Test Tesla Model S: Úplně jiná

Ekolog  |  12. 01. 2015 08:45

Nejmin ekologicky auto na svete za statni penize, aneb socializmus a protekcionarstvi v primem prenosu. Ale hezky je.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 01. 2015 11:36

Najmenej ekologicke? Daj prosim nejaky dokaz? Za statne? Haha, pozicka je splatena, niekolkonasobne viac penazi dostali aj Nissan aj Ford a nikto o tom nehovori, a to nehovorim o bail-outoch pre GM a Chrysler.

Odpovědět  |   | 
Deluxa  |  12. 01. 2015 11:52

.....vidim ze tu vela ludi veri tomu ze elektromobil je buducnost, fakt ekologicke auto a zije v nejakej bubline. Samotne auto ekologicke je co uz nie je, je bateria a samotna vyroba. Skus si nieco vyhladat na tuto temu a nebudes verit tomu co citas..

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 01. 2015 13:30

Priklad pre Mercedes Benz B-class:

Reduction in CO2 emissions over the entire life cycle by 24 percent (7.2 tonnes) when using EU electricity grid mix. To je porovnanie pre MB B-class ED vs. B-class 180 benzin. Cela prezentacia dole. A upozornujem ze pomer elektriny z obnovitelnych zdrojov je cim dale tim vyssi, cize aj EVs budu cim dale tym cistejsie. Lokalne emisie su uz teraz 0, muslim ze aj to sa rata. Inak v studii je samozrejme zahrnuta aj vyroba auta, ktora je energeticky narocnejsia.

http://media.daimler.com/Projects/c2c/channel/docu... ...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 01. 2015 13:58

Ještě hůř, ono ani to samostatné auto ekologické býti nemusí. Už jsem to tu v minulosti psal. Před lety ve Velké Británii spočetli, že Chevy Volt má stejné emise jako v té době naftové BMW 5 3.0D. Své sehrál podíl vyrobené elektřiny z uhelných elektráren. A ekologická zátěž při výrobě vozu a hlavně baterií, horor.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  30. 03. 2016 07:10

jo,a spočítali to ropáci

Odpovědět  |   | 
Fireman  |  12. 01. 2015 13:59

Elektromobil může být poháněný i energií z vodíku. Potom je jediným odpadním produktem voda.
Baterie tam budou možná na uchování nastavení a základní systémy pod napětím a pro uložení nějaké té ampéry vyrobené (omylem) navíc.

Odpovědět  |   | 
Subaru4ever  |  12. 01. 2015 14:04

A vodík ti teče doma z kohoutku? Nebo se dá nasbírat na louce?
Řeknu ti, disociace vody nebo jiných sloučenin vodíku je tak energeticky náročná, že by se ti protočily panenky...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 01. 2015 14:08

Vodik, super, len ako ho vyrobit. Momentalne sa 95% vodiku vyraba z fosilnych paliv. Ale urcite aj tu nejaky tim vedcov nieco vymysli a vodik si najde svoje vyuzitie, len asi to nebudu auta, ale nechajme sa prekvapit...

Odpovědět  |   | 
celim  |  13. 01. 2015 12:47

Tak JE je schopná vodík vyrábět velmi dobře a ekologicky.

Odpovědět  |   | 
gogosapies  |  13. 01. 2015 21:42

tak v okamžiku, kdy se začíná tavit jádro reaktoru, tak určitě velmi dobře... za běžného provozu rozhodně ne...

Odpovědět  |   | 
Petulka  |  15. 01. 2015 18:05

JE ctvrte generace jsou navrhovany tak aby dosahovaly vysokych teplot jadra, za kterych bude mozne i stepeneni vody a vyroba vodiku. Je to vsak otazka budoucnosti.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  15. 01. 2015 22:27

Jeden taký funguje už dávno v Rusku a druhý sa tam stavia. Ale (minimálne zatiaľ) sa na výrobu vodíka nepoužívajú.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  13. 01. 2015 14:29

bože, jste živý, protože tak něco hloupého jsem už dlouho nečetl, peníze byly poskytnutny oproti akciím, které později byly prodány a ani bych tyto dvě věci nesměšoval, ano dostat se do krize Tesla, také bude natahovat ruce, další je dotace na NEEKOLOGICKÁ elektroauta, které má spousta států a do emisí se nezpočítává výroba v uhlených elektrárnách a energetické náklady na výrobu a hlavně likvidaci takové hrůzy

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 01. 2015 14:52

Dostala americka vlada svoje peniaze naspat, dostala. To ze Elon vyuzil vysoku cenu akcii jeho firmy na to aby ich predal je vysostne jeho vec,, pozicka je minulost, na rozdiel od ostatnych automobiliek. Co sa tyka toho federalneho creditu v hodnote 7500 USD a povedzme Kalifornskeho za 2500 USD, vazne si myslite ze Tesla by sa bez nich nepredavala? Priemerna cena Modelu S je 100 tisic, cize pri cene 110 tisic by vsetok ten dopyt zmizol, to je predsa hlupost. Podmienky tychto "dotacii" su nastavene rovnako pre vsetkych, ked Tesla preda 200 000 aut, tak koncia, dovtedy bude ale stat Gigafactory a uz ich nebude treba.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2015 15:24

v jiných státech jsou dotace daleko vyšší a s nákupem to nekončí

Odpovědět  |   | 
on  |  16. 01. 2015 12:22

Ale prd, dotace dostavaji zakaznici na nakup toho pokusu. Urcite je tento Tesla pokus pekny a zaslouzi si uznani, ale neni treba kvuli tomu lhat o ekologii. Baterie nejsou z pisku, obsahuji kovy ktery se musi nekde vytezit, kvuli jedny tuzkovy baterce se musi premistit cca metrak zeminy, toto auto obsahuje 7000 techto baterii. To ze elektrina je v zasuvce ovsem neznamena ze je tam sama od sebe, na elektrinu se musi palit uhli ktery se opet nekde musi ziskat. Staci se kouknout kolik elektriny americane kde berou. Dale je toto auto vhodny akorat tak do Kalifornie, protoze jak vsichni vi baterky se maj nejlip v teple jakmile se dojede nekam kde je kolem deseti stupnu, dojezd bude polovicni a tiduz spotreba elektriny dvojnasobna. Otevrete oci a nenechte se manipulovat ekoblbcema, co nemaji tuseni kde se veci berou.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  16. 01. 2015 18:32

No neviem - Nórsko je hodný kus od Kalifornie a dojazd polovičný nie je ...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  16. 01. 2015 22:07

No tolko hluposti po kope, kde zacat, este raz k tym dotaciam, ak myslite ze si ludia kupuju auto za 100 tisic kvoli 7,5 tisicovej dotacii, tak ste uplne mimo. Dotacie tu ale samozrejme nie su na veky, gigafactory stlaci cenu baterii pod $200 za kwh a Tesle ich nebude treba. Co sa tyka nerastnych surovin na vyrobu baterii, mame ich na storocia ak nie viac, tam problem nie je vobec. Co sa tyka uholnych elektrarni, je ich stale menej a menej, v USA a v EU ich nahradza ovela cistejsi plyn a samozrejme obnovitelne zdroje (zial Nemci sa rozhodli najprv zbavit atomoviek). Co da tyka dojazdu v zime, je trochu nizsi. Toto bol problem Nissanu Leaf a nie Tesly. skuste si o Tesle nieco nastudovat a potom rozdavajte rozumy.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  13. 01. 2015 17:34

Kdyby všechny ty rádoby ekologický elektromobily nedostávaly dotace, tak tady dávno žádnej není

Odpovědět  |   | 
Petr  |  13. 01. 2015 22:09

fakt nevím za co dáváte Jakubovi ty mínusy

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  16. 01. 2015 22:09

Lebo Tesla by predala bez fotacii tolko isto aut ako bez nich, niektori zakaznici by si vyklikali menej priplatkovej vybavy, to je vsetko.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  16. 01. 2015 22:10

Pisem na telefone, to preto tie fotacie :)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  12. 01. 2015 08:48

Můžete rozkrýt, jak jste došli k výslednému číselnému hodnocení?
Jak může vozidlo s nedokonalým zpracování, omezeným dojezdem, komplikacemi s nabíjením a absurdní cenou získat hodnocení 8/10. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 01. 2015 11:37

Komplikacie s nabijanim? Skus si zapojit telefon do nabijacky, ak zvladnes to, zvladnes aj Teslu...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  12. 01. 2015 16:23

Ano, v tom to bude :P

Odpovědět  |   | 
LOL  |  12. 01. 2015 16:29

Pojedeš např. z Blavy do Paríža. Myslím, že e-káru prokleješ skrznaskrz. Ty nabíječko..

Odpovědět  |   | 
Čendoslav  |  12. 01. 2015 17:06

Pokud pojedu z Blavy do Paríža Modelem S, tak tam dojedu asi za 15 - 16 hodin a zadarmo...na trhání dálkových rychlostních rekordů to fakt není, ale na proklínání rozhodně taky ne...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 01. 2015 22:27

S e-károu? Leda bys pečlivě plánoval místa "tankování" se supercharge stanicemi, a i tak bych to viděl spíše na 20-25 hodin - na 500 dojezd by ses musel ploužit osmdesátkou. Běžné auto to zvládne na 2x 5 minut tankování a nemusíš se omezovat v rychlosti, klimě, prostě komfortu...

A kdybys jel na druhou stranu, směr divoký východ, tak dopadneš ještě hůř.

Rád bych připomenul, že auta byla vytvořena k překonávání velkých vzdáleností, ne pro ježdění po městě (tam je vhodnější a rychlejší použít MHD) a elektromobily dodnes nemají schopnost rozumně překlenout vzdálenosti větší než těch cca 500km. Takové auto je jednoduše kastrát vhodný jen pro krátké cesty.

Odpovědět  |   | 
Čendoslav  |  13. 01. 2015 22:36

Píšu s Modelem S a zadání bylo "z Blavy do Paríža"...zkušenost ukazuje, že tam, kde se dají využívat Superchargery, není problém rychlostní průměr okolo 85 km/h včetně doby strávené nabíjením...s jakoukoliv jinou e-károu nebo mimo síť Superchargerů bude cesta samozřejmě trvat výrazně dýl...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  14. 01. 2015 09:24

ten průměr 85km/h ti fakt nevěřím. To bys musel jet hodně rychle a přestávky na nabíjení zanedbat.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 01. 2015 18:46

Kde na dálkovce Tesla udrží průměr 85, tam každé normální auto udělá 130 kmh. Včetně doby strávené tankováním.
Tj. ve výsledku pojede o polovinu rychleji

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  15. 01. 2015 14:45

Každé auto bez ohledu na druh paliva udělá průměr, jaký mu dovoluje značka maximální povolená rychlost. A spotřeba, tudíž dojezd, tudíž nutnost jízdu přerušit a natankovat. A to mám elektromobil už 9 měsíců a najeto 13 tis. km.

Průměr 130 uděláte jen na německé dálnici a jen někde, kde to budete valit 200, aby jste pak mohl na benzínce tankovat a nekazil si jízdní průměr. Ovšem poslední zkušenost z německých dálnic ve všední den je ta, že ne všude je neomezená, hodně míst má 130, dost míst 110, sem tam se opravuje a 80, sem tam je kolona a +-60, sem tam havárka a to se i stojí nebo odklání doprava přes obce (napočítal jsem jich tehdy, naštěstí jen v protisměru, hned 6).

Prostě a jednoduše tyto věci nemá cenu řešit. Jsou lidi, co holt musí jet nadoraz předpis nepředpis, bezpečnost nebezpečnost, aby byli na místě o hodinu dříve z 10 hodinové jízdy. A pak jsou ti ostatní, co jedou normálně. Včetně elektromobilistů s Teslou, kteří jedou přes superchargery, kde si v době dobíjení dají co pár set km záchod / jídlo / kafe. Jinak jsou věci, které poznáte až s elektromobilem. Třeba dobíjení probíhá tak, že zastavíte, vezmete do ruky kabel rychlodobíječky nebo superchargeru, vrazíte do zásuvky v autě a pak jdete pryč na +-30 minut dle typu vozu, vybití a velikosti baterie. Po návratu jen vyndáte kabel a jedete. Nestojíte u hadice, nečekáte, nejedete k platebnímu okénku, neparkujete pak někde jinde kvůli tomu kafi, je to tak nějak vše v jednom. Já třeba na některých rychlodobíječkách vidím i čas, za jak dlouho bude nabito. U jiných si tipnu a dám upozornění na mobil nebo hodinky, ať se zbytečně nezdržuji a nebolkuji místo jinému zájemci (to u superchargerů neplatí, jejích nabíjecí místo má vždy min.6 nabíjecích stojanů, protože to myslí s elektromobilitou skutečně vážně, nedělají nabíječku pro focení se místních zelených politiků).

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  15. 01. 2015 15:23

Průměrnou rychlost ty dopravní omezení samozřejmě snižujou, ale pro Teslu to platí taky. Takže jestli na povolených 130kmh dosáhnu s ropákem průměr třeba 110, tak Tesla tam nebude mít možná ani 80. Na tisíci kilometrech to naskáče fest.

Samozřejmě někdo třeba vůbec nespěchá a pomalé přesuny mu vyhovují, ale to pak moc nekoresponduje s filosofií mnohasetkoňového supersportu

Odpovědět  |   | 
pepa  |  30. 03. 2016 07:17

tys musel být s teslou minimálně ve španělsku,že máš tak hustý zkušenosti

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 01. 2015 17:20

Ludia v USA co presli zo zapadu na vychod sa nestazovali, kazde dve hodinky sa zastavit na kavu, nieco na zjedenie, a isli dalej. Jasne, siet este nie je taka husta ako siet benziniek co sa vytvarala storocie, ale ty by si asi ocakaval od Tesly aby uz prinajmensom vo vychodnej europe bolo aspon tisic nabijaciek. Na tychto strankach sa nachadza vela borcov co davaju na jeden sup aspon 1000 km, a rocne najazdia aspon 70 000 km, pre nich Tesla nie je, mozu byt kludni, ale aj na nich raz dojde a este sa im to bude aj pacit...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 17:30

Však až ten čas opravdu přijde tak proč ne, třeba to pak opravdu bude fungovat. Ale stresovat se dobrovolně a za tolik peněz už dnes ... ?

Odpovědět  |   | 
Márty  |  12. 01. 2015 20:26

No nevim nevim známej to ve státech (CA) měl vést asi 800km a jel to dva dny jasně že si nenaplánoval trasu atd...holt amíci no.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  30. 03. 2016 07:20

každé 2 hod?to musíš být bourák,400 km za 2 hod

Odpovědět  |   | 
komik  |  13. 01. 2015 00:57

Spíš si myslím, že majitel Tesly do Paříže poletí

Odpovědět  |   | 
Pavel Riedl  |  13. 01. 2015 22:32

Pokud snad pocítím nutkání jet z Blavy do Paříže, tak si půjčím od kolegy Passata a oni si zase milerádí pojezdí s Teslou. Pro mé potřeby je emobil perfektní řešení. No a vy holt budete jezdit čmoudem

Odpovědět  |   | 
Ficus  |  17. 03. 2015 19:30

Jánapříklad nikdy v Paříži nebyl, nelákalo mne to nikdy, a nikdy tam nepojedu.
Jezdím po ČR, a Tesla bude můj další elektromobil.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  13. 01. 2015 14:31

zapomněl jste na to, že musíte stát několik hodin u "pumpy?

Odpovědět  |   | 
martin  |  12. 01. 2015 08:51

A ten televizor v strede palubky je co?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 08:54

O vlastnostech Tesly máme díky internetu všeobecné povědomí, ale díky za každý další seriózní test a tenhle k nim určitě patří.

Pár připomínek k technice
1. V technických údajích je chyba, rozsah točivého momentu 600Nm nemůže být až do 5300 ot./min. Max. krouťák končí při 4930 ot./min
2. Trochu zarážející je i poměrně nízké užitečné zatížení pouhých 415 kg. Pro skorosedmimístné auto žalostně málo
3 . A dotaz - nakolik rušivě působí ten obří displej při noční jízdě ?

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, uvedené technické údaje odpovídají specifikacím, které jsme k vozu dostali. Ověřím a v případě potřeby opravím, díky za upozornění.

Displej v noci ruší překvapivě málo – možná i díky tomu, že není vysunutý tak vysoko do zorného pole jako displeje MMI ve většině Audi nebo iDrive v BMW. Jezdili jsme i po tmě za silného deště a bylo to v pohodě.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 09:10

Těch 5300 otáček bylo kupodivu uvedených i na ofic.stránkách Tesly, ale jednoduchý přepočet potvrzuje že se jedná o nesmysl. Jinak by samozřejmě nepasoval max.výkon 310kW. Je mi ale divné že na to nikdo doteď nepřišel, když zrovna tím krouťákem se majitelé Tesly tolik chlubí

Odpovědět  |   | 
Mino  |  12. 01. 2015 15:13

No já bych minimálně čekal, že se nad tím redaktor pozastaví. Otáčky maximálního točivého momentu nemohou končit výše než začínají otáčky maximálního výkonu, takže bych minimálně čekal nějakou formulaci, že "Tesla uvádí takové a makové údaje, ale nám se to nezdá, protože to z fyzikální podstaty vztahu těchto veličin nedává smysl a někde má Tesla chybu".

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 15:27

Přesně !
Tady jde o naprosto elementární vztahy

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 01. 2015 12:06

Koukám že ani po svou dnech není chyba v technických údajích opravena. Docela by mě zajímalo jestli je už k dispozici nějaké oficiální vysvětlení.

Odpovědět  |   | 

Není, ačkoliv jsme si ho vyžádali ihned po vašem upozornění. Jakmile něco obdržíme, hned se pochlubím.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Marty  |  12. 01. 2015 09:42

Loni se v ČR prodalo 20 ks nových modelů Tesla. Tesla se ta stala čtvrtou neprodávanější us značkou vč (1.Jeep,2. Dodge, 3. Chevrolet).

Krom toho se dovezlo 11 ks coby ojetiny.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 01. 2015 07:43

A kolik jich tu po reexportu zůstalo?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 01. 2015 12:11

Ok, tak už jsem to dohledal. Ne, opravdu neprodalo.
Po očištění od registrací na prodejce a reexportu je to..... tam tadadá... NULA. Krásná, čistá, kulatá nula.

Pro rovnání, například Audi A7 jich bylo prodaných jen 23, taky nic moc.

Jinak gratuluji BMW, našli za první rok prodejů celkově 58 blbců zřejmě ze zelených firem, co si koupilo i3. Je fakt, že občas ho lze potkat. Narozdíl od Modelu S, kterými jsme podle Martyho za těch pár let prodejů doslova zaplaveni.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  13. 01. 2015 22:05

Nejaký link by nebol? Hľadal som na SDA, ale tam je problém, že Teslu nikto oficiálne nedováža ...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  13. 01. 2015 22:09

Aha - tak som to našiel. Mohol by si ale povedať, ako si tie registrácie očistil od reexportov a predajcov?

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 20:39

Takže nič? To si si akože vycucal s prsta?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 01. 2015 09:45

Vycházím z čísel MD o registracích, které vzala PR agentura Hyundai a odečetla z nich vozidla, která byly znova odhlášena do 90 dnů po registraci. Těch 90 dnů je nastaveno samozřejmě účelově tak, aby zrovna Hyundai vypadali dobře, ale to teď není podstatné. Představu o reexportu u jednotlivých modelů to dává.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  16. 01. 2015 08:05

To práveže nedáva, ani omylom. Hlavne keď to robila PR agentúra ... Takže rozprávky o krásnej guľatej nule si nechaj na čas, keď to budeš mať overené

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 01. 2015 10:52

PR agentury pracujici pro velke firmy v podstate nikdy nelzou. Ano, vyberou z dat to co se jim hodi, ale ta data jsou pravdiva. Jinak by to samozrejme konkurence okamzite omlatila zakaznikovi o hlavu a ten by pak nasledne serval tu agenturu. Takze pokud pisi ze po 90 dnech nezustala v CR jedina Tesla, tak tu neni jedina Tesla.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  16. 01. 2015 11:49

Iste ... a teraz tú o Karkulke ... Ani link nedal, nič čo by sa dalo overiť. Smola.

Odpovědět  |   | 
G  |  11. 02. 2015 11:11

Pan runner42 si většinu informací cucá z prstu, neberte ho vážně...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  16. 01. 2015 12:05

Navyše - tie info od PR agentúry "kapánek" smrdia: http://ekonomika.idnes.cz/hyundai-prodal-petinu-aut... ...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 01. 2015 10:06

Zdá se mi to nebo ty chromované lišty kolem oken na sebe špatně navazují na jednotlivých dílech karoserie? Na pravém boku u C sloupku dokonce jakoby odstávala.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 01. 2015 17:24

Ano, je to patrné na první pohled. Ovšem je to vyráběno v usa, tam se dá očekávat nižší úroveň montáže.

Odpovědět  |   | 
Čendoslav  |  12. 01. 2015 10:18

Jen malé doplnění k Superchargerům...v Evropě jich je k dnešnímu dni už 125...v ČR jsou pro letošní rok v plánu dva kousky (D8 u hranic s Německem, D1 na Vysočině) a pro příští rok další dva (Pražský okruh, R35 nebo D1 někde poblíž Olomouce)...

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  12. 01. 2015 11:42

Těch 230V (fázové) napětí je uvedeno správně, ale 380V (sdružené napětí) je špatně! Už vice než 20 let je to 400V.

Odpovědět  |   | 
ironik  |  12. 01. 2015 20:54

Jaká bude asi měsíční platba za jistič pro třífázovou zásuvku 32A? To bude potřebovat asi silnější jistič a to bude poněkud dražší než platba za 25A třífázový obvyklý u RD.

Odpovědět  |   | 
HáRoš  |  12. 01. 2015 22:56

Je to dražší. Ale není to tak neobvyklé - k elektrokotlům se obvykle instaluje 3x32A. Ale asi bude třeba při dobíjení vypínat topení . Na druhou stranu - levnejší tarif je 20 hodin denně.

Odpovědět  |   | 
Rado B.  |  13. 01. 2015 00:24

Za elektrinu si "priplatis", ale bude to asi polovica-tretina toho, co by si zaplatil za benzin/naftu.
Teslu vies pripojit k trojfazovej zasuvke 16 A aj 32 A. (s prislusnymi redukciami) (na nabijanie 32A potrebujes vybavu "Dual Charger", bez nej je max. 16A).
Kurenie pocas nabijania auta vypinat nemusis, v Tesle si vies nastavit maximalny prud, od 1 do 32 A, s krokom 1A, tak aby si nevyhodil istic.

Odpovědět  |   | 
ironik  |  13. 01. 2015 06:13

Kdysi jsem uvažoval o nějakém tom elektrickém ohřevu, ale prý by to nešlo udělat, když v dané lokalitě není dost velká rezerva ve vedení. Zkrátka by se musel předělat přívod na nějaký silnější kabel, což by znamenalo vykopat novou přípojku od nějaké rozvodny až do konkrétní lokality. Podobný problém by mohl nastat i u případného zájemce o zřízení výkonnější zásuvky pro rychlejší dobíjení.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 11:56

A zarazil mě docela krátký servisní interval, u elektromobilu bez olejových náplní, vzduchových filtrů apod. bych čekal citelně víc - třeba mezi 30-50 tis.km.

Když k tomu přidám náklady 700 euro za servis (vč.DPH, co za ty prachy vůbec dělají, když je elektrika prý tak jednoduchá ???) tak to máme skoro korunu na kilometr jen za servis. Vyplatí se vůbec takové auto ?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  12. 01. 2015 12:34

Hybrydy/elektromobily se nekupuji z ekonomickych duvodu, ale z(pomylenych) ekologickych.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  12. 01. 2015 13:01

Je tam ale jedna vec, čo nespomenuli - ani keď vôbec k nim na servis neprídeš, záruka platí.
Podľa mňa je ten servis skôr na kontrolu elektrických vecí (predsalen vysoké napätie), kontrola pneumatík, menenie stieračov a podobné prkotiny: http://www.teslamotors.com/support/annual-maintenance...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 13:27

To zní samozřejmě líp. Protože třeba pneu můžu nechat zkontrolovat prvnímu policajjtovi co potkám a ještě furt to vyjde desetkrát levněji

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 01. 2015 08:04

Pořád je to dost nová technologie, takže nějaká kontrola a servis jsou třeba.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  13. 01. 2015 08:18

Dát dvacet tisíc za kontrolu ? Pěkně děkuju

Odpovědět  |   | 
Kaktus  |  13. 01. 2015 23:30

Tak to plat v evrach a nebude to 20 000.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 01. 2015 00:14

To byl pokus o vtip ?

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  12. 01. 2015 15:51

Trochu mne zaráží tento Váš podivný test vozu, který už je na trhu 3 roky a je doslova revolucí mezi elektromobily. A nejen mezi nimi. Je to i nejrychlejší limuzína na světě s nejlepším zrychlením atd. atd.. Že jste začali jezdit s napůl nabitým autem je také podivné. To prostě elektromobilisté nedělají. Že jste si nezjistili dobíječky v okolí, a že jich v Praze je na ČEZko celkem hodně, to mne taky překvapuje. Že jste neměli redukci na 400V zásuvku, která stojí pětset korun, je také zvláštní. prostě netestujete běžný spalovák, takže by jste se měli trochu jinak připravit. A pro ty čtenáře, kteří chtějí ne tento divný polotest, ale praktické zkušenosti z provozu, bych doporučil půl roku staré články z hybridu.cz jako Zkušenosti: Tesla Model S po měsíci provozu http://www.hybrid.cz/zkusenosti-tesla-model-s-... ... nebo Tesla Model S - zkušenosti po 26 000 km (1.) http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-... ... nebo Tesla Model S - zkušenosti po 26 000 km (2.) http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-... ... přímo ze stránek pana Kubiše. ostatně chystá třetí díl, mají najeto 50 tis. km.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  12. 01. 2015 16:06

"Je to i nejrychlejší limuzína na světě s nejlepším zrychlením atd. atd.. "

No já nevím, řekl bych, že jsou limuzíny, které jezdí výrazně rychleji, než 209 km/h. Tohle je dobrá hodnota pro hatchback nižší střední třídy s motorem ze středu nabídky. Tím nechci říct, že to je nezajímavé auto. Jen chci říct, že zcela nektritickým vychvalováním a překrucováním, děláte elektromobilům medvědí službu.

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  12. 01. 2015 16:41

Je to o verzi auta. Nejrychlejší má s omezovačem 250. Viz http://www.teslamotors.com/models... část Battery, Performance, and Drive options.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  12. 01. 2015 17:06

Nicméně, nejrychlejší limuzíny dosahují rychlostí téměř 330 km/h. To je pořád 80 km/h manko. Pochybuji, že by tuto metu tesla bez omezovače překonala.

např.
http://www.autoweb.cz/seznamte-se-dodge-charger... ...
http://auto.idnes.cz/bentley-flying-spur-0qo-/... ...

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  12. 01. 2015 17:20

To netuším, zda by bez omezovače překonala. Ono se stejně touto rychlostí prakticky nikde nedá jet. Nicméně je potřeba srovnávat srovnatelné. Tedy auto kolem 2 mil. Kč s vozem kolem 2 mil. Kč. Ne za 5, 8 a více.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  12. 01. 2015 17:30

Když to nehraje do karet, tak je to najednou jedno, protože se takhle skoro nikde nedá jet. Charger SRT Hellcat je cenově naprosto srovnatelné auto, dokonce levnější, jak ta nejvýkonnější Tesla (Hellcat 2.3 milionu, Tesla 2.9 milionu podle sauto).

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 01. 2015 22:33

zelené mozky z Hellcatu asi jebne..

Odpovědět  |   | 
grv  |  15. 07. 2015 00:09

Překonala na YT je video kde borci "hackují" motor a po "čipnutí" z toho vyrazí v pohodě 300 Km/h on totiž ten elektromotor nemá takové omezení jako spalovací.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 16:20

Radovan: Vyjet s napůl nabitým autem vychází z dloholeté pohodové praxe spalováků, u kterých nikdo netrpí depresema ani se čtvrtinou paliva v nádrži. Na rozdíl od majitelů té revoluce.

Ale na druhé straně i mnozí zkušení elektromobilisti vyjíždějí často s polovybitým autem, takže takových podivínů budé asi víc. Dozvíš se o tom například z příspěvků co psal nějaký Radovanelektro tady:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php...

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  12. 01. 2015 16:57

Čekal jsem, že se zapojí mí oblíbenci z diskuse "Za kolik jezdíte s elektromobilem?". A netrvalo to ani tak dlouho.

Jakpak by asi vypadal pohodová praxe spalováků, kdyby jednu benzínku měli v Praze, druhou v Brně a třetí v Bratislavě, když vezmu stav rychlodobíječek v ČEZku, a to ty 2 posledně jmenovaná města je mají jen díky soukromníkům, ne elektrárenským gigantům? Redaktoři vyjeli s vozem zcela bez zajištění možnosti tankování paliva, jak vyplývá z článku. Tedy kromě té zásuvky 230V 16A za 24 hodin dobíjení, jak píší. A bez redukce k té nejsilnější 400V 32A (nebo alespoň k 16A, která vypadá na první pohled stejně, jen mám kousek menší průměr). S polovybitým nebo skoro vybitým elektrovozem si mohu dovolit vyjet já po 9 měsících provozu a 13 tis. najetých km. Protože ten elektromobil znám a netrpím depresema ani s 2 km dojezdu, s nimiž jsem to dnes dopoledne dával na pomalou veřejnou nabíječku. Ovšem pokud budu dělat test vozu, tak začnu s plnou a třeba zařadím i část - kolik toho najedu, dokud to nebude prázdné. I potom se dá dobít s prosíkem u kterékoliv zásuvky v okolí, třeba jen trochu km na dojezd k větší zásuvce nebo k nějaké veřejné dobíječce, třeba té s koncovkou Mennekes Typ2 a dobíjet rychleji. Ostatně otázka pro pana Červenku - a proč jste nejeli v rámci testu oněch zmíněných 200 km k nejbližšímu superchargeru?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  12. 01. 2015 17:32

Však si o naše zapojení do diskuze sám koleduješ. Ale i ty jsi náš oblíbenec

Odpovědět  |   | 
Bohouš  |  12. 01. 2015 23:19

Radovanelektro: jak by vypadala pohodová praxe spalováků? no na zbytek paliva dojede svižně do Brna, tam dotankuje, v Blavě to otočí a když to hodně prožene, tak v Průhonicích za 5 minut dotankuje. A za 6 hodin je s přehledem zase v Praze. Ne za den a 6 hodin, ale jen za 6 hodin.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 01. 2015 22:34

Bobe, budeš místními baterkáři nemilosrdně umínuskován za baterkovou herezi!

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 06:53

Ale no tak ... zasa to bude vyvážené čmoudmi, freneticky pluskujúcimi, nie?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 01. 2015 17:31

K tomuto autu mohu nakopírovat bez úprav příspěvek z minulého týdne k článečku o elektrokárách bmw :
celá elektromobilita je postavena na faktu, že z elektřiny se neplatí daň z PHM. Pokud se elektřina zatíží daní z PHM jsou elektrokáry mrtvé.
Bmw ponouká své bohaté, luxusní zákazníky k tomu, aby neplatili daň z PHM a tím se nepodíleli na nákladech na dopravní infrastrukturu. Platit tedy budou chudáci, kteří na to nemají a navíc je ještě stát zatíží dalšími ekologickými daněmi. Na chudáky jen karabáč. Směřování bmw je tedy jednoznačně nemorální.
Už tak krajně nesympatická značka se posouvá do ještě nestravitelnější a nesympatičtější polohy.

...... a dodám, pokud by se každá kilowathodina zatížila daní z PHM ve výši např. 20-30Kč tak, aby to bylo srovnatelné s vozidly na benzín (naftu), tak bych rád věděl, kolik elektrokár by se v čr prodalo. Myslím, že žádné.

Odpovědět  |   | 
Jarin  |  12. 01. 2015 18:04

A jak by jsi odlišil kilowathodinu do auta a domů? Umíš si představit, že by jsi platil doma za KWh 20 - 30 Kč? Tohle je ujeté. Už vidím, jak někdo nabíjí doma za tuto cenu.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  12. 01. 2015 18:23

Jednoduse - odlisis to zakonem. Nabijet to pujde jenom z certifikovanych nabijecek s vlastnim elektromerem. Auta budou povinne vybavena systemem co zabrani nabijeni z necertifikovane nabijecky. Je to sice hovadina, ale jinak je to analogie k obarvene topne nafte. Jinak by to samozrejme nebylo 20-30 korun, ale nekde kolem 10ti.

Odpovědět  |   | 
Jarin  |  12. 01. 2015 19:06

Jo to je fakt úplná hovadina. Už vidím, jak si doma všichni vytahujou kabel primo na baterky..... S elektřinou, co máme všichni doma, to prostě nikdy nemůže jít stejně snadno, jako s benzínem nebo naftou, která se k nám jinak než z pistole u benzinky nedostane. Kontrola ze strany státu je tu prostě nulová. Zákon to nemůže vyřešit, protože každá elektronika se dá obelstít (myslím tu v autě). A nejlépe, pokud obsahuje nějaký firmware, který se dá upravit, navenek se pro dozorčí orgány bude chovat podle zákonů, ale jinak....

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  12. 01. 2015 19:22

Ja ale nerikam, ze to bude stoprocentni. Jenom, ze je to teoreticky resitelne. Stejne tak muzes rict, ze nema smysl mit vubec elektromery, protoze si kazdy po revizi stejne napoji kabely pred elektromerem. Taky to tak velky problem neni, ale kdo to dela?

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  12. 01. 2015 20:36

Teoreticky je toho riešiteľného spústa, napríklad cestovanie v čase
Prečo si myslíš, že štát (v USA) celkom slušne dotuje výskum vodíkovej infraštruktúry? Lebo vodík si len tak nevyrobíš a len nahradí benzín/naftu v takmer rovnakej infraštruktúre a s tým spojené prachy od vodičov a samozrejme aj závislosť ...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 01. 2015 20:51

Postup je stejný jako u LTO. LTO se postupně zruší a existuje nakonec pouze jedna plně zdaněná nafta.
V tomto případě se postupně zdaní veškerá elektřina a je to. Stát postupuje vždy stejně.
Pro názornost :
Dnes je cena za 1litr phm složena tak, že 20 Kč bere jako daň stát, 4-5 korun je marže prodejce (pumpaře) a zbytek např. 4 Kč jsou náklady na těžbu, rafinaci, dopravu na pumpu a zisk araba. Z toho si udělej obrázek jak se zdaní elektrická energie na dopravu. Pokud by arab nedostal nic, pak by cena na pumpě byla 24-25 Kč/litr.

Odpovědět  |   | 
yorg  |  13. 01. 2015 16:39

A proč tak složitě jak u LTO? Proč do auta nenamontovat registrační pokladnu? Jednou za rok to vyplivne účet podle najetých km a je to!

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 01. 2015 22:06

Supernápad..... do každého auta elektroměr s přenosem údajů přes satelit s měsíčním vyúčtováním daně. Na úrovni doby a na úrovni pana Muska.
Opravdu smekám před jednoduchým řešením. Kdo nezaplatí má na krku exekutora.

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  12. 01. 2015 21:12

Aha. Takze uz vime odkud vitr vane. Ty jsi jeden z tech chemtrails jelit s capkou z alobalu. Jeste dej prosim odkaz na "Who killed the elctric car".

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 01. 2015 21:59

OK. Jsi hlava, tys mě odhalil.
Jsem vrah elektrokár.....
Ale vážně... pokud bys měl litr benzínu za 8-9 Kč, uvažoval bys o elektrokáře ?

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  12. 01. 2015 22:14

to nebyla reakce na tebe, ale na lovapa

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  13. 01. 2015 07:47

Ehm ... nejaké normálne argumenty by neboli?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  13. 01. 2015 09:12

Jake rozumne argumenty, kdyz ty tady vymyslis konspiracni teorie?

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  13. 01. 2015 12:15

Aké konšpiračné teórie? Si sa zbláznil? Podporuje vláda v USA výzkum vodíkovej infraštruktúry? Áno. Je človek používajúci auto závislý na tej infraštruktúre? Je. benzín/naftu/vodík si sám nevyrobíš, tak musíš tankovať tam kde sú čerpačky. Kápne niečo z toho vláde? Samozrejme, od čoho si myslíš, že sú dane z palív? Aj v USA ich z paliva platia - len nie tak vysoké ako tu. Elektrinu, naproti tomu si dokážeš vyrobiť aj doma (solár/turbína, malá vodná el ...) a štát o tie prachy prichádza.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  13. 01. 2015 13:41

Stat o moc neprijde, mozna i naopak. Nakoupis si nejaky zdaneny vyrobek, nekdo ti to nainstaluje(ten taky zaplati dane) a nakonec zjistis, ze bys na tom byl lip, kdybys dal kupoval zdaneny benzin. USA to podporuje kvuli energeticke bezpecnosti, ne proto aby zatrhnul tipec autum na baterky. Elektromobily jsou na tom co se tyce nakladu nejhur, takze neni treba proti nim bojovat.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 10:51

Jasne, jeho Vista to spočítal. Páni so šiestich US štátov, kde zaviedli, alebo plánujú zaviesť daň z el. vozidiel, práve pre ich platby na údržbu ciest asi také šťastie nemali ...
Zdroj: http://www.greencarreports.com/news/1095715_wisconsin-hi... ...

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  15. 01. 2015 13:10

Ale to se preci nevylucuje s tim, co jsem napsal.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  13. 01. 2015 14:07

A teď mi vysvětli, proč tedy stát neuvaluje spotřební daň na LPG a CNG? Nedochází ti, že pomocí daňové zátěže se také snaží ovlivňovat chování trhu?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  13. 01. 2015 14:40

Ale jiste. Nekdo prolobbuje vyjimku a vydava to treba za ekologickou podporu. No a az se to uchyti, tak se to zdani. Na LPG spotrebni dan uz je a bude se zvysovat, na CNG se bude tusim eprve zavadet. Cemu prospiva zvyhodneni CNG? Akorat misto ropy kupujeme zemni plyn.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 01. 2015 22:38

navíc v daném objemu je to částka relativně nezajímavá, aby úředník úřadoval. Pokud by se objem prodejů zvedl (na úkor ropy), zdanění přijde obratem.

Odpovědět  |   | 
Smajlik2  |  12. 01. 2015 17:40

Na kolik kaček vyjde to půjčení na den, víkendu nebo týden?

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  15. 01. 2015 14:28

To se přeci lehce dohledáte sám, ne? Od 1.790,- Kč za půl hodiny. Je to Amilo car a kromě Tesly http://www.pujcsiteslu.cz/... si tam můžete půjčit třeba maličký Aixam http://www.amilocar.cz/clanky/pujcovna-aixam... . Ovšem netuším, zda i elektrický, dělají se totiž v obou verzích.

Odpovědět  |   | 
rt  |  12. 01. 2015 18:01

tak přemýšlím, co bych řekl někomu, kdyby si u mě vytáhl kabel, s tím že potřebuje dobít svůj elektropekáč...
asi bych ho poslal doněkam, nebo bych ho to nechal zaplatit.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 01. 2015 18:11

Ty si velky a silny sef, ale by si ukazal tomu vymyslenemu cloveku v tejto hypotetickej situacii

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  12. 01. 2015 18:24

Ja bych mu rekl 20kc/kWh.

Odpovědět  |   | 
Radovanelektro  |  15. 01. 2015 14:25

Mám veřejnou nonstop nabíječku, včetně nočního osvětlení a parkovacího místa (tedy jen elektrozásuvku 230V 16A) na fasádě svého rodinného domku. Už od dob, kdy jsem neměl ani elektrokolo, natož elektromobil. Ale postavil jsem si na střeše fotovoltaickou elektrárnu, tak mi to přišlo logické, nabídnout elektronadšencům proud přímo v místě výrobny. Při nabíjení z oné zásuvky je Vaše platba dobrovolná, prostě vhodíte nebo nevhodíte 5 Kč / 1 kWh do poštovní schránky. pokud by jste chtěl dobíjet rychleji z 400V 16A u mne v garáži, pak už platba dobrovolná není, protože u toho musím být. Ale vezmu si zase jen tu pětikačku, protože pokecáme, prolezeme Vaše přibližovadlo, vyměníme si zkušenosti. Pokud jsem zatím kdekoliv někoho požádal o dobíjení (hotel, restaurace, penzion), vždy to bylo zdarma nebo-li v ceně jídla či ubytování. Zohlednil jsem to férově v dýšku a pochvale dotyčného zařízení na internetu. Možná si ještě vzpomenete, ale není tomu tak dávno, co wifi nebylo nikde, natožpak zdarma a byl jste za trotla, když jste si chtěl jen dobít mobil, později notebook. Už při žádosti se na Vás dívali divně. Dnes je to standard v ceně služby.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  15. 01. 2015 15:09

Přijde mi to podobné jak když Hanzelka se Zikmundem jezdili do Afriky

Odpovědět  |   | 

Doporučuji podívat se na stránku: http://www.teslamotors.com/en_GB/supercharger...
kde je vidět jak bude růst pokrytí superchargeru v roce 2015 a 2016.

Velká výhoda je dobíjení nejen rychle, ale i bezplatně.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  12. 01. 2015 20:39

No ... ono to bezplatne nie je. Pri základnej verzii Tesly sa schopnosť "supernabíjania" musí priplatiť - až pri vyšších verziách je "v cene vozidla". Navyše, ukazuje sa to ako celkom slušný byznys, lebo iba málo vodičov využíva superchargery pravidelne - väčšina si vystačí s tým, že nabije doma, cez deň jazdí a večer znova nabije doma.

Odpovědět  |   | 
Mario  |  13. 01. 2015 02:43

No az uvedou model 3 tak ma byt nabijeni na superchargerech zdarma, uz v zakladni cene tohoto modelu!!!Pro spoustu cechacku i slovaku to bude uzasne auto,vzhledem k tomu jak by nejradeji na vsem usetrili a se vsim vyje....:(velke prodeje v cr beru jako jistotu,a jen hlupaci si budou stale kupovat spalovaky ve stejne cene...Navic v te dobe uz budou 4 superchargery postavene i v cr a to na velmi logickych umistenich a dostaci pro vetsinu lidi, cestujicich po nasi male zemicce.Vzhledem k tomu ze zakladni cena za model 3 bude kolem 700 000Kc tak pro majitele superbu a lepsich octavii to bude velmi zajimave lakadlo - tankovani zdarma...Ja se tesim az budu moct cestovat kamkoliv zdarma po evrope,hodina tankovani zdarma mi fakt zily trhat nebude...Baterie se na plnou kapacitu dobije za 1h a 10minut na superchargeru a to je proste velmi prijatelny cas.Co se tyka testu na tomto serveru je velice neobjektivni.Normalni redaktor by si auto nabil do plna a zmeril by po kolika km se vybiji akumulatory pri rychlosti 130 km/h na dalnici,ale jsme v cesku co cekat...Navic kdyby meli k dispozici nejnoversi verzi, tak tam je zrychleni z nuly na sto jiz za 3,2s coz je lepsi nez kdejaky drahy supersport...Jeste ze v cr existuji stranky jako hybrid.cz, kde se daji najit objektivni informace,testy a taky presne info ohledne nabijecek v cr i evrope...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 01. 2015 07:41

Pominu tvoje opájení se nějakou představou.
Jen ze zvědavosti... jak jsi došel k ceně 700 tisíc Kč?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 01. 2015 07:56

Aha, už chápu, prostě klasické fantazírování elektropozitívních blábolilů.
Ty jsi vzal předpokládanou cenu 35 tisíc dolarů a vynásobil to starým kurzem 20Kč/1$. A vykašlal ses na nějaké clo, daně atd.
Správné by asi bylo vzít podle stávajícícho kurzu aktuální cenu modelu S (93 tisíc dolarů) a cenu v ČR (3 miliony korun) a spočítat to podle toho.
Jenže to ti pak vychází cena na skoro 1,2 milionu Kč, což je trochu jinde, než tebou uváděných 700 tisíc. Dost jinde.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 01. 2015 11:13

Ve skutecnosti bude jeste drazsi, protoze koruna pada volnym padem. Letos uz bude dolar za 25Kc minimalne, mozna pojede pomalu ke triceti kackam. Takze 35.000 USD * 25 (minimalne) * 1.21 DPH = 1.100.000 Kc naprosto minimalni cena, fakticka bude pres 1.5mio.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  16. 01. 2015 12:46

tomu moc nevěřím, že se takový kurz udrží, nebo že to dokonce padne až ke třiceti.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 01. 2015 21:51

To ze tomu neveri LOL je samozrejme mnohem zasadnejsi informace nez ze aktualne cilovku 30Kc za Euro maji mimo jine FOREX analytici Goldman Sachs.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  13. 01. 2015 07:59

Pravdepodobne len prepočet sumy 30 000 dolárov na koruny. Pravdepodobne to bude ale 35 000 dolárov (zhruba). Do toho ale treba započítať daň, prevoz, EU homologáciu atď atp. Takže 700 000 czk je nereálnych.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  13. 01. 2015 08:59

Auto bez motoru = Auto bez duše. To auto je mrtvý.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  13. 01. 2015 11:21

Povoz bez kone = povoz bez duse. Vsechna auta jsou mrtva

Odpovědět  |   | 

"Nad čím ale kroutíme hlavou, je to, jak mohla mladá automobilka bez historie a zkušeností budovat" - to mi tiež nejde do hlavy, počujte, kto to auto vymyslel a vyrába NAOZAJ?

Update: Aby som nezabudol - profesionálna obrázková recenzia od Oatmeal.
http://theoatmeal.com/comics/tesla_model_s...

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 13. 01. 2015 14:52

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  13. 01. 2015 15:59

Oatmeal mam rad, ale v tomhle je trochu ekopomatenec.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  13. 01. 2015 16:36

ELON MUSK - alebo Steve Jobs, Bill Gates, Henry Ford a plno inych v jednom. Clovek ktoreho ambicia je dostat sa na Mars a zalozit tam ludsku koloniu. Popri SpaceX ma samozrejme este aj Solar City a Teslu. Pred tym zalozil a predal PayPal a Zip2. Jeho buduce projekty su elektricke nadzvukove lietadlo a hyperloop, treba googlit...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  13. 01. 2015 17:14

Myslím že není v 21. století až takový problém vymyslet a vyrobit auto jakoo je Tesla, ale horší je zajistit k němu čirokou infrastrukturu nabíjecích stanic aby to fungovalo jako smysluplný systém. V tom má Elon Musk bezpochyby obrovský přínos. Je to otázka hromady peněz a spousty starostí, do kterých se jiným výrobcům asi moc nechce.

Byť Tesla naoko vypadá jako již zmíněná revoluce, je v podstatě jen šikovně poskládaná z běžných technických řešení. Otázku dojezdu pak řeší vysloveně hrubou silou, což ji vyzvihuje oproti konkurenci, která dojezd neřeší vůbec. Samozřejmě ani tak není dojezd Tesly bůhvíco, ale s hustější sítí nabíječek ty omezení už nejsou natolik kritické.

Odpovědět  |   | 
dron  |  13. 01. 2015 20:30

https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE... ...

tu ma nor najazdene uz 100 000 km
a stovku videi ako cestuje po norsku a europe,
a detailne rozbory zivota z autom
uz je to svetoznamy kanal na youtube toho pana
on odporuca 85 performance, je to masina a rychlo sa nabija
v norsku sa predalo uz 6900 na konci roka 2013 . teraz oko 7500 + predobjednavky dalsich 1500
tesla odhaduje z len norsky trh si zoberie asi 12-15 tisic aut v buducnosti, caka sa na ten ....

Takze ak chcete nieco kecat o tesle tam kde je predanych 25 aut a vy ste teslu videli maximalne na obrazku zdrzte sa blbounskych cechacskych komntarov..
a pekne pocuvajte co vam vo videach bjorn hovori.. ucte sa tam za pecou ve vsi

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 01. 2015 22:44

Norsko, to je země pokřivených tržních vztahů, které žije z ropy, takže si může dovolit financovat e-káry. Je to taková evropská Saudská Arábie, jen ty přebytečné prachy vyhazují trochu civilizovanějším stylem.

U nás, ropy nemajíce - ty trošky u Hodonína nepočítám-, ty e-káry subvencovat nemůžeme.

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  14. 01. 2015 23:42

Kouzlo prodeje dané norským daňovým kouzelnictvím . Pokud se nemýlím jistého času se daňově zvýhodňovala vozidla spalující naftu. Takže máme tu vládou garantovaný slib, na základě něhož vpřed, kupředu levá aneb kdo nejezdí na naftu jako by nebyl. Je pardon, já se spletl o pár let . Beru zpět .
A teď jinak: "elekrikáříci" zapracujte na dojezdu, rychlosti nabíjení, cenové dostupnosti atd.. a "spalováci" končí. .

Odpovědět  |   | 
LOL  |  15. 01. 2015 09:16

přesně tak. Nic víc v tom není.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  15. 01. 2015 10:02

přesně, podobných příkladů bychom našli v historii víc. Třeba u nás vytápění přímotopem hned po revoluci, z nedávné doby zase solární panely atd ...
Ode zdi ke zdi

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 01. 2015 17:04

Zcela určitě to dělá Tesla. Nikdo jiný by se tak příšernou kvalitu neodvážil pustit a to i na americké poměry.
Například do spáry zavřených pátých dvěří se vleze malíček.

Odpovědět  |   | 
sadfsadsa  |  13. 01. 2015 23:56

Nikdy neprestanu zasnout, kolik primitivu je na mto foru, (treba hned prvni tri prispevky dalsi cist radsi nebudu, nebo mi vyroste tlak).... Vy vidlaci si takovy auto nikdy nekoupite, tak muzete jenom nadavat a zavidet. Kdybyste se svezli, mluvili byste uplne jinak... Tohle auto si lidi nekupujou kvuli ekologii jezis smarja, taky bych si ho chtel koupit, a na eko seru. Mozna neni dokolany, ale oproti skostnatelym automobilkam konecne nejaky novej originalni pristup! Zadnej smradlavej motor, zadna prevodovka, pokud mate garaz, muzete pripojit doma, vedle vaseho mobilu. A je jedno ze to bude stat i vic penez nez nafta, protoze s timhle autem vas bude jizda proste bavit. Vykon jakej si ani nedovedete predstavit, proste genialni... A vy hateři přestaňte blít do každý diskuze, ať se to dá trochu číst....

Odpovědět  |   | 
LOL  |  14. 01. 2015 09:38

ono se to dá ukázat na dobrém příkladu: největší záletníci a zdatní milenci jsou uhrovatí panicové - tedy alespoň podle vlastního tvrzení. A co ti připadá jako hate, je pouhopouhá technická skepse a ironie nad blahem učurávajícími ekopanici.

Máš pravdu, že takovou nepoužitelnou a drahou káru si nikdy nekoupím. Cena jako taková problém není, problém pro mně osobně (mluvím jen za sebe) je paradoxně ekologie (vysoká zátěž, kterou dnešní eko-zblblá společnost generuje) a nepraktičnost takového auta.

Závěrem si dovolím konstatovat, že my "vidláci" jsme ještě stále příčetní a racionálně uvažující - narozdíl od vás, stupidních frikulínů. Nacpat auto baterkama a použít elektromotor uměli už na počátku minulého století. Jediný rozdíl je regulace a rekuperace, a možná ten displej (což osobně považuju za velké minus) a samozřejmě trochu jiný typ článků, nicméně dojezd se o moc nezlepšil. A to mi připadne na 120 let "vývoje" hodně málo.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 10:57

To je ten problém s vami "vidláky", že klamete až sa vám z huby práši - a akosi vám to nevadí. Vývoj elektromobilov totiž žiadnych 120 rokov netrval. Elmobily a ich technológie sa vyvíjali na ich začiatku a potom až v poslednej dobe. A žiadna automobilka, ani vláda nedáva ani nedávala na ich vývoj ani zďaleka také sumy peňazí aké išli na vývoj spaľovacích motorov.
Dojazd tých menších áut sa možno o moc nezlepšil, ale ten dojazd je pri vyššej rýchlosti a v pohodlí, v dobe prvých elektromobilov, nemysliteľnej ...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  14. 01. 2015 11:31

Já bych to s tím prášením od huby u "vidláků" až tak tragicky neviděl. Pokud chcete vidět pravého mistra prášila, běžte se mrknout do tématu "za kolik jezdíte s elektromobilem" a přečtěte si, co píše Radovanelektro.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  14. 01. 2015 15:42

Tak se ti to pokusím vysvětlit ještě jednou: elektromobil je postaven na zdroji energie a elektromotoru. Elektromotor dosáhl dokonalosti poměrně záhy, už během předminulého století, následně se vyvíjelo jen materiálové inženýrství a regulace (od odporové se přešlo k tyristorové, apod.).

Co se naopak stále vyvíjí (respektive co zdržuje nasazení e-káry) je onen zdroj energie, a ten je na elektromobilu naprosto nezávislý, protože se používá napříč strojírenstvím, komunikacemi, automotive atd. A ten pokrok je směšný, od dob úsvitu automobilismu (kdy e-káry převládaly, právě proto, že byly pohodlnější - nemusely se složitě manuálně startovat) se zdroj změnil pouze z olověných aku na lithiové články, které mají sice menší hmotnost, ale o nic větší kapacitu v poměru na objem. A to je důvod, proč jsou e-káry na okraji zájmu, jejich akční radius a režim provozu je neslučitelný s komfortem spalovacích motorů běžných aut. Vyšší dojezd dnešních e-kár jde pouze za tím, že využití energie je lepší, tj. používá se neztrátová regulace a rekuperace pohybového momentu při brždění.

Až bude možné "natankovat" akumulátor velikosti běžné palivové nádrže během 5-10 minut tak, aby vydržel hýbat s autem podobně jako spalovací motor (a po přibližně stejnou délku trasy), a samozřejmě bez paměťových efektů nebo nutnosti chlazení, pak to teprve bude plnohodnotná náhrada za spalovací motory.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 16:19

Znova - blbosť LOL. Opakujem - ani náhodou nešlo do vývoja elektromobilov (to je jedno akých ich častí) toľko peňazí ako do vývoja spaľovacích motorov, resp nimi poháňaných automobilov.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 01. 2015 18:36

LOL to napsal dobře.

Sice máš pravdu, že do vývoje spalovacího motoru se investovalo více, ale je to ralativní. V absolutním objemu sice máš pravdu, ovšem pokud se podíváš, kolik peněz a zdrojů spolykal vývoj obou variant, tak zjistíš, že zatímco spalovací motor se na dobře použitelnou verzi dostal záhy a od té doby je za ty investice pouze zdokonalován, kombinace elektromotor+akumulátor spolykala obrovské prostředky a k použitelnosti nemá o nic blíž, než před 100 lety.
A to že se to jen tak nezmění je jasné každému, kdo má alespoň jeden semestr fyzikální chemie nebo elektrochemie.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 20:39

Zasa blbosti. Tie obrovské čiastky sú klasická tvoja chiméra. A čo sa týka spaľovacích motorov, tak k dokonalosti sa to blíži len teraz v poslednej dobe.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  15. 01. 2015 06:58

Ty to vidíš jen tak, že nikdo neinvestuje do vývoje e-kár, jenže já psal o akumulátorech - a tam se investice do primárního výzkumu počítají na stovky mld. dolarů. V poslední době např. nanotrubice - jenže stále je to jednoduše málo.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 01. 2015 10:15

Je mi líto, je krutá pravda, že od zkonstruování prvního benzínového čtyřtaktu do vyrobení 15 milionů kusů automobilu, který v parametrech užitné hodnoty i dnes drtivě poráží soudobé elektromobily, uběhlo pouhých 40 let. Model T měl v roce 1920 dojezd 300 kilometrů při hmotnosti 550 kilo a limitovaných pouze objemem nádrže a spotřebu cca 12-13 litrů na 100km. Za stejných 40 let se elektromobily neposunuly vůbec absolutně nikam.
Dojezd 300km toho nejlepšího, modelu S, při hmotnosti 2,2 tuny je vlastně demonstrace impotence.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2015 11:21

mám obavu, že většina majitelů aut není takových jak chcete naznačit (proti takovým lidem a jimi nakupovaným vozům nic nemám a máte pravdu, to je jako kritizovat lidi co si koupli mnohaobjemové auta, například ameriky), počty prodaných kusů tomu neodpovídají a hlavně dotační politiky mnoha států, tak trochu mi připadá, že jste zamachroval

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 13:18

Vidíš - tu je príklad vidláka, že Petr. Nič moc sa v tých článkoch nespomína, len to, že Edmunds.com mali jeden z prvých vyrobených áut a mali kopec chýb. O žiadnej dlhodobej nespoľahlivosti všeobecne tam nie je nič.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2015 13:48

prosťáčku, ani číst to neumí:
"Consumer Reports měli k dispozici vůz nikoliv z prvních vyrobených, ani ten ale údajně nebyl bez problémů, třebaže to nebyla taková noční můra, jakou zažívali u Edmunds."
ani googlovat to neumí:
http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/10/survey-s... ...
nebo
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/spolehlivost-... ...
ani vygooglovat svolávačky co dělali to neumí:
http://www.auto.cz/tesla-svolava-servisu-tem... ...
co dodat:

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 16:17

Čo dodať - treba čítať aj ten zdroj samotný, nielen český komentár Takže prosťáček tu je niekto iný, že Petr?
Podľa CR je napríklad Tesla lepšia ako Merc S klasse
Zvolávačka bola jedna, prosťáčku, a ani tá nemala nič spoločné so samotným autom - ani čítať taký prosťáček Petr nevie.
Čo dodať:

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2015 19:58

napsal jste, že problémy se týkaly jen prvních modelů, nepsal, tak nehysterčete, to prostě není pravda

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 17:14

Navyše, keby si vedel čítať aj iné zdroje ako auto.cz, zistil by si, že žiadna zvolávačka ani nebola. Postihnutým posielali nové konektory do UMC. prosto prosťáček - asi je pre teba angličtina príliš ťažká

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2015 19:56

vždyť je absolutně bezpředmětné, zda svolávačka byla fyzická nebo její součástí bylo obesílání zákazníků novou součástkou poštou, určitě jim nabídli návštěvu servisu nebo zaslání, problémy prostě byly na tom nic nezměníte a to nebyl první problém kdy měla eSka problémy se stejnou věcí ve značném množství vyrobených kusů a hromadně se to řešilo, měly problém se sedadly: http://www.autoblog.com/2014/01/14/tesla-model-s-... ...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 20:36

Zasa nie je angličtina tvoja silná stránka, vidno to. Nepokúšaj sa radšej viac - len sa viac strápňuješ - problémy wall adaptéru sa týkali 2,7% vyrobených kusov. Nie je to štandardná dodávka auta ako UMC.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 01. 2015 20:01

machrujete a přitom jste to před pár minutami nevěděl a sám jste o svolávačce psal, to je dost trapná, dvojnásob v kontextu toho machtování co předvádíte

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 20:31

Kecy v kleci machýrku, sám si taký blbečk-pitomeček, ktorý nevie po anglicky a niečo machruje. Nemôžem za to, že to NTSHA volá "Recall" a písal som, že to bola zvolávačka, čo nemala nič spoločné s autom samotným. "Recall" sa prosto používa na hocičo, čo musí automobilka podniknúť s väčším množstvom jej výrobkov. Nebola to teda "zvolávačka" vo svojej podstate, t.j. fyzické zvolanie áut na opravu ... Ale to by taký blbeček-pitomeček vedel, keby vedel po anglicky. Vieš, gúgliť vie kde.kto a prehnať nadpisy prekladačom takisto, treba tomu ale a porozumieť - čo nie je tvoja silná stránka ...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 01. 2015 20:39

Nechce se mi číst vaše hloupé invektivy ale svolávačka Tesly na docela vážnou mechanickou závadu byla třeba tahle
http://www.hybrid.cz/tesla-v-norsku-stahuje-11... ...

problém spočíval v oškubaném drážkování výstupního hřídele elektromotoru a jeho následkem byly nepojízdné auta a odtah do servisu

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  14. 01. 2015 21:03

Moje "hloupé invektivy" sú len odpoveďou na ich "hloupé invektivy". Sláva, konečne jedna závada, kupodivu žiadne nariadenie od úradov ako GM, Toyota, Honda a podobne ...
Navyše - aj podľa Consumer Reports je na tom tesla so spoľahlivosťou lepšie ako mnohé značky so storočnou tradíciou. Na to, že ide o ich prvé navrhnuté auto (Roadster nerátam, ten vychádza z Lotusu), je to úplne super.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 01. 2015 00:22

uklidněte se, všem tu nadáváte, jakýkoliv fanatismus, je porucha a neprospívá ani vašemu objektu zájmu, nikdo se tu po Tesle nevozí, jen si povídáme co se jim povedlo a co ne, tak jako každé automobilce, je zbytečné se chovat tak hloupě jak to předvádíte

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  15. 01. 2015 08:12

Prestaň sa strápňovať, že ťa to ešte baví ... Pokiaľ viem, tak do "prosťáčka" si mi začal nadávať ty, takže by si mohol s ukľudňovaním začať u seba.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 01. 2015 15:52

prosťáček není vulgární slovo a byla to rakce na vaše oslovování ostatních "vidláci" nebo jak bych vás měl nazvat, když lžete, machrujete, chováte se jako ...
ušetřete mne vašich nesouhlasných cintů, kde jste lhal, s radostí vám to připomenu, lhal jste, že mé odkyzy na poruchová eSka, byly testované první vyrobené kusy a to prostě nebyla pravda, s tím vaše hysterie nic neudělá, potom jste zpochybňoval svolávačky a byl jste utřen nejen mnou, ale i spoludiskutujícím, doufám, že budete mít tolik soudnosti a už budete držet hubu

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  15. 01. 2015 22:37

Zasa kecáš, ako obvykle. S vidlákmi začal niekto iný, ty si to použil takisto, ja som to zopakoval.
Na žiadne poruchové S ste odkazy nedal, okrem toho z Edmunds.com (ktorý bol jeden z prvých vyrobených). Comsumers reports nepísal o žiadnych poruchových S, písal, že majitelia hlásili rôzne problémy typu pomalého vysúvania dverných kľučiek, nejaký vrzgot sem-tam z niektorého miesta vozidla a podobne. "Utřen" vyzerá ináč, chlapče - tvoja "zvolávačka" sa ukázala ako klamstvo, jediná, ktorá bola skutočnou zvolávačkou bola tá spomínaná Vanou.
Takže zasa klamstvá a lži - ináč ako obvykle u teba, že ...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  16. 01. 2015 16:58

ale ty ses k vidlákům velmi rád a hlasitě přidal.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 01. 2015 17:25

takhle lhát, to je tedy síla, čemu jste nerozuměl na větě: Consumer Reports měli k dispozici vůz nikoliv z prvních vyrobených, ani ten ale údajně nebyl bez problémů, třebaže to nebyla taková noční můra, jakou zažívali u Edmunds
citace z odkazu, který sem dávám už podruhé: JE TO KRVAVÝ ROMÁN, ESKO JE PORUCHOVÝ ŠTŘEP:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-model-s... ...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  16. 01. 2015 18:37

Ah takže údajne ... hm, vieš kam môžeš ísť s tým "udajne"? Áno, presne tam. Podľa tvojich blbostí, čo píšeš, si poruchový střep ty ... Dávaš tu ten istý odkaz dokola, keď ti bolo jasne povedané, že to bol jeden z prvých vyrobených kusov.
Klamať sa nemá - to ťa rodičia nenaučili?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 01. 2015 21:07

toto už může napsat jen úplný debil, promiňte, ale jinak vás už nazvat nejde, oprvdu vám stojí nějaké auto, aby jste se takto choval?

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  17. 01. 2015 13:10

Aha, takže ty vôbec nenadávaš, že ... Takže ja takto: tebe stojí za to chovať sa ako debil. Svojimi príspevkami to len dokazuješ.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Petr  |  17. 01. 2015 22:02

ne nenadávám, pojmenoval jsem neskutečně uhlaného člověka jako jste vy velmi mírně

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  19. 01. 2015 08:15

Nie - ty máš totiž nejakú poruchu, pre ktorú nevidíš vlastné klamstvá. Klameš totiž od prvého príspevku. V článkoch, na ktoré odkazuješ, čítaš len nadpisy a do hlbšieho čítania sa moc nehrnieš. Preto na teba pomenovanie "debil" (s ktorým si ale začal ty), alias osoba s ľahkou mentálnou retardáciou, sedí ako uliata.
Klamal si od začiatku - tvrdil si, že Tesla je črep a dal si link na Autofórum, kde bol príbeh o Tesle, čo mal Edmunds.com a test čo robil Consumer Reports a jaksi si si neprečítal, že veľké problémy (hodné označenia črep) boli IBA s autom, ktoré malo Edmunds.com - a to BOLO jedno z prvej série. Ostatné autá dotazované Consumer Reports boli na tom tak, že mali priemernú spoľahlivosť (takže žiaden črep) a boli na tom lepšie ako Mercedes triedy S (je to v tom článku, stačí čítať).
Ďalej si písal o zvolávačkách a žiadne relevantné dôkazy si nedal. Posielanie konektorov poštou a náhradných wallboxov nie je zvolávačka, leda jak v tvojej mierne retardovanej hlave. So skutočnou zvolávačkou ťa musel zachrániť Vana. Takže zasa lož. Vieš ty vôbec niečo iné ako klamať?

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
marepa  |  15. 01. 2015 01:25

Ale jede hezky,
mel sem tu moznost si ji vyzkouset, byla to ta nejslabsi verze, a mela prekvapivy zatah ( ne ze by mne prekvapilo ze elektromotor bude tahnout, ale prekvapilo mne jak moc)

dokonce i zvuk nebyl az tak neprijemny, ale absenci zvuku motoru clovek mnohem vic vnima aero hluk a pneumatiky, a to mne docela vadilo ,

kazdopadne za ty penize , asi spis ne, i kdyz k tomu nabizeji velmi hezke veci (internet, dobijeni zdarma na tesla superchargerech , atp)
mozna co budou delat tu mensi verzi ( model3 , modelE) , modelS je docela zbytecne velky a obzvlaste v CR to nebude nic moc, ale zase kdo vi,jak to s ni bude, jestli ji nejak vyrazne osekaji atp.

kazdopadne na tak drahe "luxusni" auto mne prekvapilo, ze to nema az tak moc asistentu ( jako treba sledovani mrtveho uhlu, automaticky tempomat (ktery se ale udajne planuje) , a i ten interier se mne az tak moc nelibil , chromove ramecky neni muj styl, a obri LCD panel je sice super, ale nejak sem si na nej nemohl zvyknout,
internet v aute s takhle velkou obrazovkou je ale super

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  15. 01. 2015 07:46

no bylo by špatné kdyby ty stovky koní táhly málo

Jinak ten výkon v Tesle, přesněji řečeno výkonově předimenzované elektromotory jsou podle mě trochu kontraproduktivní z hlediska dojezdu. Motor (motory) se kvůli tomu provozují po většinu času v režimu velmi malé zátěže a tam ztrácejí účinnost a zbytečně klesá dojezd. Auto by i při stejné rychlosti určitě dojelo dál kdyby mělo třeba poloviční max.výkon. Ale zase by se hůř prodávalo

Odpovědět  |   | 
Mario  |  15. 01. 2015 18:17

Tohle je test Tesly jaký tady měl být - https://www.youtube.com/watch...

A ti co jen nadávají na Teslu ať klidně dál platí benzín,já už brzo nebudu:)....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  16. 01. 2015 07:53

Mario: Dal jsi špatný odkaz, žádný test tam není. Jen blbeček za volantem co se všemu diví jak malé děcko, plus majitel auta s technickým rozhledem pod úrovní žáka šesté třídy ZDŠ

Odpovědět  |   | 
Mario  |  16. 01. 2015 15:47

Ok no blbeček dle tebe, který ale vyzkoušel více jak 500 aut za svůj život, a kolik ty BLBEČKU??Přesně takové kecy jsem tady čekal od závistivých čecháčků, co mají peníze tak na favorita a to ještě na leasing z autobazaru:(

Odpovědět  |   | 
LOL  |  16. 01. 2015 17:00

vyzkoušet 500 aut ještě neznamená, že z tebe bude odborník na auta.

To by třeba šlapající děvčata z E55 mohla být perfektními manželkami...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  16. 01. 2015 21:22

O Vanu se laskavě neotírej, patří mezi technicky nejfundovanější a současně nejslušnější diskutéry na Autorevue, což se o tobě říct nedá.

Odpovědět  |   | 
Mario  |  16. 01. 2015 23:24

Já si s blbečkem nezačal tak se uklidni a dej si prášeček.....No jo klasika v česku, se nedivím že to tady jde tak do kytek když jsou tady lidi jako vy dva....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  16. 01. 2015 23:53

Mario: Možná to označení blbeček nebylo úplně vhodné, nicméně jedná se o člověka technicky velmi zaostalého - viz například část videa od času 13:25 kdy majiteli auta slepě žere ty nehorázné kydy že zrychlení z 0-100 je stejné jako ze 100 na 200, že točivý moment je stálý v celém rozsahu otáček,.....a je tam toho ještě daleko víc.

Jestli je tenhle "odborník" tvým idolem přes testy aut tak potěš ...

Odpovědět  |   | 
Ficus  |  17. 03. 2015 21:22

Zatím je nás pár, elektrojízda je v ČR dá se říct v plenkách. Je to svým způsobem dobře: POjišťovny mají na elektroauta nízké pojistky a nikde se neplatí dodanění za palivo. Až i ti nezapřísáhlejší odporovači EV přesedlají, tak to stát zdaní, a bude to stejně drahý jako na naftu...
Zatím mám zkušenost s RAV4 EV, Golfem CityStromer, a Teslu jsem měl jen pár minut na svezení v showroomu na Floridě. Jede to snad až příliš razantně...
Jak to vypadá s výrobou a uvedením na trh s Teslou X ? Ví někdo nějaké info o stávajícím stavu ?

Odpovědět  |   | 
Ficus  |  17. 03. 2015 21:30

Zatím je nás pár, elektrojízda je v ČR dá se říct v plenkách. Je to svým způsobem dobře: POjišťovny mají na elektroauta nízké pojistky a nikde se neplatí dodanění za palivo. Až i ti nejzapřísáhlejší odporovači EV přesedlají, tak to stát zdaní, a bude to stejně drahý jako na naftu...
Zatím mám zkušenost s RAV4 EV, Golfem CityStromer, a Teslu jsem měl jen pár minut na svezení v showroomu na Floridě. Jede to snad až příliš razantně...
Jak to vypadá s výrobou a uvedením na trh s Teslou X ? Ví někdo nějaké info o stávajícím stavu ?

Odpovědět  |   | 
ElParaiso  |  28. 01. 2015 19:34

To je Tesla z AAA ne?

Odpovědět  |   | 
M. S.  |  25. 12. 2017 20:53

Měl jsem možnost Teslu model S projet a byl jsem z ní nadšený. Budoucnost elektro-automobily asi mají, ale je před námi ještě dlouhá cesta. Trochu mě mrzí, že se tu to auto v diskuzi tak haní. Prolezl jsem ho snad úplně všude a nenašel jsem nic co by naznačovalo nekvalitní "americkou" výrobu a to už byla Tesla, která má něco za sebou. Je využívána každodenně na jízdu po celé ČR. Dobití na superchargeru je fakt otázka 20 minut jak se píše v článku. Jen prodejce doporučoval Teslu zcela nevybíjet a spíše jí udržovat 30 až 80 % nabití. Pokud by měl někdo zájem, může mrknout na můj článek na blogu - http://jizda-zazitkova.cz/tesla-model-s.... Něco málo jsem tam sesmolil. Rád bych ještě vyzkoušel nějaký elektro-automobil od BMW, tam prý je budoucnost. Především kvůli bateriím...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A