Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Jan  |  04. 10. 2017 12:11  |  [193.165.112.xxx]

Elektromotor se vyplatí? No, posuďte sami: Výdrž baterie cca 5-7 let, cena za novou baterii a její instalaci 30 000 Kč (zdroj oficiální dealer), ušetřené palivo 1 litr na sto. Kolik že kilometrů musíte najet, aby se vložená investice zaplatila? 100 000 km a více a to do pěti let. Hm, tak to se fakt vyplatí! Swifta jsem chtěl, bohužel ve verzi 4x4 Elegance je povinný systém SHVS. Swift tedy díky tomu padl, ať žije Ignis 4x4 Elegance bez tohoto systému. Sytém možná dobrý, myšlenka dobrá, jen ty ceny za potřebné komponenty nekorespondují s reálnou návratností. Až bude baterka stát do 5 000 Kč, pak o tom lze uvažovat.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  04. 10. 2017 15:48  |  [194.228.174.xxx]

Při takový kalkulaci se nevyplatí. Nezahrnul jste do zisku komfort takovýho pohonu. To by se nevyplatilo kdejaký auto, který není v základu se zastaralým pohonem. Napište prostě, že ho nechcete, protože se Vám ten pohon nelíbí a ještě za něj platit navíc, už vůbec. Co jsem zatím četl recenze, tak ale funguje úžasně. Baterie nepochybně vydrží déle než uvádíte, a i kdyby ne, za ty roky bude za zlomek ceny od druhovýrobců.
Než koupíte Ignise, dobře si tu hajtru prohlédněte. Swiftu se nepřibližuje ani po nárazník. Je to lehký, vysoký, úzká kola, na silnici bude outsider, jako stará panda.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  05. 10. 2017 08:20  |  [193.165.112.xxx]

Ignis je lehký, vysoký, má úzký kola.
Lehký oproti Swiftu je o 90kg (verze 4x4 Elegance) Zato je však díky tomu Ignis svižnější. Má ale vyšší spotřebu o 0,5 litrů. S čímž ale mohu polemizovat, poněvadž já při zkoušce Swiftu s SHVS měl stejnou spotřebu jako s Ignisem bez SHVS. Tady se projeví ta lehkost Ignise...

Vysoký Ignis je, to máte pravdu. Nějaká nevýhoda? Naopak, vyšší chodník při parkování no problem, polní cesta či hluboký sníh no problem. Do rychlosti 100 km/h výška vozu téměř nerozhoduje.

Úzký kola. Hm, no co, když napadne bílá peřina, alespoň se do ní více zaříznu. Teď vážně, při zkoušce Ignise a Swiftu jsem žádný rozdíl v komfortu jízdy a ovládání nezaznamenal. Tedy bavíme se o legálních rychlostech. Když chci řezat zatáčky, koupím Swift Sport...

Co z toho pro mě plyne? Někdo negativa může považovat za normálnost či dokonce pozitiva...

Ale přiznám, nebýt systému SHVS, tak bych chtěl raději Swifta. Ještě poznámka, myslíte si, že v recenzích se bude někdo zabývat otázkou, jak moc se vyplatí SHVS? Já si to nemyslím. Ano, napíšou, zda a jak při testu funguje, ale to, kolik stojí údržba po letech, to nikdo nenapíše. Stejně tak, jako při testu dieslu už nikdo nenapíše cenu za filtr pených částic, jak dlouho vydrží a jak s dieslem jezdit tak, aby fungoval co nejdéle bez poruch vzniklých špatným stylem jízdy (nedochlazování turba, krátké jízdy po městě atp.).

Já auto chci víc jak na 5 let, odhadem na 10 až 15 let. Pokud tedy sečtu pozitiva a negativa tohoto systému, tak mě to pozitivum někam odběhlo. Nevím, možná se pletu, ale už jenom to, že je to pro Suzuki nový systém, který není léty prověřen, tak bych se toho bál. Kdo vyrábí ty baterie? Japonci? Čína? Jaká je kvalita výroby, technologie? Druhovýroba? OK, bude stejně kvalitní? Bude stát místo 30 000Kč kolik? 20 či 10tis.? A vydrží stejně nebo jen půlku, třetinu oproti drahému originálu? Umí na to někdo odpovědět tak, abych mohl s jistotou říci ano, s druhovýrobou se ten systém opravdu vyplatí?

Prima den.

H.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  05. 10. 2017 18:53  |  [194.228.174.xxx]

Mě se IGNIS hodně líbí, jen si nemyslím, že je to auto pro rychlosti nad silniční limit. Sám jsem měl Wagon R+ a vím jak vratký a nestabilní byl i jen ve větru. To měl přitom 60%ní gumy.
Proč si teda nekoupíte Swifta bez hybridního motoru, když se tý techniky obáváte?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  06. 10. 2017 07:34  |  [193.165.112.xxx]

Zdravím, nelze koupit verzi Swift 4x4 ve výbavě Elegance bez systému SHVS... Jedině výbavu Premium, ale tam chybí mnoho věcí, které fakt chci, minimálně LED světla, která fakt pěkně v noci svítí, oproti halogenům. Ve verzi Elegance lze koupit jen 1,2 s CVT nebo 1,0 s 6AT. Manuál a 4x4 vždy s SHVS... Mají to blbě nastavený.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  06. 10. 2017 09:36  |  [89.233.181.xxx]

Já bych do toho šel. Budete mít přece dlouhou záruku, možná jde za příplatek i prodloužit, ale hlavně - Suzuki je dobrá značka, prověřená a solidní a pro skutečnou službu. Nikdy nedělá rizikový inovace, jen věci, kterými si je jistá že ji v budoucnu nepoškodí. To není žádnej Ital, nebo Francouz. O VW taktně pomlčme...
Měl jsem dvě auta, Swifta z Maďarska (Váš by byl originál) a Wagon R+. Ten jezdí už přes15 let, dnes u mé někdejší kolegyně z práce. Pokud vím, tak za ty roky zpuchřely akorát VN kabely ke svíčkám a měnily se destičky, svíčky, gumičky atp. U maďara mi po třech letech prorezl výfuk. To jediný není běžný, jinak byl bez problémů.
Kupovat auto s vírou, že mi musí vydržet ve výborným stavu desetiletí, je spíš známkou odhodlání, než střízlivé úvahy . Ale budiž, to si kupte radši Toyotu...ideálně ten valník Islámskýho státu, ten vydrží!

Odpovědět  |   | 
Jan  |  06. 10. 2017 12:26  |  [193.165.112.xxx]

Wagon R+ mám také, r.v. 2004 4x4. Jojo dobrý autíčko. Právě za něho chci další 4x4. Tudíž velikostně a tak trochu i podobou je tady Ignis. Swift už vypadá dospěleji. Ale je i lépe vybavený. Jak říkám, už jsem ho šel objednat i s tím mikrohybridním systémem, ale popravdě dealer, co mi ho půjčoval na den, tak místo aby zamlčoval negativa aby ho prodal, tak naopak ty negativa toho systému řekl "na plnou hubu". Možná tomu prd rozuměl. Nic méně když mě sdělil cenu origo baterie - 29 300 Kč a pak jsem i četl origo návod k obsluze vozu s tímto systémem, tak jsem se tak trocha zalek... Nakonec tedy bude Ignis Elegance AllGrip.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  06. 10. 2017 13:23  |  [194.228.174.xxx]

Tak to gratuluju k rozhodnutí Orig. díly jsou drahý neskutečně, to si člověk dovolí leda přes pojišťovnu. Když budete chtít od dealera orig.stěrače, nebo žárovky, taky to bude stát jako zájezd do Tokia. Ta baterie bude určitě v pohodě, pokud nebudete dělat jízdy jen jednou za čtrnáct dní ke schránce a zpátky.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 10. 2017 21:48  |  [77.71.138.xxx]

"Výdrž baterie cca 5-7 let"

Chlapce zlaty, a kde si na tento udaj prisiel? Ze v tvojom mobile baterka vydrzi 5-7 rokov neznamena, ze to tak bude aj pri baterii v hybride.

Po svete jazdia tisicky Priusov, ktore maju 10-15 i viac rokov a ich baterie stale funguju.

a) tie baterie sa vyrabaju na uplne inu zataz i zivotnost
b) NIKDY nie su nabijane na 100%
c) NIKDY nie su nabijane vsetky clanky

Ked problematike nerozumies a cerpas akurat zo studnice vlastnej hluposti, tak radsej prispievaj basnickami do Hrame jubilantom.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  05. 10. 2017 07:41  |  [193.165.112.xxx]

OK, nevím jakým právem píšete něco o mé hlouposti atp. Urážet umí jen hloupí člověk a upřímně to mě tak trochu uklidňuje, protože hloupého člověka mohu jen politovat, tudíž lituji Vás.
K věci: Měl jsem na 24 hodin půjčený jak Swift tak Ignis. Swift s SHVS. Kde beru to, že baterie vydrží jen 5-7 let? Budete se divit, ale z mé hlavy to není. Je to z hlavy několika dealerů. Mimo to, když jsem přebíral Swifta s SHVS, tak mi dealer sdělil, že je bezpodmínečně nutné mít na konci jízdy nabitou baterii nejméně na dvě čárky! Jinak prý dochází k snižování výdrže baterie. O tom, že v rámci mých cest je dost těžké končit jízdu tak, abych tuhle podmínku splnil tady nebudu hovořit. Ale nebojte, právě proto jem si ověřoval, jak je to s tou výdrží baterie a její oficiální cenou. Bylo mi řečeno, že pokud nebudu dodržovat zásadu - po jízdě mít nabito min 2-3 čárky, pak baterie trpí. V tom případě prý nemusí vydržet ani 5 let! Když ale prý budu dodržovat stanované zásady, pak by prý měla vydržet cca 7-8 let. Slovo "prý měla" ale nezní moc optimisticky.

Mimo to, když jste tak chytří a víte že jsem hloupej, četli jste oficiální návod k Swiftu a SHVS systému? Já kupodivu ano! A víte Vy chytráci třeba to, že v návodu je napsáno upozornění, že minimálně jednou za měsíc je potřeba najet tolik kilometrů, aby došlo k plnému nabití baterie? Jinak... ale to už víte že?

Tak jo, urážejte, myslete si co chcete, dělejte chytrý "chytráci". Možná tomu nerozumím, možná tady píšu plky, ale mnohem horší je to, co tady předvádíte Vy rozumbradové obecný co ví, že nevím, neznám...

Přeji krásný den!

H.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 10. 2017 02:27

Lol, ty bereš moudra o bateriích od dýlerů??? Těm bude ještě dlouho trvat než jim budeš moct důvěřovat přes baterky.
Měl si ho půjčenýho na 24 hod a hned věříš tomu že baterka vydrží jen 7-8 let???
Co kdybys sis to radši ověřil u aut, který jsou opravdu starý těch 7-8 let, nebo i dýl?

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  06. 10. 2017 09:18  |  [89.233.181.xxx]

Stejnej názor, jen jsem radši mlčel. Dealer je nadávka, je to prodavač kterej lže a obratně manipuluje zájemcem o zboží a to VŽDY ve vlastním zájmu. Nikoli zákazníkova. Zaměstnanec autosalonu pak myslí úplně stejně, jen přímo na sebe. Aby neměl starost navíc, aby nevypadal jako blbec, když už tuší, že blbec je, aby ten křen už konečně vypadnul, protože si chce jít zavolat, nebo zakouřit... Je to šokující zažít, když přijdete nakupovat auto a nemáte na sobě dost nový značkový oblečení, ale je to tak.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 10. 2017 19:47

V americe jsou dýleři považovaný za ještě větší šmejdy než u nás prodavači hrnců a vexláci.
Takhle se postarali o mladýho kluka uvedenýho v žebříčku under 30 časopisu Forbes u Porsche...
https://www.facebook.com/Codyaims/posts/1519888364... ...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  20. 10. 2017 12:17  |  [83.208.244.xxx]

Řešíte kraviny. Pokud takhle nad vším uvažujete, tak si nikdy nic nekoupíte. Napadlo Vás, že je to dobrý nápad, tak to podpořím.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 10. 2017 15:11  |  [198.28.69.xxx]

a pritom by stacilo aby ten motor mal o 200-300 kubikov viac, cim by sa priebeh vykonu a krutiaceho momentu dal rozotriet po celom spektre otacok ako banovecka natierka. Spotreba ta ista, zlozitost minimalna, vykon lepsi a auto ekologickejsie.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 10. 2017 16:07  |  [37.48.40.xxx]

A proc by mel byt nižší posed pohodlnější?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 10. 2017 21:42  |  [77.71.138.xxx]

"Velký výběr motorizací, pohonů a převodovek"

Bol to test konkretneho modelu a motorizacie alebo modelovej rady?

Pretoze citovany plusovy bod v teste konkretneho auta nema co hladat.

Rovnako ako bod "spravanie na zlych cestach". Ukazte mi jedine auto, ktore sa na zlych cestach sprava dobre.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A