84
Fotogalerie

Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Kapitoly článku:


Interiér? Známe

Dlouho dopředu bylo jasné, jak bude vypadat interiér. Ten už od příchodu modelu XV dává Subaru v podstatě stejný do všech svých modelů, ať už se budeme bavit o Foresteru, Outbacku nebo právě Levorgu. Letmý pohled na palubní desku tak nemá čím překvapit.

Na druhou stranu všechna nová Subaru už se úspěšně zbavila tvrdých a lacině vypadajících plastů, všechna jsou na ovládání jednoduchá, přehledná a vypadají kvalitně zpracovaná. Levorg logicky v tomto není jiný, což je opět jen dobře. Větší rozdíly oproti ostatním se začnou projevovat tehdy, když si sednete za volant.

_DSC0707.jpg_DSC0708.jpg
Pracoviště řidiče nemá čím překvapit, velmi podobné najdeme v Outbacku, Foresteru i v XV. Vše je jednoduché, kvalitní a přehledné

Už samotná pozice za volantem totiž stojí za pozornost. Když se na auto podíváte pořádně z boku, zjistíte, že má docela dlouhou kapotu, hodně položené čelní sloupky a že řidič sedí dost daleko od přední masky, respektive téměř přesně mezi nápravami. Na prvních metrech se mé tušení potvrdilo, tahle pozice totiž umožňuje perfektní vnímání pohybů karoserie, která se otáčí kolem vás. Levorg rozhodně netrpí takovým tím autobusáckým dojmem, kdy řidič sedí více vpředu a větší část auta má za sebou.

Dalším pozitivem je výhled z vozu ven. Velmi dobře je vidět všemi směry, což opět není náhoda. Subaru má takové vlastní pravidlo, podle kterého by měl řidič vidět kolem vozu vše, co má výšku minimálně jeden metr. A ještě jedna drobnost. On už samotný pohled zpoza volantu vpřed přes nasávací otvor na kapotě je velmi příjemný.

_DSC0694.jpg_DSC0700.jpg
Objem zavazadelníku je z kategorie „tak akorát“. Potěší nízko položená nakládací hrana a velký vstupní otvor. Naopak páté dveře by se mohly vyklápět výše

Posaz za volantem je výborný, volant jako takový zrovna tak (stejný je v STI), přední sedadla mají výrazné boční vedení. Zjednoduším to, vpředu je vše v maximálním pořádku. Vzadu pak k mému překvapení nevládne prostorová nouze, přestože na pohled vypadá Levorg jako poměrně kompaktní kombi. Dokonce i já se sem se svými 190 cm vejdu celkem bez problémů. Přesná čísla o jednotlivých rozměrech najdete jako obvykle v tabulce, pro zajímavost jako srovnání s větším Outbackem. 

Subaru Levorg vs. Outback 2015: Prostor pro posádku [cm]
  Levorg Outback 2015
Šířka v úrovní loktů vpředu 145 154
Šířka v úrovni loktů vzadu  142 152
Prostor pro hlavu vpředu max. 95 99
Prostor pro hlavu vzadu  99 99
Délka sedáku vpředu  49 47
Délka opěradla vpředu  62 64
Min šířka sedáku vpředu  31 31
Délka sedáku vzadu  46 47
Délka opěradla vzadu  62 54
Prostor pro nohy za 190 cm řidičem 22 25

Zavazadelník nabízí 522 litrů, pod podlahou najdete ještě další dvě rozměrné přihrádky. Na rekord třídy to není, ale ne každý potřebuje vozit obrovské množství vzduchu za svými zády. Vhod přijde velký vstupní otvor, nízko položená nakládací hrana a možnost sklopit zadní opěradla tlačítkem v zavazadelníku, která se navíc sklopí do roviny. Jen je škoda nízké výšky, do které se páté dveře vyklápí. Na mou postavu je 178 cm nedostatečné.

Levorg vás v interiéru neuchvátí nejprémiovější prémiovostí, ani největším zavazadelníkem, tady se sází hlavně na funkčnost, nabídku prostoru z kategorie „tak akorát“ a hlavně skvělou pozici za volantem. 

Subaru Outback 2015 vs. 2014: Prostor pro náklad [cm]
  Levorg Outback 2015
Min. šířka  101 109
Max. šířka 150 156
Výška po plato  42 43
Výška náklad. otvoru 89 88
Max. délka ložné plochy 101 106
Šířka nakládacího otvoru 109 110

_DSC0676.jpg_DSC0677.jpg_DSC0678.jpg_DSC0679.jpg_DSC0680.jpg_DSC0681.jpg

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud