63
Fotogalerie

Test Subaru Outback: co udělá 250 000 km?

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

 

Vůz:
Subaru Legacy Outback 2,5 GX
Cena:
229 000 Kč
Rok výroby:
2002
Stav tachometru:
224 000 km
Další záznamy:
Koupeno jako nové v ČR, 1. majitel
Servisní knížka:
Ano
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano (hydraulický, el. řízený účinek)
Airbagy:
4x (čelní a boční)
El. řízení podvozku:
ABS, ASR
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, el. Vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano
Stavitelný volant:
Ano, výškově
Zadní opěradla
Sklopná, nestejně dělená
Klimatizace:
Ano, digitální
Autorádio:
Ano, s přehrávačem CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ne
Litá kola:
Ano, orig.
Palubní počítač:
Ne
 
 
Další záznamy
 
 
 
Kožené čalounění
 
CD changer
 

Podle údajů v servisní knížce patřil zkoušený Outback dosud jedinému majiteli, většinu svého života se pohyboval na Slovensku a poslední servisní prohlídku absolvoval před rokem při stavu tachometru 219 000 km. Vůz byl takřka v pořádku, projevily se pouze tři nedostatky: zevnitř orosené zadní světlomety, nefunkční zámek víka zavazadlového prostoru a drobný hluk opotřebeného ložiska v převodovce. I dveře řidiče se stále zavírají s decentním klapnutím, které by tomuto ojetému vozu mohla závidět řada těch nových. Potvrzuje to navíc skutečnost, že karosérie je velmi tuhá a během let se ani v náznacích nezdeformovala.  
 
PB160053.jpgPB160054.jpg
PB160055.jpgPB180046.jpg
 

Na silnici

Motor je velmi dobře odhlučněn a vyvážen, takže posádku neobtěžuje hlukem ani vibracemi. Nejlépe se cítí v rozmezí 2 000 a 4 000 ot./min., kdy nabízí optimální tah, do vyšších otáček je pak třeba jej poněkud přemlouvat. I přes poměrně velký objem motoru není jízda vyššími rychlostmi zcela bezproblémová, na dálnici musíte často dokonce podřazovat. Nicméně svezení je s Outbackem velmi komfortní a příjemné. Řízení je přesné, byť má posilovač možná až příliš ochotný účinek, řazení taktéž a brzdy těžký vůz bez potíží zpomalí i několikrát po sobě. Průjezdy zatáčkami jsou překvapivě jisté, Outback jede za všech okolností jako po kolejích, nijak výrazně se při dynamických změnách nenaklání a chová se přísně neutrálně. Jízdu zpříjemňuje zařízení Hill Holder, jež je na rozdíl od dnes používaných elektronických systémů zařízením čistě mechanickým. Pokud stojíte do kopce a máte vyšlápnutou spojku, zachovají si oba brzdové kruhy po uvolnění brzdy tlak až do chvíle, kdy začnete pouštět spojku a rozjíždět se.
 
PB180016.jpgPB180019.jpgPB180024.jpg
PB180026.jpgPB180030.jpgPB180031.jpg
PB180038.jpgPB180041.jpgPB180043.jpg

Mimo zpevněné vozovky zvyšuje užitnou hodnotu auta dvoustupňová, i za jízdy řaditelná redukční převodovka. Ta eliminuje poměrně dlouhé převody a usnadňuje pomalou a opatrnou jízdu. Přesto je třeba upozornit na fakt, že se i přes vyspělý podvozek a systém distribuce točivého momentu nejedná o žádný off-road. Z provozu v těžším terénu jej vylučují zejména dlouhé převisy karosérie a nižší světlost.  

PB160012.jpgPB160014.jpgPB170001.jpg

Outback vs. Outback

Využili jsme možnosti krátce porovnat ojetý Outback s tím současným. Jeho vzhled je dynamičtější, dravější a oblejší. Jedná se o zcela novou konstrukci, přesto lze mezi oba vozy nalézt kontinuitu. Interiér nového vozu má blízko k ostatním současným modelům Subaru a ve srovnání se staršími Outbacky vyznává výraznější sportovní charakter, podtržený širším využitím matných „kovových“ obkladů. Tuto tendenci pozorujeme i na silnici. Nový Outback je ve srovnání se svým předchůdcem kupodivu lehčí, díky tomu je také hbitější, a to především v zatáčkách. Motor si libuje ve vysokých otáčkách, vůz je dynamičtější, ale spotřeba o něco nižší.

PB160070.jpgPB160072.jpgPB160080.jpg
PB160085.jpgPB160087.jpg

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud