Test Suzuki Grand Vitara 2,4i: stále ve formě

43 komentářů

Richard
14. května • 16:51

Ještě pokud jde o jízdní vlastnosti a pohodlí řidiče : na silnici perfektně sedí a když mírně "vylepšíte" ET disků ( podložky či jiné disky ) , sedí špičkově i v zatáčkách bez jakýchkoli náklonů. V autě je oproti některým osobákům dostatek místa, je výborný výhled z auta ( při couvání už je to horší , ale to spravily couvací senzory ), automatická klimatizace je vynikající,autorádio s CD již v základní verzi je výborné.Sedáky jsou naladěny tak akorát . Jízda v lehčím terénu nemá chybu ( do těžkého se nepouštím ), v zimě až do 25 cm sněhu také nejsou problémy, karoserie se nekroutí jako u některých SÚV ( na př. SPORTAGE ).Noční osvětlení vozovky je při použití žárovek s větší svítivostí - H4 o 90 % velmi dobré.Jezdím převážně na tlumená. V kabině nic nevrže, neklepe.Je to prostě auto pro chalupáře jak střižené.

petr
16. srpna • 22:50

...asi nečtete text: samosvor vzadu, uzavíratelný střed:-)

Composite
23. května • 15:44

Lacné nizkonákladové a nízko luxusné a nízko pohodlné auto s obrovskou priechodnosťou ;)
ND sú za babku ;)

ja-ne
10. ledna • 21:38

suhlasim

ACE
21. května • 10:19

Bohužel nemůžu souhlasit, že jízdní pohodlí je jako u běžného vozu, to snad autor nemůže myslet vážně.

Jiříček
19. května • 13:26

Ma nekdo zkusenost s 1,6 benzinem? Kolik to zere?

Richard
14. května • 16:22

Mám třídveřovou vitaru 6 let, najeto 65 tis. km.Po městě má spotřebu cca 9 l /100 km, na dálku cca 8 - 9 l / 100 km, v lehkém terénu cca 10 - 12 l/100 km, průměr cca 9,5 l/100 km při velmi častém ježdění po městě. Má ve městě výbornou pohyblivost, dobře se s ní parkuje,na naše tankodromy na silnicích je jako ušitá.Výkon je celkem slušný, problém je při předjíždění pomalejšího auta - není to žádný závoďák, ale spolehlivé, bezporuchové auto pro klidného řidiče. Jezdím často na hory, kde jsem nikdy nezapadl, naopak jsem několik luxusních aut tahal z příkopů.Za šest let jsem neměl ani jednu závadu nebo poruchu.Plechařina je zřejmě oproti starším typům kvalitněji ošetřena proti rezavění - je naprosto bez koroze, přestože jezdím celou zimu.Pro někoho může být nedostatkem malý úložný prostor, ale pro malou rodinu vyhovuje.

Radek Ondrášík
19. května • 13:52

Malé ano. Dle stylu jízdy a toho, kde se jezdí 7-12 litrů.

Stefanik
19. května • 13:54

Neni to slaby? Vykonem.

Radek Ondrášík
19. května • 14:03

Jak na co. Do terénu to ideál není.

Stefanik
19. května • 14:25

Jaaa sa tesim na Yetiho! :) To bude ideal. ;)
Ale ne - Yeti s ami vazne paci a zda byt idealnym kompromisom.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
19. května • 14:26

Yeti bude urcite dobry, pro bezne lidi. Bohuzel nevyhoda vsech podobynch vozu je, ze ty systemy pohonu umi problemy resit, na rozdil od full time, ktere problemum predchazi. A v tom je zasadni rozdil mezi full time systemem a jakymkoli pripojitelnym.

Stefanik
19. května • 14:36

To ano. Ja som prave v takom dlhodobejsom stadiu vyberu noveho auta. A zatial sa mi pozdava Vitara, Tiguan a Yeti. Tiguan je moc drahy, takze ostava asi Vitara (3-dv.) a Yeti. Vacsinou jazdim po Bratislave (to je teren sam o sebe ;) ), ale chodim aj po Slovensku a mimo spevnenych ciest. Aj polne cesty pre traktory a tak. Myslim ze na to by mi mohol Yeti stacit. Vitara by tam absolut nemala problem, len zas mozno by som ju ani nevyuzil na to co ponuka.

pípa
22. května • 7:54

NISSAN X-TRAIL je suprová volba,jsem s ním maximálně spokojený,jen můžo na 100% doporučit;-)

Radek Ondrášík
19. května • 14:40

Vitara zase není moc komfornim autem. Tvrde odpruzeni sice privadi vyborne jizdni vlastnosti, ale proste komfort tam neni. Spotreba nad 120 kmh roste neskutecne nahoru, hluk taky. Interier je ciste ucelovy apod. Pro bezny zivot bych si koupil taky Yeti.nebo se kouknete na SX4/Sedici. Vyhodou je, ze maji relativni uzaverku 50:50 do 60 kmh.

Tomáš
14. října • 14:06

Yeti určitě doporučuju, ale až budete balit manželku do koberce a povezete ji zahrabat do lesa za chatu vemte kárku do kufru se vám nevejde, do Vitary ji dáte i s tchýní.

Stefanik
19. května • 18:03

Ano, SX4/Sedici su tiez v hre, len ma tam odradza az moc maly kufor. Ale sedi sa v nich fajn, cena tiez nie je zla...
Ale prave teraz som bol pozriet novy Peugeot 3008, vratane jazdy (1,6 HDi) a musim povedat, ze vcelku podarene auticko. Len zas cena je trosku vyssie.

honzín
19. května • 23:10

...a není to čtyřkolka :-/ ...tedy podle všeho do roku 2011, kdy by měla být verze HYmotion4.Do dané kategorie ještě spadá Qashqai, ale i tam je poněkud vyšší cena :-(PS: S převahou města (jízda na krátké vzdálenosti, semafory, a tak...) to chce benzín ;-)

pípa
22. května • 7:56

to není pravda,NISSAN QASHQAI začíná už pod 380k,(s dph) někdejsem viděl reklamu

Roman
19. května • 15:44

No jo ale ma redukci coz si myslim ze je celkem dost dulezita vec kupujici si musi dobre rozmyslet na co to auto bude pouzivat ja sem treba s Vitarou strasne spokojeny je to pro me auto se kterym me bavi jezdit a ta spolehlivost je neco co se jen tak nevidi i kdyz nevim jak je to s novou generaci

Radek Ondrášík
19. května • 15:52

Ano, redukce je super, bohuzel bez zadniho samosvoru clovek kazdou chvili v terenu konci. No ono to nejsou proste terenaky, ale kdyz najede na muldu a zvednou se mu kola, aby bezel hned ven a auto zatizil apod. Proste na to, jak je to suepr auto, tak to trochu prokoucovali.

martin
19. května • 17:59

je zarážející, že jí suzuki dodnes nenabídlo ani jako příplatkovou výbavu.

JWK
26. května • 19:51

zajimave ze ji jako priplatkovou vybavu nema ani landrover defender a dalsi mraky drsnych aut... absence uzaveratelneho byt castecne zadku neni tak hororova... hold to chce v terenu najizdet na vlny pokud mozno na kolmo no

Daniel-Canocar
19. května • 12:50

pěkné čtení, ale oblast Japonsku proslavená začátkem Suzuki vznikla, se jmenuje HAMAMATSU, ne HANANATSU ;)

Daniel-Canocar
19. května • 12:52

OPRAVA: pěkné čtení, ale oblast v Japonsku proslavená začátkem Suzuki, se jmenuje HAMAMATSU, ne HANANATSU ;)

Kolibřík
19. května • 12:48

Prej dobrý auto, v tom souhlas....jinak ten vnitřek je dle mého vnímání tragickej.

Daniel-Canocar
19. května • 12:51

Seděl jste uvnitř?

no name
19. května • 12:01

Grand Vitara má pouze středový samosvor s možností uzavření 50:50. Vzadu Vitara nemá samosvor. Používá pouze přbržďování brzdami prokluzující kolo. V tomto má Vitara jedinou reálnou nevýhodu. Místo středové uzávěrky, měli raději dát zadní samosvor, když už by volili pouze jedno řešení. Proto i když je Forester civilnější auto, je do terénu vhodnější.Pokud jedete do terénu a Vitara má jedno přední a jedno zadní kolo ve vzduchu, tak stojíte a máte smůlu, což je dle mého horší, než otevřený střed.na druhou stranu za bratru 30tis. se dá zadní samosvor dodělat. A někteří prodejci to i přímo nabízí.

JWK
26. května • 19:54

to co rikas je bohuzel hloupost... uzavreny zadek je ti pri otevrenem stredu uplne k nicemu protoze se ti vsechno prenese na predek takze dozadu ti nejde nic... zajimave ze uzaverku zadku nema ani v priplatku takovy drsnak jako je landrover defender....hmmm cim to??? zkratka ten stred je stokrat dulezitejsi nez zadek... jsou ale situace kdy se bez napravove uzavery nehnete ... lze jim castecne predchazet... ale ne vzdy..

Clayton
21. května • 15:16

Pánové, trochu tu pletete pojmy. Samosvorný diferenciál a uzávěrka (nebo krásně česky špéra:-)) ) je dost podstatný rozdíl. U osobáků se to moc nerozlišuje, protože ty klasické 100% uzávěrky nemají a tak občas v časopisech vidíte informaci, že to a to auto má vzadu špéru.
Za uzávěrku se v offroad terminologii považuje pouze možno 100% uzamčení diferenciálu (většinou manuálně, nicméně existují i automatická řešení). Téměř vždy se uzavírá v pořadí středový diferenciál, když je hůř tak zadek a až nakonec předek (ten ale ve standardní výbavě má jen Jeep Rubicon a od tohoto roku také H3 v offroad package). Ono to toiž s uzamčeným předkem skoro nezatáčí a dost inteligentů by si rozbilo hubu.
Samosvorem se rozumí samosvorný diferenciál, který při prokluzu jednoho z kol přenáší určité procento výkonu na druhé kolo. Udává se jeho svornost, např. 50%.
Novou Vitaru jsem neviděl, ale podle údajů na webu je centrální diferenciál s omezeným prokluzem (dalo by se říci samosvor) ale měl by být manuálně uzamykatelný - tj. 100% svorný.
BTW, nejsem strojař, takže to nedokážu úplně přesně vysvětlit, ale nikdo nikdy nevyráběl auto, které by mělo uzávěrku zadního diferenciálu a nemělo uzávěrku mezinápravového. Připadá mi to i logické, při otevřeném středovém diferenciálu dojde při prokluzu jednoho kola ke ztrátě točivého momentu na všech zbývajícíh třech kolech. Pokud je uzavřený, mají dvě kola na zbývající nápravě stále možnost přenášet výkon. Pokud by byla uzavřená pouze uzávěrka vzadu, byl by točivý moment přenášen asi jen na jedno zadní kolo (prokluz vzadu) nebo nikam (prokluz vpředu).

Tomáš
14. října • 13:59

Ano je to přesně tak, jak píše Clayton, příspěvky výše jsou bohužel cinty. Absence nápravových diferenciálů u Vitary je samozřejmě mínus. Ale jakou situaci v terénu řeší? Zůstanete viset příčně a protáčí se vám přední levé a zadní pravé kolo. V tuto chvíli by opravdu pomohlo vystoupit a zavřít obě nápravy vyhrabat se (protože když zavřete nápravové dif. nezatočíte nikam) nápravy otevřít a hurá dál... Vitara to opravdu nemá, ale většinou stačí couvnout nebo auto rozhoupat. I přesto, že uzávěrka mezinápravového diferenciálu umožňuje točit volantem, nepočítejte s ostrým úhlem na suché silnici. Vždy je nutné systém přepnout do režimu připínání zadní nápravy (4H) u Vitary je obdobný systém Haldexu. (Když nevypnete z 4L nezatočíte a hlavně ničíte diferenciál) Máme Vitaru chvíli a byli jsme s ní snad už úplně všude, potkáváme jenom Zetory. Ale chtěli jsme auto ne traktor. Nevýhody: při sportovní jízdě: nejde současně pouštět plyn a mačkat spojku; středový panel v noci a jeho tisíc červených tlačítek - to se mi opravdu nelíbí, oproti škodovkám nepřesná kulisa řazení. Plusy: dvojité těsnění dveří, s dvoulitrovým motorem naprosté ticho v interiéru, rádio mi přijde ok, chce to samozřejmě nastavit výšky a basy. Doporučení: Koupit světlou metalízu, i když to koupíte ženě pro vožení dětí do školky, nedá jí to a vyrazí někam na pole, a na tmavém autě ty škrábance od šípků a větví nerozleštíte.

miki
20. května • 8:48

A zkoušel jsi to? Já jsem se kupodivu v této situaci rozjel i s SX4 (4x4 uzavřeno). Bylo to sice skoro na rovině, ale auto se rozjelo. Zřejmě pomohlo to "pouhé" přibrždění" druhého kola. Pochybuji, že by to Vitaru zastavilo.

Radek Ondrášík
20. května • 9:02

Zřejmě bude problém v pojmu terén a terén. Pouhé přibrždění samozřejmě pomůže, ale je málo efektivní, málo účinné a nelze jej využívat dlouhodobě. Takže v lehké krizi to většinou dostačuje, ale pokud jde do tuhého a to zatížené kolo je příliš zatížené, tak to pouhé přibrždění prostě nepomůže.

Stefanik
19. května • 13:15

Forester je podstatne drahsi.

martin
19. května • 17:55

nejsem si jistý, ale řekl bych že vitara dodnes žádné přibrzďování resp. TCS nemá!
To je pro mne její největší mínus. Stačí v zimě najet nad příkop u silnice a je v ...Také středová uzávěrka, pokud je řešena pouze lamelově není moc vhodná pro nadměrné zatěžování třeba s přívěsem. A pokud je na středovém diferáku samosvor, je to to nejhorší možné, protože první majitel, který dá na zadek sjeté gumy "aby se ještě dojely" samosvor spolehlivě po 20ti. zruší.

Radek Ondrášík
19. května • 13:24

No a? Reseni pohonu neni dano cenou. Do terenu je daleko vhodnejsi zadni samosvor, nez centralni. Tedy v pripade, ze muze byt pouzity jenom jeden. Pokud dva, pak neni co resit. Jednoduse receno s Vitarou pres jeji krasu v terenu zustanete viset daleko drive. A to neni o tom, ze forester stoji o 150-200tis. vice.
Proste ten zadni samosvor i bezny ridic vyuzije 100x casteji, nez zamceni centralniho.

Stefanik
19. května • 13:29

No tych 150-200tis. moze hrat dramaticku rolu. Clovek ked zvazi kolko % s tym bude v tazkom terene, kolko na polnej ceste a kolko na ceste.... Forester je lepsi zrejme len v tazkom terene a tam su tie % pre vacsinu asi najnizsie.

Radek Ondrášík
19. května • 13:42

No ten Forester v tom terénu je +- to samé co Vitara ono oba vozy mají plusy a mínusy a omezení bude hlavně v řidiči a použitých pneu. Ani jedno není off-road, byť zase Vitara má integrovaný rám apod. Prostě jsou to jenom SUV v nejtvrdším provedení.Každpádně absence zadního samosvoru, který je cenově nicotný je dle mého názoru chyba. Místo uzamčení středu by byl prospěšnější zadek. A cena mohl zůstat klidně stejná, případně nasadit i zadní špréru a cenu zvýšit o pár tisíc. Když pro koncového zákazníka zadní samosvor stojí nějakých 30tis. i s prací, tak pro automobilku to bude tak třetina a auto by bylo naprosto jiného charakteru.Prostě je to škoda, že taková hluopá a relativně nenákladná věc u vozu, který výrobce dělá pro terén a nejen pro silnice, chybí.A to už nemluvím o dalších ryze provozních negativech Vitary, jako jsou např. zadní dveře. To, že se otevírají směrem k chodníku ještě ujde, ale skutečnost, že tlumič, který ty dveře drží je tak slabý, že i náklon 1 cm levé strany znamená, že dveře se neudrží a samy se zavírají. A váží opravdu hodně.
Další hrůzou je použité audio, které prostě nejde slyšet. Kvalita je naprosto mizerná a otřesná.
A zbytek už jsou drobnosti. Jinak auto je to parádní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Szew
12. února • 1:43

Zdravím pánové chci se vás zeptat jestli nemáte kontakt na někoho kdo je schopny namontovat na vitaru uzamykatelný zadni diferecjál nebo samosvor a za kolik. Díky

Stefanik
19. května • 13:53

Myslim, ze pomer "cena/co dostanem" je viac ako zaujimava. Inak neviete, kedy ma prist nova Vitara? Pocul som nieco, ze o rok. To by sa oplatilo pockat.

Radek Ondrášík
19. května • 14:04

Ano, to je pravda, ale přesto je to cca 650tisíc, kde očekávám, že určité věci fungují normálně a pokud se zavírají samy od sebe dveře je to špatně.Jinak v rámci životních cyklů SUV je nepravděpodobné, že prijde nová generace příští rok. Ještě k tomu poté, co teprve nyní proběhl facelift, takže osobně mám za to, že nová generace tu bude tak nejdříve ke konci 2010. A ve finále, aby člověk nepropásl možnosti si koupit kvalitní auto, protože každá další generace je více a více civilní.

drgi
19. května • 16:39

ale no tak.
automobilky predsa vyrabaju to, co zakaznici chcu - trojvalcove HTP, porsche na naftu, X5M alebo vitaru bez zadneho samosvoru :-) na tradicie a skutocne dobre veci sa mozeme zvysoka...

Radek Ondrášík
19. května • 16:59

No a zákazníci žádné light off-roady nebo hard SUV nechtějí. Nikdo s tím nejezdí do terénu, aby si to nepodřel. Stejně na tom mají jenom silniční gumy, které bahnem neprojedou apod. Takže na co vyvíjet podobné vozy? K ničemu. Do opravdového terénu se to nehodí a je to.Takže dle mého názoru další Vitara bude opět blíže běžným SUV.

Doporučujeme

Články odjinud