Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Suzuki SX4 jsme vytáhli až daleko za polární kruh. Osvědčilo se i v náročných podmínkách, nebo šíři svých schopností jen předstírá? (doplněno nové video)
Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh
Seznam kapitol
  1. Proč vybrat SX4, Kudy vedla cesta, Exteriér
  2. Interiér Suzuki SX4, První jízdní dojmy
  3. Je to čtyřkolka? Po nastartování, Brzdy, Spotřeba, Chování v krajních situacích
  4. Krátce k navigaci Clarion, Jaké tedy je?, Cena a výbava, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Navigace Clarion

Krátkou zmínku bych věnoval i zapůjčené navigaci Clarion MAP 770. Byl to vlastně vůbec můj první přístroj, se kterým jsem strávil delší dobu než jeden den (TomTom a navigace ve VW). V balení najdeme mapy celé Evropy a další se dají nahrát např. pomocí paměťové karty SD/MMC, na kterou je zde slot. Zařízení má v sobě integrovaný Bluetooth, takže není problém jednoduše ho spárovat s telefonem a máme rázem handsfree. Co spíše nevyužijete, je přehrávač MP3, který má mizerný zvuk (jak jinak, když jde o výstup z integrovaného reproduktoru) a nelze ho používat současně při navigování.

Klepněte pro větší obrázek 

Závěrečné zhodnocení

Jak ale tedy komplexně zhodnotit vůz Suzuki SX4 v provedení 1,9 JTD s pohonem 4x4? Pokud se na něj budu dívat z pohledu člověka, jež potřebuje rodinný vůz, který ho komfortně přepraví i na dlouhých cestách, vejde se do průměrně velké garáže, bude dostatečně bezpečný, dojede na chatu a na hory za sněhu i bláta a přitom nebude obtěžovat svou robustností, takže ho může řídit i bojácná žena, není příliš mnoho konkurentů, kteří by přinesli poměrně dobrou kvalitu za poměrně dobrou cenu. Háček je právě v tom poměrně, když vlastně není tolik s čím poměřovat. Každopádně tuto cílovou skupinu může SX4 plně zasáhnout a pokud nebude schopna se přenést například přes nedostatky turbodieselu včetně vyšší ceny (549 900 Kč), je tu i možnost benzínové varianty, která přinese pro Suzuki tolik tradiční kvalitu a výdrž v podobě šestnáctistovky s proměnným časováním ventilů, byť se ztrátou bodů ve spotřebě a výkonu (k mání za 479 900 Kč).

Nemá smysl tu asi říkat, že k dokonalosti vozu SX4 pár vlastností chybí, ale upřímně, které auto je dnes dokonalé? A není lepší se přece jen zamyslet spíše nad užitnou hodnotou (pokud nekupujeme imageovku, kterou ale zrovna Suzuki není) a přehlédnout potahy náchylnější k otěru, hlučnější motor nebo malý zavazadelník? To už nechám na vás...

Plusy a mínusy

+ design
+ všestrannost (využití)
+ motor (spotřeba)
+ podvozek (terén, obyčejná silnice)

- malý zavazadelník
- motor (hlučnost)
- podvozek (méně kvalitní silnice)

Dostupnost vozu na českém trhu

Po dopsání článku mne napadlo, že se hodně lidí ptá na dostupnost vozů SX4 v ČR, jelikož maďarská továrna nestačí vyrábět poptávané množství. Podle prohlášení oficiálního dealera Simcar, v.o.s., od kterého byl vůz zapůjčen, je nyní možné dodat verze 4x4 diesel i benzín do tří měsíců od objednání, ovšem nabídka je skladově omezená (tj. nebude pravděpodobně trvat více jak půl roku). Modely 2WD jsou k dodání v podobném termínu a  není možné určit předem, zda zákazník obdrží japonskou či evropskou verzi. Pro aktuální informace bude ale nejlepší se obrátit přímo na vašeho dealera.

SUZUKI SX4 - ceník vozů

SX4 1,5 GA

299.900,-

SX4 1,6 GL/AC

359.900,-

SX4 1,6 GLX

399.900,-

SX4 1,6 GLX AT

439.900,-

SX4 1,6 GLX 4x4

479.900,-

SX4 1,9 JTD 4x4

549.900,-

Základní výbava (GLX): posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna vpředu + vzadu, centrální zamykání s DO a bezklíčkovým startováním, klimatizace, pylový filtr, CD tuner s MP3 a WMA + ovládání na volantu + 4 reproduktory + 4 výškové tweetery, informační displej (hodiny, vnější teplota, okamžitá spotřeba), volant obšitý kůží, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopné zadní sedačky dělené 60:40, stavitelné opěrky hlavy (5x), 12V zásuvka, střešní lyžiny, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, ochranné boční lišty, plastové lemy blatníků a nárazníků, přední mlhové světlomety, 8x airbag, ABS+EBD, posilovač brzdné síly, 5x tříbodové pásy, ISOFIX, imobilizér

Příplatková výbava: metalíza (+11 000 Kč)

Cena v základní výbavě (1,9 DDiS GLX 4x4): 549 900 Kč
Cena v testované výbavě: 560 900 Kč

AutoRevue.cz tímto děkuje společnosti Simcar, v.o.s. za laskavé zapůjčení vozu k testu včetně navigace, střešních nosníků a pojištění.

Další dík patří obyvatelům obcí Lillehammer, Bodo, Jotunheimen a Jokkmokk za svolení k natáčení videa na jejich pozemcích.

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec 8V 
Objem: 1 910 ccm
Největší výkon: 88 kW (118 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: nafta

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1
Mimo město: 5,7
Kombinovaná: 6,6
Emise CO2 (g/km): 174; Euro 4
Objem palivové nádrže: 50 l

Podvozek

Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson
Zavěšení zadních kol: torzní tyče
Rozměr pneumatik: 205/60 R16

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1325 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 140 mm
Šířka: 1 755 mm
Výška: 1 620 mm
Rozvor náprav: 2 500 mm
Světlost: 190 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 270 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 625 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Proč vybrat SX4, Kudy vedla cesta, Exteriér
  2. Interiér Suzuki SX4, První jízdní dojmy
  3. Je to čtyřkolka? Po nastartování, Brzdy, Spotřeba, Chování v krajních situacích
  4. Krátce k navigaci Clarion, Jaké tedy je?, Cena a výbava, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků