Test Subaru XV 2.0i Lineartronic: Polem nepolem

Nejmenší model japonské automobilky prodělal poměrně zásadní změny. Má jinak naladěný podvozek, pozměněný vzhled a mnohem příznivější cenu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Změn není málo
  2. Interiér udělal velký skok
  3. Hlavně bezestupňově, Podvozek na komfortnější notě
  4. Kolik za to?, Verdikt
  5. Subaru XV 2.0i Lineartronic: Fotogalerie

Když se řekne Subaru, většině z vás se nejspíš vybaví tmavě modrý sedan se zlatými koly a masivním křídlem, kterak se zběsilým tempem žene dveřmi napřed po šotolinové trati. Modelová řada japonské automobilky má ale co nabídnout nejen lidem, kteří s nostalgií vzpomínají na slavnou éru Colina McRae či Richarda Burnse.

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Byla by přitom škoda přehlédnout při výběru nejmenší model automobilky. Je ale dost možné, že se vám v průběhu času trochu ztratil z mysli. Jak mi bylo při přebírání vozu vysvětleno, omezené kvóty dovozce způsobily, že v loňském roce musely v tuzemsku dostat přednost jiné modely - především tedy nový Outback a Levorg.

Změn není málo

To mělo za následek, že XV modelového roku 2015 se na naše silnice vůbec nedostalo. A to také zároveň způsobilo, že tu před námi stojí aktuální modelový rok, jehož změny se nezdráhám označit za skutečně rozsáhlé. Některé jsou pochopitelně významné méně, jiné více. Je ale zřejmé, že si automobilka vzala většinu výtek k srdci a na modelu skutečně zapracovala.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zepředu jsou hlavními rozpoznávacími znaky modelového roku 2016 zejména přepracovaná maska chladiče, chromovaná linka u mlhovek a nové světlomety

Můžeme začít designem, který bych neoznačil za hezčí či ošklivější, ale prostě za trochu jiný. Jen skutečný znalec si všimne přepracované masky chladiče s větším logem, mnohem patrnější je jinak tvarovaný přední nárazník, který dostal chromované orámování mlhovek. Nové jsou i tvary světlometů, vyniknou zejména ty zadní, které jsou čiré a částečně disponují LED technikou.

Na přítomnost diod v podobě denního svícení ale musíte zapomenout, XV svítí oproti třeba modernizovanému Foresteru i nadále klasickou žárovkou a i příplatkové xenonové světlomety se spoléhají na klasický reflektor bez optiky. V tomto ohledu tedy XV působí poměrně zastaralým dojmem a pár diod v zadních světlech to nezmění.

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Co skutečně vynikne, je barva karoserie. Pastelově modrá barva s názvem Hyper Blue je základním (a jediným) odstínem bez příplatku, velmi připomíná barvu, jakou nosí modely Polestar od Volva, ale i japonskému hatchbacku sluší. Pokud ovšem dáváte přednost méně výstředním odstínům, nezbude vám, než sáhnout po nějaké příplatkové metalíze.

Jinak je to Subaru XV tak, jak ho znáte. Tedy klasický crossover, který vychází z pětidveřového hatchbacku. K tomu přidal módní nelakované plasty a hlavně vyšší světlou výšku. I když však má svým designem blíže ke klasickému hatchbacku, výškou podvozku většinu klasických SUV nechává daleko za sebou. Právě světlá výška je při tom pro jízdu mimo asfalt zásadní a v Subaru to moc dobře vědí - XV disponuje hodnotou 220 milimetrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou je také nový základní lak Hyper Blue, který autu náramně sluší.
Introvertům ale příliš určený není

Společně s tím nemůže chybět (a u žádného XV ani nechybí) pohon všech kol. Tomu se ale budeme věnovat v samostatné kapitole, teď se pojďme podívat na interiér, který také doznal celé řady zásadních (a dlužno dodat, že velmi příjemných) změn. 

Radosti
Mnohem nižší cena než v minulosti
Příjemná převodovka CVT
Komfortní a přitom velmi jistý podvozek
Slušná světlá výška a schopnosti v terénu
Starosti
Motor by mohl být lépe odhlučněný
Vyšší spotřeba
Typicky japonský přístup k výbavám
Komplikovanější ovládání
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
IMG_3235.jpg IMG_3204.jpg IMG_1062.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Změn není málo
  2. Interiér udělal velký skok
  3. Hlavně bezestupňově, Podvozek na komfortnější notě
  4. Kolik za to?, Verdikt
  5. Subaru XV 2.0i Lineartronic: Fotogalerie

bazar

Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 232 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků