Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Model Outback se formálně oddělil od výchozí řady Legacy, ale pokračuje v tradici. Vyzkoušeli jsme provedení 2,5i s „automatem“ CVT.
Seznam kapitol
  1. Změna identity, Tradice pokračuje, Zkoušený vůz
  2. Co nezvládnou inženýři Subaru…, Na první pohled, Uvnitř
  3. Promyšlený zavazadelník, Pracoviště řidiče,
  4. Na silnici, Chytrá převodovka CVT, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Změna identity

Řada Legacy včetně odvozené „soft roadové“ verze Outback si zachovává i v páté, předloni představené generaci řadu specifických prvků, nicméně jiným se pod tlakem doby zpronevěřila. Motor s protiběžnými písty typu „boxer“ i trvalý pohon všech kol pochopitelně zůstal, ale třeba o bezrámová okenní skla přišla. V porovnání s generací čtvrtou Outback citelně narostl do všech stran a jeho povaha se posunula blíže ke skutečným SUV, přičemž značka Subaru dosud nazývala Outback prvním vozem třídy SUW, tedy Sport Utility Wagon. Dnes má Outback (oproti předchůdci povyrostl do výšky o 60 mm) blíže k Foresteru než k běžnému cestovnímu kombíku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodejům vládne poměrně nový diesel, rovněž s protiběžnými písty, a my jsme jím vybavený vůz Subaru Outback 2,0D Active zkoušeli již dříve. Zájemce o podrobnosti odkazujeme právě na tento test, neboť se budeme soustředit na specifika nově testovaného provedení. Půjde zejména o zážehový čtyřválec s objemem 2,5 l a automatickou převodovku CVT Lineartronic s plynulou změnou převodů. Za zmínku stojí, že si tento vznětový agregát našel cestu pod kapotu Outbacku již na sklonku života čtvrté generace, vůz Subaru Outback 2,0D Trend. Pokud si chcete udělat výlet časem ještě hlouběji do minulosti, doporučíme starší test ojetého vozu Subaru Outback 2,5 GX z třetí generace.

Tip: Na tomto místě najdete prezentaci současné verze modelu Subaru Outback

Tradice pokračuje   

Model Legacy kraloval nabídce japonské automobilky od roku 1989, teprve nedávno tuto štafetu svým způsobem převzal typ Tribeca. Legacy je svým způsobem exot, jenž však patří k suverénně nejspolehlivějším osobním automobilům světa. Vyznačuje se samozřejmě prvky typickými pro vozy Subaru, produkty koncernu Fuji Heavy Industry. Pod kapotou mu proto tepe podélně uložený čtyřválec s protiběžnými písty a permanentně jsou poháněna všechna čtyři kola.

Legacy bylo výrazně modernizováno teprve pro rok 1999. Při modernizaci tehdy vůz dostal novou víceprvkovou, prostorově úspornou zadní nápravu uloženou v pomocném rámu, změn doznaly i motory. Nové hlavy válců se dočkaly například svíčky umístěné přímo nad středem spalovacího prostoru, což mělo za důsledek lepší průběh spalovacího procesu spojený se snížením spotřeby a hlučnosti. Outback se poprvé objevil v roce 1997 jako varianta modelu Legacy, jež se od provedení Kombi lišilo jinými nárazníky, plastovým obložením boků a spodní části bočních dveří a vyšší světlou výškou. Legacy bylo vždy k dispozici také jako klasický čtyřdveřový sedan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkoušený vůz

K testu jsme z brněnského dealerství C & K, a.s. převzali Subaru Outback v prostředním výbavovém stupni Active a se zážehovým čtyřválcem 2,5 l kombinovaným s bezstupňovou převodovkou CVT (v době boomu dvouspojkových skříní zůstávají agregáty s plynule proměnným převodem málo obvyklým zjevem, naposledy jsme ji testovali ve voze Suzuki Kizashi 2,4i CVT). Najeto mělo 3 600 km, takže jsme k němu přistupovali jako k vozu na prahu zajetí. Díky tomu je však na něj nabízena sleva více než 80 000 Kč.

Tip: Na tomto místě najdete podrobné technické specifikace

Ve výbavě Active nechybí prakticky nic, co by náročnější motorista mohl postrádat. O bezpečnost se starají soustavy ABS, BA, EBD a VDC (stabilizace) a šestice airbagů, ke komfortu ovládání pak přispívají třeba elektrická parkovací brzda, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat nebo elektrické sklápění zrcátek s vestavěnými blinkry z LED. Vhod přijdou také xenonové světlomety, dešťový senzor stěračů, elektrické ovládání sedadla řidiče včetně bederní opěry, dvouzónová klimatizace nebo audiosoustava s changerem na 6 CD, konektivitou AUX a Bluetooth a ovládáním na volantu. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Změna identity, Tradice pokračuje, Zkoušený vůz
  2. Co nezvládnou inženýři Subaru…, Na první pohled, Uvnitř
  3. Promyšlený zavazadelník, Pracoviště řidiče,
  4. Na silnici, Chytrá převodovka CVT, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků