Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
Vůz: | Subaru Legacy Outback 2,5 GX |
Cena: | 229 000 Kč |
Rok výroby: | 2002 |
Stav tachometru: | 224 000 km |
Další záznamy: | Koupeno jako nové v ČR, 1. majitel |
Servisní knížka: | Ano |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano (hydraulický, el. řízený účinek) |
Airbagy: | 4x (čelní a boční) |
El. řízení podvozku: | ABS, ASR |
Centrální zamykání: | Ano, na dálkové ovládání |
El. ovládání oken: | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek: | Ano, el. Vyhřívání |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano |
Stavitelný volant: | Ano, výškově |
Zadní opěradla | Sklopná, nestejně dělená |
Klimatizace: | Ano, digitální |
Autorádio: | Ano, s přehrávačem CD |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ne |
Litá kola: | Ano, orig. |
Palubní počítač: | Ne |
| |
Další záznamy | |
| |
Kožené čalounění | |
CD changer | |
Podle údajů v servisní knížce patřil zkoušený Outback dosud jedinému majiteli, většinu svého života se pohyboval na Slovensku a poslední servisní prohlídku absolvoval před rokem při stavu tachometru 219 000 km. Vůz byl takřka v pořádku, projevily se pouze tři nedostatky: zevnitř orosené zadní světlomety, nefunkční zámek víka zavazadlového prostoru a drobný hluk opotřebeného ložiska v převodovce. I dveře řidiče se stále zavírají s decentním klapnutím, které by tomuto ojetému vozu mohla závidět řada těch nových. Potvrzuje to navíc skutečnost, že karosérie je velmi tuhá a během let se ani v náznacích nezdeformovala.
Na silnici
Motor je velmi dobře odhlučněn a vyvážen, takže posádku neobtěžuje hlukem ani vibracemi. Nejlépe se cítí v rozmezí 2 000 a 4 000 ot./min., kdy nabízí optimální tah, do vyšších otáček je pak třeba jej poněkud přemlouvat. I přes poměrně velký objem motoru není jízda vyššími rychlostmi zcela bezproblémová, na dálnici musíte často dokonce podřazovat. Nicméně svezení je s Outbackem velmi komfortní a příjemné. Řízení je přesné, byť má posilovač možná až příliš ochotný účinek, řazení taktéž a brzdy těžký vůz bez potíží zpomalí i několikrát po sobě. Průjezdy zatáčkami jsou překvapivě jisté, Outback jede za všech okolností jako po kolejích, nijak výrazně se při dynamických změnách nenaklání a chová se přísně neutrálně. Jízdu zpříjemňuje zařízení Hill Holder, jež je na rozdíl od dnes používaných elektronických systémů zařízením čistě mechanickým. Pokud stojíte do kopce a máte vyšlápnutou spojku, zachovají si oba brzdové kruhy po uvolnění brzdy tlak až do chvíle, kdy začnete pouštět spojku a rozjíždět se.
Mimo zpevněné vozovky zvyšuje užitnou hodnotu auta dvoustupňová, i za jízdy řaditelná redukční převodovka. Ta eliminuje poměrně dlouhé převody a usnadňuje pomalou a opatrnou jízdu. Přesto je třeba upozornit na fakt, že se i přes vyspělý podvozek a systém distribuce točivého momentu nejedná o žádný off-road. Z provozu v těžším terénu jej vylučují zejména dlouhé převisy karosérie a nižší světlost.
Outback vs. Outback
Využili jsme možnosti krátce porovnat ojetý Outback s tím současným. Jeho vzhled je dynamičtější, dravější a oblejší. Jedná se o zcela novou konstrukci, přesto lze mezi oba vozy nalézt kontinuitu. Interiér nového vozu má blízko k ostatním současným modelům Subaru a ve srovnání se staršími Outbacky vyznává výraznější sportovní charakter, podtržený širším využitím matných „kovových“ obkladů. Tuto tendenci pozorujeme i na silnici. Nový Outback je ve srovnání se svým předchůdcem kupodivu lehčí, díky tomu je také hbitější, a to především v zatáčkách. Motor si libuje ve vysokých otáčkách, vůz je dynamičtější, ale spotřeba o něco nižší.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ