Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Uplynulý víkend jsme strávili za volantem ostře sledované novinky z dílen značky Subaru. A jaké jsou dojmy po prvních desítkách kilometrů?
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  2. Atletická postava, Nečekaně prostorný, Kvalitní a objemný
  3. Za volantem, Něco tady chybí…, Startujeme
  4. Na silnici suverénní, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie (115 snímků)

Velký návrat

Nad modelem XV zaplesá snad každý zastánce tradičních hodnot automobilů značky Subaru. Vypadá to, že se Subaru XV snaží vrátit tam, kde kdysi začínalo lehké SUV Forester. Od dob první generace Foresteru se toho totiž hodně změnilo, Forester se během let stal komfortně vybaveným a naladěným a jaksi „vyměklým“ strojem, kterého nelze nenařknout z jisté dávky podbízivosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru XV vyniká svetlou výškou 220 mm, přesto není o mnoho vyšší než běžné hatchbacky

Nové XV je jiné. Má ostře řezané křivky, snad až nečekaně tuhý a sportovně působící podvozek a nádavkem také řadu výbavových prvků, které dosud byly značce Subaru prakticky neznámé. Přesto vás však napadne několik drobných samozřejmostí, na které si zatím budeme zřejmě muset ještě počkat… 

Vlastní cestou

Třída SUV vládne světu. Kdo chce prodávat, musí tento segment plnit novými modely (viz třeba Nissan, který v Evropě už prakticky nic jiného nenabízí), které se budou od konkurence lišit. Na rozdíl od předchozího Subaru Impreza XV už nepůsobí nové Subaru XV jako levná parafráze na Octavii Scout, ale jako sebevědomý, svérázný model.

Subaru XV: první jízdní dojmy

Subaru XV: první jízdní dojmy

Ačkoli Subaru XV technicky vychází z nové generace Subaru Impreza (a i na první pohled je to dosti zřetelné), automobilka jej vyčlenila do specifické modelové řady. A především v Evropě je jasné, že XV na úkor Imprezy vyloženě favorizuje. Zatímco Impreza bude k mání pouze se zážehovým motorem 1,6i, Subaru XV se nabízí s trojicí motorů a několika převodovkami.

Zkoušený vůz

Ke krátkodobému vyzkoušení jsme převzali agresivně oranžové Subaru XV s výkonnějším ze zážehových motorů v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT a prostředním výbavovým stupněm Comfort, které je podle ceníku nabízeno za 709 000 Kč včetně DPH. V této částce se překvapivě nachází nejen koberečky, ale také metalizovaný lak.

Jednotlivými nabízenými verzemi a konkrétními cenami se na tomto místě zabývat nebudeme, najdete je v přiložených odkazech. Soustředit se budeme spíše na přímé zkušenosti s tímto vozem, který měl na začátku testu najeto teprve něco přes 800 km a my jsme k této částce přidali nějakých 120 km.

O obvyklé tabulky technických údajů, výbavy i naměřených hodnot vás nepřipravíme, na podrobnější popis modelu Subaru XV si však počkejte na běžný redakční test.

Subaru XV 2,0i CVT Comfort
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)709 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)569 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, VDC, BA
Centrální zamykáníAno (klíčem)
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Vyhřívání sedadelAno (přední)
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AudiosoustavaAno, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno, s denním svícením
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, xenonové
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velký návrat, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  2. Atletická postava, Nečekaně prostorný, Kvalitní a objemný
  3. Za volantem, Něco tady chybí…, Startujeme
  4. Na silnici suverénní, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie (115 snímků)
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků