Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Nový Outback se ve srovnání s tím starým v mnohém změnil, ale mnoho věcí zůstalo stejných a v některých byl dokonce ten starý lepší. Postavili jsme obě generace vedle sebe a vyzkoušeli, jak na tom nejnovější Subaru vlastně je.
Seznam kapitol
  1. Rekapitulace na úvod, Facelift i na pohled
  2. Ten hlavní rozdíl najdete v interiéru, Prostor se vlastně nezměnil
  3. Podobně je na tom i zavazadelník, Upravený diesel je v praxi pomalejší
  4. Bude mu 150 naftových koní stačit? (+videa), Jízda hodně na úrovni
  5. EyeSight a další, Líbí se mi, ale bezchybný není
  6. A cena?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogalerie

Subaru Outback se cenově pohybuje na hranici prémiového segmentu, ale velmi často mu bylo vyčítáno, že to opravdová prémiovka není. Přesto se ale našlo určité  procento zákazníků, kteří si jej nakonec koupili.

A možná to bylo právě proto, že tohle auto není bráno jako rovnocenné všem těm BMW nebo Audi a tudíž se k němu neváže i honosná a někdy negativně vnímaná image. Na českém trhu je takových lidí poměrně hodně, protože Outback patří spolu s Foresterem k u nás nejprodávanějším modelům značky.

Nový Outback má ovšem ambice tyto zavedené pořádky předělat. Na image auta se toho asi mnoho nezmění, což vlastně Subaru ani nechce, Outback se pořád tváří řekněme skromně. Pokud si ale vůz už vyzkouší zájemce o nějakou tu prémiovku, měla by mít nová generace dost pádných argumentů k tomu, aby přesvědčila i člověka, který není zapálený subarista.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Outback se bude stále pohybovat na hranici prémiového segmentu. Ale oproti staré generaci má k němu mnohem blíže. 

Podařilo se takového cíle dosáhnout? To jsme zjišťovali během dalšího z našich redakčních testů. A aby to nebyl jen tak obyčejný test jednoho auta, kterých je všude plno, vypůjčili jsme si i odstupující generaci. To abychom mohli případné rozdíly přímo zažít v praxi.

Subaru Outback a Forester MY2015 přijíždějí na český trh

Subaru Outback a Forester MY2015 přijíždějí na český trh

Rekapitulace na úvod

Mnoho informací o novém Subaru Outback jsme vám naservírovali už po prvním svezení na mezinárodní prezentaci ve Slovinsku. Kdo chce znát detaily, ten nechť následuje odkaz na příslušný článek, pro všechny ostatní stručná rekapitulace. Outback není od základu nové auto. Přesnější by bylo označení „důkladný facelift“. Naznačují to i základní rozměry, kdy najdeme rozdíly pouze co do šířky (+20 mm) a délky (+25 mm).

Novinka má ale o plných 67 % pevnější karoserii, Subaru také zapracovalo na odstranění vibrací a hluku v interiéru, který se podařilo celkově snížit o dvanáct procent. Přepracované je i přední a zadní zavěšení, stejně jako se změnil převod řízení. Sečteno a podtrženo, Outback možná zůstal v podstatě stejný, nově by měl ale nabídnout výrazně lepší jízdní vlastnosti a vyšší komfort na palubě.

Subaru Outback 2.0D 2015 je hodně příjemné auto první jízdní dojmy

Subaru Outback 2.0D 2015 je hodně příjemné auto první jízdní dojmy

Facelift i na pohled

Shodou okolností se podařilo vedle sebe postavit starý a nový Outback ve stejné barvě karoserie. Když se na ně podíváte, naplno se ukáže fakt, že ty řeči o faceliftu něco do sebe mají. Jistě, obě auta těžko zaměníte, ale na druhou stranu změny nakonec nejsou tak dramatické, jak by se třeba dalo očekávat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdyby mi někdo tvrdil, že jde pouze o facelift, asi bych neměl problém tomu uvěřit. Každopádně nový Outback je mnohem hezčí. 

Ale to byl záměr, stejně jako se to stalo třeba při generační obměně Suzuki Swift. Na každý pád je nový Outback mnohem elegantnější. Nic proti tomu starému, choval jsem k němu celkem velké sympatie, ale určitě to nebylo kvůli jeho designu. Nová generace se vrací tam, kde skončila generace třetí, respektive mi na první pohled velmi připomíná velké SUV Tribeca.

S novým designem souvisí i upravené aerodynamika, což se také hodí. Poslední Outback má čelní sloupek posunutý směrem vpřed, snížila se zadní hrana střechy, kde ve standardu najdete i decentní spoiler, vylepšilo se rovněž proudění vzduchu kolem podvozku a u benzinových verzí najdete i aktivní klapky masky chladiče. Celkově se součinitel odporu vzduchu zlepšil o 3,2 %. 

Radosti
Komfort a odhlučnění
Podvozek „rychlejší“ než motor
Řízení
Prostor v interiéru
Fungování systému EyeSight
Starosti
Auto by si zasloužilo silnější motor
Pomalé otevírání pátých dveří
Lesklý panel na palubní desce
Ve standardní výbavě pouze sada na lepení pneumatik
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie144 fotografií
outback-9.jpg outback-8.jpg outback-6.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rekapitulace na úvod, Facelift i na pohled
  2. Ten hlavní rozdíl najdete v interiéru, Prostor se vlastně nezměnil
  3. Podobně je na tom i zavazadelník, Upravený diesel je v praxi pomalejší
  4. Bude mu 150 naftových koní stačit? (+videa), Jízda hodně na úrovni
  5. EyeSight a další, Líbí se mi, ale bezchybný není
  6. A cena?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků