Test Subaru Impreza WRX vs. STi: tak kterou?

37 komentářů

butHa
3. září • 12:07

rad by som vedel dovod preco v tom wrx nie je tiez 6kvalt.

psikl
3. září • 12:38

Důvodů vidím hned několik. Tím první je marketingová strategie. WRX265 by ohrozilo s 6MT WRX STi a dalším důvodem je zajisté cena, která by opět o něco zvedla. Navíc 5 MT vhodně odstupňovanou jako hlavní problém nevidím ... pokud tedy nejezdíte jen po dálnici (což by pořízení této Imprezy přestávalo dávat smysl). Chcete-li Imprezu na dálnice či dosahování nízké spotřeby, sáhněte po výtečném vznětovém dvoulitur , který mě zrovna včera mile překvapil svým chováním na okruhu v Mostě. WRX265 to není, ale zajisté bude vhodnější volbou pro ekonomicky smýšlející jedince. Na okruhu při plném nasazení se spotřeba nepřehoupla přes 11l/100 km (u WRX265 není problém dvojnásobek)

beca
19. září • 16:11

Auta už prostě nejsou to co dříve ale pokud bych si mohl vybrat mezi těmi novými rádoby sportovními, tak bych určitě bral právě tyhle subárka.At už STIčko nebo WRX-vždyt co muže být lepší na ty naše polorozpadlé silnice...? A hlavně se s nima může řádit i v zimě.:-D

fifthelement
1. září • 16:38

Popis aut je opravdu dobrý. Ale kromě fotek by se hodilo ještě video. Třeba když se testuje jaké auto projede rychleji mezi několika překážkami. Užily by jsme si tak i jejich zvuky.

josé nepřijel
31. srpna • 21:34

na kapotě?

pietrofoti
1. září • 18:02

Typuju..chlazení:-D

josé nepřijel
1. září • 23:21

Normálně to nezvládne? To je nějaký vietnamský auto?

mrkevvzime
3. září • 12:53

aby ses mohl tak blbe ptat omg
je tam IC nad motorem tak proto je tam ten pruduch...

seatik
3. září • 7:58

Tak za a) mne se to libi a k subu to patri
za b) důvod efektivnosti tohoto náběru (při minimálním navýšení odporu) je z principu vytváření víru na ostrých hranách, strhávající okolo proudící vzduch s sebou (trochu jako vylejvání láhve pomocí roztočení vody v ní)... ostatně vytváření vířícího vzduchu se využívá i třeba na spodní straně křídla top fuel dragsterů pro zvýšení přítlaku (tam se na odpor vzduchu nehraje) :-)

Donald
3. září • 8:29

Šmarjá, to si tady děláte pr*el a nebo opravdu nikdo nic netuší o mezichladiči stlačeného vzduchu ??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
seatik
3. září • 11:35

Tak on to vi kazdy,jen si nekdo potrebuje rypnout..to co sem psal ja pokud na to narazis,tak to uz je jen ktomu,ze to ma i jinou praktickou hodnotu;-)

tony
31. srpna • 22:17

Aby mely lasicky snadny pristup do sveho pelechu.

Honza
31. srpna • 15:06

Docela by mě zajímalo, kde se nachází ona testovací plocha. Ty nádrže vypadají jako na Mořině, ale taková rovná plocha v blízkostí není. Nebo se pletu? :-|

psikl
31. srpna • 19:59

Ty nádrže jste trefil. S STi jsem jezdil na letišti za Plzní a s WRX na letištní ploše před Mladou Boleslaví ...

ff
31. srpna • 21:54

jsou i nejkake vhodne testovaci plochy pobliz Usti n. L., nebo Prahy? Na to letiste u MB se da normalne dostat zdarma? Muzete sem prosim nekdo pastnout odkaz do mapy? Diky, Franta

mates
31. srpna • 10:57

jojo takhle presne si predstavuju auto pro radost, na daleky cestovani to spis nebude, spotreba je takova jaka je, ale koho to u auta za 1,3 mega zajima, a zbyva nekonecna porce zabavy za kterou se roste plati.... obecne majitele Subaru (jakehokoli) jsou v mych ocich snad jedini kteri nemaji potrebu se ukazovat ale vetsinou byvaji fajnsmekri, kteri moc dobre vedi co poridili a maji k tomu taky patricny vztah, takze respect!

Radek Ondrášík
31. srpna • 11:00

Ano, majitel Imprezy 1,5 Active je fajnsmekr jakeho neni rovno :)

psikl
31. srpna • 11:19

Jo, 1.5 fakt jede .-)Ne vážně, snad každý soudný řidič se Impreze s patnáctistovkou v současné generaci vyhne. Patnáctistovka si jen těžko dokáže poradit s pernamentním pohonem všech kol a v nabídce je jen z důvodu "nižší" základní ceny. Takové lákadlo. Imprez již od ... (se základní jen těžko použitelnou patnáctistovkou).

Radek Ondrášík
31. srpna • 11:21

To já chápu, jen ukazuji, jací jsou někteří majitelé fajnšmekři. U nás se kupovala Impreza jen a pouze proto, že je to jediné kompaktní auto s pohonem 4x4. Jinak to auto nemá žádnou výhodu, odfláknuté, malé, užrané, nejedoucí...

psikl
31. srpna • 11:39

Jo, někteří řidiči si dokáží užívat i za volantem tříválcové Fabie ... :-) Tak proč ne s 1.5R? :-)))))Osobně si jízdu dovedu užít zejména se staršími auty, kde je kladen důraz na řidiče, který nemusí zápolit s masou špeků líně přetékající ze strany na stranu při snaze o změnu směru. Ze současné produkce jsem často tak znechucen, že raději jezdím na kole .-) Ale vyjímky se najdou.A co máš Radku za motorizaci v Impreze?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
31. srpna • 12:35

tu nejvyssi

klasik
31. srpna • 21:57

Spec C ra-r? :-O

Radek Ondrášík
31. srpna • 12:44

+ dodam, ze to auto neni moje, aby nevznikl omyl.

Radek Ondrášík
31. srpna • 12:53

+ k tomu dodam. Puvodne se uvazovala verze 2,0. Bohuzel ta neni pro bezny zivot moc pouzitelna. majitel jezdiva docela dalnice a dalky a tam petikvalt degraduje jizdu. Navic ac se to mozna zda divne, STI funguje na nasich silnicich lepe, nez komfortnejsi podvozky 2,0. Nejlepsi v tom bylo WRX230 to se uz bohuzel nedela a po upgradu na WRX265 uz to bylo nastejno s STI.Ta diky 6ti kvaltu a SI modu umi jezdit bezne daleko komfortneji a se spotrebou, ktera je mezi 2,0 a WRX265. to taky rozhodlo, protoze stat kazdou chvili u pumpy neni to prave orechove.Jedina nevyhoda byla cen STI, uz proto, ze jeji potencial se asi nikdy nevuzije.

Graver
31. srpna • 10:09

..vůbec jsem to nepochopil. Není srovnání parametrů, jako zrychlení, brzdy, spotřeba.....O kolik je STI v reálu rychlejší, o kolik má lepší trakci.... Prostě se člověk jenom dozvěděl, že má o 35 koní víc a STi má " zábavný " LCD display....To je katastrofální test

psikl
31. srpna • 10:42

O maximálce se ani v článku nezmiňuji. U těchto aut není totiž vůbec důležitá. Pokud Vás to zajímá, tak jsem dosáhl s WRX 265 tachometrových 205 km/h a s STi 260 km/h. Pokud myslíte rychlost v reálném prostředí, jsou oba vozy do nějakých 150 km/h velmi vyrovnané. Poté přebírá STi vedení. Dokonce jsem měl možnost přímého srovnání s Audi RS4 s atmosférickým osmiválcem pod kapotou, což je velmi silný soupěř. Na okreskách STi stačí ba dokonce má občas navrh, to samé platí o dálničních sjezdech a táhlých zatáčkách. Jakmile přijde rovina, osmiválec v RS4 začně ukazovat záda. A právě zde vidíte silnou zbraň STi. V zatáčkách se vyrovná mnohem silnějším vozům.
Co se týká trakce, opět platí, že oba vozy mají téměř shodné nastavení podvozku a jejich výkony jsou až nechutně vyrovnané. Jste-li však hračička a pohrajete-li si se středovým mezinápravovým diferenciálem, můžete si s STi užít různého chování. To u WRX nelze. Přesto v běžném provozu při ostré jízdě zatáčkami je trakce u obou vozů (ve standardním nastavení u STi) velmi podobná (záleží na pneu).

Zdeněk
31. srpna • 11:14

Sti
Nevadila u imprez (STI tak WRX) gumová odezva na volant i brzdu? Z mého pohled,vlastním upravenou wrx 2005, je nová impreza až moc gumová a má pomalé reakce. Výhodou nové STI je nesporně fakt že nemá tendenci okamžitě při chybě řidiče házet ven předek nebo zadek v závislosti na tom jestli řidič auto poslal do nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Na vše je více času ale zase v případě že řidič ví co dělá tak auto ztrácí tu hrubost kterou na něm mnoho řidičů mělo tak rádo.
Wrx
Nevadilo to že zadní diferenciál se zavírá dost pozdě a plyn v zatáčce rozhodně točit autem neumí?

psikl
31. srpna • 11:34

Jak se to vezme gumová reakce... Oproti předchozím modelům je řízení mírně gumovější, ale ve srovnání s ostatními vozy na trhu patří řízení Imprezy k těm nejlepším (stále je cítit co se s vozem děje, nechybí přesnot ..). Ano, Impreza ztratila hrubost, bestiálnost a klade na řidiče menší nároky. Subaru zřejmě chtělo tento model přiblížit širšímu publiku. Doba Lancií Delta Integrale HF apod. vozům je nenávratně pryč. Bohužel. Přesto WRX dokáže stále vykouzlit s vypnutou stabilizací úsměv na tváři a nechá se vodit přesně tak, jak řidič žádá. Ale už to není maso.Ad. zadní diferenciál - opět platí, že nová Impreza je mírnější, čemuž odpovídá i nastavení. Přesto na vodě i suchu dokážete při vyšší rychlosti relativně snadno razantnějším přidáním plynu vyvolat vybočení zádě. Návrat do požadovaného směru je o mnoho snadnější, než tomu bylo v minulých generacích, kde se řidič musel s řízením vozu poprat.

Radek Ondrášík
31. srpna • 9:55

Problem vidim v tom, ze tato auta nemaji poradneho konkurenta. STI vs. EVO skoncilo. Dnesni prerostle a obtloustle EVO muze byt spouperem tak maximalne Octavie 4x4, na vice se nezmuze. Doba Eva IX a mene je nenavratne pryc a s autem, co ma 4,5 metru, vahu pres 1550 kg moc zabavy uz nikdy nebude.U WRX je to podobne. Jediny realny konkurente Lancer Ralliart je vsim jenom ne protivnikem. Opet obrovita delka, vaha a hlavne automat. Ktery je pomerne pomaly a pridava dalsich 70 kilo navic. Takze je to jeste horsi jak u Eva.Ano, Ralliart je vuci WRX vhodnejsi pro bezny zivot. Je civilnejsi, prakticejsti, ma potrebnou sestku na delsi prejezdy, ale jinak je jizdne ve vsem o dva kilometry hure.Holt karty se obrazily a jak vzdy Evo vladlo, tak to dnes prebira Impreza. Mi je to burt, ja si nekouim ani jedno z uvedenych a nefandim nicemu, nicmene je treba se podivat realita do oci. Nuda, nuda a nuda. At u Imprezy, tak u lanceru.

Soustruh
4. září • 10:40

S autem, které váží přes 1550 kg a měří 450 cm moc zábavy nikdy nebude, zato STi, které váží 1580 kg a měří 441 cm je asi vyložený vtipálek, že. :-P Tím neříkám, že to auto zábavné není, ale uvedení těchto parametrů bylo asi trošku mimo, že? :-)

BlackRider
1. září • 11:05

Ehm, ty si asi nevidel Top Gear kde STi a EVO posledni generace porovnavali co?

BlackRider
1. září • 11:05

Ehm, ty si asi nevidel Top Gear kde STi a EVO posledni generace porovnavali co?

Toper
31. srpna • 12:00

Myslím, že skuhráš na špatném hrobě. Pořád se to točí o nějakém ryze sportovním autě...
Výrobci už takové vozy nedělají a dělat nebudou. Důvodů je poměrně dost.
Takže jedno jednoduché řešení je: Auto si nechat postavit. Firem co to dělají, je dost. Auto bude na míru a dle představ. Já nevidím problém.

psikl
1. září • 7:14

Jasně, pokud budu chtít čistě sportovní vůz, nechám si ho postavit. Já mluvím ale o něčem jiném. Auto může být komfortní, ale zároveň od něj vyžaduji bezpečné jízdní vlastnosti, což o spoustě aut nelze říct. Často je vše doháněno elektronikou a módou se stalo těžce přeposilované a nekomunikativní řízení, které řidiče nedokáže informovat, co se s vozem vlastně děje. Vždyť řízení je jediná spojnice řidiče s vozovkou.

psikl
31. srpna • 11:26

Já to říkám pořád, že auta jen tloustnou jako amíci a nabírají na velikosti. Snad už konečně jednou uživatelům aut - řidičům a potažmo konstruktérům dojde, že musí jít opačnou cestou - snižováním hmotnosti a celkové velikosti a nafouklosti. Člověk je také neomalený, když nateče či přibere metrák. Jedině tak lze dosáhnout obratnosti aut v osmdesátých a devadesátých letech a ke snížení spotřeby paliva ... Jedině tak nebude muset elektronika hlídat, aby se vůz vůbec udržel na silnici a neodletěl odstředivou silou mezi stromy.

ABC
31. srpna • 12:08

Vlastně sis odpověděl sám, auta tloustnou protože se to děje s lidmi. ;-)

Milan
31. srpna • 6:44

Vubec se spotřeby nebojte - mám WRX STi 2008, krásu pružného zrychlení si neupírám, i když samozřejmě nejezdím s plynem na zemi - a dlouhodobou spotřebu mám 11.8 l.
Kouzlo tkví v přepínání modu inteligent / sport sharp (samotný sport nepoužívám vůbec a je pro mne zbytečný). V inteligentu je spotřeba opravdu velice rozumná - navíc nemáte pocit, že Vám někdo ušmiknul dva válce (tak jako třeba u Outbacka 3.0) - vyzkoušejte uvidíte.

STi rozhodně doporučuju - skvělé auto s báječným poměrem cena / výkon - stačí jen odhodit předsudky k hatchbacku - uvidíte, že za volantem se na věc budete koukat docela jinak.

Doporučujeme

Články odjinud