TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Aladin  |  20. 02. 2018 14:42

0-100 za 13.9s Vždyť to musí mít problém na okresce předjet i zlomyslného autobusáka. 20let stará Astra 1.4 měla za 12.5s. To je do málo obydlených oblastí.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  20. 02. 2018 16:30

Ale tohle je daň za trvalý pohon 4x4 vs. levnější nevýkonný motor, prostě něco za něco. Osobně mám u Subaru dvoulitr a 121kW a je to tak akorát i pro jízdu s plně naloženým vozem a ani předjíždění není vůbec žádný problém. 1,6i hraje pouze na nižší cenu a totálně ubije jízdní vlastnosti jejich vozů, díky nepružnosti tohoto motoru.

Odpovědět  |   | 
cbr  |  20. 02. 2018 18:28

Myslím, že jen tím 4x4, to nebude. Taky mám dvoulitrovou Imprezu, ještě v manuálu, a ta samozřejmě jede jinak. Ale proč to píšu. Jezdím i Imprezu 1,8 z roku 1993 - 76kW. A k tomu na LPG. Je to manuál 5x2 + Rx2 a váží cca 1.200 kg. Akceleraci jsem neměřil stopkami, možná to opravdu umí stovku za 11,6 s, jak to píší v dobové dokumentaci. Podle toho, jak to jezdí, tak bych jim i docela věřil. U toho XV není oproti těm starším Imprezám rozdíl v samotném počtu poháněných kol, ale bude hrát roli rozdíl variátor oproti manuálu, hmotnost a aerodynamika. Přeci jen to je vyšší stavba auta, a větší čelní plocha.

Odpovědět  |   | 
Quido  |  06. 10. 2018 00:45

Mám Forestera 2.0 ročník 2008 (modelová řada 2007) - tj. mechanická "jen" 5ti stupňová převodovka, ovšem výkon 156 koní a točivý moment 186 Nm. Jezdit se s ním dá dlouhodobě kolem 8.5 litru/100 km a to už má naježděno 330.000 km. "Papírové" zrychlení na 100 km/h je 9,7 s... O XV jsem uvažoval/uvažuji mimo jiné, kvůli jeho rozměrům (je v podstatě stejně velký jako můj Forester) - větší auto (současný forester) nepotřebuji... ovšem (zvláště vzhledem k tomu, že jezdím skutečně hodně), mě slabé zrychlení (posílené nemožností si podřadit) odrazuje…


Tohle je samozřejmě jen test - ale zajímal by mě názor někoho, kdo s XVéčkem (automat) má něco naježděno...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 02. 2018 15:22

Když si někdo kupuje tohle auto, musí vědět co dělá, proč ho chce a na co ho chce, pak bude nejspíš spokojen. Musí mít prostě jasno na co to auto je a taky na co není vhodné.

Odpovědět  |   | 
jean  |  20. 02. 2018 15:24

Táto motorizácia je jednoducho zúfalá. Na tak ťažké auto 150 Nm ... To by chcelo aspoň atmo 2,5 liter

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  20. 02. 2018 15:26

Atmo 1.6 spojená se zabijákem dynamiky v podobě CVT je naprosto vražedná kombinace. Zrychlení z 0 na 100 tu naprostou bídu jenom dokresluje. Nejhorší na tom je, že ani ten dvoulitr na tom není o moc lépe. Proboha proč nenasadí 1.6T?

Odpovědět  |   | 
Nikoloki  |  21. 02. 2018 09:55

A protože CVT je zabiják dynamiky, tak byl v roce 1993 David Coulthard s Williamsem FW15C CVT na jedno kolo o několik sekund rychlejší

Odpovědět  |   | 
Moik  |  20. 02. 2018 15:55

Za 600tis 4x4 automat Eyesight...dobrý, ale proč 1.6i? Ta nejela ani ve staré Impreze s manuálem (1.5), natož tady...

Odpovědět  |   | 
Marex  |  20. 02. 2018 16:37

Ty slabé motorizace byly nejen u Imprezy, ale také u Justy a bylo to pouze z důvodu nižší prodejní ceny a dnes to není jinak. Přitom si to o osazení 1,6 v turbu z Levorgu vysloveně říká, ale to by prodejní cena byla podstatně vyšší.

Odpovědět  |   | 
kari  |  20. 02. 2018 16:06

Citigo 55KW má stovku za 13,2 a to je naprosté utrpení chtít aby to zrychlilo, nebo něco předjet. Když už to jede, tak to rychlost udrží i dálniční se čtyřmi lidmi. Ale to je městské posunovadlo. Tohle je nižší střední s terénními ambicemi. I když by si člověk ze začátku užíval dobře odladěný podvozek, po chvíli mu to utrpení pod kapotou musí začít vadit. Rozmýšlet se na okresce, jestli je ta dlouhá rovinka dost dlouhá na to, aby jsem předjel autobus co jede 80. Do toho se motor vytočí při každém menším sešlápnutí plynu, protože nemá ani ty virtuální stupně, jako u 2.0.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  20. 02. 2018 16:53

Máme třetí auto v rodině a tím je staré Clio II 1,2/55kW s udávaným zrychlením 12,8s/100km a předjíždět v tom není vůbec žádný problém, stačí pouze podřadit a zrychlí to slušně, tak se mi nezdá, že by ty 4 desetiny byl zas takový rozdíl v neprospěch Citiga. Spíše někdo neumí řadit a jezdit s atmosférou. Je ale fakt, že 1,6i není vhodná motorizace pro trvalý pohon 4x4, navíc v automatu a ani jako fanda Subaru, bych tuto motorizaci nechtěl.

Odpovědět  |   | 
kari  |  20. 02. 2018 16:58

no ta 1,2 v Cliu je vyloženě raketa, skoro to sežere gumy, když na to šlápnete :D
S řazením problém nemám a s atmo jsem taky něco najezdil. To že to prostě není trhač asfaltu a je potřeba si dvakrát rozmyslet, než se rozhodnu předjet je fakt. Bavíme-li se o těchto slabých atmosférách. Předjet samozřejmě jde, ale rozhodně to není tak samozřejmé. Navíc tady je CVT a 4x4.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  20. 02. 2018 17:04

Srovnávám především srovnatelné a to nejen výkonem motoru, ale i náhonem a hmotností vozu, a ne pouze parametr zrychlení z 0 na 100 To taky můžu srovnávat Mazdu 6 MPS 2,3 s 4x4 a coctu s dýchavičnou 1,6i, už chápeš ten rozdíl?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 02. 2018 22:26

Nohon slouží k přivedení vody na mlýnské kolo vodního mlýnu. Ty jezdíš po cestách na vodním mlýnu?

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 02. 2018 09:17

Já ale jen tvrdím, že to je prostě omezené díky slabému motoru, který je ještě udušen CVT a navíc to táhne 4x4. Takže se s tím samozřejmě jet dá a dá se i předjíždět, jen to chce trohu více přípravy a nečekat, že když se na to šlápne, že to razantněji zrychlí. Nikdo nepotřebuje dělat závodníka, nebo mít 500 koní aby mohl předjet, ale pokud se můžeš spolehnout alespoň na nějaké zrychlení při předjíždění, je to podstatně příjemnější a i bezpečnější, než to tlačit před autobus očima, aby už jsem konečně dokončil ten předjížděcí manévr.

Odpovědět  |   | 
Mifo  |  20. 02. 2018 17:06

Ako nic v zlom, ale kazdy mame asi inu predstavu o slusnom zrychleni.

Odpovědět  |   | 
Lechtivy sopel  |  20. 02. 2018 17:25

Etalonem zrychleni je hladovec, jemuz nejaka dobra duse daruje stravenku.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 17:32

A já myslel, že důchodce jdoucí na akci do Kauflandu

Odpovědět  |   | 
Marex  |  20. 02. 2018 17:26

V poho, ale pro mě je úsměvné tvrzení, že se s něčím, co nemá pod hranici 10s se nedá v pohodě předjíždět a nemít k tomu kilometr volné cesty. To je naprostý blábol. A o slušném zrychlení mám velmi dobrou představu, právě díky častému řízení Mazdy 6 MPS. Přesto tvrdím, že se dá velmi dobře předjíždět i s vozy se zrychlením nad 12s/100km, čili bez turba

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 02. 2018 07:25

Tady je zbytečné něco podobného vysvětlovat. Jak nemá auto zrychlení pod deset, místní elita ho neuznává za auto. Nějaké věci typu "základní motor" nebo tak... to už vůbec nepochopí.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  22. 02. 2018 10:28

Předjíždět se dá i s autem, co má 0-100 za víc než 12s, samozřejmě. Záleží jak rychle jede předjížděný subjekt a jak moc prostoru na předjíždění máme. A právě v tom je velký rozdíl mezi takovýmto autem a autem, které dá 0-10 řekněme za 8-10 s. Protože s tím lenochem se může stát, že i když by člověk rád předjel, tak prostě nemůže. A "slušné zrychlení" je velmi subjektivní

Odpovědět  |   | 
Nommo  |  21. 02. 2018 05:54

A pružné zrchlení Vám nic neříká?

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 02. 2018 09:18

pokud to nějaké "má" tak říká. Pokud CVT veje jak šakal a ono stejně nic, tak neříká.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 16:47

XV v 1.6 je primárně určené pro ježdění na okresních cestách a v terénu. Tam bohatě stačí. Uvědomte si, že to auto má světlou výšku 22 cm a to nemá valná většina SUV na trhu (většinou nad 22 cm už jsou offroady). 2.0 v impreze a XV je plně dostačující stačí jen jezdit kolem 4000 otáček a svižnosti, v kombinaci se skvělým podvozkem, je až nad hlavu.
Zrychlení z 0 na 100 je jen jeden z parametrů auta a nelze podle toho posuzovat celé auto.

Odpovědět  |   | 
vana  |  20. 02. 2018 18:27

To je pravda. Dalším významným parametrem proposouzení auta je třeba maximálka, a ta je u 1,6 ještě žalostnější než zrychlení. Ostatně dost podprůměrná je i u toho skoro stošedesátikoňového dvoulitru

Odpovědět  |   | 
E15  |  21. 02. 2018 13:54

maximálku 175 km/h jsem u osobních aut viděl naposledy v devadesátých letech minulého století

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 17:03

Nejdříve si XV či Imprezu zkuste v extrémních podmínkách a pak kritizujte. Minulý týden jsem úsek, který se v zimě neudržuje a jsou doporučené řetězy, mezi vesnicí Zdounky a Velehradem (cca 17km) jel v Rapidu (čas 27minut),na řetězech s velkými problémy, v Seatu Leon 4x4 TDI bez řetězů taktéž s problémy (čas 24 minut) a Impreza to zvládla bez řetězů a úplně v pohodě v čase 18 minut.

Odpovědět  |   | 
R  |  20. 02. 2018 17:36

XV nebo Impreza s dvoulitrem o.k., s 1.6 prostě špatně 😉 a ještě k tomu výkonu nebo zrychlení....každý jsme asi zažili, že při predjizdeni občas se něco objeví v protisměru a potřebujeme situaci vyřešit rychleji než jsme předpokládali a v tomto případě díky za všechno co má výkon, i kdyby to měl být třeba i diesel😃

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 02. 2018 19:01

Tomu rapidu verim, ale rozdil mezi leonem a imprezou je dan spise obutim tech vozu nez rozdilnym pohonem 4x4.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 20:09

Na Rapidu Barumky, Leon Bridgestone a Impreza Continental WinterContact. Jasně něco udělají pneumatiky, ale dost podvozek (u imprezy absolutní jistota) a taky pohon haldex versus stálý 60:40 (podle potřeby úprava na 50:50).

Odpovědět  |   | 
Popelava snehulka  |  20. 02. 2018 17:36

Nejak mi unika, proc tu vubec nekdo resi zrychleni. Tohle auto je pro silnice, situace a vubec zpusob pouziti, kdy je zrychleni to posledni, co ridice zajima. Myslel jsem, ze je to zcela evidentni a tudiz me velmi prekvapuje, ze to nekdo nepochopil. Proc nekomu neni jasne, ze smysl tohoto auta spociva zcela v necem jinem nez zavodeni?

Vsem tem, kterym tak vadi, ze Subaru XV ma nedostatecne zrychleni, mohu doporucit motokaru. Sice s ni nedojedete ani na rohliky, ale ma zrychleni, az si z toho nakremujete spodary.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 17:52

Mluvíš mi z duše. Podle diskuzí bych tipoval, že tu je Solberg, Schumacher a další top jezdci.

Odpovědět  |   | 
Jedowata pauza  |  20. 02. 2018 18:03

Kdybych byval mel chalupu, k niz vede hodne rozbita a nebo polni/lesni cesta, tak by to asi byla ma volba. Ostatne, poradi priorit je jasne: Nejdulezitejsi je vubec dojet do cile. Za jak dlouho, je podle meho nazoru az druhorade. Kupodivu to ovsem nekteri "piloti" zrejme maji jinak: Nejdulezitejsi je, jet rychle bez nutnosti vubec nekam dojet. Proc jsem se vubec divil, ze vyhral Zeman?

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 02. 2018 19:05

Presne z toho duvodu, proc si musite vy subaru fans obhajit pouziti slabeho motoru, kdyz konkurence umi nabidnout vic. A jestli je auto s kufrem pro dve sportovni tasky vhodne pro jezdeni na chalupu? Asi ano, pokud budu dost bohaty, abych si tam nechal vsechno odvest a opravit. Jenze to pak nebudu jezdit XVckem

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 19:29

A z čeho usuzuješ, že lidi se silnými auty s nimi jezdí rychle nebo dokonce nebezpečně?
Ja mám třikrát přeplňovaný osmiválec a jezdím plus minus podle předpisů a vždy se adaptuji na okolní provoz.

Odpovědět  |   | 
j, xklj897  |  20. 02. 2018 20:32

Takovy vykon potrebujes bud na jezdeni rychle a nebo na tahani tezkych privesu, pripadne na kombinaci obeho. Rikas ale, ze rychle nejezdis. Z toho by se dalo vyvodit, ze tahas tezke privesy. Mozna nejezdis rychle, protoze v tom kamionu mas omezovac!

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 20:35

Nejedna se o kamion ale o SQ7. Jezdím podle potřeby, ale preferuji klidnou jízdu.

Odpovědět  |   | 
8907asudavh*&hqwd  |  20. 02. 2018 20:42

Podle toho, co jsi drive psal, jsem cekal, ze mas alespon Buggatti. Protoze pokud neco nema zrychleni po 3 sekundy, je to pomale. A to je to jedine dulezite hledisko, i kdyby se jednalo treba o sekacku na travu.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 20:52

Které současné Bugatti je V8?

Odpovědět  |   | 
8907asudavh*&hqwd  |  20. 02. 2018 20:54

Drive nez 20. 02. 2018 20:35.

Odpovědět  |   | 
8907asudavh*&hqwd  |  20. 02. 2018 20:36

Jeste mne napada nekolik dalsich, ponekud mene primocarych, duvodu, proc mit takovou motorizaci a jezdit dle predpisu. Lec zadny z nich sem nelze napsat, aniz bych Te urazil. Takze si je radeji necham pro sebe.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 20:57

No tak jelikož se hlásím k budhismu a jsem jen hmota, tak mě urazit nejde. Nejsem důležitý, nemám ego, nejsem nikdo.
Takže klidne můžeš psát co chceš, vypovídá to jen o tobě samém.
Mám tuto motorizaci, protože miluji výkon. Samozřejmě, ze ho využívám, ale pokud vidím jakýkoliv provoz, zklidnim se a respektuji dění na silnici.
Pokud chceš, podívej se na můj YouTube kanál “Akcelerace - videoblogy” , kde jsem uveřejnil dost rozsáhlou recenzi svého vozu. Manželka má ještě hybrid od BMW, taky je tam v testu.

Odpovědět  |   | 
kugckuyu  |  20. 02. 2018 21:32

Takovi fajnsmekri a XV ve familii jeste namate?!

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 21:44

Budeš se divit, ale jednu dobu jsem XV dost důkladně zkoušel. Nakonec jsem šel do Audi A3. Ve familii mame Forestera Turbo z roku 2004. Nedám na to auto dopustit. Nejvíce se mi líbila jízda v Subaru SVX.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 02. 2018 22:30

Já mám šestkrát destilovanou vodku Amundsen a také se tím nechvástám a také jezdím plus mínus podle předpisů.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 02. 2018 23:21

Zase jeden zastuzený mínusák, který nerozumí srandě.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  21. 02. 2018 06:15

Jo to je docela možné s tou vodkou. Ale ja se nechvastam. Jen reaguji, vždy jen reagují. Tady se tvrdí, ze ten, kdo má silné auto, jezdí rychle. Toto je největší blbost, kterou si čeští řidiči myslí. Pak jakékoliv předjíždění v silném autě je doprovozaneno poznámkami o debilovi v BMW, Audi a dalších.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 02. 2018 11:28

Tak zrovna, když jsem se navíc přiznal, že si dělám srandu z toho, že vzpomenuté trojité přeplňování ve mě evokovalo tu reklamu na Amundsenku, jsem myslel, že chápeš, že nějak to musím zdůvodnit a chvástání mi přišlo jako docela logické.
Já často potkávám auta, která jsou naprostý základ a jedou s tím jako blázni. Najdou se závodníci na obou výkonnostních pólech. Zrovna dnes mi to nějaký cyp předvedl s audinou, když se mne pokoušel předjet, když jsem já předjížděl, na okresce na začátku obce, aby to v obci asi ve stovce dokončil. Hlavně, že musel šlajfovat, aby neproletěl následným kruháčem přes jeho střed.

Odpovědět  |   | 
R  |  20. 02. 2018 17:57

Co Bolo, to Bolo....na to ani není možná rozumná reakce jen když se pri předjíždění objeví kamion v protisměru 😑

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 18:02

Tak to je dost slušný fanatismus.
Mohli tam dát přeplňování, nedali ho tam a celé to auto ztrácí na hodnotě. Úplně zbytečně. Bavit se o závodních jezdcích není třeba, jde o aktivní bezpečnost.
Když Subaru udělá kapotu a přední výztuhy z papíru, budeš tvrdit, že výrobce nepočítá s tím, že bude někdo bourat?

Odpovědět  |   | 
vyplaseny meteorit  |  20. 02. 2018 18:17

"jde o aktivní bezpečnost"

A koho by jsi chtel tak predjizdet, kdyz budou - podle mistnich diskutujicich - zrejme vsichni predjizdet Tebe? Podle mistnich diskuteru by se zdalo, ze jedini, kdoz Ti budou prekazet v jizde, budou protismerne jedouci predjizdejici "piloti", kterymz se v klidu vyhnes uhybnym manebvrem do prikopy.

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 02. 2018 19:06

Kamion? Stavebni mechanizaci?

Odpovědět  |   | 
j, xklj897  |  20. 02. 2018 20:24

A to jako kutecne myslis, ze XV tu stavebni nechanizaci nepredjede?

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 02. 2018 09:24

nejde o to že nepředjede, ale jak to předjede. Vem si jak je dlouhý kamion, ten pojede něco mezi 80-90 po okresní silnici a ty se za ním budeš plazit do doby, než bude dostatečná rovinka bez aut v protisměru, aby jsi to mohl předjet. Pak za tebou bude řidič v Levorgu 1.6T, který to nevydrží a předjede tě na poloviční rovince i s tím kamionem.

Odpovědět  |   | 
neduveriva evaporizace  |  21. 02. 2018 10:35

Kamiony jezdi jeden za druhym. Po predjeti jednoho vetsinou zjistis, ze 300 metru pred nim jede dalsi a pred nim dalsi a dalsi a dalsi ... A to zcela pomijim pripadne vznikajici rizikove situace ... Takze ani dvakrat preplnovany osmivalec v takovem provozu neni o moc rychlejsi nez hadraplan, pricemz predjizdeci manevry zasadne zvysuji riziko havarie. Z financniho hlediska se mi vyplati prijet o par minut pozdeji, lec bez nehody, pomalym hadraplanem, nez obcas pomackat plechy (nedej Boze neco horsiho) u silnejsiho auta. Naklady spojene s opravami a k tomu jeste dalsi komplikace jsou totiz tak vysoke a tak neprijemne, ze ani vydelek za sumu vsech tech minut mi je nevynahradi. Ale mozna, ze jen malo vydelavam.

Vsiml jsem si, ze vetsina ridicu nervozne vyhlizi rovinku a vzteka se do ruda, kdyz zrovna nevyjde dostatecna mezera v protismeru. Osobne toto povazuji za pritup otroka, ktery neni panem sveho casu a ma hruzu z toho, co na to jeho pan, kdyz se dostavi o minutku pozdeji.

No jestli mi tohle stoji za to? Kamion jedouci 80-90 km/h nepovazuji za problem a v klidku za nim jedu i 30 km. Kdyz mne to prestane bavit, zastavim na kavu, obed, svacinku atd. Po prijemne stravene pauze uz mi to zase nevadi. Take se da jezdit v noci.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  21. 02. 2018 11:18

Teď jsi popsal konkrétní situaci. Ale když chytneš naložený kamion za Klatovy, jak se díky popečkům a zatáčkám sune 40-70 na hranice, tak za ním 30km fakt ne. Pochopitelně s přihlédnutím k bezpečnosti okamžitě předjet, bezpečně předjet. Se slabým vozem se ti automaticky uzavřou některá místa k BEZPEČNÉMU předjetí a u mnoho jiných míst musíš být preventivně připraven, aby se vůz rychle rozpohyboval. Kávičkou to lze též řešit, jenže po 5. hnusné kávě na benzínce by mě odváželi s infartem opačným směrem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 02. 2018 07:27

Ne, že bych obecně nesouhlasil, ale s tímhle nemám problém s 55 kW v Cliu... Ale chápu, že pro většinu lidí, kteří v provozu neumí přemýšlet, je předjetí adrenalinovým sportem.

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 02. 2018 11:19

Tedy nevím, kde bydlíte, ale u nás na okresce kolony kamionů zrovna nejezdí, ani kolony autobusů a podobných. Nicméně s tímto názorem se divím, že se vůbec na silnice vydáváte. Pokud jezdíte jak popisujete, tak věřte, že jste paradoxně nebezpečnější, než ti, co bezpečně podobné pomalejší automobily předjedou v rámci povolených limitů.
Předjíždění je povolené a je i popsané v zákoně, kdy se smí a kdy ne předjíždět. Pokud pojedete svých DOKONCE 30 km/h a bude vám to jedno a takový tam bude jedno, dva nebo i více, zapříčiníte pouze to, že vznikne delší kolona za pomalu jedoucím autem, které vy nepředjedete, ani pokud k tomu máte bezpečnou příležitost a neumožníte tím předjet dalším automobilům za vámi. Jediné co se stane bude, že ti méně trpělivý se budou snažit předjíždět více aut, aby mohli svou povolenou, nebo adekvátní rychlostí. A pokud takový úsek bude delší a delší, protože naloženou Tatru ne a ne řidiči jako vy předjet, bude těch nervózních řidičů přibývat.
Jezdím ročně 50-60000 kilometrů autem a dalších 10-15000 na motorce a nikdy jsem neměl potřebu jezdit jak "magor" nebo nebezpečně předjíždět, ale nemusím otravovat život i ostatním řidičům a snažím se jet plynule v rámci povolených limitů a že by jsem opravoval nabourané auto? Opravdu ne, jediné tři menší nehody se mi stali v městě, kdy do mě jednou nacouval řidič a dvakrát se v koloně rozjel dřív, než měl, ale vždy to byla kosmetická vada mnou nezaviněná.

Odpovědět  |   | 
zadluzeny repelent  |  21. 02. 2018 12:22

Mezi Hradcem Kralove a Mohelnici je to kazdodenni realita, stejne jako na mnoha jinych mistech.

1) Predjizdeni je povolene, ne prikazane. Nehlede na to, ze v predjizdeni nikdy nikomu nebranim.
2) O 30 km/h jsem nikde nepsal.
3) Jedu-li hned za kamionem stejnou rychlosti jako on a bez moznosti bezpecne jej predjet, jsem podle Vas duvodem ke vzniku kolony ja. Dokonce jsem tim nebezpecny? Copak se asi bude dit, kdyz tam za zcela stejnych podminek misto mne pojedete Vy?
4) Vyjma dalnic a rychlostnich silnic je povolena mimo obec 90 km/h. Pokud ma kdokoliv problem s 80-90 km/h - tedy temer s povolenou, tak to asi neni problem rychlosti jako takove, ale neceho zcela jineho.
5) Pokud je nekdo tak strasne netrpelivy, snad aby radeji za volant vubec nesedal. Jednak tim ulehci doprave a predevsim ulehci sam sobe, pokud jej jizda vozem tak stresuje.
6) Myslim, ze za problemem dlouhych kolon vezi predevsim nedostatecna kapacita a kvalita silnicni site, neunosny pocet kamionu a casto take nesmyslne omezovani rychlosti.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  21. 02. 2018 11:41

Tak asi se shodneme na tom, ze někdy má cenu předjíždět a někdy ne. Opravdu zdůrazňuji, ze když mám 320kW pod kapotou, vůbec to neznamená, ze za každou cenu budu kamion předjíždět. Když proste jede vláček aut, tak nemá cenu předjíždět a klidne se dalších dvacet kilometru povlecu za kamionem. Proč mas pořad pocit, ze silné auto je poukázka na rychlou jízdu? Není lepší jet bezpečně a být v cili později a zároveň vědět, ze mas dost velkou sílu na řešení nenadálých situací?

Odpovědět  |   | 
zadluzeny repelent  |  21. 02. 2018 11:51

To je jen tva obsese. Ja tu o tom, ze jezdit rychle, maji potrebu lide se silnymi auty nepsal. Ja psal o tom, ze potrebu jezdit rychle, maji vsichni. O silnych autech jsem v te souvislosti nenapsal ani carku. Davat silna auta do souvislosti s rychlym jezdenim, jsi zacal az Ty.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  21. 02. 2018 12:35

No vidis a už u mě jsi se spletl. Ja raději jezdím pomalu, ale s co nejvýkonnějším autem. Takže “všichni” už začíná mít trhliny.

Odpovědět  |   | 
rozostreny nebudhista  |  21. 02. 2018 12:55

Ano, "vsichni" ma sve trhliny. Lec o vykonnych autech tam skutecne neni ani carka.

Limitne vzato by Te pak mohlo bavit stat na miste s co nevykonnejsim letadlem.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  21. 02. 2018 13:19

To není špatný nápad nebudhisto.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  20. 02. 2018 19:26

Popelava snehulka: Vzhledem k tomu, že jsi během hodiny změnil minimálně 4x nick se nedivím, že ti něco uniká. U rozpolcené osobnosti tomu ani jinak být nemůže. Veřejně v diskuzi prezentovat své idiotství je u některých zdejší kolorit.

Odpovědět  |   | 
zadluzeny repelent  |  21. 02. 2018 12:31

Behem hodiny jsem zmenil nick podstatne vicekrat. A vis proc? Proste proto, ze muzu. Ostatne, nikde a nikdy jsem se nezavazal, ze budu pouzivat jen jeden nick. Chapu ovsem, ze lecjakeho autistu to muze zcela rozhodit.

Mas neco k tematu, nebo budes dal jen tak kafrat?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 02. 2018 18:34

Super auto, ale vetou ''Manuál vůbec nepořídíte'' moj zaujem konci. Musim volit inu znacku, ja chcem auto a nie skuter.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  22. 02. 2018 10:40

Já najezdil víc než půl milionu km s manuálem a teď mám automat. A tipuji, že k manuálu už se dobrovolně nevrátím. Je to věc volby, takový Karoq vám nabídne i manuál

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 19:21

Došel jsem k závěru, že dobrá polovina diskutujících (myšleno všechny diskuze) jezdí v autech typu M, AMG, Ferrari či Bugatti. Článek o Hyundai a skoro všichni vidí korejské šunky, článek o škodovce a poznámky o fasádní, francouzi a jejich třívalcové hrnky, koncern atd.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 02. 2018 19:43

Děláš si srandu? Rychlejší je i Citigo 55kw. Tady nejde o to, že vůz není silný nebo,že je slabý. Tady jde o to, že je to možná to nejlenivější auto na trhu a to za 600tis. Při takových parametrech je opravdu nebezpečné začít předjíždět, což u vozu za 600tis by mohl být relevantní požadavek. Jinak se mi vůz líbí. Hlavně je super, že už v základní výbavě jsou světla s automatickou nivelací. To by mohlo mít více vozů.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 20:16

Jezdil jsem i s 1.6 Imprezou a neměl jsem problém předjíždět. Navíc XV a Impreza s 1.6 jsou cílené hlavně na řidiče 50+ (na zahraničních webech jsem četl dokonce 60+) a ti předjíždění moc neřeší. Prostě to auto je určené k cestě z hor a zpátky a občas obchod. Ta nivelace je super a k tomu natáčení světel do zatáčky.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 02. 2018 21:05

Václave, jednou za čas řeší předjíždění i ti největší kliďasové. Neberme předjíždění jako manévr prasat v rychlých autech, je to sice nebezpečná, ale zato běžná záležitost.
Pokud mám auto v takové ceně, tak od něj očekávám soubor vlastností. Ne jen terénní schopnosti (což při dnešních všude prohrabanych cestách je tak 1 procento případů), ale i určitý komfort, který souvisí právě s dostatečným výkonem v širokém spektru otáček.
Pokud je něco “auto do obchodu a do hor” pro lidi 60+, tak to nemůže stát takovou pálku.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 02. 2018 22:05

Mám doma i Merivu 1.4 atmosféru 74 kW a s ní se předjíždí daleko hůře než s Imprezou 1.6. Prostě musíš si holt počkat na vhodný okamžik.
Jen je třeba rozlišovat kdo se ohání pseudoargumenty a "dělá ramena" . Kdyby tu byl test Oktavky tak ti samí píší "nekupuje ale fasuje" u Hyundai by ti samí psali o šrotu atd.

Odpovědět  |   | 
R  |  21. 02. 2018 16:50

Meriva 1.4 má 66kw jestli se nepletu...

Odpovědět  |   | 
Hasňa  |  21. 02. 2018 02:12

Máme XV 1,6 manual a je to fajn. Motor měkký, žádné cukání. Je slabý, ale žijeme s ním celkem bez mindráků. Předjíždí v klidu na okreskách. Teď před Silvestrem jsem na redukci vytáhnul ze sněhu zapadaného a zamrzlého těžkého Outbacka s úplně prázdnou baterkou ze závěje. Pomalu bez stresu a neurózy hrabaly současně všechny čtyři kola a vytáhli jsme bez problémů i tu těžkou ... Outback. Na dálnici je klidová cestovní 150-160. Od 130 nahoru to leze pomalu. Na máš pohodový život v horách nádhera. Žádné turbo, žádný filtr pevných částic, hned teplé i při krátkých jízdách, lehké, AWD, redukce, hladký, tichý chod. Jezdíme za sedm a něco průměr. Na časté dlouhé dálniční cesty to moc není. Je to tiché, ale přes 130 už to zrychluje neochotně a pak to hodně žere. Do Beskyd na obsluhu rodinných potřeb je to ideál. Cestu k domu neodhazujeme nikdy.

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 02. 2018 09:28

+1

Odpovědět  |   | 
adjungovany baca  |  21. 02. 2018 10:45

1*

Ano, presne tak si to auto predstavuji. V klidku a rozvazne kopeckem vzhuru, bez nutnosti premyslet co, kdy a jak tam zaradit; bez strachu o podvozek a podlahu; bez nutnosti resit zrychleni.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 02. 2018 19:01

Preboha, preco taketo auto doj.bat variatorom.....

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  27. 02. 2018 21:56

Mladí chcu mat auto s konmi ponahlaju sa do susednej dediny minimalne 100 kou, ako vranici len by lietali a predbehnuť zrýchlit potom pri miernej zakrute pribrzdit.a zase plyn ako najatí,mladosť pochabosť...ja mam Imprezu starsiu 1.5 má 115 koni,je pravda že nezrýchluje neviem ako,ale premávka je taka hustá,..a kde sa mam ponahlat??,cestu poznám nechodim stovky km daleko..
auto je na prepravu nie na predbiehavanie...volakedy boli dobre aj originalne skodovky MB ecky so 45 konmi,a vysli sme aj na lazy ...a dobre bolo...takže filozofovať a super zrýchleniach etc...
uz som z toho vyrastol...mne sa paci Suzuki Baleno má nizku spotrebu,velký priestor na sedenie aj tzv kufor.. a Vy si kupujte autá so 150konmi,len prosim Vás nás neohrozujte na cestách!!

Odpovědět  |   | 
Martin Ledvinka  |  26. 11. 2018 23:01

:Měl jsem Imprezu(2005-.9), Potom Outback Diesel 2.0 nový, nádherně jezdi§ mezi5,5-6.5, po najetí 180000 km prodán bez závad. Nyné mám Outbacka nový facelift, v benzínu, 7-8.5 ve městě. Ale báječný svezení, báječný zvuk. v horách nepřekonatelný. Výbava vynikající. Ujeto 10000 km! Vřele doporučuji !javascript:void(0);

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A