TEST Subaru XV e-Boxer Executive ES: Magnetofon pro jednadvacáté století

48 komentářů

Petr
29. srpna • 9:59

Kdo neměl subaru neoceni. Třetí subaru v řadě maximální spokojenost. Vyjedu všude. Před jedu koho chci. Poruchovost téměř nulová. Jednoduchá výbava. Žádné hovadiny a kurvitka navíc ve srovnání s evropskými auty.

Michal2
30. srpna • 14:14

A vždy můžeš říct že ho předjíždět nechceš.To je normální že když není výbava že auto na servis nepotřebuje a s nájezdem 15ročně nové auto vydrží v poho 10let jen s výměnou olej/filtry.

stealth01
29. srpna • 10:44

jj, to si taky říkal můj táta, než ho traktor vytahoval ze sněhu... :)

Michal2
28. srpna • 11:29

Tady nikdo nehatí Subaru jako takové.Na 100procent km to budou supr auta ale jen do chvíle když chcete brzdu co jede ještě pomaleji než vy předjet a zrovna nejste rozjetí.Prostě pro nespěchající řidiče a z toho je pak i nízká spotřeba když prostě za překážkou musíte jet.Zrychlení 0-100=14sec jsme měli u ibizi z 99 s 1.4/60koní a pokuď jsem jel sám tak to i šlo s použitím šaltrpáky.Ten kdo má kolem 150koní v sedanu do 1.6 určitě nepůjde.

Roman
27. srpna • 18:31

Mám nové XV 1,6 měl jsem BMW nové, jen ten kdo má tuto zkušenost může něco říkat. Jezdím 90 % po okreskách. Není lepší auto než Subaru..

Marťan
27. srpna • 23:52

Amen. Říká Duka a mává kropítkem. Mám 6. auto v životě a první Subaru, právě tenhle japonec je naprostý zjevení. Ono i slabý subaru s atmosférou a CVT je totiž mnohem lepší než jakákoli silnější předokolka (zadokolka nevím, neměl jsem) s manuálem. Vím, o čem mluvím. Už nikdy jinak. Dostali mě.

eCVThater
27. srpna • 19:01

Tak věřím, že ve srovnání se starším runflatovým BMW je na české (ukrajinské, mongolské apod.) okresce podvozek XV pecka. Co ale zbytek auta? S tou 1,6 to má parametry jako horší auta z 80tých let.

Kankunen
27. srpna • 17:34

Ono to vypadá, že ten motor sotva utáhne sebe a baterku. Starý diesel dával stovku za 9,0. Majitelé nových Subaru by si to pletli s Sti. :-D

Ironikus
29. srpna • 7:48

Tak zase máš v kabině pocit, že letíš, jak na Le Mans. Akorát se nesmíš dívat do zpětného na ten vláček aut včetně popelářského vozu.

Sarkasian
27. srpna • 17:14

Subaru je tak na dne, ze v Ssangyongu budu mat zne :)
13 rokov doma sluzi H6 z roku 2003, od lonska tiez X model. 210 koní 4AT a 170 koni CVT 7 virt. Diskusie na tema pomale, strasne, slabe su mi úplne jedno, pretoze pochybujem, za kazdy, kto píše zasvetene nazory, tie auta vyskusal. A preto mavam kazdemu, kto si kupil rovnako spatne auto, ako ja :)))

stealth01
29. srpna • 6:57

Já se divím, že tady ještě jsou názory typu "auto jsi nevyzkoušel". Bavíme se stále o mainstreamu, který ti každý autosalón půjčí na víkend i s plnou nádrží? Dneska si můžeš vyzkoušet bez nejmenších problémů vše, takže dejme tomu, že i ostatní mají zkušenosti s posledními Subaru.

Kankunen
29. srpna • 7:31

Stealthe, subarista jsem já, 15 let staré Sti a 320 koní. :-D Srdcem auta je motor a k tomu musí být převodovka.

stealth01
29. srpna • 10:43

Což o to, já mám taky rád Subaru a každému majiteli STi dávám palec nahoru. Ale vím, jak je na tom můj táta. Všechno projedu, ničeho se nebojím, protože Subaru. Chce to jen více objektivního pohledu...

eCVThater
27. srpna • 17:57

17 let stará kraksna koupená navíc jako 4 roky stará ojetina. To píšeš, abychom tě litovali?

Sarkasian
27. srpna • 18:10

Rad som vás poznal pani, jeden sa lutuje, a druhy podla seba sudi inych. Na takúto mentalnu elitu to chce niekolko promile, dnes nie, synci.

Kankunen
27. srpna • 17:37

Propagandu sám na sobě si nech, vlastní garáž chválí jen ti co pochybujou.

.
27. srpna • 15:15

Takže klasika Subaru posledních let, řve, nejede a žere trávu u cesty.
A k těm "poctivý Subaru" zmíněným v článku, poslední poctivá Subaru odešla ve chvíli, kdy automobilka všude nasral@ CVT, nahradila poctivé mezinápravové diferenciály mezinápravovou spojku, motory doj€bala tak, že nejedou a do aut místo poctivé techniky natlačila bambilion el. pomocníků.

Lubas
27. srpna • 15:39

Asi jste velký odborník, když popisujete Subaru posledních let. Já takové zkušenosti nemám, jezdím se Subaru již několik “posledních let” a jsem spokojen se spotřebou i s nízkou úrovní hluku. Zkuste si sednout do Outbacka a pochopíte.

.
27. srpna • 16:12

Sedni si do 10 let starého Outbacka 3.6 R a pochopíš, že Subaru jde dozadu místo dopředu. Dynamika nesrovnatelná, možnost manuálu nebo HDM, tedy převodovek nesrovnatelně lepších než CVT, dtto mezinápravový diferenciál, tedy skutečná čtyřkolka ne spojkovaný fake jako dnes. Jo el. pomocníci, ti tam chyběli.

27. srpna • 17:50

3,6 sestivalec byla vzdy v kombinaci s automatem , odborniku.

RR
27. srpna • 15:37

Jj zlaté Sti nebo aspoň Wrx B-]

Ingos
27. srpna • 13:15

To auto je v téhle verzi přímo galaktická sračka. Jak může hybrid žrát v kombinaci 8,7??
To je i na čistý 110kW benzín hodně.
U Subaru se museli zbláznit. Dát 960k za auto, které pojede Fabia s 1.0TSI 70kW a žere jak prokopnuté.

Jablka a Hrušky
26. listopadu • 11:06

srovnávat XV s Fabii je podobné jako srovnávat hrábě a krumpáč... to nářadí je určené k něčemu jinému a ne vše co má pneumatiky je určené ke stejnému použití, u těchto dvou aut je jinak úplně všechno, a jinak používat fabku 1.0 na srovnávání zrychlení je podobné, jako si nalepit křídlo koupené na pumpě na felinu...

Ne­hod­noť co ne­znáš
25. listopadu • 11:02

..kdo nikdy ne­ří­dil Suba­ru, ne­bo to jen ne­po­zná, je to ja­ko s ví­nem... pro to­ho kdo ne­po­zná dob­ré ví­no od špat­né­ho, ne­má vý­znam ku­po­vat to dob­ré pro­to­že to pros­tě ne­po­zná... a jen za­pla­tí víc... Pokud někomu jde o to machrovat jako východoevropská trumpeta s agresivní akcelerací, pak pro něj XV není to správné auto a pokud má ještě k tomu hluboko do kapsy, tak mu opravdu bude stačit Fabia RS, neho jiná roztřesená koncernová Haťapka.
Abych byl upřímný, taky na to někdy šlápnu jako trumpeta, ale tento parametr auta používám tak 0,1% času, který v něm trávím a spíš si užívám jiných vlastností.Co se týče CVT nevím jaké bylo dříve, četl jsem spoustu negativních komentářů i v zahraničí a poté co jsem si ho koupil, tak vůbec netuším o čem ta negativní hodnocení byla.
Je to absolutně plynulé, při střídání vpřed/vzad má okamžité a předvídatelné reakce oproti DSG, které se chová úplně šíleně, má prodlevu jako blázen a pak neočekávaně vyskočí (DSG mám také a již třetí a je to čímdál tím stejné).Pokud někomu něříkají nic pojmy jako:
- vyvážení auta
- dokonalý posaz za volantem
- tuhost karoserie, která se projevuje již při zavírání dveří, nájezd na obrubník, jízdu přes dlaž.kostky apod.
- kvalita zpracování
- absolutně plynulý tempomat (díky Eye sight), na který jde jezdit po městě bez zásahu řidiče s plynulým dobržďováním a rozjezdem
- nízké težiště které ohromně zvyšuje ovladatelnost auta a celkovou radost z jízdy
- bezpečnost
apod.
...pak je to opravdu jako s tím vínem a nemá vůbec smysl o tomto autě přemýšlet...Já mám XV 2018 2.0., zkusil jsem spoustu jiných aut, ale tohle má něco co žádné jiné ne a hrozně rád s ním jezdím... a to i přesto že bych také raději 2,5 s vyšší akcelerací, jako každá jiná východoevropská trumpeta.Musím uznat že ta spotřeba je opravdu zbytečně vysoká, myslím že to vychází z pricipu atmosférického motoru, což jsou tak 90' a auta takovou spotřebu měla a permanentní čtyřkolky...
Mám i 4motion, kde se připojují zadní kola jen když je potřeba, což výrazně snižuje spotřebu a projelo bezproblému totéž co Subaru, takže tam jsem moc rozdílu v praktickém použití nezaznamenal.Subaru je ale nesmírně odladěné auto a když to poznáš, tak i přes vysokou spotřebu a nižší výkon ho budeš chtít.

Michal2
27. srpna • 15:50

Dotyčný ale napsal že jezdí hlavně dálnice a při 140 mi 2l sedan žere asi 8l ale SUV je +1l a víc podle rychlosti a 4x4 další 1l a ta větší váha.Nemůžeš to srovnávat s fabii 1.0tsi která by stejnou trasu i jízdní styl dala za 6-6,5l vč dálnice.

eCVThater
27. srpna • 13:21

Souhlas. Navíc CVT je ještě o 2 levely větší zlo než eCVT.

Ludovít
27. srpna • 13:31

Máš s nějakým současným cvt zkušenosti? Když je to tak blbé, proč to všude cpe Honda a to i na us trhy?

eCVThater
27. srpna • 13:52

V zemích, kde naprostá většina lidí jezdí stylem "Řidič slečny Daisy" a nepřekračuje ani na dálnici 110 km/h, to možná dává nějaký smysl. V Evropě ale rozhodně ne. Nicméně Evropa už je ve světě brána jen jako jakýsi úpadkový skanzen podivínů, takže podle evropských preferencí už se nikdy nikde nic vyrábět nebude. Musíme si zvykat.

Subaru555
27. srpna • 15:03

Koukám že tady je každý odborník. Sám doma mám Subaru XV e-boxer. Jezdím za 7 litrů, a to auto nešetřim.
Cvt se chová jako klasický automat a řadí. Oproti dsg je to nebe a dudy.
Nejlepší auto co jsem kdy měl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marťan
27. srpna • 23:46

Souhlasím. A to mám doma pouhý základ 1,6 litru, nové 2019. Srovnávat to s Fabií 1.0 TSI může jen někdo, kdo v subaru nikdy nejel. XV projíždí pod plynem a bez náklonu zatáčky tam, kde by se Fabia a podobné (a vyšší) kutálely do příkopu. Papírová rychlost z 0-100 je daná, ale copak ve městě potřebujete zrychlit na takovou hodnotu? Dnes jsem to nandal audině TDI na semaforech. Zrychlení je plynulé, auto i s tímto "slabým" motorem se vrhne dopředu tak, že se mu zvedne čumák. Pak pomalu zrychluje a kdyby bylo hodně prostoru, audina apod mě předjedou, jenomže prostor nebyl.

Mirek
29. srpna • 22:22

Ještěže sis dal nick Marťan, tím se hodně vysvětluje.
Podle papírových údajů Subaru XV 1,6i, Lineartronic má zrychlení z 0 na 100 km/hod za 13,9 s. Nemuseli po tobě silničáři opravovat vytrhaný asfalt z cesty při předjíždění "audiny TDI"?

kari
30. srpna • 9:01

Jsou i dva, co mají hybridní Toyoty a dle nich je při rozjezdu zdržuje minimálně šest z pěti motorek, co před imi stojí na semaforu :-D

stealth01
29. srpna • 6:54

"XV projíždí pod plynem a bez náklonu zatáčky tam, kde by se Fabia a podobné (a vyšší) kutálely do příkopu."My můžeme vycházet pouze s faktů, protože se bavím se Subaristou. Takže jediné srovnání je losí test, tam je to vidět v extrému. Fabia to zvládla v 80 km/h, Subaru XV 2018 šlo mimo dráhu v 74 km/h. Tolik k tomu kutálení a objektivitě...https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Jablka a Hrušky
26. listopadu • 11:08

Pro porovnávače Fabie a XV tady mám jedno video zkuste tohle s Fabii a pak si vezměte kyblík, projděte trasu kudy jste jeli a posbírejte si šroubky:
https://youtu.be/ItpB1BmLaSQ

Ne­hod­noť co ne­znáš
25. listopadu • 11:30

..mno já tedy nevím do jaké míry jsou testy K77 průkazné... řidič zatočí pokaždé jinak a v jinou chvíli, na jiných pneumatikách, v jiné teplotě s jinak natankovanou nádrží atd. .... ani jednou se mu nepodařilo zatáčku projet a načasovat stejně jako dříve a to ani v totožném autě, natož ve dvou různých autech a co když to řídí ještě někdo úplně jiný (tak jako v těchto dvou případech) .....při tomto testu jde o desetiny stupnů natočení volantu, desetiny sekund načasování apod......not quite comparable test ... neříkám které auto je schopnější, jen říkám že takhle provedený test je blbost...

kari
28. srpna • 8:56

:-D:-D:-D
Existuje nějaký SUbarista co má soudnost?
"se vrhne dopředu tak, že se mu zvedne čumák" :-D:-D:-D
Je to línější něž dodávky na silnicích, tak na ci spořád chceš hrát? Je to LEMRA.
Ano podvozkově to je dobrý, dokonce velice dobrý, ale obzvláště s tou 1,6 CVT to je mrtvola, kterou překonává snad jen fabia 1,0 MPi.
" Dnes jsem to nandal audině TDI na semaforech" to je opravdu příklad hodný velice inteligentního člověka. Za prvé bylo tomu řidiči v Audi úplně jedno, co se děje vedle něj a za druhé, Audi TDI je pane bože co za výraz?

stealth01
29. srpna • 6:52

Ale jo, přiznám to, byl jsem to já s SQ7. Neměl jsem moc šancí proti střele XV.

kari
29. srpna • 9:00

Ono už s tou 1,6 se zvedá na zadní jak Vin Diesel v prvním "rychle a zběsile" co to musí dělat s tím dloulitrem, to si nedovedu ani představit.

stealth01
29. srpna • 10:44

Na to ještě nevymysleli pneumatiky... :-D

kari
29. srpna • 13:46

Jednou tu jeden s imperzou 1,6 CVT vypisoval, jaká je to rakety, že mu skoro nikdo nestíhá a že stačí šlápnout na plyn a motor letí do otáček :-D
Tak jsem mu napsal, že to je tak nějak princip u CVT, obzvláště pokud nemá ani virtuální stupně, že se přidá plyn, auto řve jak střelený jelen, ale jinak se nic moc neděje :-D
Toliko ještě k tomu, jak to lidé také vnímají.

eCVThater
27. srpna • 17:53

CVT, které navíc předstírá, že jako řadí, tak musí být snad ještě větší blamáž...

petr r. (petrumr)
27. srpna • 20:09

jels někdy RAV4 hybrid s pádly pod volantem? Nic nepředstírá.

eCVThater
27. srpna • 22:38

Tak zrovna v RAV4 jsou ty pádla naprostá absurdita. Hrát si na řazení v autě, které nemá ani otáčkoměr, je dobrá úchylka. Když už tam ta pádla mají, mohli by je radši použít k nastavení míry rekuperace, jako to má CRV.

Lukasz
27. srpna • 15:10

Všechno je lepší než zpropadené DSG, ale žeby bylo Subaru dobré auto se bohužel moc říci nedá. :-D ...To jste toho asi moc neměl.:-P

27. srpna • 17:46

Subaru , jsou ridicky vseobecne jedni z nejlepsich aut , bezporuchove a schopne top v terenu.

Tom
28. srpna • 11:53

Bezporuchove:-). Tak to je dobrý vtip.

jean
29. srpna • 14:27

Nejaké to prasknuté tesnenie pod hlavou, či zadreté ložisko na kluke sú predsa bežné poruchy, to sa stáva. Tak nejako mi vždy argumentujú kamoši so subaru :-D

kari
27. srpna • 13:41

cena

Doporučujeme

Články odjinud