rad by som vedel dovod preco v tom wrx nie je tiez 6kvalt.
Důvodů vidím hned několik. Tím první je marketingová strategie. WRX265 by ohrozilo s 6MT WRX STi a dalším důvodem je zajisté cena, která by opět o něco zvedla. Navíc 5 MT vhodně odstupňovanou jako hlavní problém nevidím ... pokud tedy nejezdíte jen po dálnici (což by pořízení této Imprezy přestávalo dávat smysl). Chcete-li Imprezu na dálnice či dosahování nízké spotřeby, sáhněte po výtečném vznětovém dvoulitur , který mě zrovna včera mile překvapil svým chováním na okruhu v Mostě. WRX265 to není, ale zajisté bude vhodnější volbou pro ekonomicky smýšlející jedince. Na okruhu při plném nasazení se spotřeba nepřehoupla přes 11l/100 km (u WRX265 není problém dvojnásobek)
Auta už prostě nejsou to co dříve ale pokud bych si mohl vybrat mezi těmi novými rádoby sportovními, tak bych určitě bral právě tyhle subárka.At už STIčko nebo WRX-vždyt co muže být lepší na ty naše polorozpadlé silnice...? A hlavně se s nima může řádit i v zimě.:-D
Popis aut je opravdu dobrý. Ale kromě fotek by se hodilo ještě video. Třeba když se testuje jaké auto projede rychleji mezi několika překážkami. Užily by jsme si tak i jejich zvuky.
na kapotě?
Typuju..chlazení:-D
Normálně to nezvládne? To je nějaký vietnamský auto?
aby ses mohl tak blbe ptat omgje tam IC nad motorem tak proto je tam ten pruduch...
Tak za a) mne se to libi a k subu to patri za b) důvod efektivnosti tohoto náběru (při minimálním navýšení odporu) je z principu vytváření víru na ostrých hranách, strhávající okolo proudící vzduch s sebou (trochu jako vylejvání láhve pomocí roztočení vody v ní)... ostatně vytváření vířícího vzduchu se využívá i třeba na spodní straně křídla top fuel dragsterů pro zvýšení přítlaku (tam se na odpor vzduchu nehraje) :-)
Šmarjá, to si tady děláte pr*el a nebo opravdu nikdo nic netuší o mezichladiči stlačeného vzduchu ??
Tak on to vi kazdy,jen si nekdo potrebuje rypnout..to co sem psal ja pokud na to narazis,tak to uz je jen ktomu,ze to ma i jinou praktickou hodnotu;-)
Aby mely lasicky snadny pristup do sveho pelechu.
Docela by mě zajímalo, kde se nachází ona testovací plocha. Ty nádrže vypadají jako na Mořině, ale taková rovná plocha v blízkostí není. Nebo se pletu? :-|
Ty nádrže jste trefil. S STi jsem jezdil na letišti za Plzní a s WRX na letištní ploše před Mladou Boleslaví ...
jsou i nejkake vhodne testovaci plochy pobliz Usti n. L., nebo Prahy? Na to letiste u MB se da normalne dostat zdarma? Muzete sem prosim nekdo pastnout odkaz do mapy? Diky, Franta
jojo takhle presne si predstavuju auto pro radost, na daleky cestovani to spis nebude, spotreba je takova jaka je, ale koho to u auta za 1,3 mega zajima, a zbyva nekonecna porce zabavy za kterou se roste plati.... obecne majitele Subaru (jakehokoli) jsou v mych ocich snad jedini kteri nemaji potrebu se ukazovat ale vetsinou byvaji fajnsmekri, kteri moc dobre vedi co poridili a maji k tomu taky patricny vztah, takze respect!
Ano, majitel Imprezy 1,5 Active je fajnsmekr jakeho neni rovno :)
Jo, 1.5 fakt jede .-)Ne vážně, snad každý soudný řidič se Impreze s patnáctistovkou v současné generaci vyhne. Patnáctistovka si jen těžko dokáže poradit s pernamentním pohonem všech kol a v nabídce je jen z důvodu "nižší" základní ceny. Takové lákadlo. Imprez již od ... (se základní jen těžko použitelnou patnáctistovkou).
To já chápu, jen ukazuji, jací jsou někteří majitelé fajnšmekři. U nás se kupovala Impreza jen a pouze proto, že je to jediné kompaktní auto s pohonem 4x4. Jinak to auto nemá žádnou výhodu, odfláknuté, malé, užrané, nejedoucí...
Jo, někteří řidiči si dokáží užívat i za volantem tříválcové Fabie ... :-) Tak proč ne s 1.5R? :-)))))Osobně si jízdu dovedu užít zejména se staršími auty, kde je kladen důraz na řidiče, který nemusí zápolit s masou špeků líně přetékající ze strany na stranu při snaze o změnu směru. Ze současné produkce jsem často tak znechucen, že raději jezdím na kole .-) Ale vyjímky se najdou.A co máš Radku za motorizaci v Impreze?
tu nejvyssi
Spec C ra-r? :-O
+ dodam, ze to auto neni moje, aby nevznikl omyl.
+ k tomu dodam. Puvodne se uvazovala verze 2,0. Bohuzel ta neni pro bezny zivot moc pouzitelna. majitel jezdiva docela dalnice a dalky a tam petikvalt degraduje jizdu. Navic ac se to mozna zda divne, STI funguje na nasich silnicich lepe, nez komfortnejsi podvozky 2,0. Nejlepsi v tom bylo WRX230 to se uz bohuzel nedela a po upgradu na WRX265 uz to bylo nastejno s STI.Ta diky 6ti kvaltu a SI modu umi jezdit bezne daleko komfortneji a se spotrebou, ktera je mezi 2,0 a WRX265. to taky rozhodlo, protoze stat kazdou chvili u pumpy neni to prave orechove.Jedina nevyhoda byla cen STI, uz proto, ze jeji potencial se asi nikdy nevuzije.
..vůbec jsem to nepochopil. Není srovnání parametrů, jako zrychlení, brzdy, spotřeba.....O kolik je STI v reálu rychlejší, o kolik má lepší trakci.... Prostě se člověk jenom dozvěděl, že má o 35 koní víc a STi má " zábavný " LCD display....To je katastrofální test
O maximálce se ani v článku nezmiňuji. U těchto aut není totiž vůbec důležitá. Pokud Vás to zajímá, tak jsem dosáhl s WRX 265 tachometrových 205 km/h a s STi 260 km/h. Pokud myslíte rychlost v reálném prostředí, jsou oba vozy do nějakých 150 km/h velmi vyrovnané. Poté přebírá STi vedení. Dokonce jsem měl možnost přímého srovnání s Audi RS4 s atmosférickým osmiválcem pod kapotou, což je velmi silný soupěř. Na okreskách STi stačí ba dokonce má občas navrh, to samé platí o dálničních sjezdech a táhlých zatáčkách. Jakmile přijde rovina, osmiválec v RS4 začně ukazovat záda. A právě zde vidíte silnou zbraň STi. V zatáčkách se vyrovná mnohem silnějším vozům.Co se týká trakce, opět platí, že oba vozy mají téměř shodné nastavení podvozku a jejich výkony jsou až nechutně vyrovnané. Jste-li však hračička a pohrajete-li si se středovým mezinápravovým diferenciálem, můžete si s STi užít různého chování. To u WRX nelze. Přesto v běžném provozu při ostré jízdě zatáčkami je trakce u obou vozů (ve standardním nastavení u STi) velmi podobná (záleží na pneu).
StiNevadila u imprez (STI tak WRX) gumová odezva na volant i brzdu? Z mého pohled,vlastním upravenou wrx 2005, je nová impreza až moc gumová a má pomalé reakce. Výhodou nové STI je nesporně fakt že nemá tendenci okamžitě při chybě řidiče házet ven předek nebo zadek v závislosti na tom jestli řidič auto poslal do nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Na vše je více času ale zase v případě že řidič ví co dělá tak auto ztrácí tu hrubost kterou na něm mnoho řidičů mělo tak rádo.WrxNevadilo to že zadní diferenciál se zavírá dost pozdě a plyn v zatáčce rozhodně točit autem neumí?
Jak se to vezme gumová reakce... Oproti předchozím modelům je řízení mírně gumovější, ale ve srovnání s ostatními vozy na trhu patří řízení Imprezy k těm nejlepším (stále je cítit co se s vozem děje, nechybí přesnot ..). Ano, Impreza ztratila hrubost, bestiálnost a klade na řidiče menší nároky. Subaru zřejmě chtělo tento model přiblížit širšímu publiku. Doba Lancií Delta Integrale HF apod. vozům je nenávratně pryč. Bohužel. Přesto WRX dokáže stále vykouzlit s vypnutou stabilizací úsměv na tváři a nechá se vodit přesně tak, jak řidič žádá. Ale už to není maso.Ad. zadní diferenciál - opět platí, že nová Impreza je mírnější, čemuž odpovídá i nastavení. Přesto na vodě i suchu dokážete při vyšší rychlosti relativně snadno razantnějším přidáním plynu vyvolat vybočení zádě. Návrat do požadovaného směru je o mnoho snadnější, než tomu bylo v minulých generacích, kde se řidič musel s řízením vozu poprat.
Problem vidim v tom, ze tato auta nemaji poradneho konkurenta. STI vs. EVO skoncilo. Dnesni prerostle a obtloustle EVO muze byt spouperem tak maximalne Octavie 4x4, na vice se nezmuze. Doba Eva IX a mene je nenavratne pryc a s autem, co ma 4,5 metru, vahu pres 1550 kg moc zabavy uz nikdy nebude.U WRX je to podobne. Jediny realny konkurente Lancer Ralliart je vsim jenom ne protivnikem. Opet obrovita delka, vaha a hlavne automat. Ktery je pomerne pomaly a pridava dalsich 70 kilo navic. Takze je to jeste horsi jak u Eva.Ano, Ralliart je vuci WRX vhodnejsi pro bezny zivot. Je civilnejsi, prakticejsti, ma potrebnou sestku na delsi prejezdy, ale jinak je jizdne ve vsem o dva kilometry hure.Holt karty se obrazily a jak vzdy Evo vladlo, tak to dnes prebira Impreza. Mi je to burt, ja si nekouim ani jedno z uvedenych a nefandim nicemu, nicmene je treba se podivat realita do oci. Nuda, nuda a nuda. At u Imprezy, tak u lanceru.
S autem, které váží přes 1550 kg a měří 450 cm moc zábavy nikdy nebude, zato STi, které váží 1580 kg a měří 441 cm je asi vyložený vtipálek, že. :-P Tím neříkám, že to auto zábavné není, ale uvedení těchto parametrů bylo asi trošku mimo, že? :-)
Ehm, ty si asi nevidel Top Gear kde STi a EVO posledni generace porovnavali co?
Myslím, že skuhráš na špatném hrobě. Pořád se to točí o nějakém ryze sportovním autě...Výrobci už takové vozy nedělají a dělat nebudou. Důvodů je poměrně dost.Takže jedno jednoduché řešení je: Auto si nechat postavit. Firem co to dělají, je dost. Auto bude na míru a dle představ. Já nevidím problém.
Jasně, pokud budu chtít čistě sportovní vůz, nechám si ho postavit. Já mluvím ale o něčem jiném. Auto může být komfortní, ale zároveň od něj vyžaduji bezpečné jízdní vlastnosti, což o spoustě aut nelze říct. Často je vše doháněno elektronikou a módou se stalo těžce přeposilované a nekomunikativní řízení, které řidiče nedokáže informovat, co se s vozem vlastně děje. Vždyť řízení je jediná spojnice řidiče s vozovkou.
Já to říkám pořád, že auta jen tloustnou jako amíci a nabírají na velikosti. Snad už konečně jednou uživatelům aut - řidičům a potažmo konstruktérům dojde, že musí jít opačnou cestou - snižováním hmotnosti a celkové velikosti a nafouklosti. Člověk je také neomalený, když nateče či přibere metrák. Jedině tak lze dosáhnout obratnosti aut v osmdesátých a devadesátých letech a ke snížení spotřeby paliva ... Jedině tak nebude muset elektronika hlídat, aby se vůz vůbec udržel na silnici a neodletěl odstředivou silou mezi stromy.
Vlastně sis odpověděl sám, auta tloustnou protože se to děje s lidmi. ;-)
Vubec se spotřeby nebojte - mám WRX STi 2008, krásu pružného zrychlení si neupírám, i když samozřejmě nejezdím s plynem na zemi - a dlouhodobou spotřebu mám 11.8 l. Kouzlo tkví v přepínání modu inteligent / sport sharp (samotný sport nepoužívám vůbec a je pro mne zbytečný). V inteligentu je spotřeba opravdu velice rozumná - navíc nemáte pocit, že Vám někdo ušmiknul dva válce (tak jako třeba u Outbacka 3.0) - vyzkoušejte uvidíte. STi rozhodně doporučuju - skvělé auto s báječným poměrem cena / výkon - stačí jen odhodit předsudky k hatchbacku - uvidíte, že za volantem se na věc budete koukat docela jinak.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.