Kapitoly článku:
Interiér? Známe
Dlouho dopředu bylo jasné, jak bude vypadat interiér. Ten už od příchodu modelu XV dává Subaru v podstatě stejný do všech svých modelů, ať už se budeme bavit o Foresteru, Outbacku nebo právě Levorgu. Letmý pohled na palubní desku tak nemá čím překvapit.
Na druhou stranu všechna nová Subaru už se úspěšně zbavila tvrdých a lacině vypadajících plastů, všechna jsou na ovládání jednoduchá, přehledná a vypadají kvalitně zpracovaná. Levorg logicky v tomto není jiný, což je opět jen dobře. Větší rozdíly oproti ostatním se začnou projevovat tehdy, když si sednete za volant.
Pracoviště řidiče nemá čím překvapit, velmi podobné najdeme v Outbacku, Foresteru i v XV. Vše je jednoduché, kvalitní a přehledné
Už samotná pozice za volantem totiž stojí za pozornost. Když se na auto podíváte pořádně z boku, zjistíte, že má docela dlouhou kapotu, hodně položené čelní sloupky a že řidič sedí dost daleko od přední masky, respektive téměř přesně mezi nápravami. Na prvních metrech se mé tušení potvrdilo, tahle pozice totiž umožňuje perfektní vnímání pohybů karoserie, která se otáčí kolem vás. Levorg rozhodně netrpí takovým tím autobusáckým dojmem, kdy řidič sedí více vpředu a větší část auta má za sebou.
Dalším pozitivem je výhled z vozu ven. Velmi dobře je vidět všemi směry, což opět není náhoda. Subaru má takové vlastní pravidlo, podle kterého by měl řidič vidět kolem vozu vše, co má výšku minimálně jeden metr. A ještě jedna drobnost. On už samotný pohled zpoza volantu vpřed přes nasávací otvor na kapotě je velmi příjemný.
Objem zavazadelníku je z kategorie „tak akorát“. Potěší nízko položená nakládací hrana a velký vstupní otvor. Naopak páté dveře by se mohly vyklápět výše
Posaz za volantem je výborný, volant jako takový zrovna tak (stejný je v STI), přední sedadla mají výrazné boční vedení. Zjednoduším to, vpředu je vše v maximálním pořádku. Vzadu pak k mému překvapení nevládne prostorová nouze, přestože na pohled vypadá Levorg jako poměrně kompaktní kombi. Dokonce i já se sem se svými 190 cm vejdu celkem bez problémů. Přesná čísla o jednotlivých rozměrech najdete jako obvykle v tabulce, pro zajímavost jako srovnání s větším Outbackem.
Subaru Levorg vs. Outback 2015: Prostor pro posádku [cm] |
|
Levorg |
Outback 2015 |
Šířka v úrovní loktů vpředu |
145 |
154 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
142 |
152 |
Prostor pro hlavu vpředu max. |
95 |
99 |
Prostor pro hlavu vzadu |
99 |
99 |
Délka sedáku vpředu |
49 |
47 |
Délka opěradla vpředu |
62 |
64 |
Min šířka sedáku vpředu |
31 |
31 |
Délka sedáku vzadu |
46 |
47 |
Délka opěradla vzadu |
62 |
54 |
Prostor pro nohy za 190 cm řidičem |
22 |
25 |
Zavazadelník nabízí 522 litrů, pod podlahou najdete ještě další dvě rozměrné přihrádky. Na rekord třídy to není, ale ne každý potřebuje vozit obrovské množství vzduchu za svými zády. Vhod přijde velký vstupní otvor, nízko položená nakládací hrana a možnost sklopit zadní opěradla tlačítkem v zavazadelníku, která se navíc sklopí do roviny. Jen je škoda nízké výšky, do které se páté dveře vyklápí. Na mou postavu je 178 cm nedostatečné.
Levorg vás v interiéru neuchvátí nejprémiovější prémiovostí, ani největším zavazadelníkem, tady se sází hlavně na funkčnost, nabídku prostoru z kategorie „tak akorát“ a hlavně skvělou pozici za volantem.
Subaru Outback 2015 vs. 2014: Prostor pro náklad [cm] |
|
Levorg |
Outback 2015 |
Min. šířka |
101 |
109 |
Max. šířka |
150 |
156 |
Výška po plato |
42 |
43 |
Výška náklad. otvoru |
89 |
88 |
Max. délka ložné plochy |
101 |
106 |
Šířka nakládacího otvoru |
109 |
110 |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ