oprav my ypsilony!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  29. 05. 2007 10:37

Ja mam vybranY Citroen C4 s motorom EP6 na buduci rok neviem ci viete aky je to motor expertI. Ceeder prosim oprav mI ypsilony!!!!!!!!!!!!!!!!

== 3 chyby, teraz si to napisme vylucne s makkym i ;)

Ja mam vybranI Citroen C4 s motorom EP6 na buduci rok neviem ci viete akI je to motor experti. Ceeder prosim oprav mi (IpsilonI)!!!!!!!!!!!!!!!!

== 4 chyby (2 +2)

tuna je vidno, ze strategia pouzivania iba makkeho i nam zlyhala. Ale ako v kazdej statistike aj tu mame extremny cinitel, ktory nam ju celu dokaslal ;)
Je nim slovo Ypsilon, v ktorom "musime" pouzit ako na frasa az 2 makke i ;) Nebyt ypsilonu strategiou "len makke i" by sme mali chyb menej, teda iba 2, co by bolo v tvojom pripade urcite lepsie a zacina nam tato strategia prejavovat svoje kladne stranky;)

Zaver?

pis stale len makke i ale nepouzivaj slovo ypsilon ;)))

inak Pali vela stastnych kilometrov s C4rkou...a bolo to v pohode humor vsak dufam este zvladnes, a nie neviem co je to za motor objasni, v C4rke mi velmi vadi interier, ja digitalne budiky nemozem vystat, ludsky mozog nieje na nich usposobeny (lepsie odcita potenciometre).

Odpovědět  |   | 
PALO  |  29. 05. 2007 18:41

Motor EP6 bol vivinuti v spolupraci s BMWa PSA su dva EP6 a EP3 zatial sa montuje len EP6 aj to len do P207 rozdiel je len ze jeden je 1,6 adruhi 1.3 . Nejake podrobnejsie parametre neviem ale dva take dvôlezite ano zmiesana spotreba 6,5L vikon 120 koni to mi staci ostatne je urcite tiez OK ked je to od BMW. Ta spotreba a vikon patria tej 1,6.CEEDAR diki za tie stastne kilometre. Tebe vadia tie digitalne budiki ale mne sa velmi pacia.Ale bude tam musiet bit ten motor tim francuzkim neverim pocul som ze su kazove .Kebi nebolo digitalnej C4 velmi bi som rozmislal o KII CEED je to velke pekne auto cena super zaruka super ale digitalne pristroje ma fascinuju.
PS:tie motori su benzini.
PS:diki za sistem vsade meke i preco to nevimisleli tak.
PS: humor zvladam v pohode a hned sa neurazam
PS: nechapem ludi co si kupia novu FABIU a daju za to 400 000sk.

Odpovědět  |   | 
ceedar  |  29. 05. 2007 22:08

dik za vylepsenie nalady, smial som sa asi 5 minunt;)

tiez neviem ktory hlupak vymyslel ypsilon ;)))

P.S. kamos si vybral citroen picasso, najprv mu tie digitalne budiky ucarovali, bol nadseny z toho ako to super vyzera a je to proste ine. Je to ako take male tamagotchi, ta hracka ;) Po asi mesiaci jazdenia vsak uz natom nic krasne nevidi, a lutuje ze nemas analog, kedze tvoj pohlad uz danu palubovku tak nestuduje ako prvykrat (uz je skor nudna a sledujes ju vylucne informacne) a iba hadze pohlad "ci je vsetko ok". A analog tu splni svoju funkciu lepsie, staci sa na neho pozerat zlomok sekundy. U digitalu tam travis 2 sekundy, niekedy 3, co je riaden rozdiel...

P.P.S. kasli na tu strategiu, dnes to dopadlo s nou velmi zle ;))

P.P.P.S. nevie niekto preco su tak giganticke rozdiely v cene aurisu tuna v recenzii, a na slovensku v "kalkulacke" na stranke? Lebo hore dole 200 tisic sa mi nejako nezda :/

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  30. 05. 2007 15:38

ceeedar:až doteď jsem myslel,že "ypsilon" je písmeno "y" a ono je to slovo

Odpovědět  |   | 
robo  |  04. 08. 2007 03:51

Tak uz mam na Auriskovi najazdene 8000 km, ziadna porucha, ziadne vrzanie, nic ....jazdi a jazdi tak, ze kazdeho koho preveziem povie: "to je super auto!" .....viem, ze nie je take super, lebo super auto je u mna LEXUS LS460 .........ale urcite je lepsie ako Kia CEED ....ma ju moj sused a bol s nou uz 4x v servise koli vaznej zavade. Sesternica ma Kiu CEED tiez a neskutocne na nu nadavaju. 2 servis za prvy mesiac No a ked sedim v CEEDe a vidim tie skarede sede plasty a plechovy zvuk pri jazde tak som velmi, velmi stastny, ze mam Aurisa.
A uz to tak nezerte...ide len o krabice na premiestnovanie. Ja som zodral uz 9 aut (Honda, Nissan, VW, Skoda, Citroen) a teraz mam prvu Toyotu .....no a mozem povedat, ze uz ma nejake plasty a vsetky malickosti, ktore tu vytahujete nezaujimaju. Potrebujem aby to jazdilo a nebolo o stale v servise. Mimochodom su ludia, ktory si stale kupuju Peugeoty, Citroeny, Renaulty, Fiaty, Alfy, Lancie .....a co? Vsak kazdy si kupi to co sa mu paci, co sa mu javi ako najlepsie. A take pubertacke porovnavacky ...ako tu pisete ...to je smiesne a detinske!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
robo  |  14. 08. 2007 02:58

este chcem vyzdvihnut jedno vellmi dobre auto....spravil som s nim 300 km...a toje Hyundai i30 !!!!!!!!!!! Ale ten CEED tiez nie je zle auto....urcite lepsie ako ktorakolvek koncernova skodovka alebo francuzska, nemecka, talianska sracka !

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  04. 09. 2007 23:23

Tak to já jsem byl se sráááčkovitou O1-TDi v servise daleko víckrát, a to: neb jsem zastáncem 15 tis intervalu i pro olej tak budeme počítat: v 15-30-45-60-75-90-105 a ve 120tkm jsem ji prodal.Jestli dobře počítám,byl jsem s ní v servise 7 krát!!!Hrůza,už nikdy Škodu. Jo a pak jsem tam byl v asi 50 tis, to jsem trochu odpálil kotouče,protože auto jelo hodně daleko a hodně naloženo a hodně brutálně,byla to moje chyba,nicméně servis tam dal po záruce grátis nové kotouče+destičky,takže si nemohu stěžovat.Jo,jedinou závadou,která byla u všech - utrhlé zadní okno,tak to mne přišlo na 1800,- Kč s DPH.Říkám to,Škodu nebrat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A