Test Subaru Outback: co udělá 250 000 km?

106 komentářů

Peter
15. února • 16:05

Dobrý deň páni.
Prečítal som si so záujmom vaše názory.Pred 4mi rokmi som kúpil Legacy s168000km bez predchádzajúcej skúsenosti s touto značkou pre našu prevádzku situovanú mimo hlavnej cesty v teréne s prístupom po upravovanej spevnenej ceste. Na trase prekonávan 250m dlhý úsek so sklonom28% .Za sucha tento úsek vyráža dych mnohým vodičom. Zima preverí každú štvorkolku, ktorá nás navštívi. Počas10tich rokov som mal možnosť sledovať mnohé pokusy vysporiadať sa s týmto v zime určite extrémnym úsekom. Mnohé 4x4 ostávajú pod kopcom na dolnom parkovisku možno z dôvodu nedostatku guráže, možno z nedostatku skúseností. Naše Legacy preto vyváža prakticky všetkých klientov ubytovaných na chate v stále sa meniacich teplotných podmienkach počas dňa dodnes vždy spoľahlivo. Najlepšie sa s našim "testovacím" úsekom vysporiadalo AudiQ7. Najnáročnejším na prekonanie tohoto úseku je pre Legacy čerstvo napadnutý 20cm. mokrý sneh pri jazde v smere do kopca. Toto auto považujem za veľmi spoľahlivé.Dnes má najazdených 269000,. Na LPG som najazdil k mojej spokojnosti 70000km. Uvažujem o kúpe Forestra.

Martin
3. srpna • 23:27

taky mám Subaru a když jinou značku, tak z Japonska.
Četl jsem si příspěvky a ja tohle už dávno chápu. Lidi, který j
ezdí s das auto a dalším shitem, jako koktávka, nemůžou nic
jen závidět, že jezdíme autama ze země pokroku a technologie.
Musí ty svoje sráče pořád opravovat, tak agrese a závist musí
stoupat :-D Toyota zase prodala za minulý rok nejvíc aut
na světě, proč asi vy idioti? stále vám to nepáli? Nejdřív byl
Outback, potom allroad, scout, crossvagon a další napodobeniny :-D
Originál je jeden, ten který montuje do všech svých aut 4x4 bez
příplatku :-D a používa motory Boxer, který se použivají v letadlech.
Jste chudáci,když srovnávate škodu se Subaru ale hlavně jste na
smích. A to co napsal Koldelka o kočkách, to je mazec. Lidi,
musíte uznat, že ten Koldelka je Debil :-D Zdravím všechny Subaristy,
nic si s toho nedělejte, Subaru si vždycky kupovala inteligence
a mezi normálnima lidma jsou závistivý tupci, co nakonec jezdí
s Rapidem a rourou od babiččiných kamen :-D Fuck Off nuly !

Václav
11. března • 10:50

Jo,Škoda peněz:-D.Nevím,co vede škodofkáře k nekritickému vychvalování těch jejich šuplíků a zarputilému plivání na všechno ostatní.Nápověda je v silničním provozu,nejvíc debilů na silnicích je jednoznačně z koncernu VW,jednou o tom vyšla i nějaká statistika :-D Audi ve vaší blízkosti=zvýšená opatrnost,Volkswagen Passat=pozor!Škoda Octavia=stav ohrožení. To je letitá praxe;-) Ještě když je to něco ve stříbrné barvě,je vymalováno,to je lepší se rovnou uklidit ze silnice:-D.Spolehlivost a kvalita lidových vozů už zdaleka není taková,jak se nás reklama a různí fanatici snaží přesvědčit.Nikomu neberu jeho zápal pro nějakou značku,proti gustu žádný dyšputát,ale škodofkáři to fakt přehánějí.Nedivil bych se,kdyby měli doma oltář s okřídleným šípem a chodili se k němu modlit:-D Přitom jakýkoliv japonec je strčí do kapsy téměř po všech stránkách.Jediná nevýhoda u japonců je často slabší antikorozní ochrana,ale to je tak vše,co se jim dá vytknout.

Michal
4. května • 21:12

Tak jsem si přečetl diskuzi a zasmál jsem se...jsme v čechách a potvrdila se mi stará známá věc...se škodofkama a podobnýma srágorama můžou Subaru srovnávat jen škodofkáři v čechách..Už několik let se chystám prodat svoje Legacy a pořád nemůžu najít důvod...mám na něm 415 000 km a poruchy ? nic...nic a počkejte ?? Jooo nic :-) Měl jsem škodofky, a pokaždý když dám auto do servisu půjčím si něco na vyzkoušení ale kdo neměl Subaru nepochopí to ani kdyby ho napínali na skřipec...No má to slabinu a to je spotřeba....Ne že by mi vadilo platit 8 - 10l na sto když u škodofky jsem dával pouhých 7,5 ale malej dojezd člověka deprimuje páč to má malou nádrž....dal jsem tam LPG a vysmáto...poloviční náklady...A teď škůdkaři se čtyřkolkami s obrovským nepraktickým kufrem (kterej má sice úctyhodnej objem) a spotřebou 4 litry nafty ...pusťte se do mě :-d

ichal
25. října • 0:28

měl jsem řadu aut,od dodávky po sportovní,ale co se týče prostoru,pohodlí,ovladatelnosti a jizdních vlastností,je subaru number 1 ;-) Kdo nezkusí,nepochopí..

pedro
26. dubna • 16:27

prosím o radu, nemohu najít na legacy palivový filtr,poradí někdo prosím kde ho hledat? rozebral jsem skoro celý spodek auta a nikde jej nenašel,díky

legacy
25. října • 0:25

ahoj,u 95 ho mám nahoře v oblasti motoru=)

legacy
25. října • 0:25

ahoj,u 95 ho mám nahoře v oblasti motoru=)

miguel
14. března • 10:33

Mám již druhé Subaru (Outback 2,5) a nic jiného asi už mít nechci. Servis v pohodě (když je nějaký náhodou třeba ) , jízdní vlastnosti výborné a užitná hodnota trvalá. Jediný "problém" vidím v tom, že Subaru umí opravit jenom někdo, a nikoli každý doma s hasákem a kladivem. Neříkám, že je Subo nejlepší ze všech, ale není to tuctovka a řidiči Subaru holt nejdou s davem.P.S. Jsem ze Šumavy a na sněhu a ledu není nic lepšího. Tam, kde ostatní stojí , jedou jenom a traktor a sypač a já ... :-) .
Pro zajímavost koukněte sem: http://youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc nebo http://youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0&feature=related

mikeš
22. února • 13:40

tady se to mele jak v míchačce. No tak děcka,přece nebudeme srovnávat O1 či O2 se Subaru.
Je to úplně něco jiného.
Co mě spíš zaujalo,je to, že sem nikde neviděl srovnání pohonu Quattro a Subaru.
Vždycky srovnávali všecko se vším,jen ne Quattro a Subaru. Kdybyste měl někdo odkaz,nebo něco, kdespolu zápolí tyto dva systémy,byl bych rád.
Ale prosím vás nesrovnávejte Haldex a Subaru - vždyť je to úplně něco jiného. ;-)

mikeš
22. února • 13:41

joo,ten nadpis sem zblbnul to vím :-D

Mirek
17. února • 12:05

Dovolím si malou poznámku a nebo fakt - když zavřete do českého auta kočku bude se jí dařit celkem dobře a klidně týden přežije, když to samé uděláte do japonského vozu bude ( chudák ) do rána ta tam. Pochopili ? A tak je to se vším. Mohu porovnávat objektivně kvalitu zpracování od interiéru přes motor atd. a stále bude o čem - je to totiž propast mezi fušeřinou a dokonalostí. Můžu srovnávat, protože jsem měl ( mám ) oktávku a imprezu , oboje starší ročníky a to je prostě nebe a dudy. U subaru funguje vše jak má a hlavně pořád, nemusíte se děsit co se zase vysype a to mě fascinuje, mít jakékoli auto z jejich produkce od začátku tak nikdy neprožiju to co se třemi škodovkami ... škoda

Frantisek Koudelka
17. února • 20:24

Co hulis? Zrejme dobrej matros, nedas tipa? ... jinak kocky rulezzz, vyborny jsou se zapalenym vocasem, pekne kvicej B-] ;-)

Mirek
17. února • 22:06

No tak nevím kdo tady co užívá, ale já to teda nejsem. Píšu to naprosto s jasnou a čistou hlavou a pokud to někomu nedocvaklo tak jsem tím pokusem s kočkou chtěl demonstrovat jeden z mnoha rozdílů mezi JP a CZ produkcí např. těsnost, přilnavost atd. Věřím, že chytrý pochopil a hloupého nakopne leda tak zátah v 1900 otáčkách u TDI, ale bohužel pak je to stejné jako s každým jiným chrochtákem ropákem ... dál už nic.

Frantisek Koudelka
17. února • 22:33

Ty si vybíráš auta podle přilnavosti-těsnosti dveří? Hmm, to asi budeš opravdový znalec :-D

Mirek
17. února • 22:59

No u dvou škodovek co jsem měl zatékalo a foukalo když jsem jel trochu rychleji na dálnici tak nevím čím to je. Asi tím, že to český ručičky zase pěkně odfláknuli a nepřesvědčíš mě žádnou TUF statistikou, že si fabka pomohla pod 5% poruchovosti. 5% je možná magická hranice pro parlamentní politické strany, nás neoblafnou :-) Auto si vybírám podle dílenského zpracování a spolehlivosti především. Vrzající plasty, oblitý motor od oleje, nefunkční stahovačky oken, zarezlé stěrače atd. To jsou jenom detaily na mnoho četném seznamu ... Tak mě napadá nemáš ty náhodou háťápko ? Myslím to co Subaru dává jako startér a v Boleslavi tomu začali říkat motor :-D Stejně bych tě tipoval na ropu nemůžu si pomoct :-) Teď si snad přijdeš u Subíků na svý, ale upřímně koupit si Subi v dieslu to je snad trestný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Frantisek Koudelka
17. února • 23:13

Ja mam Tatru 613 s pertenaxem.

Vodic
16. února • 7:12

Mam Subo Outback 2,5 model 07. Nabehanych 52000 Km.Spotreba od 8,5 do 9,7.Bezne cesty 50%,20%mesto,20%dialnica,10%teren.Obcas tahanie privesu.Jazda skor uspornejsia ako sportova.Ale ked treba tak sa nebranin dat plyn na podlahu. Subo je skvele.Zatial bez poruchy.
Lyzovacka vo Francuz. Alpach bola zazitok aj vdaka Subo.Aj tam sa ukazal aky skvely je mechanicky pohon oproti elektr. pohonom.Mam natocene video ako O2 scaut s TDI nevysla do kopceka. Ja so Subo bez rozbehu a absolutne v pohode.A to v tej O2 bol len sofer a skusal to aj s rozbehom.Pomohol az posypovac.Subo mne poradil kolega, ktory ma stare Legacy kombi 2,0 z model 2001 kupene v Rakusku.Ma uz nabehanych 398000 km. Menil mimo beznych komponent /olej,filtre,spojku,tlmice,brzdy,ziarovky,remen,sviecky,cast vyfuku,pneumatiky/ len
motorcek na ovladanie okna,termostat,a palivomer/zasekol sa a po jednoduchej oprave ma teraz nahradny/ a lozisko v alternatore.To ma presvecilo o kupe a zatial nelutujem. Mam skusenosti s Renaultom 19,Citroenom XM,WV Pasatom. To boli totalne katastrofy uz od kupy.

Zdenek Dostal
16. února • 12:17

A mas natocena i kola, na kterych jel? Protoze jestli mel ty letni "univerzaly" co se prezentujou jako celorocni, tak by me spis prekvapilo, kdyby vyjel.

Vodic
16. února • 18:51

Mal zimne Continental.To video dam na Youtube. To ako som isiel ja natocil sofer s tej O2,bol s CZ. Neveril ze Subo to zvladne.Tahal som aj prives pre kone v terene z redukciou/blato a prsalo/, Subo islo ako po asfaltke. Len bolo citit taky zvlastny zapach od spodu. Vraj to nieje zavada.Tiez som skusal max. na dialnici v Nemecku/210Km/h/ do tiahlej dlhej zakruty s klesanim. Stabilita perfektna.

Ozz
23. února • 16:53

Mám stejné auto jako ty,spokojenost max.,ten zápach se mi projevil taky při redukci,ale při dalších použitích redukce postupně zmizel-nyní ok-asi došlo k otěru nějaká ochranné vrstvy

Frantisek Koudelka
17. února • 7:41

Ty jezdis lyzovat s konem? Kde jsi pro nej sehnal lyze?

Vodic
17. února • 16:53

Nie, tie kone sa neboli lyzovat. S tymi konmi som bol na zavodisku v Chuchle. Ked sme ich isli nakladat tak som musel cuvat do stajne cez dost blatisty teren a potom od tial aj odist.A to iste aj ked sme ich vykladali v Rakusku.Pise sa aj dost o redukcii. Pri tahani tazkych privesov sa hodi, netreba stale podradovat, spotrebu to dost znizi a auto menej trpi. Pri ceste z Prahy do Brna po tej uzasnej panelovej dialnici s dvoma konmi v privese a 5 ludi v aute bola spotreba 13,4 l/100km pri priemernej rychlosti 101 km./tempomat bol pocas zapojenia privesu nefunkcny/. Isiel s nami aj Mercedes E 320 CDI kombi. Ten tahal 1 kona v aute boli len 2 a spotrebu mal cez 14 l/100 km.
Konecne si uvedomte ze Subo je skvele a kvalitne auto, ktore ale ma aj drobne nedostatky.Napriklad kratky servisny interval, velka vzdialenost servisov na Slovensku,nemoznost objednat niektore doplnky/navigacia,cuvacie snimace/,vacsia nadrz.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Frantisek Koudelka
17. února • 20:27

Ty mas taky slusne nakourino v palici, konici jsou vyborny, hlavne ty vocasky jak se jim mihaj ze strany na stranu, fakt mazec :-D
Jsou vsichni majitele rejze tak zabavni? Nechcete udelat nejakou putovni estradicku? Koupim si listky :-D

lobic
30. listopadu • 12:08

boja jeho, koudelko, ty kretene vymastenej, bavime se zde o autech, zalez zpatky do zemljanky a prosim te mlc.

Jim
15. února • 15:20

nejbližším konkurentem Outbacka je Volvo XC70...řekl bych, že Volvo je pohodlnější, prostornější, ale to bude asi tak vše...co si myslíte?

thomas
15. února • 19:29

Legacy vs. XC takze asi takhle:http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc&NR=1
a toto je take zajimave: http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related
asi to nebude 100% objektivní ale vypovída to hodně..Pořád plati moje otazka o tom jak jsou reseny diferenciály u Subaru Legacy kolem roku 1995.? Jestli nekdo ví tak budu vdečný za ponaučení:)

Frantisek Koudelka
17. února • 13:55

To druhe video dokazuje, ze Haldex na VW (Schade) funguje dobre a velke Hacka jsou sra*cky :-P

skdd
16. února • 13:37

subaru a ich "haldex" :) či ako to volajú niektorí diskutujúci:
http://www.subaruclub.cz/article_detail.php?id=28&lang=cze
čítať pozorne a skúsiť pochopiť

Zdenek Dostal
17. února • 9:11

A poenta?

skdd
18. února • 13:11

pointa je v tom, že je tam popísaný "haldex" od subaru. A najmä to v čom sa tieto dva princípy líšia.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenek Dostal
18. února • 13:59

Aaaa? Ja chapu, jak funguje pohod 4x4. Dokonce jsem kdysi mel neco spolecnyho i s divizi haldex nakladaky. Subaru haldex nepouziva, to jen tak, kdyz uz chces delat chytryho. Tak nepis "haldex" od subaru, ale zamek mezinapravoveho diferencialu rizenou viskozni spojkou. A co. Starsi automaty pouzivaji visco spojku bez mezinapravoveho difu, takze by dopadly jako to XC. Manualy maji mezinapravovy diferak jehoz prokluz ovlada visco spojka. No a u tech novejsich je ta visco spojka rizena elektronicky, takze je principielne podobna hladexu. A porad nechapu, o co jde. Princip pohonu bez mezinapravoveho difu mela i Frontera nebo TerranoII / maverick a pokud se nejezdilo se zarazenym 4x4 na suchu, tak se nic nedelo.

skdd
18. února • 18:07

Asi mi nerozumiete alebo nechcete rozumieť, však? Resp. dikcia Vám veľa nehovorí.
ten link som pridal iba pre to aby ten kto hovorí o tom, že VTD je to isté čo haldex si mohol prečítať aký je medzi tým rozdiel.
Nuž nevadí, nebudem to ďalej s Vami riešiť.

Zdenek Dostal
18. února • 19:42

Ale proc bys to neresil? Kdyz to ctu, tak nevidim rozpor? On jen napsal, ze starsi subaru v automatu pouzivaji visco spojku, coz je i na vasich strankach. Jeho nazor je, ze by tahle auta dopadla stejne jako to volvo. To nemuzeme potrvdit ani vyvratit, nikdo to nezkusil, ale osobne si myslim, ze ten rozdil nebude velkej, technika je obdobna.A taky jsem si nevsiml, ze by Zdenek nekde napsal, ze haldex a mezi-dif je to same. Tak mu mas napsat, ze to nebyla reakce na jeho nazory a tim to skoncit, ne?

Zdenek Dostal
18. února • 14:02

A hlavne by si kluci se subaru meli uvedomit, ze kdyz dupnou na brzdy, tak to brzdi stejne jako vsechna ostatni auta. Ja jen, ze uz jsem videl par tehle aut v prikope(jedno i u sousedu na zahrade) a na rozdil od lidi , kteri nemeli 4x4 a rikali, stane se to(ne u sousedu na zahrade, ale v prikope) se ti tri subaristi strasne divili, jak se jim to mohlo stat...

Dronte Mauricijský
30. března • 16:49

A majitelé vozů VW Werke Group by si naproti tomu také měli uvědomit, že zatáčky se neprojíždějí zásadně v protisměru, jak to mají ve zvyku, obzvláště když jede v protisměru někdo jiný a musí díky těmto neumětelům občas projet za pravou krajnicí! Ten vedlejší pruh je totiž určen zpravidla pro vozidla jedoucí opačným směrem, pokud vám to v autoškole zapomněli říct... To jen tak naokraj. Zdraví D.M.

Zdenek Dostal
7. dubna • 18:56

Jj, ale uplne stejne jezdi i majitele BMW (hlavne X5) a ostatnich vozu, i Subaru. Zrovna tuhle zimu proti mne vyjela impreza az jsem musel do prikopu, takze netusim, proc se zminujete pouze o VW. JA napisu, ze u nas zkoncila tri auta subaru v prikope a reakce je napadnout ridice VW? Kde je ta pohoda a to byt nad veci, jak se vzdycky subaristi chlubi?;-)

skdd
18. února • 18:10

vyvodzovať podľa 3 "subaristov" nejaké závery o pohone subaru, či nebodaj 4x4 je naozaj mätúce ale to vy určite viete. Každé auto má vodiča a keď je vodič neschopný tak ho nezachráni naozaj nič.

Jim
15. února • 22:20

dobrý videa, myslím, že to mluví za vše...:-)

Zdenek Dostal
16. února • 12:12

Lidi, to jsou ty subaristi tak natvrdly, ze u kazdyho srovnavani davaj tohle video, kde se jedna o auto z dob technicky davno minulych a ma jeste visco - spojku, ktera nema s haldexem(a to nemluvim o dalsi generaci haldexu, ktera je jeste o moc dale a ktera je prave v testovanem voze) nic spolecneho?
Tenhle test muzete pouzit pro srovnani ojetin, ale u noveho auta vyuzivajiciho uplne jiny princip je to trosku mimo

Jim
16. února • 15:37

moc jsem ten příspěvek nepochopil, který video, který auta?
koukal jsi na to druhé video? tam byli nejposlednější novinky....Passat s Haldexem druhé generace, Honda CR-V, a Legacy...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenek Dostal
17. února • 9:07

To prvni video, Outback vs V70CC. Tenhle model mel jeste visco spojku. TJ jako impreza v automatu;-))

zdenek
15. února • 20:43

Všechny Subaru s manuální převodovkou jsou řešený stejně, mezinápravový diferenciál se automaticky "zamyká" viskozní spojkou při rozdílu otáček předek/zadek. U automatické převodovky je to složitější, u těch nejstarších je použité elektronické připojování zadku ala haldex, u novějších je stalý 4x4 s elektronickým řízením distribuce výkonu předek/zadek

Kulich
15. února • 14:30

Někteří zde fakt předvádějí jen plané tlachání. Jako třeba že Škoda nebo co je na tom líp než Subo a podobný pohádky. Ještě přidej tu o letadélku Káněti. A hned potom bych dopručil si jedno Subo koupit a chvíli v tom jezdit. Hlavně pak nepřesedej do Škodovky, VW nebo jinýho vehyklu. Rosekáš se v první zatáčce. ESP neESP.
Fakt někdy žasnu, co tady někdo dokáže vyplodit. Ale vlastně je to fakt, stádo řídí VW, což nám umožňuje řídit výjimečná auta, kterých je pomálu.

JJessy
14. února • 20:49

Takhle ma vypadat poradnej autak.....;-)

Josef K.
14. února • 23:04

Je obdivuhodné jaká je obrovská setrvačnost v myšlení lidí. Fandové Subaru jsou toho zářným příkladem. Samozřejmě to přiživují marketingově viz. rok staré expozé ředitele subaru čr o výhodách vozů subaru, kde prezentoval mechanické řešení subaru jako nejdokonalejší možné, které dokonce ani nepotřebuje žádné elektronické pomocníky jako esp. Opak je pravdou, jen maskuje fakt, že jsou 10 let pozadu. Podvozek je chtě nechtě zastaralý a jízdní výkony tomu odpovídají, nejsou nic moc a v terénu taky žádná sláva. Ležatý boxer má spoustu zástavbových nevýhod a ten boxediesel je úplné zoufalství. Pokud by neměli účinné marketingové vymývání mozků a tolik nekritických závisláků tak to můžou zabalit.

lego
15. února • 15:13

...a co když jsme pozadu jen o 9 let??? ;-)

rockblock
15. února • 8:52

jasne, nehaj vsetko na elektroniku, aby za teba aj trtkala, a budes sa mat fasa. A ten mechanicky piest si daj rovno odmontovat. hehe

Kankunen
15. února • 12:01

:-DB-]

ACE
15. února • 2:49

10 let pozadu za čím? Za čím zaostávají jízdní výkony.Ale asi zbytečné ot. že, prostě jen takové domácí plácání.

Josef K.
15. února • 9:51

Koncepce podvozku subaru je stará 30 let - beze změny. Elektronicky řízené podvozky pro silniční auta jsou generačně zcela jinde a stále se vyvíjejí. Možnosti dynamicky přizpůsobovat trakci podmínkám na jednotlivých kolech, s ohledem na stabilitu vozidla v zatáčce apod. to je pro čistě mechanický koncept nedosažitelné. V silničním provozu jim mechanický podvozek subaru nemůže vůbec konkurovat, srovnávat je snad ani nemá smysl. A to jenom k silničnímu režimu, protože subaru je konstruováno jako silniční auto a do terénu je použitelné jenom v krajní nouzi.
Pře 30lety to byl revoluční krok a ve srovnání s běžnou produkcí to bylo zjevení z jinéhop světa.
Ale před třiceti lety to vyráběli v anglii, kde to vymysleli a japonci ( a taky Audi) to jenom opajcovali. Zatímco v audi to od devadesátých let systematicky vylepšují elektronikou u subaru nic, nic, nic,...jenom spánek a marketingová demagogie.

Václav
11. března • 10:03

Milej zlatej,nejsem sice fanda Subaru,ovšem pravdou je,že co tam není,nemůže se podělat.Sám používám mechanické 4x4 a nedám na to dopustit.Za léta provozu s nimi ani jediná závada.Což se o těch počítačových UFO říci nedá.Co s nějakými elektronickými serepetičkami,které jsou akorát tahákem na peníze a zbytečně zvyšují poruchovost auta.Já osobně bych to nechtěl ani zadarmo.Obecně platí,že čím novější generace,tím horší.V jednoduchosti je dokonalost,což se rozhodně nedá říci o šuplíkách,prošpikovaných elektronikou,jejichž opravy často stojí desetitisíce a v servisu jsou takřka denním hostem:-D.Kdo umí jezdit,nepotřebuje k tomu nějaké elektronické berličky;-)

Roman
13. prosince • 8:10

Dobrý den, posílám pro pana Josefa K. odkaz na zajímavé srovnání jak tady píše staré koncepce podvozku Subaru a moderního elektronicky řízeného podvozku Volva. Takže mrkněte na http://www.carvds.com/volvo/test_movies/off_road_test_subaru_legacy_outback_and_volvo_v70_cross_country/
Pěkný den všem příznivcům i odpůrcům

Dronte Mauricijský
30. března • 16:37

Vy si opravdu myslíte, že Subaru své podvozky během uplynulých 30 let vůbec nezdokonalovalo a že je stále nezdokonaluje? Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich jest království nebezké! A propos: Já osobně se raději spolehnu na propracovanou, sofistikovanou a splehlivou mechaniku, než na jakousi (dost často nepříliš podařenou) elektroniku, byť v popisu automobilu nefiguruje hafo 3-písmenných zkratek.

Dušan K.
24. února • 15:10

Pane Josefe v jednoduchosti je krása a síla.....čím víc elektronických vymožeností ...tím víc potencionálních poruch. Člověk potřebuje jezdit a né řešit, že se porouchalo tohle a tamto. Subaru je kladivo, je to dělník, který nezradí svého pána.

Viados
15. února • 11:45

To zas promluvil "znalec". Tipuji na člověk z reklamní agentury, který už nedokáže rozlišit, co je pravda a co reklama ani mimo práci. Elektronika je boží - ale v suchu doma nebo v kanceláři. Nikoliv ve vodě či v solném roztoku a teplotách od -30 do +100 stupňů. Tam věřím víc kusu oceli či hliníku. Takže rozhodně raději viskózní spojku než třeba ESP/ISP apod. Ostatně testované auto s najetými 227 tisíci km o tom mluví jasně. Chtěl bych vidět elektronicky řízený podvozek s tolika km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef K.
15. února • 17:27

Napsat kritický odstaveček do takto zaměřeného fóra je podobný píchnutí do vosího hnízda, odezva je totožná. Jenom bych subaristy upozornil na to, aby byli pozorní a sledovali, jak jim budou japonci do toho mechanického konceptu cpát elektroniku. A půjde to rychlým tempem. Tak abyste se náhodou neurazili a nezanevřeli na ně. Oni už samozřejmě začali třílitr ESP má několik let ve standardu. Bez něj by byl v současnosti neprodejný.

skdd
16. února • 13:31

milý pán josef,
ten 3liter s ESP (VDC) mám a zodpovedne vám poviem, že okrem jedného razu, kedy som ako prasa (t.j. vyslovene moja chyba) vybral vo vysokej rýchlosti pravoúhlu zákrutu, za ktorou boli rozdielne adhézne podmienky (vľavo vysypaný jemný štrk, vpravo kopec vody) som VDC v činnosti nevidel ešte ani raz. T.j. viem, že kontrolka je OK. Ďalšia možnosť je sprisahanie elektroniky v tomto aute, tým mám na mysli, že VDC je v činnosti ale nesignalizuje to (o čom pochybujem :)). Takže tá elektronika tam už je (máte pravdu) ale väčšinu času je nečinná (a to kopec majiteľov nevyužíva potenciál podvozku nadoraz).
Sám so sa ku kúpe subaru dostal ako slepé kura k zrnu a dnes musím priznať, že niečo na tom aute bude. Vlastnil som už v živote rozličné autá (a denno denne si mám možnosť vybrať čím jazdiť) a poviem vám, že väčšinu času strávim v outbacku. Je to auto, ktorému síce chýbajú niektoré moderné veci (vyhrievanie zadných sedadiel či autodimming mirror) ale plne to nahrádza fakt, že to auto spĺňa to na čo je auto vyrobené a to na bezpečnú, pohodlnú a svižnú prepravu z bodu A do bodu B.
Skúste si raz to subaru kúpiť (predáte ak sa vám to nepáči) a skúste si to denne meniť napr. so svojím iným "vysneným" autom. Uvidíte, že v oblasti podvozku či prevádzkových nákladov budete ťažko hĺadať konkurenta v rovnakej cenovej hladine.

Jim
16. února • 15:16

VDC je v činnosti a nesignalizuje to?nesvítí tí tam symbol auta? VDC taky máme a pokud na to jdu z ostra nebo jízdě na sněhu, tak bliká symbol auta...

Josef K.
17. února • 19:19

Nemám čas se zabývat výukou z teorie vozidel, tam se mohou zájemci přihlásit na čvut, ale co se týká srovnávacích testů, tam by mělo něco prezentovat subaru, ale neprezentuje, protože nic nemá a ani nic mít nemůže. Jediný kdo se pokusil udělat prezentaci 4x4 byl bavor vloni s x-drivem a tam se prezentovalo především elektronické řízení trakce tedy to co subaru nemá.
Abych nebyl tak skoupý na informace, tak pohon 4x4 začali uplatňovat v anglii v šedesátých letech, protože u vysokovýkonných limuzín klasické koncepce se projevuje nestabilita. Zdůrazňuji vysokovýkonných tj. přes 250kw. S výkony kolem 100kw technicky nemá trvalý 4x4 pro silniční auto smysl. A to je případ subaru legacy ......A o tom je tahle diskuze. Pro silniční vozidla těchto výkonů je optimální řešení předohrab a pro situaci nouze haldex připojení zadní nápravy. Haldex je použitelný i pro supersporty viz. B. Veyron, kde diskuze o tom, že se haldex připojí a já vyletím s veyronem ze zatáčky, jak je možno si taky někde přečíst u tzv.odborníků je zcela mimo mísu. Tím bych skončil a doporučil zájemcům to studium na čvut.

Air
16. září • 22:42

Článek pana Josefa je snad celý jen blbý vtip...jinak si to nedovedu vysvětlit...a řeči o studiu na ČVUT už jen totální zoufalost, která se snaží zdůvodnit jakési představy někoho, kdo se Subaru nemá jedinou praktickou zkušenost...

Donald
19. února • 16:42

A DCCD je co ???

skdd
18. února • 13:09

a chcel ste povedať niečo týmto príspevkom alebo to bolo len tak? alebo ste nebodaj chcel na niečo odpovedať?

ACE
17. února • 20:18

Žes nikdy neměl čas zabývat se výukou, to je vidět. Problém je že si se asi nikdy nezabýval ani praxí a zřejmě si tím autem nidy nejel. Ale daleko spíš děláš u konkurence a oháníš se tady teoriemi. Těch srovnávacích testů pár najdeš a tvou T E O R I I opravdu nepotvrzují.

skdd
16. února • 19:52

to bola iba básnická otázka (na margo toho, že všade je elektronika), ja som to blikať nevidel. Dokonca ani na snehu. A to tohto roku pár krát bola priamo tu v BA veselá poľadovica.

ACE
15. února • 18:03

To nikdo nepopírá, že se elektronika stále víc zapojuje, ale stále neodpovídáš konkrétně.
-Za kterými automob. Subaru desítky let zaostává a konkrétně čím, to že nepožívá tolik komplikované prvky je pro mě nedostatečné.
-Tvrzení že jízdní vlastnosti nejsou nic moc. Něčím to zdůvodni, argumetuj, srovnávej s něčím, řekni jesli si s tím autem alspoň jel a čím sou ty jízdní vlastnosti slabé, proti čemu.Nebo se potom nediv, že takovéhle popíchnutí na základě čistě hospodského hecu bez podkladu vyvolá patřičnou odezvu.

skdd
15. února • 11:23

no poďte a porozprávajte nám majiteľom Audi aj Subaru o tých generačných rozdieloch :) a najmä o generačných rozdieloch pri jazde
A potom ešte poprosím o TCO ako to u Audi vychádza priepastne lepšie ako u Subaru :)

Daniel
15. února • 10:48

Raději 30let starou koncepci u Subaru než 5let starou O1 4x4 s Haldexem I.gen.! Rozdíl je markantní!!! S O2 4x4 nemohu osobně srovnávat.

emmacore
15. února • 10:44

OK. Kupil som si Forester, lebo som nebol spokojny so servisom Audi - moje predosle auto (prepchane elektronikou). Forester sa soferuje lepsie, ako cokolvek, co som mal moznost riadit predtym a stal menej penazi ako porovnatelne znacky. Jedinu vyhodu elektroniky v mojom pripade vidim v tom, ze by mohla trochu znizit spotrebu. Lenze radsej si priplatim za benzin a dostanem auto, ktore sa uz z podstaty kazi menej (najviac sa predsa kazi elektornika), ako keby som riskoval caste navstevy servisov. A to nehovorim o jazdnych vlastnostiach, motore a jeho zvuku, ktore povazujem za uzasne. Doteraz som jazdil len na Skodovkach, VW a Audi. Ale po skusenostiach s Foresterom bude moje dalsie auto asi opat Subaru. Keby som zarobil vela penazi, som ochotny uvazovat este o Porsche ;-)

ACE
15. února • 10:30

Furt neodpovídáš na otázečku, za čím zaostávají ty jízdní výkony? Za autem s elktronikou? Za kterým? Kde máš nějaké srovnávací testy, které to dokazujou. Nebo ti to řekl jen prodejce Oktávky, "tam je elektronika, to je lepší než v Subaru".
Subaru zatím nemám, ale celkem vo nový Impréze uvažuju, s O1 4x4 jezdím celkem často pracovně s O2 sem se projel jednorázově, ale ta úroveň jízdních vlastností je opravdu z jiného světa.

fero
14. února • 23:21

:-O:-O:-O
:-D

Ráďa
14. února • 18:29

bydlet někde v horách, tak zn ideál

pavel
14. února • 17:25

Nevim, nevim ,je to takova tradice tu spotrebu uvadet takto vysokou u subaru.
Jezdim sice s novejsi generaci, takze tam muze byt rozdil, ale jsem na 9,0L/100km dlouhodobe a to tam mam ted hlavne dalnice. na 2,5l motor s 121KW a trvalym nahonem na 4 to je velice dobra spotreba. jinak nahradni dily se daji nekdy sehnat za super ceny

Daniel
15. února • 10:38

Mám Subaru, mám to auto rád, a popravdě musím říc, že spotřebu má vyšší. Konkrétně s Legacy 2,0 mám dlouhodobě 10l/100km, bratr s Avantem 1,8T 8,5l. Poslední cesta do Savojek já 9,5, Audi 8,0L/100km. Pro info mám 100kW bratr 120kW....

Jim
14. února • 18:20

těm autům není moc co vytknout, tak odpůrci se snaží aspoň argumentovat spotřebou...schválně bych zkusil porovnat s podobnými 4x4, třeba O1 4x4 Turbo...ta není o nic lepší v konzumaci...

Jiří Duchoň
14. února • 22:18

Dobrý den, zklamu Vás, buhužel rozdíl ve spotřebě O1 4x4 Turbo a zkoušeného Outbacku 2,5l je celkem markantní ve prospěch Škodovky. To jen abychom "my zoufalci na Autorevue" byli upřímní. A jedná se často o rozdíly v řádu litrů, což potvrdí i pan Šmarda, jehož vyjádření v tomto testu najdete a jenž sám jezdí již několik let touto Octavií. A nevím, kde jste byl na tom, že jsem odpůrce Subaru a "...snažím aspoň argumentovat spotřebou..."...

ACE
15. února • 2:46

O2 bez turba to nedávno v testu prohrála se "srovnatelným" Legaci jak ve spotřebě, tak v akceleraci. Takže ta spotřeba asi zas tak hrozná nebude, anebo je u O2 zoufalá.

Jim
14. února • 23:00

vůbec jsem Vás neoznačil za ty "zoufalce", to jeněkdo jiný nade mnou...článek je dobře napsaný...:-)
jen si myslím, že se spotřeba Subaru zbytečně zveličuje nebo je možný, že 2.5 asi žere víc než 3.0...jinak nevíte kolik bere kolegy O1 4x4?

Jiří Duchoň
15. února • 8:30

Dobrý den, s tím "zoufalcem" to na Vás nebylo :-) Pokud vím, novější Legacy jsou hospodárnější. A OI 4x4 turbo jezdí štreky pod 8 l/100 km a město lehce přes 10 l/100 km. K těmto hodnotám jsem se bohužel se zkoušeným autem nepřiblížil :-( Mějte se hezky!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thor
21. února • 15:56

To je nějaká nemoc mít Škodovku ? Každej škodofkář vykládá báje o tom jak ta jeho nejezdí div ne zadarmo :-D, proto jí má a za nic na světě by jí nevyměnil, neb konkurence má spotřebu minimálně o 100 % větší, ach jo.B-]

Petr Šmarda
18. února • 8:16

Dobrý den. Pokusím se trochu uvézt na správnou míru kolegou p.Duchoněm udanou spotřebu O1 1,8T 4x4 v porovnání s modelem Sub. Outback 2,5R r.v. 07.Porovnáváme sice neporovnatelné, ale budiž. Mám jednu oblíbenou trasu na vysočinu, kde se dají hodnoty spotřeby dobře porovnávat. Stal jízdy mám stále stejný, pro někoho možná nepochopitelný, ale s dodržováním povolených rychlostních limitů ;-). O1 na této trase jede pod 8L což ale Outback umí také. Když k této trase přidáme pravidelné jízdy městem, tak jsme u O1 na průměrných 10L. Outback je na tom po městě o něco hůře, ale v kombinaci to dělá jen cca 0,6 navíc proti O1. V tomto testu uvedený model Outbacku z roku 2002, měl jinak nastavený motor, auto bylo težší. Jezdíval tím pádem za víc, cca v pruměru za 12L. Motoru 1,8T s koncernu VW se po stránce výkon/spotřeba opravdu nedá nic vytknout. Tento motor se koncernu opravdu povedl.:-D. Na druhou stranu i Subaru se snaží s každým novým modelem upravovat motory jak na výkonu, tak na spotřebě paliva.Další porovnávání nemají smysl, protože každý vůz patří do zcela jiné kategorie.
Petr

robo
27. července • 0:59

ZDRAVIMM MAM SUBARI LEGACY NAPISEM LEN TAKTTO...KED MAM PENIAZE TAK JAZDIM AK NEMAM TAK NEJAZDIM POCKAM NATANKUJEM A JAZDIM ,,APOTREBU MOC NERIESIM...ALE KTO MA SUBARU..JE SUBARO...KTO HO MA VIE OCOM PISEM ...A KED MAS MENSIU SPOTREBU AJ KED O 2LITRE ...TO MA NESERE LEBO SEDIM V SUBARU ATEM UVUK JE KRASA...BOXER KE BOXER...PS KTO CHCE JAZDIT SUBAROM ..))) NECH SPOTREBU NERIESI ...MNO DAKUJEM A ZA PRAVOPIS ...OSPRAVEDLNUJEM SA...:-P

Jim
15. února • 15:16

aha, OK...ale abychom byli féroví, tak Outback je komfortem, velikostí a s tím související hmotností zcela jinde než O1 4x4..a navíc stálý pohon všech kol...to vše způsobuje vyšší spotřebu, ale myslím, že to bude max litr navíc....zřejmě jsou ty 2.5ky žravější a 1.8T zas povedený motor s dobrým průběhem výkonu, který se na příznivé spotřebě projeví...:-)

Jiří Duchoň
15. února • 15:42

Dobrý den, s tím, že je Legacy, resp. Outback kvalitativně zcela jiné auto než Octavia, nelze než souhlasit. Je však třeba uznat, že koncernový 1,8 je ve své přeplňované verzi opravdu zdařilým motrem a že Outback 2,5 má mírně vyšší spotřebu. Hraje v tom jistě úlohu mimo jiného také rozdílná hmotnost aut a vyšší efektivita spalování přeplňovaného motoru.

Vodic
16. února • 18:59

Hmotnost? Subo je na svoju velkost a techniku velmi lahke auto. Takze tak. Neviem co mate proti Subo? Ja mam tiez averziu voci PC a Win,Renaultom,Citroenom,Peugotom,WV a inym nepodarkom. Ale ked si ich chce niekto kupit tak nech ich ma.Su to jeho prachy. Ja mam SUBARU a doma mam APPLE s LEOPARDOM a som maximalne spokojny. Ake auto mate doma.Typujem ze niejake s grupe a prispevky pisete na PC s garaze a Win mate nelegalne.

skdd
16. února • 13:34

no najmä spektrum spotreby je pri 1.8T úplne niekde inde, ak je to trošku ladené tak viete lietať od 7 do 19 litrov podľa štýlu jazdy. Na TT som mal aj horšie čísla (ale to už je iné auto).

fx01
14. února • 16:16

mam inmprezu wrx od 2003 a odkedy ju nepouzivam na denne jazdenie tak musim uznat ze to nie je univerzalne auto
kvoli zavaznej poruche som koncom leta ostal nepojazdny a kedze som uz dlho pokukaval po ropakovi tak som si kupil nieco lacnejsie a uspornejsie na denne jazdenie
s novym autom som spokojny aj cez vikend tak sa casto ulakomym na 6.5 litrovu spotrebu dizlu pri cestachdo hor a impreza oddychuje
preto aj ked som to tak neplanoval spravim mensi upgrade a budem ju mat uz len pre radost
uvazujem o lepsich brzdach, vymeny blow-off ventilu a nerezovom vyfuku so sportovym katom vratane novych zvodov
bez zasahu do riadiacej jednotky, nechcem zatazovat motor , ktory aj bezne tlaky dohnali po 90.000 km ku generalke(ojnicne loziska v prdeli - olej som menil, za studena nezatazoval, turbo dochladzoval ), budem spokojnejsi aj s miernym zlepsenim v nizkych a strednych otackach vdaka vyfuku
a co ma sere a asi s tym nic neurobim je volant - ten v impreze je ako z autobusu , lenze nechcem prist o airbag tak asi si nepomozem....

Radek Ondrášík
14. února • 16:20

jsou "tuning" volanty i s bagy

Daniel
14. února • 16:13

Legacy, srdeční záležitost. Mám již druhé a jsme naprosto spokojen. To auto má jedinnou chybu a tou jsou celkové náklady. Od pořízení nového vozu, přes pojistky, provozní náklady i origo. servis a velký propad ceny u ojetin. Suma sumárum Legacy neni auto pro každého. To auto musíte "milovat" a vědět proč do něj "investujete".
P.S. Náklady na moje Legacy 2,0 jsem srovnával s bratrovým Avantem 1,8T quattro.

Los-kut
15. února • 7:32

Plně souhlasím,
jízdní vlastnosti jsou vynikající, ale ty náklady jsou poněkud vyšší. Při cestě do Chorvatska je třeba "hledat" benzínové pumpy.
P.S. Máme Legacy 2,0 sedan v maximální výbavě.

Daniel
15. února • 10:27

Nejde jen o tu spotřebu, ale celkové náklady. To je hlavní handicap Subaru oproti konkurenci.

Jim
16. února • 15:13

já bych zas řekl, že Subaru se servisuje celkově méně než konkurence, díky spolehlivosti...takže rozdíl nákladů nemusí být velký, pokud vůbec nějaký...

MR
14. února • 15:47

... a koupeno jako nove v CR, to je trochu divny ne?

thomas
14. února • 15:10

Zdravím. Nevíte někdo kde by se dali sehnat informace o technickém řešení pohonu všech kol u modelů Legacy a Impreza r.v. kolem 1995.? Myslím konkrétně typ nápravových a mezinápravového dif. predpokládám že v té době se rozložení toč. momentu neřídilo elektronicky. PS: Subaru sou skvely auta vo tom neni pochyb.

Vašek
14. února • 11:55

Ze Subaru už jedním 7 roků (dříve Impreza, dnes Forester) a nic jiného už nikdy nechci. Subaru je Subaru, kdo nezkusil - nepochopí...

PetrQ
14. února • 10:55

Zkuste prosím někdy dát názor skutečným odborníkům a ne jen sofistikovaným vekslákům a podvodníkům z AAA Auto.

Karel
14. února • 11:56

Každý, kdo se pohybuje na straně prodejů kolem ojetin, je podvodník. Tak jaký je v tom rozdíl.

Jiří Duchoň
14. února • 22:21

Dobrý den, je vidět, že na rozdíl od nás "zoufalců" spolupracujete a zevnitř znáte AAA AUTO lépe než my, kteří tak činíme zatím pouhých šest let... Možná Vám ovšem uniklo, že v kapitole "Očima odborníků" najdete také vyjádření pána ze Subaru...

PetrQ
15. února • 13:55

Že s nima spolupracujete šest let bych se snad ani nechlubil. :-O Jinak jsem měl možnost poznat praktiky AAA zevnitř a to tak že velmi důkladně a skutečně nechápu jak můžete takové špíně a "průmyslové" nesolidnosti dělat reklamu (ale zase s autama od nich jezdí Jarda Jágr, tak to musí být ok, že?) .

Jiří Duchoň
15. února • 15:39

Dobrý den, to se zde už řešilo tisíckrát, takže doufám, že teď už naposledy. S touto firmou spolupracujeme pouze z toho důvodu, že nám umožňuje testovat ojetá auta, protože víme, že o tyto testy je mezi čtenáři zájem. Že se pod testem objeví vyjádření jejího zaměstnance a poznámka o tom, kdo to auto půjčil, nám příjde zcela logické, relevantní a férové. Naposledy zde zdůrazňuji, že vyjma tohoto vyjádření a zapůjčení auta společnost AAA AUTO do přípravy testů nijak, opravdu NIJAK nezasahuje, uvádění názvu této společnosti je pak pouze jakousi náhradou za náklady, spojené se zápůjčkou auta. Doufám, že těmto jednoduchým větám už rozumí všichni, takže považuji jakékoli vysvětlování za uzavřené. A také pevně věřím v to, že už se diskuse o ojetých autech bude týkat aut samotných a nebude sklouzávat do roviny zcela irelevantních poznámek na vrub partnerského subjektu. Mimochodem, o největší reklamu spoelčnosti AAA AUTO se ěmito příspěvky zasazují pisatelé, jako jste Vy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
F*ck AAA
15. února • 22:21

Souhlasím s prvním příspěvkem - AAA Auto je banda zlodějů a podvodníků - kredibilitě autorevue to rozhodně nepřidává paktovat se s takovou sebrankou.

Vana666
14. února • 8:55

docela mě překvapila udávaná nejvyšší rychlost jen 197 km/h což mi nějak nepasuje s výkonem motoru 115kW
a taky že se na dálnici musí dle testu často podřazovat
není někde chyba ?

pán Tragáčik
14. února • 9:27

Joj, raz keď budem veľký, tak si kúpim Subaru. Len dúfam, že bude ešte nejaká ropa, lebo len tá ich spotreba je ich nevýhodou.

Merlin
14. února • 8:25

Sam sa priznam ze po spateni Lexusu idem do Subaru Outback 3.0, mal som to stastie porovnavat tieto auta a mozem povedat ze Lexus nikdy nedokaze dostat cloveku pod kozu :-) Subaru je take zvlastne auto alebo sa do neho clovek na prvy pohlad zamiluje (moj problem) alebo ho nechava uplne chladnym co mi vyhovuje, vzdy preferujem nenapadnost co je aj jeden s dovodou preco mi Lexus nevyhovuje.Kludne odporucam kupit aj ojadene Legacy, dovodom je ze majitel je urcite znalec aut a je predpoklad ze vedel ako sa o neho starat, prakticky vsetky sa servisuju pravidelne len v znackovom servise.

pavel
14. února • 17:19

merline,
lexus a outback jsou uplne jiny auta
lexus je na "mekkou" jizdu,
outback na "jistou" jizdu
jediny spolecny maji to, ze to jsou japonsky trochu exotiale vybral si si spravne, s outbackem budes spokojen a budes se tesit na kazdou dalsi jizdu

Jim
14. února • 16:33

To samý auto máme doma, akorát je to 3.0 s AT...s tím, co se píše se dá víceméně souhlasit, jen bych doplnil, že umístění tlačítek na výhřev sedaček je neštastně umístěné, neboť na to není vidět a za druhé se dají nechtěně zapnout loktem...:-)
ale celkově je to výborné auto a s 3.0 při standardní jízdě žere míň než zminovaná 2.5ka...pod 10litrů není problém se dostat při dodržování předpisů...jen kolony nebo agresivní jízda po dálnici si vezmou dost...jinak my to servisujeme v awd servise, je to neautorizovaný servis Subaru, ceny tam mají slušné, pro představu, je to levnější než servis O1 v autorizáku...;-)

Doporučujeme

Články odjinud