Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Vrchol automobilky Subaru zná snad každé malé dítě. Už se sice nejmenuje Impreza, stále ale jde bez přehánění o legendu. Jenže tak jako vždycky, i v tomto případě platí, že nic netrvá věčně.
Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne
Seznam kapitol
  1. Úvod, Poslední svého druhu
  2. Proč WRX STI?, Prší a prší…
  3. Bestie?, Další z programu
  4. Do dvou let a do dne, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Do dvou let a do dne

Subaru WRX STI je pro mě v současnosti bezkonkurenční auto. Zvládne splnit úlohu běžného dopravního prostředku, na druhou stranu s ním lze jezdit na okreskách takovým stylem, že si z toho váš spolujezdec "odloží". V mém případě si odložil hned dvakrát. Musím se přiznat k tomu, že jsem se po dlouhé době a celé řadě automobilů konečně zase za volantem hodně bavil.

Na závěr mám pro vás takovou trochu dobrou a trochu špatnou zprávu. Autům typu WRX STI dnešní doba nepřeje a je jasné, že tu nebude věčně. V tuto chvíli se s STI počítá do roku 2014. Dobrá zpráva to je, protože máme ještě nějaké dva roky, špatná zpráva to je kvůli tomu, že vlastně ty dva roky jsou „za chvíli“ a kdo ví, co přijde potom. Jestli se někdy dočkám opakovaných odvěkých soubojů a srovnávací testu STI vs. EVO a půjde o to, který HYBRID je lepší, úspornější a který ujede více s nulovou produkcí emisí, zahodím řidičák a začnu stavět dálkově ovládané modely. Tedy pokud Evropská unie do té doby nepřijde s nápadem, že i modely se spalovacími motůrky by měly plnit nějaké emisní normy.  

Technické údaje: Subaru WRX STI Sedan

  • Rok 2012
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 457 cm3
  • Vrtání • zdvih 99,5 mm • 79,0 mm
  • Nejvyšší výkon 221 kW (300 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 407 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,2 s
  • Nejvyšší rychlost 255 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 420 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní 1 505 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 14,1 • 8,4 • 10,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 625 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 530 mm • 1 540 mm
  • Rozměr pneumatik 245/40 R18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 580 × 1 795 × 1 470 mm
 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Poslední svého druhu
  2. Proč WRX STI?, Prší a prší…
  3. Bestie?, Další z programu
  4. Do dvou let a do dne, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků