Test: TOYOTA RAV4 – miláček žen

Snad každá automobilka se dnes snaží prosadit v co nejširším počtu kategorií a proto není divu, že se určité skupiny rozrůstají o stále větší počet automobilů. Jednou z nich je i takzvaná třída SUV, do které se řadí převážně lehká terénní a užitková vozidla.
Test: TOYOTA  RAV4 – miláček žen
A proto se dnes jednotlivé automobilky zaměřují i na tuto třídu, o kterou je dnes stále větší a větší zájem. Je sice pravda, že převážně pak v menších vozech této kategorie vídáme za volantem ženy a že jsou to právě silnice, kde jsou tyto autíčka využívány, ale proč ne. Vždyť právě jim se s takovým autem jezdí asi Klepněte pro větší obrázeknejlépe, a to převážně ve městě. Díky tomu, že je sedačka umístěna ve vyšší poloze, mají lepší přehled o tom, kde se co děje a díky robustnějšímu dojmu si v takovýchto vozech nejenom ženy připadají tak nějak bezpečněji.

Jedním z těchto vozů je i oblíbený model automobilky Toyota s označením RAV4. Jedná se přesně o automobil, který tuto třídu vozů nejlépe charakterizuje. Pro český trh je v nabídce hned několik modelů. Od tří dveřové s benzínovými motory 1.8 a 2.0 až po pěti dveřovou. Co se týče motorů, tak ty se od sebe liší pouze objemem a pohonem kol. Slabší z motorů se dodává pouze s pohonem přední nápravy, kdežto silnější z agregátů s pohonem 4x4. Samozřejmě, jak je dnes u těchto automobilů zvykem, zadní náprava se připojuje automaticky při proklouznutí předních kol.

motor-převodovka-podvozek (jízdní vlastnosti)

Silnější z motorů, který byl v našem voze, disponuje tak jako menší, systémem VVT-i. Myslím si, že není třeba se o této zkratce nějak rozepisovat, Klepněte pro větší obrázekprotože každý si asi dokáže představit co to znamená. Pokud náhodou ne, tak jenom trochu napovím. Jedná se o nejmodernější systém automobilky Toyota, který díky proměnnému časování ventilů s inteligencí (VVT-i) přináší úsporu paliva a vyšší točivý moment ve všech otáčkách. Díky němu má motor vynikající průběh točivého momentu, který v rozmezí od 2000 otáček do 5500 ot/min neklesá pod hodnotu 180 Nm. Výkonová křivka sahá k hodnotě 110 kW při 6000 ot/min. Motor je velmi živý a poskytuje vozu vynikající dynamiku. Ochotně se vytáčí a jde si stále za svým. Bohužel s narůstajícími otáčkami se zvedá i hladina hluku motoru. To je dáno i sportovně laděnými výfuky. Podle výrobce by se kombinovaná spotřeba měla pohybovat kolem devíti litrů na 100 km. Po ujetí zhruba 800 kilometrů se nám konečná spotřeba ustálila na hodnotě těsně pod deseti litry naturalu. To díky dynamice tohoto automobilu a při jízdě převážně po městě není na tento vůz zas tak špatná hodnota. Toyota RAV4 se dodává Klepněte pro větší obrázekstandardně s pětistupňovou manuální převodovkou, která má příjemné řazení. Jednotlivé rychlostní stupně jsou přesně tam, kde mají být a i když je řazení občas trochu krkolomné, dá se na něj i díky větší řadící páce docela dobře zvyknout. Na přání si lze objednat i čtyřstupňovou automatickou převodovku, díky níž se ale cena vozu zvedne o zhruba 40.000 korun. Co se týče podvozku, tak ten má příjemné, na zaměření vozu, snad až moc měkké pérování. To se dá říci i o řízení, které je velmi lehké a má dost citlivý posilovač. Je proto třeba pevně držet volant v rukou. Pokud totiž přejedete nějakou nerovnost, může se vám stát, že budete mít plné ruce práce dostat vůz do správného směru. Díky měkkému pérování se vůz v zatáčkách více naklání, jinak je ale stabilní a díky pohonu všech kol i více odolný vůči přetáčení. Navíc má i zadní diferenciál s omezeným prokluzem. Od sportovní úpravy by jsme ale čekali poněkud tužší podvozek.

karoserie-interiér

Celá karoserie, a to i včetně interiéru, je velmi dobře propracovaná. Z venku Klepněte pro větší obrázekkrásně zaoblené tvary propůjčují vozu příjemný vzhled, který byl u našeho vozu zvýrazněn některými příplatkovými prvky. Jednalo se především o jinou čelní masku, dvojité světlomety čočkového typu, přední sportovní nárazník doplněn o přídavné dálkové světlomety a zadní střešní spoiler, Navíc zde bylo i dvojité výfukové potrubí opatřené chromovanými koncovkami. Za každou tuto maličkost je třeba si pořádně připlatit. Ceny jednotlivých doplňků se pohybují od 5 až do 20 tisíc korun a nabídka je velmi rozsáhlá. Na druhou stranu se to ale určitě vyplatí. S každým dílem navíc totiž tento vůz získává na originalitě a například ten náš byl skutečně k nepřehlédnutí. Za to vše ovšem jeho cena Klepněte pro větší obrázekstoupla o zhruba 135 tisíc korun. O to se postarala i devíti paprsková kola o rozměrech 225/55 R16. V interiéru pak najdete pohodlná sedadla s velmi dobrým bočním vedením a příjemnou tuhostí. Díky širokému spektru nastavení převážně pak zadních sedadel, lze automobil přizpůsobit všem vašim požadavkům. Zadní sedadla se totiž dají posouvat, sklápět a nebo i zcela vyjmout a oproti konkurenci se s nimi díky menší váze dá i lépe manipulovat. Dostatek místa a odkládacích prostorů je zde samozřejmostí. Najdete zde i universální držáky až na tři láhve nebo kelímky s nápoji a odkládací kapsy ve dveřích automobilu. K tomu přidejte ještě dostatečně velký zavazadelník o objemu 400 litrů, příjemné materiály a ovládací prvky tam kde je chcete a je tu Toyota RAV4 ve své plné kráse. Tříramenný kožený volant a doplňky rádoby z titanu, umocňují vzhled interiéru, ve kterém nám bohužel občas vadilo nepříjemné vrzání palubní desky.

závěr-cena

Toyota RAV4 je již od začátku konstruovaná jako vůz do města (navíc ještě v této úpravě), který se občas dá použít i na nezpevněné cesty a podle toho se taky tak chová. Díky bezproblémovým jízdním vlastnostem, lehké ovladatelnosti a malému poloměru otáčení ho ocení především ženy. Po úpravě v podání Toyota Team Europe je tento vůz k nepřéhlédnutí a budí pozornost na všech místech kam s ním přijedete. Pokud by to měl být skutečně sportovní vůz, pak by se úprava měla dotknout i podvozku. Každopádně je to velmi pohodlný automobil a myslím si, že mnozí z nás by si ho dovedli představit ve své garáži. Ve standardní nabídce naleznete již dva airbagy, dálkové ovládání centrálního zamykání, el. přední okna a zrcátka, přední mlhovky a ABS. Ceny začínají na částce 675.900,- Kč za tří dveřovou variantu s motorem 1,8 a končí lehce pod hodnotou 900.000,- korun za pětidveřovou s motorem 2,0 a automatickou převodovkou. Takto upravenou Toyotu RAV4 lze pořídit za bezmála jeden milion korun.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků