Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Určitě nezbourá prodejní statistiky mezi kombíky nižší střední třídy, jenže to vůbec nic nemění na faktu, že jde objektivně o výborné auto, přestože se pár nedostatků najde.
Seznam kapitol
  1. Design = návrat ke kořenům
  2. Interiér? Známe, Rozměry interiéru
  3. Jeden objem, jeden výkon, jedna převodovka (naměřená dynamika)
  4. Podvozek, který nepotřebuje adaptivní tlumiče
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Subaru Levorg: Fotogalerie

Letošní rok je pro Subaru nebývale bohatý. Přišel nový Outback, dorazil Forester kombinující dieselový motor a automatickou převodovku a ještě na podzim přišla další důležitá novinka. Evropané se nakonec dočkali kombi se jménem Levorg.

Subaru Levorg dorazilo na český trh. Stojí minimálně 759 000 Kč

Subaru Levorg dorazilo na český trh. Stojí minimálně 759 000 Kč

Příběh Levorgu je poměrně zajímavý. Začal totiž už v roce 2013, tedy přesně řečeno skoro před dvěma roky, kdy Subaru tento model světu poprvé ukázalo na autosalonu v Los Angeles. Logicky se nabízí otázka, proč se vůz dostal do Evropy až s dvouletým zpožděním. Odpověď je absolutně jednoduchá. Subaru totiž zezačátku vůbec nepočítalo s tím, že by Levorg do Evropy dováželo. Jenže odpovědní lidé nakonec svůj názor přehodnotili, což je jen a jen dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled není problém poznat, že jde o sourozence modelů WRX a WRX STI. V realitě běžného provozu vypadá Levorg opravdu velmi dobře

Levorg sdílí technický základ s modely WRX nebo u nás prodávaného WRX STI. Kdo měl tu čest s aktuální generací „estéíčka“, ten už jistě začíná tušit, že nepůjde o jen tak nějaké tuctové kombi, které se chlubí hlavně stovkami litrů v zavazadelníku, přihrádkami bůh ví kde všude, takovou prémiovostí, že to tříská dveřmi nebo cenou z kategorie „za hubičku, v rámci akce ani to ne“.

Současné STI totiž vyniká dost zajímavými jízdními vlastnostmi, velmi pevnou karoserií, tuhým podvozkem, přesným řízením. Jestli se Subaru podařilo dostat nějaké geny ze své legendy do rodinného kombi, pak by mohlo jít o sakra zajímavou alternativu ke všem těm Octaviím, Leonům, Hyundaiům a podobným s odpuštěním tuctovkám, kterých jezdí nejen po českých silnicích hromada.

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Design = návrat ke kořenům

Už o novém Outbacku jsme psali, že svým způsobem připomíná čtvrtou generaci Legacy, která se designově nesmírně povedla. To samé platí také o Levorgu, který se na Legacy čtvrté generace přímo odkazuje. Sice nemá bezrámová okna, ale proporcemi i některými designovými prvky svého prapředka připomíná více než jasně. A to se mi moc líbí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zepředu trochu civilnější STI, zezadu sympatické kombi a jako celek znovuzrozené Legacy čtvrté generace

Pro někoho možná bude design stále ještě japonsky zvláštní, já musím říci, že kombinace vytažených blatníků, velkého nádechu na kapotě a celkově malé výšky dává Levorgu velmi sportovní vizáž. Mimochodem zepředu je prakticky k nerozeznání od STI.

Na čtvrtou generaci Legacy s karoserií kombi se Levorg odkazuje i vnějšími rozměry, které nejsou příliš rozdílné. I když se to na první pohled nezdá, karoserie s celkovou délkou 4690 mm přesahuje staré Legacy o jeden centimetr, naopak rozvor náprav je kratší o dvacet milimetrů a výška 1485 mm je pro změnu o patnáct milimetrů větší.

Levorg je minimálně na pohled zajímavé kombi, ale jak známo, design je věc subjektivní, takže pojďme k důležitějším věcem. 

Radosti
Výborný podvozek
Precizní odhlučnění
Komfort při běžné jízdě
Chování při ostré jízdě
Starosti
Vyšší spotřeba malého motoru
Pouze jedna verze v nabídce
Přeposilované řízení
Navigace jen pro vrcholnou výbavu
9  /10

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design = návrat ke kořenům
  2. Interiér? Známe, Rozměry interiéru
  3. Jeden objem, jeden výkon, jedna převodovka (naměřená dynamika)
  4. Podvozek, který nepotřebuje adaptivní tlumiče
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Subaru Levorg: Fotogalerie
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský | 44 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 25 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků