Test: Subaru XV 2,0D Comfort - auto pro řidiče

Znovu jsme zasedli za volant lehkého SUV Subaru XV. Po obou zážehových jednotkách přišel na řadu vznětový agregát.
Seznam kapitol
  1. V záběhu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Přiměřeně prostorný
  3. Za volantem, Palubní počítač v češtině, A startujeme
  4. Na silnici, A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

V záběhu

V testech modelu Subaru XV v českých médiích se objevují vesměs nejdražší verze Executive s působivou výbavou, ale nesmyslnou cenou. My jsme však na test získali vůz s prostřední výbavou Comfort, jež je o 70 000 Kč levnější, a v kombinaci se vznětovým motorem, pochopitelně opět typu boxer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru XV 2,0D Comfort

Navíc spád událostí tomu chtěl, že jsme nakonec k testu převzali namísto alespoň mírně zajetého vozu (oficiální „novinářská“ auta mívají najeto několik tisíc km) vůz zcela nový, který na svém tachometru nesl nájezd pouhých 9 km. Z této skutečnosti plyne, že jsme auto netrápili obvyklými dynamickými měřeními, proto v tabulkách najdete pouze výsledky měření vnitřní hlučnosti a zpřevodování.

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Takže jsme měli možnost opájet se pocitem řidiče, který si v showroomu přebírá novotou vonící, vymydlené auto, jehož pneumatiky ani zákoutí blatníků dosud nepoznaly prach a špínu běžných cest. Řada řidičů si myslí, že moderní auta není třeba nijak zajíždět, ale snad každý člověk se základy technické představivosti chápe, že i přes přesnost výroby a elektronické řízení kdečeho si zkrátka všechny díly musí „sednout“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá vůz, který právě vyjel z prodejny

U Subaru předepisují pro prvních 1 600 km nového vozu několik doporučení, z nichž žádné nijak výrazně neomezuje využitelnost auta. U dieselů by neměly otáčky překračovat hranici 3 500 ot./min. a nedoporučuje se jezdit delší dobu ustálenou rychlostí a příliš prudce zrychlovat ani zpomalovat.

Motor není radno podtáčet, před zastavením po rychlejší jízdě by se mělo na volnoběh chvíli chladit turbodmychadlo a zvláště něžně bychom se měli chovat k motoru do chvíle, neř zhasne modrá kontrolka neprohřátého motoru.

Subaru XV 1.6i Lineartronic: jeho revírem je...

Subaru XV 1.6i Lineartronic: jeho revírem je...

Pokud se těchto doporučení budete držet, můžete se těšit na delší životnost, vyšší výkon a nižší spotřebu paliva, jež konkrétně u vozů Subaru XV 2,0D klesne po zajetí v průměru na 6 až 6,5 l/100 km. Očekávat lze také zpřesnění chodu řadicí páky a dalších ovladačů nebo snížení hlučnosti motoru poté, co si sednou vstřikovače.

Nabídka verzí

Podle našich zkušeností to vypadá, že se Subaru XV snaží vrátit tam, kde kdysi začínalo lehké SUV Forester. Od dob první generace Foresteru se toho totiž hodně změnilo, Forester se během let stal komfortně vybaveným a naladěným a jaksi „vyměklým“ strojem, který nelze nenařknout z jisté dávky podbízivosti. Uvidíme, kam se posune jeho nová generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru XV v kombinaci vznětového motoru 2,0D a střední výbavy Comfort

Ačkoli Subaru XV technicky vychází z nové generace Subaru Impreza (a i na první pohled je to dosti zřetelné), automobilka je vyčlenila do specifické modelové řady, už to tedy není žádná „Impreza Scout“. A zatímco Impreza bude k mání pouze se zážehovým motorem 1,6i, Subaru XV se nabízí s trojicí motorů a několika převodovkami.

Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

S modelovou řadou Subaru XV je to u nás celkem jednoduché a aktuální ceník a tabulky technických údajů najdete v příslušných odkazech mezi odstavci. Motory jsou tři, zážehový 1,6i s výkonem 114 koní (84 kW) a 2,0i o výkonu 150 koní (110 kW) a jeden diesel 2,0D s výkonem 147 koní (108 kW). Převodovky jsou šestistupňové manuální (u 1,6i pětistupňové), za příplatek pro zážehové jednotky pak bezstupňové Lineartronic (CVT).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento model charakterizují ostré linie, jež si s žádným jiným modelem nespletete

Výbavy jsou pro všechny motory a převodovky ve stupních Active, Comfort a Executive (pro 1,6i bez toho nejvyššího). Standardem i pro Subaru XV je samočinně řízený pohon všech kol bez redukční převodovky.

V kombinaci s manuálními převodovkami jde o trvalý náhon obou náprav 50:50 s mezinápravovým diferenciálem LSD, vozy s CVT disponují soustavou Active AWD. Ta nemá mezinápravový diferenciál, pohání přední kola přímo a náhon kol zadní nápravy je regulován změnami tlaku oleje z převodovky ve vícelamelové spojce.

Subaru XV 2,0D Comfort 
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)759 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)569 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, VDC, BA
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno vč. přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno, přední
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, s kamerou
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. V záběhu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Přiměřeně prostorný
  3. Za volantem, Palubní počítač v češtině, A startujeme
  4. Na silnici, A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků