57
Fotogalerie

Test Subaru Impreza XV 2,0 D: japonský skaut

Kapitoly článku:


XV jako patnáct centimetrů

I když se všude dočtete, že Subaru přišlo s novým crossoverem, který se může tvářit sebevědomě jak chce, po testu mohu s klidným svědomím konstatovat, že hlavní roli u této novinky hraje vzhled karoserie. Evropská verze Subaru Imperza XV se standardní světlou výškou tak zůstává pouze zajímavým rozšířením nabídky. Nejedná se o spojení silničního a terénního vozu v pravém slova smyslu, protože světlá výška zůstala na patnácti centimetrech. Že by odtud pocházelo označení XV (římsky patnáct)? Na každý pád platí, že takto pojatý vůz potenciál pohonu 4x4 příliš nezdůrazňuje. Celkově mohu zhodnotit testovaný automobil jako vůz, který má výborný a už osvědčený základ klasické Imprezy. Na tento základ byl naroubován kabát, který může být pro určitou cílovou skupinu zajímavější, než tradiční vzhled Imprezy tak jak ji známe.

V ceníku najdete XV jako další výbavu. Nabízí se pouze s dvoulitrovým benzinovým nebo naftovým motorem, u zážehové jednotky 2,0 R je možné vybavit si svůj crossover také automatickou čtyřstupňovou převodovkou. Nejdostupnější XV si můžete pořídit za 580 000 Kč, za boxer diesel budete připlácet rovných sto tisíc. Sympatický je na japonské novince fakt, že zákazník za veškeré ty plasty navíc nezaplatí mnoho peněz. Nová výbava vychází ze základní Active, rozdíl přitom činí rozumných 10 000 Kč.  Za tuto sumu dostanete spoustu plastu na karoserii, střešní ližiny, zadní spoiler, mlhovky, ostřikovače světlometů, 10 reproduktorů (namísto čtyř), možnost přehrávání hudby z externích zařízení díky USB portu, ovládání rádia pomocí tlačítek na volantu nebo Bluetooth.

Když k tomu přidáme už v základu velmi bohatý seznam prvků výbavy, dostáváme prakticky kompletně vybavený automobil, a to včetně automatické klimatizace, elektricky ovládaných všech oken, tempomatu, předních, bočních a hlavových airbagů, zástupu elektronických asistentů a mnoho dalšího. Připlatit si můžete snad pouze za metalický lak (+ 10 800 Kč).

Subaru prý chce prostřednictvím Imprezy XV přilákat nové zákazníky. Je otázkou, nakolik plastové lemy blatníků zdůrazňují potenciál a schopnosti pohonu všech kol. Mě osobně by nový rádoby crossover do showroomů nepřilákal, ale na druhou stranu proč nevyzkoušet taktiku, která úspěšně funguje například u koncernu Volkswagen. Každopádně jsem velmi zvědav, s čím Subaru přijde v roce 2012.

Cena v základním provedení (Impreza Active 1,5 R): 500 000 Kč
Cena v základním testovaném provedení (Impreza XV 2,0 R): 580 000 Kč
Cena v testovaném provedení (Impreza XV 2,0 D): 680 000 Kč

Test Subaru Impreza XV 20D 03.jpg Test Subaru Impreza XV 20D 54.jpg Test Subaru Impreza XV 20D 28.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Kapalinou chlazený vznětový čtyřválec typu boxer, uložený vpředu podél za přední nápravou
  • Objem: 1 998 ccm
  • Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
  • Největší točivý moment: 350 Nm při 1 800 - 2 400 ot./min
  • Palivo: Nafta

Přenos výkonu

  • šestistupňová manuální převodovka
  • pohon všech kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 203 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,0 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 7,1
    • Mimo město: 5,0
    • Kombinovaná: 5,8
  • Objem palivové nádrže: 64 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson
  • Zavěšení zadních kol: dvojitý lichoběžník
  • Rozměr pneumatik: 205/55 R16

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 475 kg
  • Užitečná hmotnost: - kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 430 mm
  • Šířka: 1 770 mm
  • Výška: 1 515 mm
  • Rozvor náprav: 2 620 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 301 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 216 l

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud