Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Všude samé turbo, kompresor, automatická převodovka, stabilizační systémy a vysoké ceny. Suzuki Swift Sport nemá nic, a přesto si s ním užijete tolik zábavy, že z toho budete ještě večer v posteli nevěřícně kroutit hlavou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasický Swift
  2. V interiéru ještě klasičtější, Málo výkonu
  3. Překvapení číslo dva, Především lehce
  4. Deset z deseti, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Drtivá většina aut určených pro zábavu za volantem už není taková, jaká byla dříve. Atmosféricky plněné motory odcházejí jeden za druhým do důchodu, auta nám rostou jako dobře živený Američan a v neposlední řadě by si člověk také mohl začít myslet, že na zajímavé sportovní svezení potřebuje minimálně jednu hypotéku. Naštěstí existují výjimky, které možná potvrzují pravidlo, ale stále dávají jistou naději, že se situace zase obrátí k lepšímu. Jednou takovou je Suzuki Swift Sport.

Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Malý japonský hot-hatch si vysloužil hodnocení typu „velmi zábavný“ už v předchozí generaci. Někteří jej dokonce neváhali označit za motokáru. Bylo proto docela napínavé sledovat, co se stane s příchodem nové generace. Suzuki ovšem udělalo to nejlepší, co udělat mohlo. Swift trochu zvětšilo, ale ne o moc. Oblíbený design příliš nezměnilo a v případě vrcholné verze Sport se podařilo udržet pod kapotou skvělý atmosférický motor, stejně jako se podařilo udržet hmotnost na velmi příznivé hodnotě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na pohled možná není tak agresivní, přesto se za ním spousta kolemjdoucích otočí.

Ano, hmotnost. To je přesně ta nejzásadnější záležitost, kolem které se vlastně točí veškerý úspěch modelu Swift Sport. Oproti předchozí generaci přibral pouze patnáct kilogramů, takže se pořád bezpečně vejde do 1,1 tuny, což je velmi příjemné. Řidič z tohoto faktu těží prakticky neustále. Při běžné jízdě si budete pochvalovat spotřebu, při nahánění sekund na vaší oblíbené okresce oceníte lehkost, s jakou poslední vydání tohoto japonského „divocha“ zvládá i sebeostřejší průjezdy zatáčkami.

Klasický Swift

Současná generace Suzuki Swift je na první pohled skoro stejná a mnozí by ji snad i označili za facelift než novou generaci. Už asi víte, že přesně tohle byl záměr, protože automobilka obdržela na design předchozí verze tolik příznivých ohlasů, že prostě nebylo možné jej nějak radikálně měnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pěkná kola, decentní spoiler vzadu, dvě koncovky výfuku... Sport na všechny strany nekřičí, co je zač. DS3 Racing mu výsledný design může leda tak závidět.

A stejně tak tomu je i u verze Sport. Možná si vzpomenete na představení konceptu, který vypadal poměrně agresivně, a když poté spatřilo světlo autosalonu sériové provedení, místo obdivného „Wooow“ se začaly ozývat hlasy, že se u Suzuki nakonec drželi moc při zdi a že by Sport mohl vypadat agresivněji.

Částečně to je pravda. Oproti běžnému Swiftu má Sport pěkná kola obutá mimochodem do menších pneumatik, než tomu bylo u předchozí generace, jiný nárazník, vzadu decentní spoiler a difuzor s dvojicí koncovek výfuku. Není to moc, ale důvody ke zklamání nejsou. Zaprvé i těchto pár detailů postačilo na efektní design, za druhé design není tím, co by vás u Sportu mělo nejvíce zajímat. A konečně za třetí, Sport se mi jednoduše na pohled moc líbí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasický Swift
  2. V interiéru ještě klasičtější, Málo výkonu
  3. Překvapení číslo dva, Především lehce
  4. Deset z deseti, Technické údaje
  5. Fotogalerie

bazar

Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 66 366 km
Cena: 254 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 32 105 km
Cena: 133 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 118 317 km
Cena: 196 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2005
Stav: 97 152 km
Cena: 70 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2001
Stav: 121 224 km
Cena: 22 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 89 905 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků