Test Subaru Outback: co udělá 250 000 km?

Nejsme fanklub Subaru. Ale Outback byl v zimních podmínkách výzvou. Uspěl i jako ojetina s čtvrt milionem najetých kilometrů?
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Jak šel čas, Pohled zvenčí
  2. Uvnitř, Pracoviště řidiče, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Na silnici, Outback vs. Outback
  4. Závěrem, Stručné technické údaje
  5. Názory z Branže, Petr Suchánek, Petr Šmarda
  6. Kompletní fotogalerie

Úvodem

Zvláště u nás zůstávají vozy Subaru poněkud stranou zájmu motoristů o větší, komfortní a originální auta. Zřejmě poněkud neprávem. Model Legacy kraloval nabídce japonské automobilky od roku 1989, teprve vloni tuto štafetu svým způsobem převzal „bombardér“ B9 Tribeca. Legacy je svým způsobem exot, jenž však patří k suverénně nejspolehlivějším osobním automobilům světa. Vyznačuje se samozřejmě prvky typickými pro vozy Subaru, produkty koncernu Fuji Heavy Industry. Pod kapotou mu proto tepe podélně uložený čtyřválec s protiběžnými písty, permanentně jsou poháněna všechna čtyři kola a dveřní okenní skla mají bezrámovou konstrukci.
 

Jak šel čas

Legacy bylo výrazně modernizováno teprve pro rok 1999. Zachovalo si své typické rysy, včetně bezrámových dveřních oken, stálého pohonu všech kol a motoru s protiběžnými písty, jehož osa spolu se zbytkem poháněcí soustavy prochází celým vozem v jeho podélné rovině. Vozům Legacy a Outback jsou tyto prvky vlastní dodnes. Při modernizaci vůz dostal novou víceprvkovou, prostorově úspornou zadní nápravu uloženou v pomocném rámu, změn doznaly i motory. Nové hlavy válců dostaly například svíčky umístěné přímo nad středem spalovacího prostoru, což mělo za důsledek lepší průběh spalovacího procesu, spojený se snížením spotřeby a hlučnosti. Outback se poprvé objevil v roce 1997 jako varianta modelu Legacy, jež se od provedení Kombi lišilo jinými nárazníky, plastovým obložením boků a spodní části bočních dveří a vyšší světlou výškou. Legacy bylo vždy k dispozici také jako klasický čtyřdveřový sedan. Outback je v porovnání s běžným kombíkem o 40 mm delší, o 50 mm širší a o 65 mm vyšší. Výrobce nazýval Outback prvním vozem třídy SUW, tedy Sport Utility Wagon (snad ne s klasickým úmyslem „nekralujeme žádné současné třídě, vytvoříme si tedy třídu novou”).
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Pohled zvenčí

Od běžného Legacy kombi se Outback liší oplastováním boků karosérie a jinými nárazníky, vpředu s kulatými mlhovkami krytými plastovými mřížkami. Vzhled celého vozu je jedinečný, záď si můžete splést snad s někdejší Mazdou 626. Péče konstruktérů o dobrou aerodynamiku je patrna z minimálních spár mezi díly karosérie a z oken vyvedených až k vnější siluetě vozu. Skla ve dveřích jsou samozřejmě bezrámová, což působí efektně, ale navíc odlehčuje beztak poměrně těžké dveře. Sloupky karosérie jsou poměrně tenké a zasklená plocha velká, což usnadňuje výhled z vozu.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Sdružené přední reflektory pod svými plastovými kryty zahrnují oddělené paraboly pro potkávací a dálková světla a blinkly. Novější vozy Legacy a Outback poznáte podle toho, že přední blinkry jsou kulaté. Zrcátka i kliky jsou lakovány v barvě karosérie. Nevšimnout si nelze zvýšené střechy, jež obsahuje dvě střešní okna. To přední lze elektricky vyklápět, to zadní zasouvat do střechy. Zadní světlomety jsou opticky součástí průběžného transparentního pásu, mlhovky i zpětné světlomety jsou jejich součástí a vyklápí se vzhůru spolu s víkem zavazadlového prostoru. Za pozornost stojí pečlivá přestavba vozu z levostranného na pravostranný provoz: hrdlo palivové nádrže je v pravém zadním blatníku, zatímco výfuk směřuje vlevo, čili od chodníku. Pro řízení vlevo byl zrcadlově otočen dokonce i panel ovládání klimatizace.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Jak šel čas, Pohled zvenčí
  2. Uvnitř, Pracoviště řidiče, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Na silnici, Outback vs. Outback
  4. Závěrem, Stručné technické údaje
  5. Názory z Branže, Petr Suchánek, Petr Šmarda
  6. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků