Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Suzuki SX4 jsme vytáhli až daleko za polární kruh. Osvědčilo se i v náročných podmínkách, nebo šíři svých schopností jen předstírá? (doplněno nové video)
Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh
Seznam kapitol
  1. Proč vybrat SX4, Kudy vedla cesta, Exteriér
  2. Interiér Suzuki SX4, První jízdní dojmy
  3. Je to čtyřkolka? Po nastartování, Brzdy, Spotřeba, Chování v krajních situacích
  4. Krátce k navigaci Clarion, Jaké tedy je?, Cena a výbava, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Navigace Clarion

Krátkou zmínku bych věnoval i zapůjčené navigaci Clarion MAP 770. Byl to vlastně vůbec můj první přístroj, se kterým jsem strávil delší dobu než jeden den (TomTom a navigace ve VW). V balení najdeme mapy celé Evropy a další se dají nahrát např. pomocí paměťové karty SD/MMC, na kterou je zde slot. Zařízení má v sobě integrovaný Bluetooth, takže není problém jednoduše ho spárovat s telefonem a máme rázem handsfree. Co spíše nevyužijete, je přehrávač MP3, který má mizerný zvuk (jak jinak, když jde o výstup z integrovaného reproduktoru) a nelze ho používat současně při navigování.

Klepněte pro větší obrázek 

Závěrečné zhodnocení

Jak ale tedy komplexně zhodnotit vůz Suzuki SX4 v provedení 1,9 JTD s pohonem 4x4? Pokud se na něj budu dívat z pohledu člověka, jež potřebuje rodinný vůz, který ho komfortně přepraví i na dlouhých cestách, vejde se do průměrně velké garáže, bude dostatečně bezpečný, dojede na chatu a na hory za sněhu i bláta a přitom nebude obtěžovat svou robustností, takže ho může řídit i bojácná žena, není příliš mnoho konkurentů, kteří by přinesli poměrně dobrou kvalitu za poměrně dobrou cenu. Háček je právě v tom poměrně, když vlastně není tolik s čím poměřovat. Každopádně tuto cílovou skupinu může SX4 plně zasáhnout a pokud nebude schopna se přenést například přes nedostatky turbodieselu včetně vyšší ceny (549 900 Kč), je tu i možnost benzínové varianty, která přinese pro Suzuki tolik tradiční kvalitu a výdrž v podobě šestnáctistovky s proměnným časováním ventilů, byť se ztrátou bodů ve spotřebě a výkonu (k mání za 479 900 Kč).

Nemá smysl tu asi říkat, že k dokonalosti vozu SX4 pár vlastností chybí, ale upřímně, které auto je dnes dokonalé? A není lepší se přece jen zamyslet spíše nad užitnou hodnotou (pokud nekupujeme imageovku, kterou ale zrovna Suzuki není) a přehlédnout potahy náchylnější k otěru, hlučnější motor nebo malý zavazadelník? To už nechám na vás...

Plusy a mínusy

+ design
+ všestrannost (využití)
+ motor (spotřeba)
+ podvozek (terén, obyčejná silnice)

- malý zavazadelník
- motor (hlučnost)
- podvozek (méně kvalitní silnice)

Dostupnost vozu na českém trhu

Po dopsání článku mne napadlo, že se hodně lidí ptá na dostupnost vozů SX4 v ČR, jelikož maďarská továrna nestačí vyrábět poptávané množství. Podle prohlášení oficiálního dealera Simcar, v.o.s., od kterého byl vůz zapůjčen, je nyní možné dodat verze 4x4 diesel i benzín do tří měsíců od objednání, ovšem nabídka je skladově omezená (tj. nebude pravděpodobně trvat více jak půl roku). Modely 2WD jsou k dodání v podobném termínu a  není možné určit předem, zda zákazník obdrží japonskou či evropskou verzi. Pro aktuální informace bude ale nejlepší se obrátit přímo na vašeho dealera.

SUZUKI SX4 - ceník vozů

SX4 1,5 GA

299.900,-

SX4 1,6 GL/AC

359.900,-

SX4 1,6 GLX

399.900,-

SX4 1,6 GLX AT

439.900,-

SX4 1,6 GLX 4x4

479.900,-

SX4 1,9 JTD 4x4

549.900,-

Základní výbava (GLX): posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna vpředu + vzadu, centrální zamykání s DO a bezklíčkovým startováním, klimatizace, pylový filtr, CD tuner s MP3 a WMA + ovládání na volantu + 4 reproduktory + 4 výškové tweetery, informační displej (hodiny, vnější teplota, okamžitá spotřeba), volant obšitý kůží, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopné zadní sedačky dělené 60:40, stavitelné opěrky hlavy (5x), 12V zásuvka, střešní lyžiny, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, ochranné boční lišty, plastové lemy blatníků a nárazníků, přední mlhové světlomety, 8x airbag, ABS+EBD, posilovač brzdné síly, 5x tříbodové pásy, ISOFIX, imobilizér

Příplatková výbava: metalíza (+11 000 Kč)

Cena v základní výbavě (1,9 DDiS GLX 4x4): 549 900 Kč
Cena v testované výbavě: 560 900 Kč

AutoRevue.cz tímto děkuje společnosti Simcar, v.o.s. za laskavé zapůjčení vozu k testu včetně navigace, střešních nosníků a pojištění.

Další dík patří obyvatelům obcí Lillehammer, Bodo, Jotunheimen a Jokkmokk za svolení k natáčení videa na jejich pozemcích.

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec 8V 
Objem: 1 910 ccm
Největší výkon: 88 kW (118 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: nafta

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1
Mimo město: 5,7
Kombinovaná: 6,6
Emise CO2 (g/km): 174; Euro 4
Objem palivové nádrže: 50 l

Podvozek

Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson
Zavěšení zadních kol: torzní tyče
Rozměr pneumatik: 205/60 R16

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1325 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 140 mm
Šířka: 1 755 mm
Výška: 1 620 mm
Rozvor náprav: 2 500 mm
Světlost: 190 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 270 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 625 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Proč vybrat SX4, Kudy vedla cesta, Exteriér
  2. Interiér Suzuki SX4, První jízdní dojmy
  3. Je to čtyřkolka? Po nastartování, Brzdy, Spotřeba, Chování v krajních situacích
  4. Krátce k navigaci Clarion, Jaké tedy je?, Cena a výbava, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků