Příď má teď poměrně agresivní výraz /Suzuki S-Cross

Příď má teď poměrně agresivní výraz /Suzuki S-Cross

Někomu ale může připadat na zbytek vozu poněkud násilně naroubovaná /Suzuki S-Cross

Někomu ale může připadat na zbytek vozu poněkud násilně naroubovaná /Suzuki S-Cross

Zadní část po faceliftu takovou proměnou neprošla /Suzuki S-Cross

Zadní část po faceliftu takovou proměnou neprošla /Suzuki S-Cross

Na rozdíl od jiných aut plechy dveří nekryjí prahy /Suzuki S-Cross

Na rozdíl od jiných aut plechy dveří nekryjí prahy /Suzuki S-Cross

I když se střecha směrem dozadu docela výrazně svažuje, v interiéru je na hlavu místa dost /Suzuki S-Cross

I když se střecha směrem dozadu docela výrazně svažuje, v interiéru je na hlavu místa dost /Suzuki S-Cross

Šmrnc autu dodávají plastové kryty ve dvou barvách /Suzuki S-Cross

Šmrnc autu dodávají plastové kryty ve dvou barvách /Suzuki S-Cross

Světlomety ve vyšších výbavách mají LED projektor /Suzuki S-Cross

Světlomety ve vyšších výbavách mají LED projektor /Suzuki S-Cross

I uvnitř světla je chrom /Suzuki S-Cross

I uvnitř světla je chrom /Suzuki S-Cross

A ještě více je ho na masce chladiče /Suzuki S-Cross

A ještě více je ho na masce chladiče /Suzuki S-Cross

Blinkry ve zpětných zrcátkách vypadají efektně /Suzuki S-Cross

Blinkry ve zpětných zrcátkách vypadají efektně /Suzuki S-Cross

I v oblasti mlhovek je chromovaný prvek /Suzuki S-Cross

I v oblasti mlhovek je chromovaný prvek /Suzuki S-Cross

Na střešní ližiny připevníte jen originální příslušenství /Suzuki S-Cross

Na střešní ližiny připevníte jen originální příslušenství /Suzuki S-Cross

Světlá výška vozu je 18 centimetrů /Suzuki S-Cross

Světlá výška vozu je 18 centimetrů /Suzuki S-Cross

Zadní mlhovka je skutečně hodně nízko /Suzuki S-Cross

Zadní mlhovka je skutečně hodně nízko /Suzuki S-Cross

Grafika zadních světlometů je docela umírněná. Nad ní je nápis připomínající památku předchůdce /Suzuki S-Cross

Grafika zadních světlometů je docela umírněná. Nad ní je nápis připomínající památku předchůdce /Suzuki S-Cross

Ve vyšších výbavách jezdí vůz na sedmnáctipalcových kolech /Suzuki S-Cross

Ve vyšších výbavách jezdí vůz na sedmnáctipalcových kolech /Suzuki S-Cross

Zadní skla jsou zatmavená, stejně jako sloupky karosérie /Suzuki S-Cross

Zadní skla jsou zatmavená, stejně jako sloupky karosérie /Suzuki S-Cross

Některé prvky však kazí celkový dojem. Jako tato obyčejná anténa /Suzuki S-Cross

Některé prvky však kazí celkový dojem. Jako tato obyčejná anténa /Suzuki S-Cross

Či tlačítko pro bezklíčkové odemykání /Suzuki S-Cross

Či tlačítko pro bezklíčkové odemykání /Suzuki S-Cross

Po stránce ergonomie je interiér v pořádku /Suzuki S-Cross

Po stránce ergonomie je interiér v pořádku /Suzuki S-Cross

Sedačky vyhoví i větším lidem /Suzuki S-Cross

Sedačky vyhoví i větším lidem /Suzuki S-Cross

Palubní deska je docela strohá /Suzuki S-Cross

Palubní deska je docela strohá /Suzuki S-Cross

Ozdob je tu minimálně /Suzuki S-Cross

Ozdob je tu minimálně /Suzuki S-Cross

Vzadu je místa dost /Suzuki S-Cross

Vzadu je místa dost /Suzuki S-Cross

Potěší rozměrná loketní opěrka s držáky pro nápoje /Suzuki S-Cross

Potěší rozměrná loketní opěrka s držáky pro nápoje /Suzuki S-Cross

Víko kufru se otevírá dostatečně vysoko /Suzuki S-Cross

Víko kufru se otevírá dostatečně vysoko /Suzuki S-Cross

Zavazadlový prostor má přehledný tvar /Suzuki S-Cross

Zavazadlový prostor má přehledný tvar /Suzuki S-Cross

Pod podlážkou je místo na nářadí /Suzuki S-Cross

Pod podlážkou je místo na nářadí /Suzuki S-Cross

Líbily se nám dvě hluboké přihrádky na stranách kufru /Suzuki S-Cross

Líbily se nám dvě hluboké přihrádky na stranách kufru /Suzuki S-Cross

Podlahu je možno umístit do dvou poloh /Suzuki S-Cross

Podlahu je možno umístit do dvou poloh /Suzuki S-Cross

Pokud je v té vyšší, může se sklopenými zadními opěradly vytvořit téměř rovnou plochu /Suzuki S-Cross

Pokud je v té vyšší, může se sklopenými zadními opěradly vytvořit téměř rovnou plochu /Suzuki S-Cross

Rychloměr i otáčkoměr jsou přehledné. Jen modrý dekor vypadá trošku pouťově /Suzuki S-Cross

Rychloměr i otáčkoměr jsou přehledné. Jen modrý dekor vypadá trošku pouťově /Suzuki S-Cross

Výlet do minulosti - tyčinka pro ovládání palubního počítače /Suzuki S-Cross

Výlet do minulosti - tyčinka pro ovládání palubního počítače /Suzuki S-Cross

Páčka na otevírání víčka nádrže by tu už také nemusela být /Suzuki S-Cross

Páčka na otevírání víčka nádrže by tu už také nemusela být /Suzuki S-Cross

Naopak dotykový displej se dostavil /Suzuki S-Cross

Naopak dotykový displej se dostavil /Suzuki S-Cross

Dvouzónová klimatizace je už v prostřední výbavě /Suzuki S-Cross

Dvouzónová klimatizace je už v prostřední výbavě /Suzuki S-Cross

Stejně jako vyhřívání sedaček /Suzuki S-Cross

Stejně jako vyhřívání sedaček /Suzuki S-Cross

Systém start&stop lze vypnout /Suzuki S-Cross

Systém start&stop lze vypnout /Suzuki S-Cross

Kapsy ve dveřích jsou malé /Suzuki S-Cross

Kapsy ve dveřích jsou malé /Suzuki S-Cross

Převodovka má pouze pět stupňů /Suzuki S-Cross

Převodovka má pouze pět stupňů /Suzuki S-Cross

Zde jsme USB konektor hledali marně /Suzuki S-Cross

Zde jsme USB konektor hledali marně /Suzuki S-Cross

Auto je připravené pro instalaci pohonu všech kol. V naší verzi však nebyl /Suzuki S-Cross

Auto je připravené pro instalaci pohonu všech kol. V naší verzi však nebyl /Suzuki S-Cross

Motor je skvěle hlukově izolovaný /Suzuki S-Cross

Motor je skvěle hlukově izolovaný /Suzuki S-Cross

Ukrývá se pod tímto masivním krytem /Suzuki S-Cross

Ukrývá se pod tímto masivním krytem /Suzuki S-Cross

Jeho výkon i spotřeba jsou na dobré úrovni /Suzuki S-Cross

Jeho výkon i spotřeba jsou na dobré úrovni /Suzuki S-Cross

Někomu ale může připadat na zbytek vozu poněkud násilně naroubovaná /Suzuki S-Cross
Zadní část po faceliftu takovou proměnou neprošla /Suzuki S-Cross
Na rozdíl od jiných aut plechy dveří nekryjí prahy /Suzuki S-Cross
I když se střecha směrem dozadu docela výrazně svažuje, v interiéru je na hlavu místa dost /Suzuki S-Cross
45
Fotogalerie

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

Suzuki je v kategorii sportovně-užitkových vozů silným hráčem. Zjišťovali jsme, jak dobrý je S-Cross ve verzi s nejslabším litrovým tříválcem.

Kapitoly článku:


Radosti
prostorný interiér
tichý motor
solidní spotřeba
výbava
Starosti
ovládání palubního počítače
menší odkládací prostory
pouze pětistupňová převodovka
pomalejší odezva displeje multimediálního systému
7  /10

Na zádi vozu, který je na trhu již pátým rokem, se stále v těsné blízkosti označení S-Cross nachází i menší nápis SX4. Je to odkaz na veleúspěšné malé SUV, které značka nabízela zákazníkům v prvním desetiletí nového milénia. Zůstal tam i po faceliftu, v jehož rámci se zásadně proměnila především přední partie auta. Původní vodorovné lamely nahradilo deset svislých. Jsou chromové a celý rám masky je také takto vysoce lesklý.

Na chromu se vůbec nešetřilo, přinejmenším v prostřední výbavě Premium, což byl případ vozu, který jsem převzal na test. Našel jsem ho třeba i v oblasti mlhovek.

Suzuki nemá vyhraněný styl designu pro přídě svých vozů. Pro S-Cross po faceliftu to platí dvojnásob. Mně osobně se nové řešení moc nelíbí, faktem ovšem je, že podle prodejních statistik Svazu dovozců automobilů se teď tento model zákazníkům zamlouvá více než ten s původní vizáží.

Nová maska společně s protáhlými hlavními světlomety působí agresivněji. Přes poměrně razantní zásad do vzhledu řady povrchových dílů se vnější rozměry auta nezměnily. I nadále tak vůz měří na délku 4300 milimetrů.

Zbytek vozu už po designové stránce takové emoce nevzbuzuje. Boční profil je typický pro auto této kategorie a ani na zádi není vlastně nic překvapivého. Dojem vozu schopného projet terénem podtrhují stříbřité kryty zasahující do černého plastu lemujícího celý obvod tohoto automobilu.

Jestliže na přídi se S-Cross zbavil dřívějšího výrazu "šedé myšky", v interiéru nikoli. Ne, že by zde bylo něco po stránce ergonomie něco špatně, ale design palubní desky, dveřních panelů, i ovládacích prvků, je hodně nevýrazný.

I když se na palubní desce nacházejí i části pokryté měkčeným plastem, její spodní část, a třeba také horní část obložení dveří je z tvrdého a nepříliš hodnotně vyhlížejícího materiálu. To je však jen detail, který samozřejmě řadě vlastníků vlastně nebude vadit.

Ach, ty tyčky...

Daleko více mě iritovaly tyčky trčící z přístrojového štítu. Ano, Suzuki stále neopustilo anachronické ovládání palubního počítače (a denního počítadla kilometrů) pomocí tohoto přepínače. Dá také dost práce naučit se ruku ohnout kolem volantu do takového úhlu, abych se mohl podívat, na kolik kilometrů mi stačí zbývající zásoba benzinu v nádrži.

Na druhou stranu, ovládání vskutku není komplikované. Pokud chcete přepínat mezi jednotlivými údaji (průměrná, aktuální spotřeba, dojezd, průměrná rychlost a tak dále), stačí stisknout tyčinku krátce. Pokud chcete ten, který údaj vynulovat, podržíte ji déle.

Když tohle zmiňuji, tak nemůžu opomenout ještě jednu věc, která mi u Suzuki, ale i některých dalších japonských či francouzských aut, docela vadí. Jakmile se totiž rozsvítí upozornění, že je zásoba paliva už malá, přestane palubní počítač ukazovat zbývající kilometrový dojezd. Pokud se vám to stane na německé dálnici, kde jsou pumpy od sebe často čtyřicet i více kilometrů, jsou to fakt docela nervy.

V ideálním případě byste si měli zapamatovat, kolik kilometrů bylo v daném okamžiku na tachometru, nebo raději vynulovat denní počítadlo. Je to ale docela praštěné, zvláště když řada konkurentů umí dojezd počítat i s malým množstvím benzinu či nafty v nádrži.

Suzuki S-Cross – české ceny modernizované verze se zážehovými motory
Motor 1.0 BoosterJet 1.0 BoosterJet 1.4 BoosterJet 1.4 BoosterJet
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 988 988 1373 1373
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 82/5500 82/5500 103/5500 103/5500
Točivý moment [N.m/min] 170/2000-3500 170/2000-3500 220/1500-4000 220/1500-4000
Převodovka 5M (6A) 5M 6M 6M (6A)
Max. rychlost [km/h] 180 (170) 175 200 200 (200)
Zrychlení z 0-100 km/h [s] 11,0 (12,4) 12 9,5 10,2 (10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 (5,2) 5,3 5,4 5,6 (5,7)
Cena Comfort [Kč] 409.900 - - -
Cena Premium [Kč] 436.900 479.900 469.900 512.900
Cena Elegance [Kč] - - 512.900 556.900
Cena Elegance Lux [Kč] - - - 627.900*
*Cena ve verzi s automatem

Facelift přinesl také nový multimediální systém, který se kompletně ovládá prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje. Například hlasitost se zvyšuje a ztlumuje tahem prstu po straně, kde je umístěná příslušná ikonka.Obtížně se na ní trefuje a po celou dobu testu se mi zdálo, že odezva není tak rychlá, jak by být mohla. Ještě, že jsou k dispozici pro tuto funkci i hardwarová tlačítka na volantu.

Naštěstí klimatizace (v našem případě automatická dvouzónová) má pro nastavování teploty klasické otočné "knoflíky" a i další funkce se spouštějí a vypínají tlačítky.

Prostor potěší

Chvilku jsem hledal USB zásuvku pro připojení telefonu. Nakonec jsem ji našel uvnitř tmavého prostoru pod loketní středovou opěrkou. Odkládací prostory také nejsou silnou stránkou tohoto rodinného automobilu. Například do kapes ve dveřích se sice dá vložit i láhev s objemem půldruhého litru, ale vedle ní už prakticky žádné další využitelné místo není. Také zmíněná schránka pod loketní opěrkou je spíše symbolická.

Suzuki S-Cross – české ceny modernizované verze se vznětovými motory
Motor 1.6 DDiS 1.6 DDiS
Pohon 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/3750 88/3750
Točivý moment [N.m/min] 320/1750 320/1750
Převodovka 6M 6M (6DS)
Max. rychlost [km/h] 180 175 (175)
Zrychlení z 0-100 km/h [s] 12 13,0 (13,0)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,1 4,4 (4,6)
Cena Comfort [Kč] - -
Cena Premium [Kč] 545.900 589.900
Cena Elegance [Kč] - -
Cena Elegance Lux [Kč] - 681.900*
*Cena ve verzi s automatem

Naopak potěší prostornost interiéru. Na široké sedáky svá pozadí dobře umístí i majitelé rozložitějších postav a problém není ani s převážením i nadprůměrně vzrostlých dospělých na zadních sedadlech. Měřím 186 centimetrů a "za sebe" se posadím se čtyřcentimetrovou rezervou před koleny a šesti centimetry nad hlavou. Japonci prostě umějí interiéry využít na maximum!

Objem zavazadlového prostoru není sice rekordní, ale 430 litrů není zase ani žádný průšvih. K dispozici je mezipodlaha, která zajistí, že po sklopení opěradel zadních opěradel dělených v poměru 60:40 je k dispozici téměř rovná plocha. Do auta se díky poměrně nízké nakládací hraně dobře nakládají i těžší zavazadla.

Bohužel jsem však pod podlahou nenašel ani dojezdové rezervní kolo, nýbrž pouze lepící sadu. Také by mi, pokud bych se stal vlastníkem, chyběl otvor uprostřed zadních opěradel pro prostrčení delších předmětů.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud