Extra snadný nástup a výstup
Snadné vypnutí asistentů
Příznivá cena, záruka 5 let
Možnost pohonu 4x4
Méně místa pro vyšší řidiče
Pomalá automatická převodovka
Zastaralý infotainment
7 /10
Suzuki S-Cross získalo stále se rozšiřující seznam autonomních bezpečnostních asistentů, navíc obě motorizace mají hybridní systém pro snížení emisí. Také konkurence pokročila. Mild-hybridní S-Cross konkuruje Fordu Puma, Kie Stonic a Škodě Kamiq, zatímco full-hybrid, který dokáže ujet krátké vzdálenosti pouze na elektrický pohon, soupeří s Nissanem Juke a Toyotou Yaris Cross. Právě full-hybrid jsme teď vyzkoušeli.
Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid kombinuje atmosférický čtyřválcový motor K15C s objemem 1,5 litru a elektrický motor integrovaný do hybridního systému. Spalovací motor disponuje výkonem 75 kW při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 138 Nm při 4400 otáčkách. A má nepřímé vstřikování, takže zakarbonované ventily tu nehrozí.
Elektromotor má 24,6 kW a 60 Nm, nicméně systémový výkon soustavy je 84 kW, což naznačuje, že elektrická část primárně slouží k podpoře spalovacího motoru a nikoli k výraznému zlepšení dynamiky. Hybridní systém využívá lithium-iontovou baterii o kapacitě 0,384 kWh, která je umístěna v zadní části vozidla pod podlahou kufru.
Přenos výkonu na přední nebo všechna čtyři kola zajišťuje šestistupňová robotizovaná převodovka AGS (Automated Gear Shift). Jde o mechanickou převodovku s elektronicky řízeným ovládáním spojky a řazením, což znamená, že během přeřazování dochází ke krátkému přerušení přenosu výkonu. V praxi se to projevuje znatelnými prodlevami mezi jednotlivými převodovými stupni.
Ve městě a při klidné jízdě je řazení relativně hladké, zejména při plynulém přidávání plynu. Při prudké akceleraci nebo jízdě do kopce se karoserie při přeřazování kýve. V manuálním režimu řazení je to o něco lepší a jsou tu i páčky, ale většinu času to chce člověk prostě nechat na převodovce. Pomalé převodovce naštěstí sekunduje elektromotor.
Jízdní dojmy a dynamika
Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 12,7 sekundy u verze s pohonem předních kol a 13,5 sekundy u varianty s pohonem všech kol AllGrip. V praxi působí vůz spíše ospale, zejména při potřebě rychlého předjíždění na okreskách. Při akceleraci z nižších rychlostí se hybridní systém snaží pomoci elektromotorem, což je patrné jako krátký závan dodatečného výkonu, ale po jeho odeznění spalovací motor musí zvládnout zbytek a dynamika se stává nevýraznou. Výkonu na dálnici rychle ubývá a při předjíždění je nutné počítat s delší odezvou převodovky a menší rezervou výkonu.
Klidným řidičům ale bude hybridní Suzuki S-Cross vyhovovat. Při běžné jízdě se hybridní systém chová nenápadně a přechody mezi elektrickým a spalovacím režimem jsou plynulé. Krátké úseky lze absolvovat čistě na elektřinu, ale pouze při velmi lehkém sešlápnutí plynu a nízkých rychlostech (typicky do 50 km/h), přičemž dojezd v čistě elektrickém režimu je v praxi jen pár stovek metrů. Rekuperace funguje při ubrání plynu a brzdění. Intenzitu sice nelze manuálně nastavit, ale funguje to poměrně přirozeně.
Podvozek je naladěný spíše na komfortní jízdu, což znamená, že dobře filtruje menší nerovnosti a přejíždění zpomalovacích prahů není problém. Na druhou stranu při rychlejší jízdě na okreskách je znát poměrně měkké naladění a větší náklony karoserie v zatáčkách. Zatáčení je předvídatelné, ale kvůli měkkému odpružení a vyšší světlé výšce (175 mm) se v prudších zatáčkách naklání více než například Ford Puma nebo Mazda CX-30. Řízení je poměrně lehké a přesné v nízkých rychlostech, ale na dálnici a při dynamické jízdě chybí výraznější zpětná vazba od kol. Celkově jsou ale jízdní vlastnosti vyvážené, jak jsme u Suzuki zvyklí.
Brzdový systém využívá vpředu ventilované kotouče a vzadu plné kotouče. Účinek je dostatečný, ale kvůli kombinaci rekuperačního a mechanického brzdění je nástup brzdového pedálu trochu gumový a ne zcela lineární. Při ostřejším brzdění je znát hmotnost hybridního systému a delší brzdná dráha než u lehčích, čistě benzinových vozů.
Pokračování 2 / 3
Spotřeba a komfort
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,2 až 5,8 l/100 km podle normy WLTP, v praxi se však hodnoty liší v závislosti na stylu jízdy. Ve městě lze při klidné jízdě dosáhnout 5,5 l/100 km díky častější asistenci elektromotoru, ale na dálnici spotřeba stoupá k 6,5 l/100 km kvůli vyšším otáčkám spalovacího motoru při rychlostech nad 120 km/h.
Dlouhodobá spotřeba v testu se pohybovala mezi 5,8 a 6,2 l/100 km. Hybridní systém sice pomáhá snížit spotřebu v nízkých rychlostech, ale při dynamické jízdě se jeho přínos stírá a vůz se chová spíše jako běžný atmosférický benzínový motor.
V kabině dominují tvrdé plasty, které sice působí odolně, ale z hlediska pocitu kvality nestačí konkurentům jako Volkswagen T-Roc nebo Hyundai Tucson. Přístrojová deska je jednoduchá, přehledná a ergonomicky zvládnutá. Infotainment s 9palcovým dotykovým displejem nabízí podporu Apple CarPlay a Android Auto, ale reakce na dotyk jsou občas pomalejší a rozhraní působí zastarale. Velkým pozitivem je volant čistě kulatého tvaru, toho se dnes drží snad už jen Suzuki a Porsche.
Přední sedadla jsou pohodlná, s dostatečnou oporou pro delší cesty, jen v ostřejších zatáčkách nepodrží. Řidič má dobrý výhled díky vyššímu posazu a relativně tenkým A-sloupkům. Řidiči vyšší než 190 centimetrů ale nemají příliš místa na nohy, i po posunutí sedačky úplně dozadu zůstanou kolena v úhlu 90 stupňů, což pro sportovní nebo delší jízdu není vůbec příjemné.
Zadní sedadla už poskytují pro nohy slušný prostor, ale u verze s panoramatickou střechou je omezená výška nad hlavou. Zavazadlový prostor u hybridní verze má objem jen 293 litrů kvůli umístění baterie, což je výrazně méně než u mild-hybridní verze (430 litrů).
Suzuki S-Cross je vybaven širokou škálou bezpečnostních systémů včetně adaptivního tempomatu, systému nouzového brzdění, asistenta pro udržování v pruhu a monitoringu mrtvého úhlu. Systémy fungují spolehlivě, ale zásahy asistenta pro udržování v pruhu jsou někdy příliš agresivní a je nutné jej často korigovat.
Hlasitost asistentů jde snížit tak, že jsou sotva slyšet, neotravuje vás tak pípání při drobném překročení rychlosti a podobně. Výstraha před možnou kolizí však ztišit nejde a při ostřejším dobrzďovaní se občas ozve tak hlasitě, že posádku, která to nečeká, to uvede až do šoku.
Pokračování 3 / 3
Závěr
Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid je úsporné SUV s pohodlným podvozkem, slušnou výbavou a spolehlivou technikou, ale trpí nevýraznou dynamikou, pomalejší převodovkou AGS a omezeným zavazadlovým prostorem. Hybridní systém pomáhá hlavně ve městě, ale při dálniční jízdě je jeho přínos minimální.
Oproti konkurentům toto Suzuki S-Cross nenabízí sportovní zážitky z jízdy, ale láká robustností a pětiletou zárukou. Velkým tahákem značky Suzuki je tradičně také propracovaný pohon všech kol, za který bychom určitě doporučili připlatit, je velmi vyhledávaný na trhu ojetin a auto je s ním vyváženější.
Suzuki S-Cross: Souhrn cen |
Základní cena vozidla |
569.900 Kč (1.4 BoosterJet Comfort) |
Cena s testovaným motorem a výbavou |
616.900 Kč (1.5 DualJet Premium) |
Cena testovaného vozidla |
629.900 Kč (1.5 DualJet Premium) |
Technické údaje: Suzuki S-Cross
Rok • stupeň výbavy
2025 • Premium
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 462 cm3
Vrtání • zdvih
74,0 mm • 85,0 mm
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
138 Nm až 4 400 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
12,7 s
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
293 l • 1 111 l
Objem palivové nádrže
47 l
Hmotnost: provozní • celková
1 290 kg • 1 740 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,1 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 535 mm • 1 505 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 305 × 1 785 × 1 585 mm
Základní výbava: Přední a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy s předpínači vpředu, tříbodové pásy vzadu, ISOFIX a TopTether pro dětské sedačky, dětské pojistky zámků dveří, boční výztuhy ve dveřích, ABS + EBD, stabilizační systém ESP®, systém nouzového brzdění DSBS II, varování před opuštěním pruhu LDW, systém udržování v jízdním pruhu LDP, rozpoznávání únavy řidiče VSW, rozpoznávání dopravních značek TSR, automatickou signalizaci nouzového brzdění, asistent rozjezdu do kopce HHC, sledování tlaku v pneumatikách TPMS, parkovací senzory vzadu, bezpečnostní systém E-Call, systém sledování mrtvého úhlu BSM, systém sledování pohybu za vozem RCTA a parkovací senzory vpředu i vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, dva výškové reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, dvoupolohová opěradla zadních sedadel, zadní loketní opěrku, třípolohovou čtecí lampičku vpředu, osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, sluneční clony s osvětlením a dva držáky nápojů vzadu a další.
Volitelná výbava: Metalíza (13.000 Kč).