97
Fotogalerie

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Kapitoly článku:


A cena?

S ceníkem je to jednoduché. Na výběr máte úrovně Active, Comfort a Sport, příplatky neexistují. Koupit si můžete leda tak metalízu za dvanáct tisíc. Auto na fotkách má prostřední výbavu Comfort, což znamená v kombinaci s dieselem a automatem cenu 1 079 000 Kč. Ve výbavě je úplně všechno, chybět snad může jenom kožené čalounění, které je výsadou výbavy Sport.

Cena to nízká není, ale není ani nijak přehnaná. Třeba takové Volvo XC70 D4 AWD s automatem, coby hlavní konkurent pro Outback, vyjde minimálně na 1 256 000 Kč (ano, má motor o výkonu 181 koní).

outback-48.jpgoutback-53.jpg
Nový Outback nezbourá prodejní statistiky, na to má příliš malou nabídku motorů, ale kdo si jej koupí, ten dostane velmi prostorné, komfortní a dobře vypadající auto, které je ovšem také hodně praktické a vypadá, že něco vydrží i při méně šetrném zacházení mimo silnice. 

Verdikt

S příchodem nové generace Subaru Outback už těžko někdo může pochybovat o tom, že patří mezi prémiové vozy. Na pohled vypadá velmi dobře, interiér je prostorný a nabízí maximální cestovní komfort. Za volantem budete mít v každé chvíli pocit, že řídíte poctivé auto s vynikajícím podvozkem. Nový Outback je prostě taková funkční, univerzální a hlavně ryze praktická prémiovka. 

To, co nakonec odradí některé zákazníky, je zajisté nabídka motorizací. Náročnější řidiči prostě uspokojeni nebudou, to je holý fakt, přestože naftový boxer pro běžnou jízdu stačí. Jinak řečeno, dva motory v nabídce neznamenají, že je Outback špatné auto. Naopak, já osobně ho považuji za výborné auto pro dlouhé cesty. Ale zcela určitě pro toto jinak povedené Subaru znamenají fakt, že nebude alespoň u nás prodejně tak úspěšné, jak úspěšné by být mohlo. 

Technické údaje: Subaru Outback 2.0D Lineartronic

Rok • stupeň výbavy
2015 • Comfot
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 86,0 mm
Stupeň komprese
15,2:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
350 Nm při 1 600 až 2 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,9 s
Nejvyšší rychlost
192 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
512 l • 1 848 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní
1 676 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,5 • 5,3 • 6,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 745 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 575 mm • 1 590 mm
Rozměr pneumatik
225/60 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 815 × 1 840 × 1 605 mm

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud