Test: Subaru XV 2,0D Comfort - auto pro řidiče

29 komentářů

galaxie
19. prosince • 17:05

pro kank - xv je naše první subaru, v provozu půl roku, zatím 100% spokojenost. servis plánuji u prodejce (Liška,Plzeň). nebylo by od věci napsat kde že se oni zmínění dementi vyskytují, pro mě a asi i ostatní čtenáře subaristy by to mohlo být přínosem. děkuji

galaxie
16. prosince • 17:39

Včera večer jsme se vrátili z od Třeboně, asi jste viděli TV zprávy o ledovce.Jezdili jsme hlavně po okreskách.Dojeli jsme kam museli. Do kopce v levém pruhu (pravý stál, s kopce to vzdali,čekali nahoře).Kupodivu jsme míjeli i ty opěvované - stojící- haldexy. Za námi jel jen Patrol.Abych to shrnul - jsem rád za XV (benzín 2,0, manuál, výbava Comfort).Pro diskutující - ASAF:auto má modrou kontrolku teploty chladící kapaliny,po dosažení 35°C zhasne a teplota vyjádřená arabskými čísly "naskočí" na PP(palubní počítač)
- ZELÍ : ptákovině trvalého symetrického 4x4 vděčíme za to že jsme dojeli domů
- DS: nap.caný hatbach alias crossover - zde je to o názoru co se komu líbí
hnusný plasty - ty v XV jsou měkčené, i kdyby nebyly je mi to šumák.barva mi vyhovuje
- Karel Pamír: fakt je že XV jsem po skoro šesti tisících najetých km u nás a v cizině nepotkal doposud žádné.Naše předcházející auto bylo Scirocco a těch jsme za tři roky potkali jen šest (4 v ČR a 2 v Rakousku).Poslední model značky Subaru XVéčko rozhodně není, tím je BRZ - kvóta pro Austrálii byla pro letošek 201 aut, prodány za 3 hodiny. Ve střední Evropě je Subaru stále nedoceněná značka.Jinde je to jinak...

Robert
26. února • 14:50

Dobrý den,
uvažuji o XVečku a jen nevím zda benzín (motorizace kterou uvádíte) či naftu. Můžete mi říct jakou máte průměrnou spotřebu? Četl jsem několik testů a každý píše něco jiného. Díky R.

Jiri
17. prosince • 16:24

Naprosto souhlasím.
Mám XV v dieslu 2.0 dva měsíce a jsem naprosto spokojený.
Dříve jsem měl Hyundai tucson 2.0 benzín, octavii combi 4x4 2.0 benzín, ford kuga 2.0 naftu.
S XV se jezdí ze všech nejlíp.

Kank
19. prosince • 7:54

Subaru nikdy, mam Forester M10 D Comfort. Je to strep. Jizdni vlastnosti dobry to nepopiram, ale: podimenzovana spojka (najezd 30tis a je KO), motor to je traktor(neustale kalibrovani vstriku, vibrace, silenost), servistni sit, to neni servis ale banda dementu, neustale problemy, prutahy, vymluvy, po roce uplne rezavej vejfuk, po 2 letech kompletne sloupany elketrony (najeto melo 20tis s original gumama).
Jesli nekdo rika ze to je nahoda konkretniho modelu tak at si precte fora k subaru, tyhle problemy maji dalsi uzivatele. PROTO VARUJU SUBARU UZ NIKDY :-/

Emil Škrabánek
16. prosince • 9:13

Tak uvažuji kde schrastit 570 tisíc ?;-)

Karel Pamír
15. prosince • 14:49

KRACHUJI ZNACKA A JEJI POSLEDNI MODEL B-]

goro
15. prosince • 13:03

tak subaru, to bude do posledního vydechnutí tvrdit, že jedině boxer a jedině 4x4...ovšem, měli by k tomu všemu i podotknout, jaká je peripetie u boxera jenom vyměnit svíčky, kolik má problémů s mazáním a těsností, atd...
tak stejně, že jakékoliv 4x4 skutečně nebrzdí lépe než obyčejné 2x2, pro průměrného řidiče je reálně třeba ve 2% ročního nájezdu, ale v ostatních 98% jízd bude mít vyšší spotřebu a nižší dynamiku oproti 2x2, což ve spojení s jakýmkoliv atmosferickým motorem vygeneruje pocit "rozežrané, líne mrchy"...

Rumprstumpr
16. prosince • 11:09

tak pan ZELÍ je absolutně mimo!!!- když už nevím-sem laik a něco plácnu tak si o tom aspoň něco přečtu!
Ukažte mi článek kde skuteční uživatelé 4x4 chválí ví Haldex než pevnou 4x4 (torsena) a nebo auto s Haldexem,které dojede(vyjede) za stejných podmínek(sníh) dál než s torsenem...
a pan GORO zřejmě s poslední 4x4 jezdil s nějakou 66kw-když tvrdí něco o menší dynamice...-mám pro tebe novinku malej výkon motoru nerozhejbe rychle ani ani 2x2 :D
Brzdění u 4x4 (s torsenem) má auto lepší když brzdí motorem....,spotřeba je samozřejmě cca o litr výš,ale s tím si to uživatel kupuje.... a využití je taky častejší než 2%,ale to už je na každém uživateli

Zelí
16. prosince • 12:24

Aby byl forester použitelný v terénu, tak mu museli udělat mezinápravovou uzavíratelnou spojku dtto haldex generace 1. Protože jejich mezinápravový diferák, který je třeba v legacy je k tomu účelu naprosto nepoužitelný. To je technický fakt. Dnes silniční auta všech značek používají řešení haldex v 99% své produkce. Samozřejmě, že všichni to u haldexu nekupují a jenom to pajcli, ale je to v podstatě mezinápravová spojka dtto haldex. To platí i pro subaru.

feroj
16. července • 8:46

kde na tie nezmysly chodíš... :-O ... čo hulíšB-]
sory ale k tomu čo si napísal nič iné nejde

DS
14. prosince • 21:16

Volil bych přece jen normálnější nadpisy. Tenhle naprcaný hatchback alias crossover nebo jak se tomu říká, je auto pro řidiče? Dehet a hnusné plasty to už jenom korunují. No pro moji tchýni možná...

Error
15. prosince • 12:09

hehehe, dalsi borec s Golfem. Nebo ze by Citroen DS?

L
14. prosince • 20:14

Tak nevím no, docela se mi auta tohoto tipu líbí (mám scouta), ale teda kromě dobrého motoru je to auto oproti evropským automobilkám (i Škodě) docela zaostalé. Když se dívám na plasty v kufru, interiér a středový panel, je to jako bych se díval do minulosti. Za tuto cenu by to auto snad koupil jen opravdu fanda Subaru. Protože za podobné ceny se dají sehnat opravdu lepší a větší auta. Nejsem zastáncem koncernových vozů i když jej mám, Subaru se mi docela líbilo a zamýšlel jsem koupit Outbacka místou Scouta, ale nová generace modelů Subaru mě holt co se týče designu a cen neoslovila :-/

Petr
15. prosince • 12:05

Design se neda hodnotit, je individualni podle vkusu kazdeho soudruha, ale opravdu si srovnaval pri vybirani auta Outbacka se Scoutem? A cena Outbacka s tim co umi a co ma ve vybave ti pripadala vysoka? Mel jsem dve Octavie a nyni mam noveho Outbacka a to se opravdu neda srovnat. Mam manual, takze permanentni 4x4 a co to auto s timto pohonem dokaze je neskutecne, o pohodli, tichu a miste uvnitr uz nema cenu vubec mluvit.

Zelí
14. prosince • 8:34

Takže konečně celý nepřekonatelný awd sami v tichosti odstřelili a přiznali, co je každému poučenému laikovi jasné už cca deset let. Elektronicky řízený pohon 4x4 je lepší než bájné čistě mechanické řešení. Aktivní AWD subaru je v podstatě haldex. OK. (Oni ho už dávali nenápadně do forestera).Takže subaru se nám dopracovalo k tomu, co zákazníci měli v OI už v roce 1998. Já být subaru fanda tak se na ně nas..ru za to, že mně vědomně vodili celý dlouhý roky za nos.

Gamp
16. ledna • 16:43

Je zajímavé že v mnoha diskuzích hodnotí auta lidi kteří nemají s danou problematikou nebo autem žádné zkušenosti nebo technické znalosti. Co se týká aktivního pohonu AWD u Subaru s AT převodovkou a mezinápravovou spojkou funguje naprosto odlišně od systému Haldex. U Subaru se skutečně jedná o stálý pohon s rozdělěním momentu 60/40 ve prospěch přední nápravy a pouze za ztížených podmínek elektronika tento poměr mění ale nikdy ne 0/100 nebo obráceně. Jezdím se Subaru 12let a měl sem možnost jezdit s různými motorizacemi a převodovkami tak že vím o čem to je. V současné době mám Forester 2,0 MT 1998 a Outback 3,0AT 2007. Kdo neví jak to funguje přidávám odkaz
http://www.awdwiki.com/en/subaru/... To je zhruba vše o pohonu 4x4 u Subaru.

heh
14. prosince • 16:29

Blázen, hoďte na něj síť :-D

Lovap
14. prosince • 10:17

Nekecaj nezmysli. Aktívne AWD je iba u automatu. Manuál má klasické AWD.

Vana666
14. prosince • 16:05

Navíc to aktivní odpojovací AWD dělají u automatů už roky. Akorát netuším proč to dělají když ve svých materiálech tak horlivě (a podle mě oprávněně) propagují zásadně jen trvalé 4x4

Zelí
15. prosince • 17:15

Tomu se nediv, to je princip náboženství. Věřící věří. Viz neposkvrněné početí ....
Ti věřící subaru fanatici si stále opakují motlitbu... trvalé, symetrické 4x4... je to samozřejmě ptákovina, ale oni tomu V Ě Ř Í !!!!

feroj
16. července • 8:37

Ako je poznamenané v inom prispevku... u všetkych Subaru (Justy a Trezia nie su Subaru) je to stále stály pohon 4x4, ktorý u modelov s aut. prevodovkou dokáže meniť pomer preneseného výkonu z jednej nápravy na druhú!!! ale nikdy sa nestane, že pri dobrých adhéznych podmienkach ide len na predný, alebo zadný pohon (nikdy to nie je 100% na jednu nápravu) - preto je stály AWD. Pri manuálnej prevodovke je natvrdo 50:50 , neplati pre WRX STi tam sa dá manuálne, alebo autom. meniť(elektronicky riadený stredový dif.)B-]

P
14. prosince • 9:18

A jinak ses v pohode, jo ?

asdf
13. prosince • 13:41

těžkej naftovej kombajn s těžištěm někde v autorádiu postrádající i teploměr motóru. tak to je opravdu auto pro řidiče B-]

asdf
15. prosince • 13:58

Tady je zase subaru fans :-DB-]

heh
14. prosince • 16:29

Těžkou noc jsi měl asi leda ty...

X1
13. prosince • 22:01

Si znalec, to sa pozna:-D Boxery su aj o tom, ze sa vdaka takej konstrukcii motora vie posunut tazisko auta nizsie - tazisko nizsie = vyssia stabilita.

Petr
13. prosince • 17:29

asdf, jake ty mas VLASTNI auto? pochlub se, at vime s jakym odbornikem mame tu cest :-D v tomhle jsi tedy nikdy nesedel, jinak bys takovouhle kravinu nenapsal... B-]

gapa
13. prosince • 16:52

Zase znalec, co auto viděl jen s rychlíku ;-)

Doporučujeme

Články odjinud