Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Všude samé turbo, kompresor, automatická převodovka, stabilizační systémy a vysoké ceny. Suzuki Swift Sport nemá nic, a přesto si s ním užijete tolik zábavy, že z toho budete ještě večer v posteli nevěřícně kroutit hlavou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasický Swift
  2. V interiéru ještě klasičtější, Málo výkonu
  3. Překvapení číslo dva, Především lehce
  4. Deset z deseti, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Drtivá většina aut určených pro zábavu za volantem už není taková, jaká byla dříve. Atmosféricky plněné motory odcházejí jeden za druhým do důchodu, auta nám rostou jako dobře živený Američan a v neposlední řadě by si člověk také mohl začít myslet, že na zajímavé sportovní svezení potřebuje minimálně jednu hypotéku. Naštěstí existují výjimky, které možná potvrzují pravidlo, ale stále dávají jistou naději, že se situace zase obrátí k lepšímu. Jednou takovou je Suzuki Swift Sport.

Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Připravujeme: Test Suzuki Swift Sport

Malý japonský hot-hatch si vysloužil hodnocení typu „velmi zábavný“ už v předchozí generaci. Někteří jej dokonce neváhali označit za motokáru. Bylo proto docela napínavé sledovat, co se stane s příchodem nové generace. Suzuki ovšem udělalo to nejlepší, co udělat mohlo. Swift trochu zvětšilo, ale ne o moc. Oblíbený design příliš nezměnilo a v případě vrcholné verze Sport se podařilo udržet pod kapotou skvělý atmosférický motor, stejně jako se podařilo udržet hmotnost na velmi příznivé hodnotě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na pohled možná není tak agresivní, přesto se za ním spousta kolemjdoucích otočí.

Ano, hmotnost. To je přesně ta nejzásadnější záležitost, kolem které se vlastně točí veškerý úspěch modelu Swift Sport. Oproti předchozí generaci přibral pouze patnáct kilogramů, takže se pořád bezpečně vejde do 1,1 tuny, což je velmi příjemné. Řidič z tohoto faktu těží prakticky neustále. Při běžné jízdě si budete pochvalovat spotřebu, při nahánění sekund na vaší oblíbené okresce oceníte lehkost, s jakou poslední vydání tohoto japonského „divocha“ zvládá i sebeostřejší průjezdy zatáčkami.

Klasický Swift

Současná generace Suzuki Swift je na první pohled skoro stejná a mnozí by ji snad i označili za facelift než novou generaci. Už asi víte, že přesně tohle byl záměr, protože automobilka obdržela na design předchozí verze tolik příznivých ohlasů, že prostě nebylo možné jej nějak radikálně měnit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pěkná kola, decentní spoiler vzadu, dvě koncovky výfuku... Sport na všechny strany nekřičí, co je zač. DS3 Racing mu výsledný design může leda tak závidět.

A stejně tak tomu je i u verze Sport. Možná si vzpomenete na představení konceptu, který vypadal poměrně agresivně, a když poté spatřilo světlo autosalonu sériové provedení, místo obdivného „Wooow“ se začaly ozývat hlasy, že se u Suzuki nakonec drželi moc při zdi a že by Sport mohl vypadat agresivněji.

Částečně to je pravda. Oproti běžnému Swiftu má Sport pěkná kola obutá mimochodem do menších pneumatik, než tomu bylo u předchozí generace, jiný nárazník, vzadu decentní spoiler a difuzor s dvojicí koncovek výfuku. Není to moc, ale důvody ke zklamání nejsou. Zaprvé i těchto pár detailů postačilo na efektní design, za druhé design není tím, co by vás u Sportu mělo nejvíce zajímat. A konečně za třetí, Sport se mi jednoduše na pohled moc líbí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasický Swift
  2. V interiéru ještě klasičtější, Málo výkonu
  3. Překvapení číslo dva, Především lehce
  4. Deset z deseti, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků