Test Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4: Hodně důkladná změna identity

Jméno Vitara sice zůstalo, vše ostatní je ale docela jiné. Na off-road rovnou zapomeňte, nová generace nám při testu totiž ze všeho nejvíce připomínala nafouknutý Swift.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jméno a pár detailů
  2. Plasty jsou všude, Ztráta robustnosti má také své výhody
  3. Jízda: Tiše i dost ochotně, Do terénu může, ale...
  4. Zajímavá cena, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Časy i auta se mění, to jest známá pravda. Suzuki Vitara a větší Grand Vitara bývalo odolné a poctivé auto, které se terénu a těžší práce opravdu nebálo a které si také díky tomu našlo řadu příznivců. Jenže těžiště prodejů u podobných aut dnes už leží někde úplně jinde. Těch pár zákazníků dychtících po terénu bohužel netvoří pro automobilky dostatečně silnou poptávku. Kdo chce své SUV prodávat, ten musí připravit důkladnou změnu identity.

Nové Suzuki Vitara zamířilo z terénu na silnice [první jízdní dojmy]

Nové Suzuki Vitara zamířilo z terénu na silnice [první jízdní dojmy]

Tuhle změnu už má za sebou řada různých modelů (třeba Kia Sorento nebo Nissan Pathfinder), jedním z posledních případů je nová generace modelu Vitara. Už žádné uzávěrky, mezinápravové diferenciály, redukce nebo snad šestiválcové benzinové motory. S příchodem posledního vydání tohoto automobilu se mohou zájemci těšit na ryze silniční charakter, mezinápravovou spojku, malé motory a zábavné chování v zatáčkách. Je to dobře? Nebo je to snad strašlivě špatně?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design možná evokuje starou Vitaru, ale tohle vlastně není její nástupce. Nová Vitara nahrazuje SX4 a tomu také odpovídá její charakter. 

Záleží na úhlu pohledu. Kdo chce skutečně terénní automobil, ten spokojen nebude, pro něj je nová generace Vitary celá špatně. Kdo shání městský crossover a auto pro běžné použití, ten by mohl být velmi spokojen. No a protože těch druhých je nesrovnatelně více, mohla by být nakonec spokojená také automobilka samotná. Rozhodující jsou totiž čísla, nikoliv naštvané komentáře v diskuzích pod články.

Jméno a pár detailů

Nový japonský crossover se jmenuje Vitara. Na rozdíl od dřívějších pořádků se pod tímto označením ale neskrývá malý třídveřový vůz, nýbrž klasické pětidveřové SUV. Označení Grand Vitara už se neobjeví, protože tohle bude jediná velikost Vitary. Pozici většího SUV už dříve u Suzuki obsadil model S-Cross.

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Je ale zajímavé, jak blízko si oba japonské modely jsou. Mají shodnou techniku, totožné motory a skoro by se chtělo říci, že oba útočí na dost podobné zákazníky. Rozdíly přirozeně najdete, třeba rozvor má Vitara o deset centimetrů zkrácen, ale v praxi to zas až tak dramatickou roli nehraje. 

Suzuki Vitara vs. S-Cross vs. SX4
  Vitara 2015 S-Cross   SX4 
Délka [mm] 4175 4300 4120
Šířka [mm] 1775 1756 1730
Výška [mm] 1610 1580 1605
Rozvor [mm] 2500 2600 2500
Světlá výška [mm] 185 170 190
Objem zavazadelníku [l] 375/1120 430/1269 270/1045

Tím největším rozdílem je tak nakonec design, který Vitara částečně zdědila po svém předchůdci. Na rozdíl od S-Crossu je auto mnohem hranatější a došlo třeba i na falešné výdechy pod předními sloupky, což má být jasný odkaz na starou Vitaru. Japonský nováček rovněž umí nabídnout více variant. Kromě testovaného provedení Outdoor s černými plasty a výraznějším nárazníkem si můžete koupit také civilnější Urban.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novou Vitaru můžete doplnit o paket Urban nebo Outdoor. Nás se týká ten druhý, který poznáte hlavně podle výrazného oplastování na dveřích a černého plastu na předním nárazníku. Za tento paket zaplatíte 17 813 Kč. 

A komu by to pořád nestačilo, ten si může pořídit třeba dvoubarevnou karoserii (+ 21 000 Kč). Jednoduše řečeno, nová Vitara jde vstříc tomu, co zákazníci chtějí. A to jsou přesně plasty, barvy, styl a efekt, nikoliv schopnost prohrabat se hlubokým blátem. S tím se prostě musíme smířit.

Celkově je nová Vitara na pohled povedeným autem. Osobně bych zvolil jiný odstín karoserie než je testovaná barva „mlékem ředěná melta“, ale to už zabíhám do příliš subjektivního testování.

Radosti
Nízká hmotnost
Výborné jízdní vlastnosti na silnici
Povedený design
Zajímavá cena
Živý motor v režimu Sport
Starosti
Snad až příliš mnoho plastu uvnitř
Velmi líný motor v základním režimu Auto
Absence tlačítek u multimediálního systému
Vyšší hluk při dálničních 130 km/h
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
vitara-26.jpg vitara-24.jpg vitara-25.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jméno a pár detailů
  2. Plasty jsou všude, Ztráta robustnosti má také své výhody
  3. Jízda: Tiše i dost ochotně, Do terénu může, ale...
  4. Zajímavá cena, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků