TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

83 komentářů

Marťan
24. června • 23:44

V tomhle článku lžete, v tabulce o rozvoru Škody KaroQ. Ve skutečnosti je pouhých 2624 mm, beru z ofiko webu Škody. Takhle se dělají podpásovky á la Babiš, Zeman a spol. Dutý národ tomu věří, a pravda je někde úplně jinde. Vrchol je, že u top diesel Kodiaqu se pouští z vejfuků umělej zvuk benzinovýho osmiválce. Jak řek Fučík nebo jinej pičus, "lidé, bdětě". Tzn. čtěte mezi řádky, protože vás vochcávaj jak v politice, tak ve Škodovce. A jak ztohoven? Jít jinam, a až se škodovka pokloní zákazníkovi a začne být pokorná, koupit si auto od ní. Dřív ne. A jaký koupit? Z osobní zkušenosti navrhuju Subaru XV. Oproti škodě v něm není nuda a dostane se s z jakýkoli šlamastyky. Taky nepouští uměý zvuky z vejfuku, to jen pro detail.

Marťan
21. března • 23:59

Papírové zrychlení u toho auta je jedna věc, legrace s ním je věc druhá. Chápu, papírový zrychleni 0 na 100 skoro 15s je šílený, ale... Kdo to potřebuje? Copak startujete s dragsterem? I na semaforech, což je, ehm, větštinou ve městě, nikdy nejedete 0 až 100. A 0 až 60 Subaru XV 1.6 opravdu umí. Fakt nejsem na světlech VŽDYCKY nejrychlejší, ale VĚTŠINOU jo. Vtip je to v tom, že ten mini krouťák 150 Nm při 3100 otáčkách/min jde na VŠECHNY 4 KOLA ...tedy ne jen na ty přední, jako třeba u silnějšího Superbu (2D) a níž... čekám, až to každýmu dojde. Předokolky i s násobně větším krouťákem nemaj šanci. Většinou jsem JÁ ten první, o pár set metrů dál záleží - VE MĚSTĚ- kdo chce risknout to kreknutí padesátky na sedumde, devade, stodeset.... Po Praze je fůra úseků, kde to jde. Já když mám někdy ego, VĚTŠINOU, tak ty dvousepadekoňáky a víc ponížím, to se pak snažej, aby mě na padesátce předjeli 90 a víc. He he. ...
Nic... Subaru XV 1.6 je to nejlepší auto, jaký jsem kdy měl. A to mý přechozí 1.6 TDI mělo krouťák o 100 Nm vyšší... Jenže to byla krabice od VW, a muj nejmladší syn ho nenáviděl...
Subaru je láska. KDyž ho miluješ, fakt nění co řešit. Mám v životě 6. auto, jsem už trochu retro, a jsem ten věrnej typ, co si nechá auto klidně i 9 let, když je fajn. Takže předchozí 1.6 TDI s 250 Nm krouťák jsem vyměnil za benzin 1.6 benzin 150 Nm bez turba. Závěr a zhodnocení: ŽIVOT JE KRÁSNÝ. Dnes jsem líznul 2x Yetti 2.0 TDI za sebou. Chápu, já to auto (Yetti) chtěl kdysi taky a dnes bych taky sledoval, jestli jedu za 5,0 L nafty na sto.....
ALE PROČ? KDYŽ MŮŽU JET ZA 7,8 L BENZINU? TEN ZVUK MOTORU!!! Otáčky mezi 3100 a 5000 (a to nejsem zdalekA u omezovače na 7000) TO JE AKUSTICKÁ BÁSEŇ.
Chápu, já to 9 let zkoušel jezdit za 6 litrů taky. Nepovedlo se, jezdil jsem za 6,7 L nafty. Zato teď jezdím za 7.8 L benzinu ...a jsem ŠŤASTNĚJŠÍ. A svět se neposere. Max. tak Greta...
Ps: viděli jste film Ford vs. Ferrari? Ta nejlepší hudba začíná v 7000 ot(min.

Martin Ledvinka
26. listopadu • 23:01

:Měl jsem Imprezu(2005-.9), Potom Outback Diesel 2.0 nový, nádherně jezdi§ mezi5,5-6.5, po najetí 180000 km prodán bez závad. Nyné mám Outbacka nový facelift, v benzínu, 7-8.5 ve městě. Ale báječný svezení, báječný zvuk. v horách nepřekonatelný. Výbava vynikající. Ujeto 10000 km! Vřele doporučuji !javascript:void(0);

Ivan
27. února • 21:56

Mladí chcu mat auto s konmi ponahlaju sa do susednej dediny minimalne 100 kou, ako vranici len by lietali a predbehnuť zrýchlit potom pri miernej zakrute pribrzdit.a zase plyn ako najatí,mladosť pochabosť...ja mam Imprezu starsiu 1.5 má 115 koni,je pravda že nezrýchluje neviem ako,ale premávka je taka hustá,..a kde sa mam ponahlat??,cestu poznám nechodim stovky km daleko..
auto je na prepravu nie na predbiehavanie...volakedy boli dobre aj originalne skodovky MB ecky so 45 konmi,a vysli sme aj na lazy ...a dobre bolo...takže filozofovať a super zrýchleniach etc...
uz som z toho vyrastol...mne sa paci Suzuki Baleno má nizku spotrebu,velký priestor na sedenie aj tzv kufor..:-/ a Vy si kupujte autá so 150konmi,len prosim Vás nás neohrozujte na cestách!!

Antiautomat
21. února • 19:01

Preboha, preco taketo auto doj.bat variatorom.....

Hasňa
21. února • 2:12

Máme XV 1,6 manual a je to fajn. Motor měkký, žádné cukání. Je slabý, ale žijeme s ním celkem bez mindráků. Předjíždí v klidu na okreskách. Teď před Silvestrem jsem na redukci vytáhnul ze sněhu zapadaného a zamrzlého těžkého Outbacka s úplně prázdnou baterkou ze závěje. Pomalu bez stresu a neurózy hrabaly současně všechny čtyři kola a vytáhli jsme bez problémů i tu těžkou ... Outback. Na dálnici je klidová cestovní 150-160. Od 130 nahoru to leze pomalu. Na máš pohodový život v horách nádhera. Žádné turbo, žádný filtr pevných částic, hned teplé i při krátkých jízdách, lehké, AWD, redukce, hladký, tichý chod. Jezdíme za sedm a něco průměr. Na časté dlouhé dálniční cesty to moc není. Je to tiché, ale přes 130 už to zrychluje neochotně a pak to hodně žere. Do Beskyd na obsluhu rodinných potřeb je to ideál. Cestu k domu neodhazujeme nikdy.

adjungovany baca
21. února • 10:45

1*Ano, presne tak si to auto predstavuji. V klidku a rozvazne kopeckem vzhuru, bez nutnosti premyslet co, kdy a jak tam zaradit; bez strachu o podvozek a podlahu; bez nutnosti resit zrychleni.

kari
21. února • 9:28

+1

Václav
20. února • 19:21

Došel jsem k závěru, že dobrá polovina diskutujících (myšleno všechny diskuze) jezdí v autech typu M, AMG, Ferrari či Bugatti. Článek o Hyundai a skoro všichni vidí korejské šunky, článek o škodovce a poznámky o fasádní, francouzi a jejich třívalcové hrnky, koncern atd.

Aladin
20. února • 19:43

Děláš si srandu? Rychlejší je i Citigo 55kw. Tady nejde o to, že vůz není silný nebo,že je slabý. Tady jde o to, že je to možná to nejlenivější auto na trhu a to za 600tis. Při takových parametrech je opravdu nebezpečné začít předjíždět, což u vozu za 600tis by mohl být relevantní požadavek. Jinak se mi vůz líbí. Hlavně je super, že už v základní výbavě jsou světla s automatickou nivelací. To by mohlo mít více vozů.

Václav
20. února • 20:16

Jezdil jsem i s 1.6 Imprezou a neměl jsem problém předjíždět. Navíc XV a Impreza s 1.6 jsou cílené hlavně na řidiče 50+ (na zahraničních webech jsem četl dokonce 60+) a ti předjíždění moc neřeší. Prostě to auto je určené k cestě z hor a zpátky a občas obchod. Ta nivelace je super a k tomu natáčení světel do zatáčky.

stealth01
20. února • 21:05

Václave, jednou za čas řeší předjíždění i ti největší kliďasové. Neberme předjíždění jako manévr prasat v rychlých autech, je to sice nebezpečná, ale zato běžná záležitost.
Pokud mám auto v takové ceně, tak od něj očekávám soubor vlastností. Ne jen terénní schopnosti (což při dnešních všude prohrabanych cestách je tak 1 procento případů), ale i určitý komfort, který souvisí právě s dostatečným výkonem v širokém spektru otáček.
Pokud je něco “auto do obchodu a do hor” pro lidi 60+, tak to nemůže stát takovou pálku.

Václav
20. února • 22:05

Mám doma i Merivu 1.4 atmosféru 74 kW a s ní se předjíždí daleko hůře než s Imprezou 1.6. Prostě musíš si holt počkat na vhodný okamžik.
Jen je třeba rozlišovat kdo se ohání pseudoargumenty a "dělá ramena" . Kdyby tu byl test Oktavky tak ti samí píší "nekupuje ale fasuje" u Hyundai by ti samí psali o šrotu atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R
21. února • 16:50

Meriva 1.4 má 66kw jestli se nepletu...

Antiautomat
20. února • 18:34

Super auto, ale vetou ''Manuál vůbec nepořídíte'' moj zaujem konci. Musim volit inu znacku, ja chcem auto a nie skuter.

Marek
22. února • 10:40

Já najezdil víc než půl milionu km s manuálem a teď mám automat. A tipuji, že k manuálu už se dobrovolně nevrátím. Je to věc volby, takový Karoq vám nabídne i manuál :-)

Popelava snehulka
20. února • 17:36

Nejak mi unika, proc tu vubec nekdo resi zrychleni. Tohle auto je pro silnice, situace a vubec zpusob pouziti, kdy je zrychleni to posledni, co ridice zajima. Myslel jsem, ze je to zcela evidentni a tudiz me velmi prekvapuje, ze to nekdo nepochopil. Proc nekomu neni jasne, ze smysl tohoto auta spociva zcela v necem jinem nez zavodeni?Vsem tem, kterym tak vadi, ze Subaru XV ma nedostatecne zrychleni, mohu doporucit motokaru. Sice s ni nedojedete ani na rohliky, ale ma zrychleni, az si z toho nakremujete spodary.

Shimi
20. února • 19:26

Popelava snehulka: Vzhledem k tomu, že jsi během hodiny změnil minimálně 4x nick se nedivím, že ti něco uniká. U rozpolcené osobnosti tomu ani jinak být nemůže. Veřejně v diskuzi prezentovat své idiotství je u některých zdejší kolorit.

zadluzeny repelent
21. února • 12:31

Behem hodiny jsem zmenil nick podstatne vicekrat. A vis proc? Proste proto, ze muzu. Ostatne, nikde a nikdy jsem se nezavazal, ze budu pouzivat jen jeden nick. ;-) Chapu ovsem, ze lecjakeho autistu to muze zcela rozhodit. B-]Mas neco k tematu, nebo budes dal jen tak kafrat?

stealth01
20. února • 18:02

Tak to je dost slušný fanatismus.
Mohli tam dát přeplňování, nedali ho tam a celé to auto ztrácí na hodnotě. Úplně zbytečně. Bavit se o závodních jezdcích není třeba, jde o aktivní bezpečnost.
Když Subaru udělá kapotu a přední výztuhy z papíru, budeš tvrdit, že výrobce nepočítá s tím, že bude někdo bourat?

vyplaseny meteorit
20. února • 18:17

"jde o aktivní bezpečnost" :-) :-) :-)A koho by jsi chtel tak predjizdet, kdyz budou - podle mistnich diskutujicich - zrejme vsichni predjizdet Tebe? Podle mistnich diskuteru by se zdalo, ze jedini, kdoz Ti budou prekazet v jizde, budou protismerne jedouci predjizdejici "piloti", kterymz se v klidu vyhnes uhybnym manebvrem do prikopy. B-]

tom
20. února • 19:06

Kamion? Stavebni mechanizaci? :-)

j, xklj897
20. února • 20:24

A to jako kutecne myslis, ze XV tu stavebni nechanizaci nepredjede? :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kari
21. února • 9:24

nejde o to že nepředjede, ale jak to předjede. Vem si jak je dlouhý kamion, ten pojede něco mezi 80-90 po okresní silnici a ty se za ním budeš plazit do doby, než bude dostatečná rovinka bez aut v protisměru, aby jsi to mohl předjet. Pak za tebou bude řidič v Levorgu 1.6T, který to nevydrží a předjede tě na poloviční rovince i s tím kamionem.

neduveriva evaporizace
21. února • 10:35

Kamiony jezdi jeden za druhym. Po predjeti jednoho vetsinou zjistis, ze 300 metru pred nim jede dalsi a pred nim dalsi a dalsi a dalsi ... A to zcela pomijim pripadne vznikajici rizikove situace ... Takze ani dvakrat preplnovany osmivalec v takovem provozu neni o moc rychlejsi nez hadraplan, pricemz predjizdeci manevry zasadne zvysuji riziko havarie. Z financniho hlediska se mi vyplati prijet o par minut pozdeji, lec bez nehody, pomalym hadraplanem, nez obcas pomackat plechy (nedej Boze neco horsiho) u silnejsiho auta. Naklady spojene s opravami a k tomu jeste dalsi komplikace jsou totiz tak vysoke a tak neprijemne, ze ani vydelek za sumu vsech tech minut mi je nevynahradi. Ale mozna, ze jen malo vydelavam. ;-)Vsiml jsem si, ze vetsina ridicu nervozne vyhlizi rovinku a vzteka se do ruda, kdyz zrovna nevyjde dostatecna mezera v protismeru. Osobne toto povazuji za pritup otroka, ktery neni panem sveho casu a ma hruzu z toho, co na to jeho pan, kdyz se dostavi o minutku pozdeji.No jestli mi tohle stoji za to? Kamion jedouci 80-90 km/h nepovazuji za problem a v klidku za nim jedu i 30 km. Kdyz mne to prestane bavit, zastavim na kavu, obed, svacinku atd. Po prijemne stravene pauze uz mi to zase nevadi. ;-) Take se da jezdit v noci. ;-)

stealth01
21. února • 11:41

Tak asi se shodneme na tom, ze někdy má cenu předjíždět a někdy ne. Opravdu zdůrazňuji, ze když mám 320kW pod kapotou, vůbec to neznamená, ze za každou cenu budu kamion předjíždět. Když proste jede vláček aut, tak nemá cenu předjíždět a klidne se dalších dvacet kilometru povlecu za kamionem. Proč mas pořad pocit, ze silné auto je poukázka na rychlou jízdu? Není lepší jet bezpečně a být v cili později a zároveň vědět, ze mas dost velkou sílu na řešení nenadálých situací?

zadluzeny repelent
21. února • 11:51

To je jen tva obsese. Ja tu o tom, ze jezdit rychle, maji potrebu lide se silnymi auty nepsal. Ja psal o tom, ze potrebu jezdit rychle, maji vsichni. O silnych autech jsem v te souvislosti nenapsal ani carku. Davat silna auta do souvislosti s rychlym jezdenim, jsi zacal az Ty. :-P

stealth01
21. února • 12:35

No vidis a už u mě jsi se spletl. Ja raději jezdím pomalu, ale s co nejvýkonnějším autem. Takže “všichni” už začíná mít trhliny.

rozostreny nebudhista
21. února • 12:55

Ano, "vsichni" ma sve trhliny. Lec o vykonnych autech tam skutecne neni ani carka. ;-)Limitne vzato by Te pak mohlo bavit stat na miste s co nevykonnejsim letadlem. :-D

stealth01
21. února • 13:19

To není špatný nápad nebudhisto. ;-)

kari
21. února • 11:19

Tedy nevím, kde bydlíte, ale u nás na okresce kolony kamionů zrovna nejezdí, ani kolony autobusů a podobných. Nicméně s tímto názorem se divím, že se vůbec na silnice vydáváte. Pokud jezdíte jak popisujete, tak věřte, že jste paradoxně nebezpečnější, než ti, co bezpečně podobné pomalejší automobily předjedou v rámci povolených limitů.
Předjíždění je povolené a je i popsané v zákoně, kdy se smí a kdy ne předjíždět. Pokud pojedete svých DOKONCE 30 km/h a bude vám to jedno a takový tam bude jedno, dva nebo i více, zapříčiníte pouze to, že vznikne delší kolona za pomalu jedoucím autem, které vy nepředjedete, ani pokud k tomu máte bezpečnou příležitost a neumožníte tím předjet dalším automobilům za vámi. Jediné co se stane bude, že ti méně trpělivý se budou snažit předjíždět více aut, aby mohli svou povolenou, nebo adekvátní rychlostí. A pokud takový úsek bude delší a delší, protože naloženou Tatru ne a ne řidiči jako vy předjet, bude těch nervózních řidičů přibývat.
Jezdím ročně 50-60000 kilometrů autem a dalších 10-15000 na motorce a nikdy jsem neměl potřebu jezdit jak "magor" nebo nebezpečně předjíždět, ale nemusím otravovat život i ostatním řidičům a snažím se jet plynule v rámci povolených limitů a že by jsem opravoval nabourané auto? Opravdu ne, jediné tři menší nehody se mi stali v městě, kdy do mě jednou nacouval řidič a dvakrát se v koloně rozjel dřív, než měl, ale vždy to byla kosmetická vada mnou nezaviněná.

zadluzeny repelent
21. února • 12:22

Mezi Hradcem Kralove a Mohelnici je to kazdodenni realita, stejne jako na mnoha jinych mistech.1) Predjizdeni je povolene, ne prikazane. Nehlede na to, ze v predjizdeni nikdy nikomu nebranim.
2) O 30 km/h jsem nikde nepsal.
3) Jedu-li hned za kamionem stejnou rychlosti jako on a bez moznosti bezpecne jej predjet, jsem podle Vas duvodem ke vzniku kolony ja. Dokonce jsem tim nebezpecny? Copak se asi bude dit, kdyz tam za zcela stejnych podminek misto mne pojedete Vy?
4) Vyjma dalnic a rychlostnich silnic je povolena mimo obec 90 km/h. Pokud ma kdokoliv problem s 80-90 km/h - tedy temer s povolenou, tak to asi neni problem rychlosti jako takove, ale neceho zcela jineho.
5) Pokud je nekdo tak strasne netrpelivy, snad aby radeji za volant vubec nesedal. Jednak tim ulehci doprave a predevsim ulehci sam sobe, pokud jej jizda vozem tak stresuje.
6) Myslim, ze za problemem dlouhych kolon vezi predevsim nedostatecna kapacita a kvalita silnicni site, neunosny pocet kamionu a casto take nesmyslne omezovani rychlosti.

Aladin
21. února • 11:18

Teď jsi popsal konkrétní situaci. Ale když chytneš naložený kamion za Klatovy, jak se díky popečkům a zatáčkám sune 40-70 na hranice, tak za ním 30km fakt ne. Pochopitelně s přihlédnutím k bezpečnosti okamžitě předjet, bezpečně předjet. Se slabým vozem se ti automaticky uzavřou některá místa k BEZPEČNÉMU předjetí a u mnoho jiných míst musíš být preventivně připraven, aby se vůz rychle rozpohyboval. Kávičkou to lze též řešit, jenže po 5. hnusné kávě na benzínce by mě odváželi s infartem opačným směrem.

mpolan
22. února • 7:27

Ne, že bych obecně nesouhlasil, ale s tímhle nemám problém s 55 kW v Cliu... Ale chápu, že pro většinu lidí, kteří v provozu neumí přemýšlet, je předjetí adrenalinovým sportem.

R
20. února • 17:57

Co Bolo, to Bolo....na to ani není možná rozumná reakce jen když se pri předjíždění objeví kamion v protisměru 😑

Václav
20. února • 17:52

Mluvíš mi z duše. Podle diskuzí bych tipoval, že tu je Solberg, Schumacher a další top jezdci.

Jedowata pauza
20. února • 18:03

Kdybych byval mel chalupu, k niz vede hodne rozbita a nebo polni/lesni cesta, tak by to asi byla ma volba. Ostatne, poradi priorit je jasne: Nejdulezitejsi je vubec dojet do cile. Za jak dlouho, je podle meho nazoru az druhorade. Kupodivu to ovsem nekteri "piloti" zrejme maji jinak: Nejdulezitejsi je, jet rychle bez nutnosti vubec nekam dojet. :-) Proc jsem se vubec divil, ze vyhral Zeman? :-O

stealth01
20. února • 19:29

A z čeho usuzuješ, že lidi se silnými auty s nimi jezdí rychle nebo dokonce nebezpečně?
Ja mám třikrát přeplňovaný osmiválec a jezdím plus minus podle předpisů a vždy se adaptuji na okolní provoz.

Mirek
20. února • 22:30

Já mám šestkrát destilovanou vodku Amundsen a také se tím nechvástám a také jezdím plus mínus podle předpisů. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
21. února • 6:15

Jo to je docela možné s tou vodkou. Ale ja se nechvastam. Jen reaguji, vždy jen reagují. Tady se tvrdí, ze ten, kdo má silné auto, jezdí rychle. Toto je největší blbost, kterou si čeští řidiči myslí. Pak jakékoliv předjíždění v silném autě je doprovozaneno poznámkami o debilovi v BMW, Audi a dalších.

Mirek
21. února • 11:28

Tak zrovna, když jsem se navíc přiznal, že si dělám srandu z toho, že vzpomenuté trojité přeplňování ve mě evokovalo tu reklamu na Amundsenku, jsem myslel, že chápeš, že nějak to musím zdůvodnit a chvástání mi přišlo jako docela logické.;-)
Já často potkávám auta, která jsou naprostý základ a jedou s tím jako blázni. Najdou se závodníci na obou výkonnostních pólech. Zrovna dnes mi to nějaký cyp předvedl s audinou, když se mne pokoušel předjet, když jsem já předjížděl, na okresce na začátku obce, aby to v obci asi ve stovce dokončil. Hlavně, že musel šlajfovat, aby neproletěl následným kruháčem přes jeho střed.

Mirek
20. února • 23:21

Zase jeden zastuzený mínusák, který nerozumí srandě.

j, xklj897
20. února • 20:32

Takovy vykon potrebujes bud na jezdeni rychle a nebo na tahani tezkych privesu, pripadne na kombinaci obeho. Rikas ale, ze rychle nejezdis. Z toho by se dalo vyvodit, ze tahas tezke privesy. Mozna nejezdis rychle, protoze v tom kamionu mas omezovac! :-) :-) :-) :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
8907asudavh*&hqwd
20. února • 20:36

Jeste mne napada nekolik dalsich, ponekud mene primocarych, duvodu, proc mit takovou motorizaci a jezdit dle predpisu. Lec zadny z nich sem nelze napsat, aniz bych Te urazil. Takze si je radeji necham pro sebe. ;-)

stealth01
20. února • 20:57

No tak jelikož se hlásím k budhismu a jsem jen hmota, tak mě urazit nejde. Nejsem důležitý, nemám ego, nejsem nikdo. :-D
Takže klidne můžeš psát co chceš, vypovídá to jen o tobě samém.
Mám tuto motorizaci, protože miluji výkon. Samozřejmě, ze ho využívám, ale pokud vidím jakýkoliv provoz, zklidnim se a respektuji dění na silnici.
Pokud chceš, podívej se na můj YouTube kanál “Akcelerace - videoblogy” , kde jsem uveřejnil dost rozsáhlou recenzi svého vozu. Manželka má ještě hybrid od BMW, taky je tam v testu.

kugckuyu
20. února • 21:32

Takovi fajnsmekri a XV ve familii jeste namate?! :-D:-D:-D

stealth01
20. února • 21:44

Budeš se divit, ale jednu dobu jsem XV dost důkladně zkoušel. Nakonec jsem šel do Audi A3. Ve familii mame Forestera Turbo z roku 2004. Nedám na to auto dopustit. Nejvíce se mi líbila jízda v Subaru SVX.

stealth01
20. února • 20:35

Nejedna se o kamion ale o SQ7. Jezdím podle potřeby, ale preferuji klidnou jízdu.

8907asudavh*&hqwd
20. února • 20:42

Podle toho, co jsi drive psal, jsem cekal, ze mas alespon Buggatti. Protoze pokud neco nema zrychleni po 3 sekundy, je to pomale. A to je to jedine dulezite hledisko, i kdyby se jednalo treba o sekacku na travu. ;-)

stealth01
20. února • 20:52

Které současné Bugatti je V8?

8907asudavh*&hqwd
20. února • 20:54

Drive nez 20. 02. 2018 20:35.

tom
20. února • 19:05

Presne z toho duvodu, proc si musite vy subaru fans obhajit pouziti slabeho motoru, kdyz konkurence umi nabidnout vic. A jestli je auto s kufrem pro dve sportovni tasky vhodne pro jezdeni na chalupu? Asi ano, pokud budu dost bohaty, abych si tam nechal vsechno odvest a opravit. Jenze to pak nebudu jezdit XVckem

Václav
20. února • 17:03

Nejdříve si XV či Imprezu zkuste v extrémních podmínkách a pak kritizujte. Minulý týden jsem úsek, který se v zimě neudržuje a jsou doporučené řetězy, mezi vesnicí Zdounky a Velehradem (cca 17km) jel v Rapidu (čas 27minut),na řetězech s velkými problémy, v Seatu Leon 4x4 TDI bez řetězů taktéž s problémy (čas 24 minut) a Impreza to zvládla bez řetězů a úplně v pohodě v čase 18 minut.

tom
20. února • 19:01

Tomu rapidu verim, ale rozdil mezi leonem a imprezou je dan spise obutim tech vozu nez rozdilnym pohonem 4x4.

Václav
20. února • 20:09

Na Rapidu Barumky, Leon Bridgestone a Impreza Continental WinterContact. Jasně něco udělají pneumatiky, ale dost podvozek (u imprezy absolutní jistota) a taky pohon haldex versus stálý 60:40 (podle potřeby úprava na 50:50).

R
20. února • 17:36

XV nebo Impreza s dvoulitrem o.k., s 1.6 prostě špatně 😉 a ještě k tomu výkonu nebo zrychlení....každý jsme asi zažili, že při predjizdeni občas se něco objeví v protisměru a potřebujeme situaci vyřešit rychleji než jsme předpokládali a v tomto případě díky za všechno co má výkon, i kdyby to měl být třeba i diesel😃

Václav
20. února • 16:47

XV v 1.6 je primárně určené pro ježdění na okresních cestách a v terénu. Tam bohatě stačí. Uvědomte si, že to auto má světlou výšku 22 cm a to nemá valná většina SUV na trhu (většinou nad 22 cm už jsou offroady). 2.0 v impreze a XV je plně dostačující stačí jen jezdit kolem 4000 otáček a svižnosti, v kombinaci se skvělým podvozkem, je až nad hlavu.
Zrychlení z 0 na 100 je jen jeden z parametrů auta a nelze podle toho posuzovat celé auto.

vana
20. února • 18:27

To je pravda. Dalším významným parametrem proposouzení auta je třeba maximálka, a ta je u 1,6 ještě žalostnější než zrychlení. Ostatně dost podprůměrná je i u toho skoro stošedesátikoňového dvoulitru

E15
21. února • 13:54

maximálku 175 km/h jsem u osobních aut viděl naposledy v devadesátých letech minulého století :-D

kari
20. února • 16:06

Citigo 55KW má stovku za 13,2 a to je naprosté utrpení chtít aby to zrychlilo, nebo něco předjet. Když už to jede, tak to rychlost udrží i dálniční se čtyřmi lidmi. Ale to je městské posunovadlo. Tohle je nižší střední s terénními ambicemi. I když by si člověk ze začátku užíval dobře odladěný podvozek, po chvíli mu to utrpení pod kapotou musí začít vadit. Rozmýšlet se na okresce, jestli je ta dlouhá rovinka dost dlouhá na to, aby jsem předjel autobus co jede 80. Do toho se motor vytočí při každém menším sešlápnutí plynu, protože nemá ani ty virtuální stupně, jako u 2.0.

Nommo
21. února • 5:54

A pružné zrchlení Vám nic neříká? ;-)

kari
21. února • 9:18

pokud to nějaké "má" tak říká. Pokud CVT veje jak šakal a ono stejně nic, tak neříká.

Marex
20. února • 16:53

Máme třetí auto v rodině a tím je staré Clio II 1,2/55kW s udávaným zrychlením 12,8s/100km a předjíždět v tom není vůbec žádný problém, stačí pouze podřadit a zrychlí to slušně, tak se mi nezdá, že by ty 4 desetiny byl zas takový rozdíl v neprospěch Citiga. Spíše někdo neumí řadit a jezdit s atmosférou. Je ale fakt, že 1,6i není vhodná motorizace pro trvalý pohon 4x4, navíc v automatu a ani jako fanda Subaru, bych tuto motorizaci nechtěl.

Mifo
20. února • 17:06

Ako nic v zlom, ale kazdy mame asi inu predstavu o slusnom zrychleni. ;-)

Marex
20. února • 17:26

V poho, ale pro mě je úsměvné tvrzení, že se s něčím, co nemá pod hranici 10s se nedá v pohodě předjíždět a nemít k tomu kilometr volné cesty. To je naprostý blábol. A o slušném zrychlení mám velmi dobrou představu, právě díky častému řízení Mazdy 6 MPS. Přesto tvrdím, že se dá velmi dobře předjíždět i s vozy se zrychlením nad 12s/100km, čili bez turba ;-)

Marek
22. února • 10:28

Předjíždět se dá i s autem, co má 0-100 za víc než 12s, samozřejmě. Záleží jak rychle jede předjížděný subjekt a jak moc prostoru na předjíždění máme. A právě v tom je velký rozdíl mezi takovýmto autem a autem, které dá 0-10 řekněme za 8-10 s. Protože s tím lenochem se může stát, že i když by člověk rád předjel, tak prostě nemůže. A "slušné zrychlení" je velmi subjektivní :-)

mpolan
22. února • 7:25

Tady je zbytečné něco podobného vysvětlovat. Jak nemá auto zrychlení pod deset, místní elita ho neuznává za auto. Nějaké věci typu "základní motor" nebo tak... to už vůbec nepochopí.

Lechtivy sopel
20. února • 17:25

Etalonem zrychleni je hladovec, jemuz nejaka dobra duse daruje stravenku. ;-)

Václav
20. února • 17:32

A já myslel, že důchodce jdoucí na akci do Kauflandu

kari
20. února • 16:58

no ta 1,2 v Cliu je vyloženě raketa, skoro to sežere gumy, když na to šlápnete :D
S řazením problém nemám a s atmo jsem taky něco najezdil. To že to prostě není trhač asfaltu a je potřeba si dvakrát rozmyslet, než se rozhodnu předjet je fakt. Bavíme-li se o těchto slabých atmosférách. Předjet samozřejmě jde, ale rozhodně to není tak samozřejmé. Navíc tady je CVT a 4x4.

Marex
20. února • 17:04

Srovnávám především srovnatelné a to nejen výkonem motoru, ale i náhonem a hmotností vozu, a ne pouze parametr zrychlení z 0 na 100 ;-) To taky můžu srovnávat Mazdu 6 MPS 2,3 s 4x4 a coctu s dýchavičnou 1,6i, už chápeš ten rozdíl?

kari
21. února • 9:17

Já ale jen tvrdím, že to je prostě omezené díky slabému motoru, který je ještě udušen CVT a navíc to táhne 4x4. Takže se s tím samozřejmě jet dá a dá se i předjíždět, jen to chce trohu více přípravy a nečekat, že když se na to šlápne, že to razantněji zrychlí. Nikdo nepotřebuje dělat závodníka, nebo mít 500 koní aby mohl předjet, ale pokud se můžeš spolehnout alespoň na nějaké zrychlení při předjíždění, je to podstatně příjemnější a i bezpečnější, než to tlačit před autobus očima, aby už jsem konečně dokončil ten předjížděcí manévr.

Mirek
20. února • 22:26

Nohon slouží k přivedení vody na mlýnské kolo vodního mlýnu. Ty jezdíš po cestách na vodním mlýnu? :-D

Moik
20. února • 15:55

Za 600tis 4x4 automat Eyesight...dobrý, ale proč 1.6i? Ta nejela ani ve staré Impreze s manuálem (1.5), natož tady...

Marex
20. února • 16:37

Ty slabé motorizace byly nejen u Imprezy, ale také u Justy a bylo to pouze z důvodu nižší prodejní ceny a dnes to není jinak. Přitom si to o osazení 1,6 v turbu z Levorgu vysloveně říká, ale to by prodejní cena byla podstatně vyšší.

Shimi
20. února • 15:26

Atmo 1.6 spojená se zabijákem dynamiky v podobě CVT je naprosto vražedná kombinace. Zrychlení z 0 na 100 tu naprostou bídu jenom dokresluje. Nejhorší na tom je, že ani ten dvoulitr na tom není o moc lépe. Proboha proč nenasadí 1.6T?

Nikoloki
21. února • 9:55

A protože CVT je zabiják dynamiky, tak byl v roce 1993 David Coulthard s Williamsem FW15C CVT na jedno kolo o několik sekund rychlejší :-D …

jean
20. února • 15:24

Táto motorizácia je jednoducho zúfalá. Na tak ťažké auto 150 Nm :-( ... To by chcelo aspoň atmo 2,5 liter

ACE
20. února • 15:22

Když si někdo kupuje tohle auto, musí vědět co dělá, proč ho chce a na co ho chce, pak bude nejspíš spokojen. Musí mít prostě jasno na co to auto je a taky na co není vhodné.

Aladin
20. února • 14:42

0-100 za 13.9s Vždyť to musí mít problém na okresce předjet i zlomyslného autobusáka. 20let stará Astra 1.4 měla za 12.5s. To je do málo obydlených oblastí.

Quido
6. října • 0:45

Mám Forestera 2.0 ročník 2008 (modelová řada 2007) - tj. mechanická "jen" 5ti stupňová převodovka, ovšem výkon 156 koní a točivý moment 186 Nm. Jezdit se s ním dá dlouhodobě kolem 8.5 litru/100 km a to už má naježděno 330.000 km. "Papírové" zrychlení na 100 km/h je 9,7 s... O XV jsem uvažoval/uvažuji mimo jiné, kvůli jeho rozměrům (je v podstatě stejně velký jako můj Forester) - větší auto (současný forester) nepotřebuji... ovšem (zvláště vzhledem k tomu, že jezdím skutečně hodně), mě slabé zrychlení (posílené nemožností si podřadit) odrazuje…
Tohle je samozřejmě jen test - ale zajímal by mě názor někoho, kdo s XVéčkem (automat) má něco naježděno...

Marex
20. února • 16:30

Ale tohle je daň za trvalý pohon 4x4 vs. levnější nevýkonný motor, prostě něco za něco. Osobně mám u Subaru dvoulitr a 121kW a je to tak akorát i pro jízdu s plně naloženým vozem a ani předjíždění není vůbec žádný problém. 1,6i hraje pouze na nižší cenu a totálně ubije jízdní vlastnosti jejich vozů, díky nepružnosti tohoto motoru.

cbr
20. února • 18:28

Myslím, že jen tím 4x4, to nebude. Taky mám dvoulitrovou Imprezu, ještě v manuálu, a ta samozřejmě jede jinak. Ale proč to píšu. Jezdím i Imprezu 1,8 z roku 1993 - 76kW. A k tomu na LPG. Je to manuál 5x2 + Rx2 a váží cca 1.200 kg. Akceleraci jsem neměřil stopkami, možná to opravdu umí stovku za 11,6 s, jak to píší v dobové dokumentaci. Podle toho, jak to jezdí, tak bych jim i docela věřil. U toho XV není oproti těm starším Imprezám rozdíl v samotném počtu poháněných kol, ale bude hrát roli rozdíl variátor oproti manuálu, hmotnost a aerodynamika. Přeci jen to je vyšší stavba auta, a větší čelní plocha.

Doporučujeme

Články odjinud