Kapitoly článku:
- Bitva ve vlastním hnízdě, Testovaná auta, Zkoušené vozy
- Okénko pro historiky, Novinky MY2013, Nový motor a přesněji vedený podvozek
- Na palubě, Druhy pohonů, Na silnici, Diesel lepší v nižších rychlostech
- Provozní náklady LPG vs. diesel, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012)
- Fotogalerie Subaru Outback 2,0D 2013
Provozní náklady LPG vs. diesel
A jak jsme na tom byli s provozními náklady? S oběma vozy jsme absolvovali náš obvyklý okruh s třetinovými podíly ve městě, mimo město a na dálnici, na němý Outback 2,0D vykázal průměrnou spotřebu 7,2 l/100 km. S Legacy jsme tento okruh odjeli hned dvakrát, s LPG (Vialle) jsme lehce překonali hranici 12,0 l/100 km a s benzínem jsme se drželi těsně pod 10,0 l/100 km.
Při orientační ceně 36 Kč za l nafty a benzínu a 18,50 Kč za l LPG to znamená přímé náklady na 1 km ve výši 2,59 Kč pro Outback 2,0D a pro Legacy Kombi 2,22 Kč na LPG a 3,60 Kč na benzín. V potaz samozřejmě nebereme ani náklady na zástavbu LPG, ani provozní omezení (podzemní garáže) a náklady na specifické preventivní prohlídky.
A jak jsou na tom jízdní dosahy? Na toroidní nádrž LPG s objemem 61 l (místo rezervního kola) jsme ujeli 375 km, takže po přičtení jízdního dosahu na benzín se dostáváme zhruba na akční rádius Outbacku 2,0D, ovšem při plánování delších cest je třeba zohlednit dostupnost stanic nabízejících LPG.
A vystupujeme
Na srovnávaných vozech je toho společného zdánlivě minimum. Dobře, jsou to kombíky Subaru z řady Legacy s pohonem všech kol, ale liší se pohonnými soustavami, výbavovými stupni i provedením pro modelový rok 2012, resp. 2013. Pokud vás vozy Subaru Legacy/Outback baví, případně se o jejich potenciální nákup dokonce zajímáte, pevně věřím, že jsme pro vás připravili všestranné srovnání.
Modifikace pro modelový rok 2013 vozům Legacy/Outback evidentně prospěly, působí svěžejším dojmem a dočkaly se modernější výbavy i citlivěji odladěného podvozku. Ano, stále postrádají prvky v našich podmínkách běžné již řadu let, ale již samotné jméno „Subaru“ jistě bude stát řadě zákazníků zato. Pokud totiž máte připraven 1 mil. Kč, je dnes opravdu z čeho vybírat.
A ačkoli jsou vozy značky Subaru u nás dlouhodobě cenově poněkud „přestřelené“, své zákazníky si stále nacházejí. V případě omlazené řady Legacy/Outback pro vás máme dobrou zprávu: jsou to opravdu dobré vozy, které se stále svým způsobem vymykají a působí jaksi výlučným dojmem.
Za volantem Subaru vám tak přijde přirozené, že vás budou řidiči protijedoucích automobilů této značky zdravit pokynutím ruky. A to je docela milé a do každodenní silniční zběsilosti to vnáší duch lidskosti…
Technické údaje: Subaru Legacy Kombi
Rok • stupeň výbavy
2012 • Active
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 457 cm3
Vrtání • zdvih
99,5 mm • 79,0 mm
Nejvyšší výkon
123 kW (167 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
229 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,3 s
Nejvyšší rychlost
205 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
526 l • 1 726 l
Hmotnost: provozní • celková
1 614 kg • 2 030 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
11,1 • 6,4 • 8,1 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 530 mm • 1 530 mm
Rozměr pneumatik
215/50 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 775 × 1 780 × 1 535 mm
Technické údaje: Subaru Outback
Rok • stupeň výbavy
2013 • Executive
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 86,0 mm
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,7 s
Nejvyšší rychlost
195 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
526 l • 1 677 l
Hmotnost: provozní • celková
1 646 kg • 2 085 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,1 • 5,2 • 5,9 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 540 mm • 1 540 mm
Rozměr pneumatik
225/60 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 790 × 1 820 × 1 605 mm
Naměřené hodnoty
Orient. měření hlučnosti 2,5i/2,0D |
Volnoběh | 40 db | 46 db |
50 km/h (4. st.) | 54 db | 56 db |
130 km/h (5. st.) | 62 db | 66 db |
| | |
Zrychlení 0 - 100 km/h | 2,5i | 2,0D |
1 | 11,11 s | 10,32 s |
2 | 10,76 s | 10,11 s |
3 | 10,86 s | 9,87 s |
Průměr | 10,910 s | 10,100 s |
| | |
60 – 100 km/h | 2,5i | 2,0D |
3. stupeň | 6,95 s | 5,85 s |
4. stupeň | – | 9,51 s |
80 – 120 km/h | 2,5i | 2,0D |
4. stupeň | 7,12 s | 8,22 s |
5. stupeň | – | 11,12 s |
Stupeň/rychlosti (2,0D) | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | – | – | – |
2 | 2 750 ot./min. | – | – |
3 | 1 700 ot./min. | 3 100 ot./min. | – |
4 | 1 200 ot./min. | 2 250 ot./min. | 3 300 ot./min. |
5 | – | 1 800 ot./min. | 2 700 ot./min. |
6 | – | 1 600 ot./min. | 2 300 ot./min. |
Rychlosti a otáčky (2,5i CVT) | |
50 km/h | - /1 200 ot./min. |
90 km/h | - /1 500 ot./min. |
130 km/h | - /2 200 ot./min. |