114
Fotogalerie

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Kapitoly článku:


Atletická postava

Oproti standardní Impreze se Subaru XV vyznačuje značně zvětšenou světlou výškou, která dosahuje 220 mm, a takřka plochým spodkem, z nějž nevyčnívají výfuky, diferenciály ani další prvky, jež by v náročném terénu mohly dojít úhony. Na první pohled si všimneme také plastových obkladů podběhů, prahů a nárazníků, jež nesou zajímavě působící texturu připomínající „karbon“.

P1080832.JPGP1080836.JPGP1080839.JPGP1080856.JPGP1080858.JPGP1080862.JPG
Subaru XV působí vyváženým a originálním dojmem

Přídi dominují sdružené svítilny se samostatnými parabolami pro dálková světla, přičemž ta potkávací nesou xenonové výbojky. V tělesech mlhových svítilen se nachází zdroje denního svícení, v poloze Auto na levé páčce pod volantem se spínají ihned po rozjezdu a v případě zhoršení světelných podmínek samočinně přepínají na „potkávačky“.

P1080837.JPGP1080838.JPGP1080840.JPG

P1080959.JPGP1080953.JPGP1080944.JPG
Nové XV se v terénu rozhodně neztratí

Nečekaně prostorný

P1080828.JPGP1080884.JPGP1080891.JPGP1080892.JPGP1080886.JPGP1080887.JPG
Interiér se vyznačuje kvalitním zpracováním a odolnými materiály

Interiéru vládnou poněkud fádní, do černé a šedé laděné obkladové a čalounické materiály, nicméně k jejich kvalitě a dílenskému zpracování nelze mít výhrad. Dokonce i fanatici „ujíždějící“ na měkčených plastech si přijdou na obkladech horní části palubní desky, středové konzole a dveří na své.

P1080882.JPGP1080890.JPGP1080880.JPG
Přední sedadla jsou náznakově anatomicky tvarovaná, kotevní místa ISO-FIX na zadních sedadlech jsou snadno přístupná

Palubní deska působí dosti strohým dojmem, ale nelze jí rozhodně upřít přehlednost rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Přední i zadní sedadla mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky, které poskytují účinnou oporu stehnům a navíc umožňují nečekaně pohodlný, vzpřímený posaz.

P1080871.JPGP1080874.JPGP1080876.JPG
Zavazadlový prostor má slušný objem, navíc jej lze výrazně zvětšit do roviny sklápěnými opěradly zadních sedadel

Kvalitní a objemný

Alespoň ta přední sedadla nabízejí náznakové anatomické tvarování, nicméně stavitelné bederní opěry bohužel chybí. Cestující vzadu mají překvapivě mnoho místa pro hlavy, ale především pak pro kolena. Ani s šířkou to tam není vyloženě špatné, takže si dovedeme představit relativně pohodlné cestování i v plném obsazení osobami běžného vzrůstu.

P1080898.JPGP1080897.JPGP1080899.JPGP1080900.JPGP1080902.JPGP1080905.JPG
Pracoviště řidiče je přehledné a dobře vybavené

Otcové a matky malých dětí budou vzývat nebesa za „deklíky“ úhledně kryjící velmi snadno přístupná kotevní místa ISO-FIX, ostatní pak ocení alespoň množství míst pro odkládání drobností v okolí všech sedadel. Ty se nacházejí nejen ve všech bočních dveřích, ale také před a za voličem převodovky.

P1080903.JPGP1080904.JPGP1080908.JPGP1080909.JPG
Mezi předními sedadly jsou držáky nápojů a v kryté schránce také konektory USB a AUX

Kolébkové přepínače dvoustupňového vyhřívání předních sedadel se bohužel stále nacházejí na obtížně přístupném místě až za pákou ruční brzdy. Středová loketní opěra mezi předními sedadly prakticky chybí, inkriminovaný díl překrývající další odkládací schránku se zásuvkou na 12V a vstupy USB a AUX lze považovat spíše za víko než nějakou opěrku. Ale už existují nápady, jak tuto nepříjemnost snadno vyřešit…

P1080911.JPGP1080913.JPGP1080914.JPG
Odkládacích míst je u všech sedadel dostatek

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud