Test: Suzuki Kizashi CVT 4x4 – čekání se vyplatilo

Na české silnice vyjíždí vlajková loď automobilky Suzuki, jež míří do segmentu dosud nepoznaného. Má na to v náročné konkurenci uspět?
Test: Suzuki Kizashi CVT 4x4 – čekání se vyplatilo
Seznam kapitol
  1. Dlouhá fáze přípravy, Nabídka verzí, Spíše „svezení“ než „test“, Rozsáhlá výbava
  2. Dynamický na pohled…, … kompaktní a luxusní uvnitř, Zavazadelník s výhradami
  3. Za volantem, Na silnici suverénní, Kouzlo jménem CVT
  4. Trocha „schizofrenie“ na závěr, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kapitola 5

Trocha „schizofrenie“ na závěr

V předchozích kapitolách jsme se několikrát zmínili o jisté „rozporuplnosti“, která se pod slupkou Suzuki Kizashi podle našeho názoru skrývá, a nyní přišel čas vše osvětlit. V Kizashi se totiž utkávají sportovní a komfortní elementy. Do první skupiny patří především agresivní design karoserie i jejich útrob a tuhý, hbitý podvozek, do té druhé pak nijak živý motor, velká zpětná zrcátka, sedadla s omezeným bočním vedením nebo poměrně tenký a velký volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Milovník sportovních vozů pár drobností odpustí“, namítnou v tuto chvíli někteří, zatímco jiní zvolají, „proč by měl komfortní a bohatě vybavený sedan aspirovat na mety sporťáku.“ Je třeba zdůraznit, že výše zmíněné prvky označujeme spíše za „vlastnosti“ než vyložené „nedostatky“. Suzuki Kizashi nalezne díky svým přednostem jistě uplatnění pro širokou škálu uživatelů, kterou však nesmí negativně ovlivnit lobby velkých leasingových společností, pivní názory o virtuální nadřazenosti produktů „koncernu“ ani na první pohled vysoká cena.

A vystupujeme

Kizashi si dovedeme snadno představit ve službách flotil alespoň na venek agilně působících firem i v garáži individualistů, kteří mají vysoké nároky, ale nechtějí slepě „šlapat brázdu“. Ale mohlo by jít také o alternativu pro jistou část našich „tunerů“, již možná už omrzel běžný recept „koupit Golfa, olepit ho spoilery a díky extrémně velkým kolům klepat koleny o zuby a nechat se v zatáčkách na nerovnostech unášet odskakujícími koly pro daný účel nevyvinutého podvozku“. Kizashi vypadá dobře a agresivně, s velkými koly se počítalo již při vývoji závěsů kol, žádné extrémní jízdní výkony sice nepodává (což běžný tuner ani nevyžaduje), ale zároveň nabízí velmi komfortně zařízený a pohodlný interiér.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během našeho kratičkého testu, kdy jsme ujeli jen něco přes 200 km, jsme spotřebu paliva nehodnotili, na jeho závěru na palubním počítači zářila hodnota 11,2 l/100 km. Nadčasově a svérázně pojaté Suzuki Kizashi je kvalitním, propracovaným a dobře vybaveným celkem a i v následujících letech zůstane na našich silnicích klenotem, za kterým se takřka každý ohlédne. V jeho tržním působení by mu mohla pomoci alternativní instalace vznětového čtyřválce Volkswagen, o níž se údajně stále jedná…  

Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Suzuki CanoCar (www.canocar.cz)

 

Kompletní technické údaje

 
Počet válců/ventilů na válec
4/4, DOHC
Zdvihový objem motoru, typ
2 393 cm3, zážehový, VVT
Vrtání/zdvih
92/90 mm
Stupeň komprese
10,0:1
Nejvyšší výkon
131 kW (178 koní)/6 500 ot./min.
Nejvyšší krouticí moment
230 Nm/4 000 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,8 s
Nejvyšší rychlost
205 km/h
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
Aut., CVT s šestistupňovou předvolbou
Základní objem zavazadl. prostoru
461 l
Objem palivové nádrže
63 l
Hmotnost pohotovostní/užitečná
1 530/500 kg
Spotř. paliva město/mimo město/komb.
11,3/6,6/8,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 700 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu
1 565/1 575 mm
Délka/šířka/výška
4 650/1 820/1 470 mm

Naměřené hodnoty 

 
 

Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech

Stupeň/rychlost
50 km/h
90 km/h
130 km/h
1
-
-
-
2
3 000 ot./min.
-
-
3
2 600 ot./min.
4 300 ot./min.
-
4
2 100 ot./min.
3 400 ot./min.
5 500 ot./min.
5
-
2 700 ot./min.
3 900 ot./min.
6
-
1 600 ot./min.
2 500 ot./min.
 

 

Zrychlení z 0 na 100 km/h
Číslo měření
Čas v s.
1
9,17
2
8,87
3
9,20
Průměr
9,080
 

 

Pružnost
 
60 – 100 km/h
 
Aut.
6,31 s
Man.
5,33 s
 
 
80 – 120 km/h
 
Aut.
6,95 s
Man.
7,63 s

 

  
  

 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dlouhá fáze přípravy, Nabídka verzí, Spíše „svezení“ než „test“, Rozsáhlá výbava
  2. Dynamický na pohled…, … kompaktní a luxusní uvnitř, Zavazadelník s výhradami
  3. Za volantem, Na silnici suverénní, Kouzlo jménem CVT
  4. Trocha „schizofrenie“ na závěr, A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kapitola 5
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků