Kapitoly článku:
- Změna identity, Tradice pokračuje, Zkoušený vůz
- Co nezvládnou inženýři Subaru…, Na první pohled, Uvnitř
- Promyšlený zavazadelník, Pracoviště řidiče,
- Na silnici, Chytrá převodovka CVT, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Co nezvládnou inženýři Subaru…
… to musí udělat pověstné „zlaté české ručičky“. Na zkoušeném voze byl instalován příplatkový Comfort Control Modul (CCM). Za cenu 5 260 Kč nabízí možnost rozšířit funkce vozu o automatické spouštění světlometů po nastartování motoru (z výroby se světlomety spouští již po vložení klíče do zámku zapalování, což škodí hlavně akumulátoru a xenonovým výbojkám), automatické sklápění zpětných zrcátek po zamčení dveří dálkovým ovladačem (do původní polohy se vrací až po zapnutí zapalování, nehrozí tedy zbytečné chody při každém odemčení), zamykání vozu po rozjezdu nad 30 km/h, funkci Comming & Leaving Home předních mlhovek pokynem tlačítka zamčení na dálkovém ovladači a velmi příjemný „trojblik“ při namáčknutí páčky blinkry, který přichází vhod zvláště při změně jízdního pruhu.
Na první pohled
Se čtvrtou generací Outback nemá ta stávající při prvním pohledu prakticky nic společného. Harmonie z jeho designu zrovna nečiší a nejde zrovna o „lásku na první pohled“. Po krátkém soužití však zjistíte, že auto působí vyváženým a robustním dojmem. Přídi dominují rozměrné a členité sdružené svítilny zasahující hluboko do blatníků, příď je pak ozvláštněna maskou chladiče s matově stříbřitými lamelami, z podobného materiálu jsou vyrobeny také obroučky kulatých mlhovek. Spodní části obou nárazníků i prahových obkladů jsou v duchu tradice Outbacku obloženy tmavým plastem, stejně jako střešní ližiny. Z kontur vysoké karoserie vystupují rozměrná zpětná zrcátka, jež ve svém plášti hostí diodové blikače a řidiči nabízejí velmi dobrý rozhled do stran.
Čelní sklo je stavěno dosti strmě, což ale umožňuje použití stěračů s jednoduchými raménky. Ploché a vysoké boky karoserie ozvláštňují rozšířené podběhy kol a prolis propojující horní hrany předních a zadních svítilen. Zadní mlhovky se nacházejí v samostatných průřezech po stranách zadního nárazníku, sdružené svítilny se částečně zdvihají s výklopnou zádí, kde jsou po evropském vzoru opticky spojeny chromovanou lištou. Stejně jako přední i zadní svítilny jsou spodní hranou jaksi „zatržena“ také zadní boční okna, což do jinak nepříliš výrazného tvarování přináší náznak jakési dramatičnosti.
Uvnitř
Interiér Outbacku je dobře přístupný rozměrnými dveřmi (bohužel již s rámovými okny) a oceníte také vyšší polohu sedadel. Adoranti měkčených plastů na palubní desce budou patrně zklamáni, nicméně volba materiálů a jejich zpracování snese i přísná měřítka. Sedadla jsou čalouněna kvalitním a na dotyk příjemným materiálem věrohodně simulujícím Alcantaru a nabízejí komfortní cestování pětici průměrně vzrostlých dospělých osob. Ty nestrádají v žádném ohledu, ani vzadu je neomezují šířka interiéru nebo prostor pro hlavy či kolena.
Přední sedadla mají rozměrné sedáky i opěradla a i přes nepříliš výraznou boční oporu nabízejí překvapivě pohodlné svezení. Sedadlo řidiče má přiměřeně tuhé výplně, ale také elektricky stavitelnou bederní opěru, která je navíc konečně umístěna v těch správných místech.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ