Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

39 komentářů

afsdsfasdfsdf
26. května • 14:26

Škoda Yeti měla bejt přímej konkurent tohoto, ne taková obluda kterou z toho udělali...

traveller
18. října • 9:44

navíc jsem si všimnul toho auta na prodej za 499 tisíc... na stránkách prodejce

Stanley
11. října • 13:14

chvenie spatneho zrkadla bolo aj na mojej SX4 ( ktoru som po 60t km predal pred mesiacom ). S palivovou nadrzou som nemal problem, skor ma trapili vibracie zo skrinky spolujazdca. V tomto su japonske verzie daleko lepsie, ak mozete, kupujte LEN JAPONSKE vozy!

miki
12. října • 11:37

Ještě jsem zapomněl napsat, že já se skřínkou spolujezdce žádné problémy nemám. Jenom mi vrzalo sedadlo řidiče a to bylo opraveno.

miki
12. října • 9:37

Dobrá rada. Až na to, že Japonci nedělají 4x4. Jako dvoukolka mě to auto nezajímá.

peter.001
4. října • 18:44

čtu vaše příspěvky pozorně a mohu vám doporučit 1,6,která nemá chybu.Letošní dov. do Chorvat v 5 dospělých lidí a rakví na střeše se celkem najezdilo cca 2200km,na dálnicích 130-150km/h,byla spotřeba 8,3l/100,vůbec jsem ji nešetřil!! Dnes mám najeto 22000km a pohoda. Těším se už na zimu až ji vyzkouším.

Broker
4. října • 14:48

Konečně pořádný test z reálného provozu, ne jako jiné ostatní v simulovaných podmínkách, taky jsem uvažoval o naftě, mám s ní v jiných vozech /Mazda, Peugeot/ dobré zkušenosti, ale nakonec jsem pro 4 kolku vzal benzín, příplatek skoro 80 tis. se mi zdál velký. Jízda v 5 osobách ale musela být i přes nadšení účastníků asi "zážitek". Mzylím že optimum jsou 4 pasažéři.Zatím jen dobré pocity, jezdí s tím i žena a rychle si zvykla. Já se těším na každou jízdu.Řešením v případě většího počtu zavazadel je rakev, taky jí vždy na letní i zimní dovolenku používám a to má M 323 výrazně větší kufr. Na lyže je stejně nezbytná.
Ale vím ze svých i cizích zkušeností, že čím větší kufr, tím víc věcí se bere ssebou.Víte někdo, jak nejlépe ochránit zadní diferák a spojku?Napište to , ať se můžou pro realizaci rozhodnout i ostatní.Když SX 4 tak jen 4WD!!!

miki
4. října • 18:14

Chránit ? Před čím?

Broker
5. října • 8:19

Myslel jsem spíše ochránit před případným stykem s podkladem při jízdě v terénu.Chytit kámen nebo něco podobně trvdého a pevného by asi znamenalo prasknutí skříně dif. nebo spojky. Ctělo by to nějakou kovovou klec nebo plotnu. Jde o to jak to nejlépe uchytit na pomocné rámy na podvozku bez nutnosti vrtání nových otvorů.

Costello
11. března • 18:54

na ochranu podvozkových častí, ktoré by mohli byť vystavené poškodeniu je možné v doplnkoch objednať originálne ochranné diely v predajniach Suzuki a pozrieť na suzukispare.hu

ka-spel
4. října • 14:38

[i]Stran exteriéru mám poslední poznámku k dálkově ovladatelnému víku palivové nádrže: jeho spodní okraj je zřejmě z důvodu občasného styku s agresivní naftou trochu vyleptán, což u vozu majícího najeto jen něco málo přes 20 000 km dost dobře nechápu.[/i]Podle fotky mě víčko nepřipadá poškozené. Spíš pod tím víčkem to nějaký mamlas obouchal pistolí při tankování.

ka-spel
4. října • 14:37

[i]Stran exteriéru mám poslední poznámku k dálkově ovladatelnému víku palivové nádrže: jeho spodní okraj je zřejmě z důvodu občasného styku s agresivní naftou trochu vyleptán, což u vozu majícího najeto jen něco málo přes 20 000 km dost dobře nechápu.[/i]Podle fotky mě víčko nepřipadá poškozené. Spíš pod tím víčkem to nějaký mamlas obouhal pistolí při tankování.

Martin
3. října • 20:34

S chuti jsem si tento test precetl. Utvrdil me v tom ze jsem udelal dobre ze jsem si objednal 1,6 ve ctyrkolce. Takove vzdalenosti jezdit asi nebudu a tech 120 kilo je na tom aute opravdu znat. I ten hluk je v benzinove verzi minimalni. Bydlim kousek od Olomoce a prekvapilo me ze si ctyrkolku v benzinu nebo dieselu muzu porovnat jen u prodejce ve Frystaku. No ani ty dodaci lhuty uz nejsou tak desive jak byly - objednal jsem koncem zari a koncem listopadu ji uz budu mit v garazi. Kamarad uz ji koupil manzelce a uz se doma hadaji kdo s tim bude jezdit tak jsem zvedavy jestli je opravdu tak skvela jak mi to vychvaluje. Muzu se zeptat pana Gersla jake spracovatelske nedokonalosti objevil? Ja se to snazil peclive prohlednout ale nic si nevybavuju ze by mi na tom vadilo. Dekuji

miki
4. října • 11:00

Ujišťuji tě, že jsi zvolil dobře.

Zdenek Dostal
3. října • 17:28

Muzu se zeptat, jak velci lide tuto cestu absolvovali? Mam 190cm, sedeli jsme v tom vzadu dva a skoro jsme se nevesli. A pozice na sedacce tak na 100km, vic bych s takhle skroucenejma nohama neujel.

Marcelino
3. října • 22:17

treba vyskusat ;-) ja mam 190cm a jazdim vo Swifte uplne vpohode a nemam sedacku "nadoraz" - sadnem si sam za seba bez toho aby som tlacil kolenami do chrbta vodica (toto je napr. v OI ci Fabii nemozne).
Ale zas ja sa snazim sediet v "optimalnej polohe", ktora je bezpecna a neunavujuca aj pri dlhsej trase zaroven B-] - t.j. s "vhodne pokrcenymi rukami ja nohami", ale ak niekto jazdi tak, ze potrebuje "lezat" s vystretymi rukami a este aj nohy by chcel mat vystrete, tak potom mu bude maly aj "SuperB" ;-)

däll
3. října • 17:33

taky mě trochu zarazilo, že uvádí při 180 cm sedačku řidiče až vzadu, mám 190 cm a po SX4 jsem pokukoval, ale tohle mě docela odrazuje, např. u Grande Punta sedačku až uplně na doraz mít nemusím...

jakub.gersl
3. října • 22:45

Ja sedim rad ve vsech autech az na doraz sedacky, vyjimkou jsou az auta s rozvorem kolem 1700 mm... Vysky posadky nejsou tajnosti - 2x 183 cm, 1x 162 cm, 1x 157 cm, 1x 172 cm

ACE
4. října • 13:19

Ten rozvor 1700 je vskutku výjmečný. Jak se v takovém autě sedí těm vzadu?

däll
4. října • 15:32

Smart má 1812mm a zadní sedačky ani nemá, těch 1700 bude Velorex, ne? :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jakub.gersl
5. října • 18:44

Jasne, omlouvam se :) melo tam byt 2700 mm samozrejme.

däll
4. října • 8:10

tak to musíte mít ruce jak opice :-)

slimak
3. října • 13:36

Moc pěkný test. Možná by mohlo být více informací o teréních schopnostech.
Jen spotřeba 7,88 se mi na takovou cestu a na diesel zdá dost vysoká.
Podobnou cestu za polární kruh jsem ve čtyřech, s plným kufrem až po strop a částí nakladu i na pátém sedadle, absolvoval na konci července se Subaru Legacy 2,0 (101kW). Papírová spotřeba 10,6 / 6,1 / 7,7.
Ujeli jsme 7800 km podobným tempem. Německo o něco pomaleji, asi 130 - 140. Skandinávii na jejich rychlostních limitech. Projeli jsme do center několika měst včetně Stockholmu a Osla. Mírný terén se řazenou redukcí jsme také okusili a v Norsku jsem se neubránil pokušení dát si pár desítek km horských serpentin "brzda-plyn".
Celková spotřeba dosáhla 6,8 l naturalu. Myslím, že i s vyšší rychlostí přes Německo bych se přes 8,0 nemohl dostat, s rakví možna ano. Na druhou stranu je to pernamentní 4x4...
U SX4 1,9 D jsem očekával spotřebu tak kolem 6,5 maximálně.

Marcelino
3. října • 22:11

No tiez sa mi zda, ze za takych brutalnych odmienok maju slusnu spotrebu - skuste troska pocitat ak idete 130km/h so spotrebou 7l, tak pri rychlosti o 25-30% vyssie 160-170km/h by mala byt aj spotreba ninimalne o tych 30% vyssia t.j. uz vyse 9l !!! na 100km
Podla toho, co uvadzate a co je pisane v teste, tak vy ste jazdili predpisovo, ale oni min. o tych 20% prekracovali povolene rychlosti a v Nemecku, kde vy ste sli pohodovych 130-140 tak oni trapili plne nalozene auto s "truhlou" na streche 160-170km/h a hlavne mali aj "truhlu" na streche, ktora prave pri dialnicnych rychlostiach cca nad 120km/h naozaj razantne zvysuje spotrebu...

ACE
3. října • 14:54

No však ono těch 6.5 bude, jen jezdit trochu hlavou. Já s plně naloženým Swiftem měl dlouhý trasy 4.9-5.2 v rámci rychl. limitů mimo dálnice mírně nad, ale v testech co sem čet, každej jezdil za 6-7litru.

miki
3. října • 14:54

Auto narvaný po střechu, klima, rakev a určitě se s tim vůbec nemazlili. Já to vidim jako velice slušnou spotřebu.

Dano
3. října • 13:00

Dobre auto dobry test :)

Mirko
3. října • 12:17

Má to také vyhřívané sedačky (regulovatelné)? To je jedna z mnoha vlastností, bez které bych auto nekoupil

bomo
3. října • 12:45

Má vyhrievané sedačky, ale neregulovateľné (teda len on/off).

HONZA
3. října • 11:41

120km/h na dalnici nikde ve Svedsku neni. Jinak fajn test.

Raff
26. března • 21:12

Ale je, konkretne na nekolika usecich E6 mezi Halmstadem a Uddevallou :-)

jakub.gersl
3. října • 22:40

Ono to nebylo na dalnici, ale na siroke silnici I. tridy nekde mezi Kirunou a Jokkmokkem. Na 100% to samozrejme nemuzu tvrdit, ale v pameti mi utkvela prave 120cka tim, ze na dalnici je 110 max (zkuste si vyhledat v googlu obrazky podle klic. slov "sweden 120 km", treti zleva dole je ona znacka :)

miki
3. října • 10:17

Pěkně napsané. Mám to samé v benzínu. Při tom obsazení , s tou rakví a při těch rychlostech bych se asi těžko dostal pod 9 litrů. Schází mi tam, kolik jste najeli, jestli jste měli nějaké závady atd. Nebo jsem to přehlédl?

vasa
3. října • 9:19

Koukam a koukam a nestacim se divit. Asi ziju ve spatnem Svedsku, preci limity tu jsou 110 dalnice, 70 mimo obec (vetsinou opravene znacenim na 90) a v obcich 50. 120 je dobry vtip...

5ik
12. října • 13:34

Samozrejme, ze muzes ve Svedsku na E6 jet 120km/h !!! jel jsem to za posl.rok asi 8x

Hinajs
3. října • 10:05

Tak to fakt zijes ve spatnem Svedsku, to popisovane v testu je lepsi ;-)

goran
12. října • 9:10

skvela recenzia, ale skor tym, kde vsade sa slo ako tym autom (talianskeho sa bojim uz aj dizajnu, nie to este si dat ich motor do auta). zaujimalo by ma, ake boli celkove naklady na tento trip (ubytovanie, kamp, food, dialicne, kompa, ...)? by som chcel take nieco spravit s priatelkou na focuse combi tdci. skusal som to pozerat aj podla viamichelin.com ale tam to nie je stale az take realne :)

jakub.gersl
12. října • 19:00

Naklady na cestu v peti lidech 120.000 CZK (tj. 25.000 na osobu).
Okolnosti:
- vzdy min. 1 jidlo denne v restauraci
- dalsi potraviny kupovane v supermarketech/obchodech
- vstupy, popl. za trajekty atd.
- drobne darkove predmety
- ubytovani 50% hostely, 15% hotely, zbytek stan v prirode

duuri
3. října • 9:55

ved nenapisal ze vsade:) dobry test dakujem

Doporučujeme

Články odjinud